ریکاردو ساپینتو

سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پس از برتری مقابل فولاد خوزستان گفت: من عاشق استقلال و تیمم هستم و امیدوارم حمایت از ما بیشتر شود و راه حلی برای مشکلات ما پیدا شود.

 

به گزارش استقلال نیوز، ریکاردو ساپینتو  سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پس از پیروزی 2 بر 0 مقابل فولاد خوزستان، پاسخگوی پرسش های خبرنگاران بود که در ادامه مشروح این صحبت ها را می خوانید:

   

* صحبت اولیه؟

اول می‌خواهم بگویم که وظیفه ترجمه در کنفرانس را به زرندی در آینده محول کرده‌ام. من یک انسان بسیار خوب را به عنوان مترجم کنار خود دارم و اما یک موضوعی پیش آمد که شما (خبرنگاران) منظور من را خوب متوجه نشدید.

به همین دلیل در بازی قبلی جریمه شدم. البته ایشان (نادری) همیشه کنار من هست و به من کمک می‌کند ولی آقای زرندی کار ترجمه در کنفرانس را انجام می‌دهند تا اصحاب رسانه بهتر متوجه صحبت‌های من شوند چون در بازی قبلی استحقاق آن جریمه را نداشتم و بابت کلمه‌ای که نگفتم جریمه شدم.

نه همه رسانه‌ها بلکه برخی رسانه‌ها با من و افراد کنار من، رفتار جدی نداشتند. از حدود ۸-۹ ماه قبل که من آمدم همیشه به اصحاب رسانه احترام گذاشتم و در دسترس بودم ولی از برخی دوستان رسانه این رفتار متقابل را ندیدم.

* بازی؟

من فکر می‌کنم ما لیاقت برد را داشتیم‌ و در هر دو نیمه تیم بهتر زمین بودیم و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم و استحقاق پیروزی را داشتیم. در فضای سختی که وجود داشت بسیار قوی عمل کردیم.

یک چیز دیگر اینکه من مدتی است حرف نزده‌ام. به خاطر اینکه منتظر بهترین لحظه بودم. این تیم و بازیکنانم، قهرمان و شجاع هستند. ما تحت تاثیر مشکلات خیلی سخت مالی هستیم. منتظر این سه هفته تعطیلی بودم تا درباره مساله‌ای صحبت کنم چون قبلش تمرکز تیم بهم می‌خورد. سه هفته مسابقات تعطیل می‌شود و وقت این است که حرف‌هایی را بگویم زیرا تا ۲ ماه دیگر مسابقاتی در لیگ و جام حذفی داریم؛ موارد بسیار مهمی است که در استقلال باید حل شوند و برطرف شوند.

نمی‌خواهم بگویم مقصر چه کسی است ولی از ماه‌ها قبل شرایط بسیار سختی داشتیم. مدتی است که همه درباره استراماچونی و پول او صحبت می‌کنند اما پول کادرفنی و بازیکنان فعلی تیم نیز وجود دارد. من هم حدود ۱۰-۱۲ بازی پاداش نگرفته‌ام و بازیکنان نیز باید مطالباتشان را باید بگیرند.

ما نمی خواهیم گریه کنیم و اینجا نیامده‌ایم که گریه کنیم. اما این واقعیتی است که وجود دارد. ما بازیکنانی داشتیم که به خاطر مخارج‌شان ماشین خود را فروخته‌اند و یک‌سری از تعهداتی که مربوط به قرارداد این بازیکنان است باید انجام شود.

مشکل اولی که باید حل شود تیم خود ما است و باید به کادر فنی و بازیکنان و کسانی که هر روز در کنار هم هستند و خانواده‌ای را در تیم تشکیل داده‌اند و جانشان را برای تیم می‌گذارند، توجه شود. ما جان خود را برای موفقیت می‌گذاریم. من امیدوارم که یک نفر بالاخره مسائل و مشکلاتی را که داریم، برطرف کند.

بازیکنان ما نیاز به جا برای ریکاوری دارند و همچنین نیاز به باشگاه بدنسازی داریم. زمین تمرین باشگاه نیز شرایط خیلی خوبی ندارد. این‌ها مساله نیستند و من با فشار زندگی می‌کنم و دوست دارم با فشار زندگی کنم اما باید همه کمک کنند تا این مشکلات برطرف شود.

من عاشق استقلال و تیمم هستم و امیدوارم حمایت از ما بیشتر شود و راه حلی برای مشکلات ما پیدا شود. ما الان بزرگترین حمایتی که در کنار تیم داریم، هواداران فوق العاده تیم استقلال هستند. شاید بعضی از آن ها پول کافی برای حمایت از تیم ندارند و مشکلات مالی داشته باشند اما همیشه از تیم حمایت کرده‌اند. ما همه در کنار هوادارانمان یک خانواده هستیم و از همه آن‌ها بسیار بسیار تشکر می‌کنم.

* آینده؟ 

بازی به بازی راجع به مسابقات صحبت می‌کنیم. اینجا هر تیمی می‌تواند هر تیمی را ببرد. بازی‌ها هنوز تموم نشده و یک جنگ بزرگ ادامه دارد و به نظر من با احترام به همه تیم‌ها شرایط برای سه تیم ابتدای جدول یعنی استقلال، سپاهان و پرسپولیس بسیار سخت است. بازهم تاکید می‌کنم که با احترام به بقیه تیم‌ها. این رقابت برای همه سخت است.

* فولاد؟ 

فولاد تیم خوبی بود و جنگنده بازی کرد و بازیکنان با کیفیتی داشت. بازی امروز را دوست داشتم و دو تیم دوست داشتند بجنگند و با شور و هیجان بودند. ولی ما بهتر بودیم و بهتر بازی کردیم.

آن‌ها تیم خوبی هستند و هواداران خوبی هم دارند و این زیبایی فوتبال است.

* برنامه ریزی لیگ؟ 

مقداری نگران هستم که بخواهم راجع به این موضوع صحبت کنم. ممکن است حرفی بزنم که سوتفاهم پیش آید و همیشه بلایی بر سر من می‌آید. به نظر من خیلی چیزها است که باید بهتر شود. برنامه ریزی، ساعت بازی‌ها و سازماندهی باید بهتر شود.

البته این نظر من است. به عنوان یک شخصی که بازیکن بودم و مربی هستم، من در دسترس هستم که بگویم چه کنیم تا در این فوتبال بتوانیم بهتر سازماندهی کنیم. ایران و پرتغال در زمینه‌های مختلف شبیه هم هستند و فوتبال اینجا می‌تواند خیلی بهتر شود.

اخبار استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

هفته بیست و سوم لیگ برتر/ استقلال زیر باران اهواز، سال ۱۴۰۱ را با برد تمام کرد؛ فولا با علیمنصور هم مقابل آبی‌ها زانو زد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار