بهتاش فریبا

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: آمدن کی روش اختلافاتی که بین بازیکنان تیم ملی به وجود آمده بود و آقای اسکوچیچ توانایی جمع کردنش را نداشت از بین خواهد برد

 

به گزارش استقلال نیوز، بهتاش فریبا پیشکسوت ارزنده باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز  در خصوص آخرین وضعیت این باشگاه، بازگشت کارلوس کی روش به ایران و درگذشت مهسا امینی و.. صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

        

* در خصوص بازگشت کارلوس کی روش چه نظری دارید؟ 

این تغییر و تحول به نفع فوتبال ما است. کی روش چهارمین مرتبه است که در جام جهانی به عنوان سرمربی حضور خواهد داشت و آشنایی کامل با جو جام جهانی دارد  و با مربیان بزرگی کار کرده، سرمربی رئال بوده است و شناخت از فوتبال ایران دارد.

آمدن کی روش اختلافاتی که بین بازیکنان تیم ملی به وجود آمده بود و آقای اسکوچیچ توانایی جمع کردنش را نداشت از بین خواهد برد و کل تیم یک دست می‌کند خواهد شد. 

در مجموع اختلاف بین دو مربی این است که  اگر در شرایطی که دو دستگی بر تیم حاکم است، آقای اسکوچیچ می‌ماند قطعا به تیم ملی آسیب وارد می‌شد.امیدوارم مردم و رسانه‌‌ها به کارلوس کی‌روش کمک کنند چون نتیجه گرفتن او‌ یعنی نتیجه گرفتن فوتبال ایران. 

* عده‌ای معتقدند قرعه آسانی نصیب ایران شده است..

تیم‌های گروه ایران در جام جهانی تیم‌های آسانی نیستند. همه به خیال اینند که یک بار آمریکا را بردیم پس دوباره می‌بریم. اصلا اینطور نیست آمریکا نسبت به قبل بسیار تغییر کرده است. من بازی‌شان را دیدم، تیمی جوان و سرعتی هستند که برای رقبا مشکل ساز می‌شوند. 

انگلیس یکی از تیم‌های درجه یک دنیاست و ولز هم به نظر من با اینکه دست‌کم گرفته می‌شود اما از انگلیس و آمریکا خطرناک‌تر است.

* با این تفاسیر می‌توانیم به نتیجه‌گیری در جام‌جهانی امیدوار باشیم؟

با سیستمی که تیم‌های تحت هدایت کی‌روش بازی می‌کنند و در جام جهانی قبل هم نشان داد که با اسپانیا و پرتغال باید چطور بازی کنیم و با اتکا به تجربه بازیکنان بین‌المللی و لژیونرها، امیدوارم بازی‌های خوبی انجام دهیم و نتایج خوبی بگیریم.

* به نحوه جدایی اسکوچیچ و قطع رابطه با او انتقادات زیادی می‌شود. نظر شما چیست؟

به نظر من رفتار خوبی با اسکوچیچ نداشتیم. خیلی زود یادمان رفت که اسکوچیچ در چه برهه زمانی حساسی و با چه وضعیتی تیم ملی ایران را تحویل گرفت. اگر خاطرتان باشد حتی مرییان داخلی هم این مسئولیت را نمی‌پذیرفتند در آن شرایط بد اسکوچیچ آمد و نتایج بسیار خوبی هم گرفت.

اما از همان اردوی قطر که اختلاف بین بازیکنان از آنجا شروع شد دیگر عنان کار به طور کامل از دستان او خارج شد.می‌توانستیم از آقای اسکوچیچ تقدیر کنیم و مراسمی بگیریم، بازیکنان و پیشکسوتان را دعوت و از زحمات او تشکر کنیم.

به هر اسکوچیچ مثل هر مربی دیگری آرزوی حضور در جام جهانی را داشت اما فوتبال حرفه‌ای است و این تغییر و تحولات اجتناب ناپذیر اما اینکه در یک جلسه بگوییم به افتخار آقای اسکوچیچ دست بزنید و بدتر از آن پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید موجب شد او را خار و خفیفش کنند. متاسفانه ما همیشه خوش استقبال و بد بدرقه هستیم. 

* باشگاه استقلال نسبت به داوری‌های لیگ معترض است. آیا زمانش نرسیده که VAR وارد فوتبال ایران شود؟

در فوتبال روز دنیا VAR همانند توپ اهمیت دارد. اگر توپی در کار نباشد، نمی‌شود فوتبال بازی کرد، و اگر VAR نباشد عدالت فوتبال زیر سوال می‌رود. اگر فوتبال‌های خارجی را تماشا کنید می‌بینید VAR چه تاثیر زیادی در احقاق حق تیم‌ها و حقیقی کردن نتایج‌ بازی‌ها دارد.

فوتبال جوانمردانه یک اصل در ورزش است و VAR کمک می‌کند تیم‌ها از اشتباهات داوری متضرر نشوند. با جوانگرایی صورت گرفته در داوری اهمیت حضور VARبرای کمک به داوران جوان دوچندان کی‌شود.

امیدوارم همانطور که آقای تاج گفتند که با شرکت‌ها در ارتباط هستد از نیم فصل VARبه فوتبال ایران بیاید.

* مهدی تاج باز هم رئیس فدراسیون فوتبال شد. این انتخاب و انتصاب را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در بین سه گزینه نهایی ریاست فدراسیون فوتبال، مهدی تاج تجربه بیشتری نسبت به عزیزمحمدی و میرشاد ماجدی داشت. او روابط خوبی با اعضای AFC دارد و بواسطه عضویت در این نهاد، بسیاری از روش‌های مدیریتی را می‌داند.

از نظر من بین آن سه گزینه،تاج بیشتر می‌تواند به فوتبال ایران کمک کند.

* نحوه مرگ مهسا امینی این روزها اعتراضات زیادی را در سراسر کشور در پی داشت. چه صحبتی در این خصوص دارید؟

واقعا حالمان خوب نیست. حال هیچ یک از مردم ایران خوب نیست. دختر به این جوانی حالا چه بلایی سرش آمد را آن‌ها می‌دانند و ما نمی‌دانیم اما چرا باید چنین اتفاق دردناکی برای او بیافتد؟

من هم دختر دارم و چند روزی است که حالم خوب نیست و این دختر یک لحظه هم از خاطرم بیرون نمی‌رود. 

* زبیر نیک‌نفس برای همدردی با بانوان ایران و خانواده مهسا امینی، موهای سر خود را تراشید..

بله دیدم. آنهایی که مثل زبیر در بین مردم هوادار و دنبال کننده دارند باید از خود این عکس‌العمل‌های خوب را نشان دادند.

اختصاصی استقلال نیوز

 

       


 مطالب مرتبط:

فهرست نهایی یازیکنان اعزامی به اتریش اعلام شد/ کی روش 3 استقلالی را با خود به وین برد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار