بهتاش فریبا

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: طبق تجربه‌ای که از حضور متعدد در دربی‌ها دارم به شما می‌گویم که بازی بعد از دربی یکی از سخت‌ترین بازی‌هاست مخصوصا اگر در دربی بازنده شده باشی.

 

به گزارش استقلال نیوز، بهتاش فریبا پیشکسوت ارزنده باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز  در خصوص برتری آبی پوشان مقابل پارس جنوبی جم و صعود به نیمه نهایی جام حذفی و.. صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

        

* بازی مقابل پارس جنوبی جم صحبت کنیم. این بازی از آن دست بازی‌ها بود که علیرغم داشتن موقعیت‌های زیاد هر لحظه ممکن بود گل بخوریم و حذف شویم..

قبل از هر چیز باید به امید روانخواه تبریک بگویم که با این بازیکنان جوان تیم بسیار خوب و جنگنده‌ای درست کرده است. پارس جنوبی جم مقابل استقلال نمایش بسیار خوبی داشت و حتی دو سه موقعیت خوب گلزنی هم بدست آورد.
تیم‌های دسته‌های پایین‌تر در جام حذفی که جام شگفتی‌هاست با انگیزه بسیار بالایی حاضر می‌شوند و اگر این انگیزه با استراتژی درست توام بشود می‌تواند برای تیم‌های بزرگ دردسر درست کند. البته اگر پنالتی محبی گل می‌شد روند بازی تغییر می‌کرد و استقلال می‌توانست با تعداد گل‌های زیاد به برتری برسد.

* آیا باخت در دربی روی عملکرد بازیکنان تاثیرگذار بود؟

مساله‌ای که کمتر راجع به آن صحبت می‌شود، بازی بعد از دربی است. طبق تجربه‌ای که از حضور متعدد در دربی‌ها دارم به شما می‌گویم که بازی بعد از دربی یکی از سخت‌ترین بازی‌هاست مخصوصا اگر در دربی بازنده شده باشی. وقتی با باخت در دربی به بازی بعد می‌روی انگار وزنه‌ای به پای بازیکنان بسته شده است. مقابل پارس جنوبی جم دو سه بازیکن استقلال کاملا مشخص بود سنگین هستند و از شرایط روحی خوبی برخوردار نیستند. مخصوصا محمد محبی که با از دست دادن پنالتی مقابل همشهری‌ها و خانواده‌اش فشار مضاعفی را متحمل شد.

* عکس العمل ساپینتو نسبت به این موضوع چطور بود؟

ساپینتو بسیار به موقع عمل، تیم را جمع‌و جور و نفرات رو به جلویی را به ترکیب اضافه کرد، علی‌الخصوص میرزایی که در ۲۰ دقیقه ابتدایی حضورش در زمین فشار زیادی را از جناح راست به جمی‌ها وارد کرد. همچنین ارسال پاس‌های بلند توسط زبیر نیک‌نفس که تعویض بسیار خوبی بود فشار را روی دروازه پارس جنوبی جم حفظ کرد. آرمان رمضانی هم به دلیل کیفیت پایین چمن و سخت بودن بازی روی زمین برای استفاده از توپ‌های بلند به ترکیب اضافه شد که به نظر من نمایش خوبی داشت و چند پاس خوب با سر و سینه برای دیگر بازیکنان مهیا کرد.

ساپینتو می‌دانست اگر بازی به ضربات پنالتی برود دیگر در آنجا شانس دخیل است و همه چیز ۵۰-۵۰ خواهد بود بنابراین تمام مهره‌های هجومی خود را وارد زمین کرد تا در جریان بازی کار را تمام کند.

فراموش نکنیم فشار روی استقلال بسیار بیشتر از فشاری بود که پارس جنوبی جم متحمل می‌شد. آن ها در صورت باخت چیزی از دست نمی دادند ولی برای استقلال و هوادارانش باخت قابل تحمل نبود.

* آیا هنوز به قهرمانی در لیگ برتر امیدی دارید؟

بله صد در صد هنوز به قهرمانی در لیگ امید دارم. بعد از باخت در دربی گفتم منتظر دو اتفاق هستم که یکی از آن‌ها با توقف سپاهان مقابل ملوان رخ داد. الان هم منتظر اتفاق دوم و شکست پرسپولیس در بازی‌های باقیمانده هستم.
فراموش نکنید ما ۸ امتیاز از این تیم عقب بودیم و این اختلاف را جبران کردیم. صد البته که بازی‌های باقیمانده استقلال بسیار سخت‌تر از بازی‌های دو تیم‌ مدعی دیگر است. من معتقدم بازی با مس رفسنجان از بازی با نفت آبادان امیدوار شده به بقا و تراکتور سخت تر خواهد بود.

* این فصل تیم برخلاف فصل قبل با مشکلات مالی زیادی روبرو‌ بود..

با مشکلات مالی فراوانی که این فصل گریبانگیر تیم بود دم بازیکنان و کادرفنی گرم که با تمام وجود تلاش می‌کنند. سه بازی دیگر فصل تمام می‌شود و اگر این‌ها مبلغ قرارداد خود را دریافت نکنند، پرداخت باقی مبالغ به اما و اگر می‌کشد.
مثل همین اختلافی که بین بازیکنان و مدیریت بر سر پرداخت مبالغ قرارداد وجود دارد. مدیریت می‌گوید ۷۰ درصد پرداختی داشته، بازیکنان می‌گویند ۴۵ درصد دریافتی داشتند. این ۲۵ درصد مبلغ باقیمانده از قرارداد فصل قبل بازیکنان است که پرداخت نشده بود.

* نظر شما در خصوص تمدید قرارداد با ساپینتو چیست؟

به نظر من بلافاصله باید قرارداد ریکاردو ساپینتو تمدید شود و این فصل هم خود او بازیکنان مدنظرش را برای فصل بعد انتخاب کند. البته درست است این فصل تیم را خودش نبسته بود اما آقای آجورلو هم تیم خوبی جمع و جور کرده بود و نفرات خوبی جذب تیم شدند اما هر چه باشد بازیکنان باید با سلیقه سرمربی و با نظرات فنی او جذب شوند.

اختصاصی استقلال نیوز

 

       


 مطالب مرتبط:

مرحله 1/4 جام حذفی/ بدشانسی های اعصاب خورد کن استقلال در جم؛ طلسم پارس جنوبی در دقیقه 97 شکست!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار