ریکاردو ساپینتو

سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) پس از برتری مقابل پارس جنوبی جم گفت: تا زمانی که بازی را با دو سه گل تمام نکنید، حریف باور می‌کند که می‌تواند بجنگد.

 

به گزارش استقلال نیوز، ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پس از پیروزی مقابل پارس جنوبی جم، در مرحله 1/4 جام حذفی و صعود به نیمه نهایی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که در ادامه می خوانید:

  

* در نیمه اول بازی باکیفیتی انجام ندادیم

در نیمه اول، بازی رقابتی بود. پارس جنوبی خوب دوید و جنگید و سازماندهی خوبی داشت. بازیکنان پارس جنوبی در زمین علاقه‌مند بودند که در این سطح بازی کنند. در بازی که معمولاً انجام می‌دادیم نتوانستیم موفق باشیم. چمن ورزشگاه هم بلند بود و برای ما سخت بود که بازی را سریع انجام دهیم. در نیمه اول بازی باکیفیتی انجام ندادیم و حریف نیز خوب می‌دوید و دفاع می‌کرد.

* چند بازیکن توقع‌مان را برآورده نکردند

ما به‌ طور طبیعی برای جاگیری، پاس دادن و کارهای دیگر کیفیت لازم را نداشتیم. چند بازیکن باکیفیت خوبی داریم که همیشه خوب بازی می‌کردند، ولی امروز توقعی که از آنها داشتیم، را برآورده نکردند. همانطور که می‌دانید هفته سختی را سپری کردیم. برخی از بازیکنان ما پس از واگذاری دربی احساسات سختی داشتند. شاید همین مسئله باعث ایجاد ناراحتی در ذهن برخی بازیکنان شده باشد. در دیدار با پرسپولیس، در شوت زدن، ایجاد فرصت و موقعیت و ... خوب بودیم و در شوت زدن سه برابر آنها بودیم، ولی فوتبال همین است.

* اگر پنالتی را  گل می‌کردیم بازی طور دیگری می‌شد

همه دیدند که داور در دربی در صحنه پنالتی خوب عمل نکرد، اما باید آن بازی را فراموش کرد و برای دیدارهای بعد مثبت فکر کنیم و ایمان داشته باشیم که فرصت برای قهرمانی داریم. ما ابتدا باید در بازی با پارس جنوبی برنده می‌شدیم. برخی از بازیکنان ما صد درصد آماده نبودند و تمرکز نداشتند ولی با تغییرات در نیمه دوم در موقعیت‌سازی خوب عمل کردیم و فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم. اگر پنالتی را که داشتیم گل می‌کردیم بازی طور دیگری می‌شد.

* باید زودتر گل اول را می زدیم

خیلی خوشحالم یک گل زدیم و به مرحله بعد رفتیم. به تیم پارس به خاطر بازی خوب‌شان تبریک می‌گویم، همینطور تیم خودم که راهی مرحله بعد شدیم. همانطور که گفتم هفته سختی برای ما بود. امروز باید زودتر گل می‌زدیم تا برای نتیجه بهتر پایه‌گذاری کنیم، ولی جام حذفی است. پارس جنوبی یک تیم خوب در لیگ دسته اول است و به نظرم می‌توانست به لیگ برتر بیاید. ما حریف را دست‌کم نگرفتیم و ارزش‌های آنها را درک کردیم. ما در نیمه دوم بیدار شدیم و شروع به ایجاد موقعیت‌های زیاد کردیم. برای تمام کردن این بازی باید گل بزنید، ولی فرصت‌های زیادی را از دست دادیم. تا زمانی که بازی را با دو سه گل تمام نکنید، حریف باور می‌کند که می‌تواند بجنگد.

 * در همه رقابت ها برای قهرمانی می جنگیم

ما روی همه رقابت‌هایی که حضور داریم تمرکز کرده‌ایم. می‌جنگیم که هر دو قهرمانی را به دست بیاوریم. در استقلال همیشه می‌جنگیم که برای همه عناوین و قهرمانی، ببریم.

* مستحق دریافت کارت زرد نبودم

در خصوص اعتراض به داور، یک موقعیت پنالتی دیگری بود که داور می‌توانست بگیرد. داور سعی خودش را کرد. من کمی هیجانی هستیم، ولی همیشه به داوران احترام می‌گذارم. همیشه به داور چهارم در طول بازی احترام گذاشتم. شاید مستحق کارت زردی که گرفتم، نبودم. شاید از یکسری چیزها خوشم نیاد، ولی داور تلاش خودش را کرد. من اگر شکست می‌خوردم ناراحت نتیجه می‌شدم.

* روی پارس جنوبی باید مطالعه می‌کردم

روی پارس جنوبی باید مطالعه می‌کردم. آنها مربی جوانی دارند که در استقلال بازی کرده است. آنها وینگر چپ‌شان را بازی ندادند و فکر کنم مصدوم بود. فکر می‌کنم شماره 72 یا 74 بازیکن خوبی بود. همینطور مهاجم‌شان، بازیکنان خوبی داشتند. شماره 5 در دفاع وسط عملکرد فوق العاده‌ای داشت و سورپرایز بزرگی بود.

* قایدی می تواند به تیم ملی دعوت شود

محمد محبی و مهدی قایدی بسیار خوب هستند. محبی در تیم ملی است، ولی امروز آن بازی همیشگی را انجام نداد، اما بعضی وقت‌ها پیش می‌آید. محبی بازیکن سختکوشی است. قایدی نیز امروز عملکرد بسیار خوبی داشت و با سطحی که نشان داد باید به تیم ملی برسد.

* به هواداران گفتم داور را ببخشید و بطری پرتاب نکنید

من امروز رفتار متفاوتی داشتم، ولی دیدم که از هر دو طرف بطری آب پرتاب می‌شود. باید فرهنگی باشد که وقتی برخی هواداران خوشحال نیستند این کار را نکنند. اگر دیده باشید خودم به سمت هواداران رفتم که بگویم این کار را نکنید، چون جلو بودیم و نمی‌خواستم بازی متوقف شود. سعی کردم به هواداران بگویم داور را ببخشید و بگذارید بازی آرام پیش برود.

* این سوال خنده دار است!

(با خنده) ما سوپرجام را برده‌ایم و در یک قدمی جام قهرمانی حذفی هستیم و در لیگ برتر شانس قهرمانی داریم. آیا شما پس از 10 ماه این سوال را می‌پرسید که رفتارهای من کنار زمین باعث انتقال استرس به بازیکنان داخل زمین می‌شود؟! باید بگویم در طول هفته فرصت تمرین ندارم و بعضی اوقات باید کنار خط تمرین کنم!

* سرمربی استقلال از اول تا آخر فشار تحمل می کند

اینکه آیا پیروزی امروز می‌تواند تیم را از فشار هفته گذشته خارج کند، فشار که همیشه وجود دارد. سرمربی استقلال از روز اول تا روز آخر فشار تحمل می‌کند و من عاشق این فشار هستم.

اخبار استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

مرحله 1/4 جام حذفی/ بدشانسی های اعصاب خورد کن استقلال در جم؛ طلسم پارس جنوبی در دقیقه 97 شکست!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار