مصاحبه استقلالی ها

بازیکنان و عوامل تیم استقلال پس از پیروزی مقابل استقلال خوزستان گفتند: امیدوارم مشکلات حل شود و مشخص نیست طلب‌های ما را چه زمانی پرداخت کنند.

         

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان و عوامل تیم فوتبال استقلال(تاج) پس از برتری با یک گل مقابل استقلال خوزستان، از هفته چهارم لیگ برتر فصل 1402/1403، صحبت هایی انجام دادند که در ادامه می خوانید:

          

علیرضا خانی (عضو هیات مدیره استقلال)

فردا بعد از ظهر جلسه هیأت مدیره داریم و اگر مقدور باشد از نکونام هم دعوت می‌کنیم که در این جلسه حضور داشته باشد تا اگر اختلاف نظری وجود دارد برطرف شود.

وی درمورد جذب بازیکن خارجی، خاطرنشان کرد: لیست ما جا ندارد و فعلاً یک بازیکن گرفته‌ایم. بازیکن مصری را جذب کرده‌ایم و کارهایش تمام شده است. از شرایط محمدجواد کیا، بازیکن آلومینیوم اطلاعی ندارم. سه گزینه برای دروازه‌بان سوم وجود داشت و احتمالاً با یک نفر به توافق برسیم.

خانی درخصوص شرایط اسپانسری باشگاه استقلال گفت: ما 4 بازی اول را بسته‌ایم. یک ماه فرصت داریم و با دو سه اسپانسر درحال مذاکره هستیم و با آن گزینه‌ای که بیشترین منافع را برای سازمان داشته باشد به توافق خواهیم رسید. قرار نیست اسپانسرها با هر مبلغی جلو بیایند. ما مبالغ سال‌های گذشته و حریفان را دیده‌ایم و ما هم باید منافع سازمان خود را ببینیم.

عضو هیات مدیره استقلال اظهار داشت: خطیر و سمیعی درحال مذاکره هستند. بدهی به سازمان لیگ همچنان پابرجاست.

وی در واکنش به اظهارات نکونام گفت: نکونام حق دارد. او به عنوان سرمربی تیم خواسته‌هایی دارد و هواداران هم از وی خواسته دارند. مسئولیت تیم با نکونام است. اگر اختلاف نظری وجود باید حل شود. ما در جلسه هیأت مدیره فردا درمورد این موضوع بحث خواهیم کرد. بحث‌های دیگر ما جذب اسپانسر و جذب بازیکن است. تا فردا صبر کنید و انشالله بعد از جلسه فردا در خصوص این موارد صحبت خواهیم کرد.


 

محمدحسین مرادمند 

بازی خیلی سختی بود. تیم حریف برای دفاع کردن آمده بود اما خدا را شکر توانستیم سه امتیاز این مسابقه را بگیریم. همه می‌دانید استقلال با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند اما باز هم خدا را شکر در این بازی برنده شدیم و  همه بازیکنان‌مان سالم هستند.

وی در مورد تأثیر شرایط استقلال روی بازیکنان این تیم و اظهارات جواد نکونام علیه علی خطیر توضیح داد: اگر ما صحبتی می‌کنیم فقط برای استقلال است. خود نکونام هم گفت فقط استقلال (روزبه چشمی در جریان مصاحبه مرادمند تأکید کرد صحبت‌های که همین  بازیکنان مثل مرادمند، مهدی‌پور، رضاوند و نیک‌نفس می‌کنند مورد تأیید همه بازیکنان است) همه مانده‌ایم. حدود 40 درصد از پول سال گذشته ما مانده و برای امسال نیز هیچ پولی نگرفته‌ایم. واقعاً مانده‌ایم زیرا نه تعیین تکلیف می‌شود و نه به وضعیت تیم سروسامان می‌دهند. بازیکنی هم نمی‌خرند. مانده‌ایم که باید با چه کسی بجنگیم؟ در مصاحبه قبلی خود  هم گفتم یک تیم 25 نفره هستیم که فقط به تنهایی می‌جنگیم. 

مدافع تیم فوتبال استقلال در واکنش به این موضوع که نکونام اعلام کرده با وجود همه مشکلات یک تیم هستیم، گفت: ما واقعاً یک تیم هستیم اما وقتی یک نفر مصدوم می‌شود، بازیکن جایگزین نداریم. این موضوع خیلی سخت است و دست یک مربی خیلی خالی می‌شود. خدا را قسم می‌خورم پولی نگرفته‌ایم. 7-8 ماه است پولی از استقلال نگرفته‌ام. پس تکلیف پول‌های ما چه می‌شود؟ ما  هم خانواده و درگیری ذهنی داریم. اینگونه که نمی‌شود.

مرادمند در مورد اینکه علی خطیر همه جا دیده می‌شود اما هیچ‌جا صحبت نمی‌کند، عنوان کرد: در اول فصل با خطیر صحبت کردم اما از آن زمان به بعد دیگر او را ندیده‌ام. حتی تماسی هم نداشتیم. تکلیف پول‌های ما نیز مشخص نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از خطیر دل‌خور نیست، گفت: طبق قرار قبلی ما قرار بود 5 تا 10 شهریور پولی به ما بدهند  اما الان می‌گویند تا قبل از دربی این کار را می‌کنیم. شاید 2-3 ماه دیگر دربی برگزار شود. آیا باید در همان زمان پول بگیریم؟ هنوز پول‌های سال قبل خود را نگرفته‌ایم، امسال هم پولی نگرفته‌ایم. بازیکنان باید چه کار کنند. مگر می‌توانند با  پاداش پیروزی‌ها زندگی کنند؟

مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: بازیکن استقلال برای خریدن کفش پول ندارد. برخی نفرات پول ندارند اجاره خانه‌شان را بدهند. اینگونه نمی‌شود که فقط بگوییم استقلال و فقط انتظارات خیلی زیادی از ما باشد. ما هم تا جایی می‌توانیم. برخی مواقع سر تمرین در رختکن تیم همه افسرده هستند و هیچکس صحبت نمی‌کند. من و سایر بازیکنان زندگی داریم و تا حدی تحت فشار می‌توانیم زندگی کنیم. اما از جایی به بعد دیگر نمی‌توانیم.

تا همین الان هم به خاطر هواداران و استقلال مانده‌ایم و جان‌مان را هم می‌دهیم اما شرایط خیلی سخت است. یک جایی می‌گذاریم این بحث درون خانوادگی باشد اما جایی هم می‌گوییم بگذاریم هوادار و مردم هم بدانند. از جواد نکونام تا بازیکنان همه تحت فشار هستند. حرف من نیست بلکه حرف تمام بازیکنان است. از بازی مقابل سپاهان و استقلال خوزستان گفتیم به زمین می‌رویم و می‌بریم اما  تکلیف چه می‌شود خدا را قسم می‌خورم که ما هم زندگی داریم.


   

آرش رضاوند 

خدا را شکر که توانستیم برنده شویم. بازی سنگینی بود. بعد از بازی با سپاهان کمی خسته بودیم، اما مهم 3 امتیاز بود که توانستیم بگیریم.

وی درمورد بردهای اقتصادی استقلال، خاطرنشان کرد: برای همه تیم‌ها مهم کسب 3 امتیاز است. ما در بازی قبل مقابل سپاهان خیلی خوب بازی کردیم، اما امتیازی به ما ندادند. تیم خوب تیمی است که در روز بدش هم بتواند برنده مسابقه باشد. امروز تیم استقلال خوزستان هم خیلی متراکم بازی می کرد و شرایط را سخت کرده بود. چه یک گل بزنیم و چه 10 گل بزنیم، در نهایت 3 امتیاز می‌گیریم. سال قبل در بازی‌های مختلف 6-7-8 گل زدیم، اما در نهایت قهرمان نشدیم. به نظر من برد اقتصادی هم بد نیست.

هافبک تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا این تیم با نفراتی که دارد شانسی برای قهرمانی دارد یا خیر، گفت: شرایط ما واقعاً سخت است. باید واقع‌بین باشیم. ما نسبت به سال گذشته بازیکنان تاثیرگذار زیادی از دست دادیم. تیم سال قبل هم باید تقویت می‌شد. تلاش می‌‌کنیم بازی به بازی پیش برویم. ما فقط خودمان را داریم.

رضاوند درخصوص حضور در تیم ملی و احتمال دعوت شدندش، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنم که بتوانم به تیم ملی دعوت شوم، اما سرمربی تیم ملی باید نظر بدهد.

وی درمورد کیفیت زمین مسابقه، تصریح کرد: امروز واقعاً زمین افتضاح بود. این زمین سرعت بازی را می‌گیرد و امیدوارم در تعطیلات مسؤولان رسیدگی کنند و بازهم شرایط مانند قبل شود.

هافبک تیم فوتبال استقلال درمورد طلبش از باشگاه، عنوان کرد: بحثی با باشگاه داریم که آنها می‌گویند درصد طلب با چیزی که مدنظر ما است متفاوت است. اختلاف 10درصدی با باشگاه داریم و مهم این است که قبل از تعطیلات مبلغی را پرداخت کنند. قبلاً گفته می‌شد که چون این تیم‌ها در بورس هستند تا تسویه نشوند نمی‌توانند وارد فصل جدید شوند. ما 35 تا 40 درصد از سال قبل طلب داریم و فصل جاری هم هیچ دریافتی نداشتیم. امیدوارم مشکلات حل شود و مشخص نیست طلب‌های ما را چه زمانی پرداخت کنند.

رضاوند درمورد برنامه ادامه بازی‌های لیگ برتر، اظهار داشت: واقعاً بلاتکلیف هستیم. نمی‌دانیم بعد از تطعیلات دربی داریم یا نه. اصلاً نمی‌دانیم که تعطیلات چقدر است. این بی‌برنامگی به تیم صدمه می‌زند. امیدوارم این مشکلات حل شود و در نهایت طلب ما را بدهند.

وی درخصوص اینکه گفته شده از بازیکنان خواسته‌اند تا قراردادشان را کم کنند، گفت: من یک سوال دارم. سقف بودجه را 250 تا 300 میلیارد تومان گذاشته‌اند و با این شرایط چه تضمینی وجود دارد که پول ما را بدهند؟ این تصمیم کارشناسی شده نبود. مثلاً سپاهان دوست دارد 2 هزار میلیارد هزینه کند و به کسی ربطی ندارد. شاید تراکتور داشته باشد و بخواهد بیشتر هزینه کند. شاید استقلال دوست دارد 700 میلیارد هزینه کند. این تصمیم کارشناسی شده نیست. در مجموع 200 میلیارد هم باشد پول ما را نمی‌دهند. 

هافبک تیم فوتبال استقلال درمورد غیبت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، عنوان کرد: قطعاً حسرت می‌خوریم. سومین سال است که در آسیا نیستیم و جای استقلال واقعاً خالی است. ما بدون باخت قهرمان لیگ شدیم و باید در سید یک قرار می‌گرفت، اما حالا ما نشسته‌ایم در خانه و استراحت می‌کنیم!


  

* زبیر نیک نفس  

در ورزشگاه خالی از تماشاگر و چمن نه چندان مناسب بازی کردیم. شرایط سختی داریم ولی خداراشکر امتیازها را جمع می‌کنیم.

هافبک استقلال در مورد اینکه زمان ساپینتو به او زیاد بازی نمی‌رسید، گفت: ترجیح می‌دهم در مورد ساپینتو حرفی نزنم. امروزم من ۲۰دقیقه بازی کردم با وجود اینکه ۳بازی قبل فیکس بودم. این شناخت را از نکونام دارم که حق را به حقدار می‌دهد. از این بابت مطمئنم.

نیک نفس در خصوص اینکه نکونام از تیم راضی نیست، عنوان کرد: شرایط واقعا خوب نیست. هفته چهارم است هنوز از پارسال تسویه نکرده‌ایم. امسالم که هیچ، از فصل قبل حدود ۴۰ درصد طلبکاریم.

وی در مورد اینکه آیا خطیر قولی نداده، گفت: گفتند قبل از تعطیلات مقداری از مطالبات و همچنین اگر بتوانند مقداری از امسال را پرداخت می‌کنند اما این اتفاق نیفتاد.

نیک نفس در‌مورد مشکلات کمبود بازیکن در استقلال، عنوان کرد: این را سرمربی باید بگوید. نمی‌دانم طبق لیستی که به باشگاه داده چقدر جذب شده، اگر چنین چیزی باشد که مشکل هست.


 

* مهدی مهدی‌پور

همه بازی‌ها سخت است به جز بازی اول تمام بازی‌ها را در شرایط سختی بردیم و هیچ دیداری راحت نیست. بازی قبلی مقابل سپاهان هم برای ما خیلی خوب بود اما متأسفانه نتیجه را واگذار کردیم. امروز با وجود یک بازی سخت خدا را شکر توانستیم سه امتیاز را بگیریم.

وی در مورد پاس گل‌های خود در این فصل تصریح کرد: خدا را شکر. روی ضربات ایستگاهی تمرین زیادی می‌کنیم و چیزی که کادر فنی از من می‌خواهد انجام می‌دهم. امسال هم زیاد روی این موضوع کار می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

هافبک استقلال در مورد اظهارات جواد نکونام که نشان‌دهنده اختلاف سرمربی و مدیریت آبی‌پوشان است، توضیح داد: برخی صحبت‌ها را با مدیریت باشگاه داشته‌ایم که در جریان بیشتر آنها هستید. خیلی از مطالبات مربوط به فصل قبل بازیکنان استقلال مانده است. حدود 20-30 و 40 درصد از قرارداد فصل قبل ما مانده و خودم نیز بیشتر از 30 درصد از فصل گذشته طلب دارم آن هم مطابق حساب و کتابی است که باشگاه کرده و من قبول ندارم. طبق حساب و کتاب من خیلی بیشتر از این حرف‌ها طلب دارم. 

بحث من این است چه زمانی قرار است مبلغ فصل گذشته را دریافت کنیم و چه زمانی قرار است پیش‌پرداخت امسال را در شرایطی که چهار هفته از لیگ گذشته بگیریم. آقایان قول داده بودند قبل از دربی مطالبات فصل قبل ما را تسویه کنند در شرایطی که قرار بود دربی 10 شهریور برگزار شود. الان دربی عقب افتاده و شاید از این موضوع خبر داشتند. 

خود من تأکید کردم یک تاریخ به بچه‌ها بگویید اما آقایان گفتند قبل از دربی؛ یک جلسه بر سر تمرین با خطیر صحبت کردیم و اصرار داشتم به ما برای پرداخت مطالبات تاریخ بدهد اما او اصرار می‌کرد که قبل از دربی پرداخت خواهم کرد. شاید اطلاع داشت که این بازی عقب می‌افتد. الان صحبت من این است ظاهراً قرار است دربی 15 یا 20 مهر برگزار شود. آیا باید در آن تاریخ پول فصل قبل ما تسویه شود؟ چه زمانی پیش‌پرداخت بگیریم؟ یک تاکتیک نخ‌نما شده و قدیمی این است که بازیکن زحمتکش تیم را مقابل هوادار بگذارید و بگویید قراردادت را کم کن یا مبلغی را ببخش. هوادار استقلال باهوش است و متوجه برخی مسائل می‌شود. می‌داند چه بازیکنی زحمت می‌کشد.

قراردادهای بازیکنان ما اصلاً عجیب نیست از نیمی از قراردادهایی که در لیگ امسال پرداخت شده خیلی کمتر است. ضمن اینکه اگر قرار است قرارداد من را بیرون بدهید حداقل درستش را بیرون بدهید. چرا اشتباه این کار را می‌کنید. اگر قرار است پس از این صحبت‌ها نیز حرکت دیگری اجرا شود بگویید خودم قراردادم را اعلام می‌کنم زیرا هیچ ترس و واهمه‌ای ندارم. هوادار استقلال هم می‌داند در چند سال گذشته بدون هیچ منتی برای این تیم زحمت کشیده‌ام. از این صحبت‌های من سوبرداشت نشود هوادار استقلال هم درک می‌کند بچه‌های تیم واقعاً زحمت می‌کشند اما قراردادهای‌شان اصلاً عجیب و غریب نیست.

مهدی‌پور در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد در این باشگاه مدیرعامل با سرمربی و بازیکنان لج می‌کند، اظهار داشت: آخرین اتفاقی که می‌افتد این است که دود این کار به چشم هواداران، بازیکنان و کادر فنی می‌رود که فوق‌العاده اتفاق بدی هم هست. مقداری در ترکیب تیم برای تعویض‌ها دست ما بسته است. نفراتی که سال گذشته در استقلال بودند و امسال جدا شدند خیلی به تیم کمک می‌کردند و تأثیرگذار بودند اما امسال مقداری مشکل داریم. امیدوارم این مشکلات حل شود زیرا بازیکنان استقلال فوق‌العاده نجیب و دوست داشتنی هستند. همه زحمت می‌کشند اما اتفاقات اخیر اصلاً خوب نیست.

صحبت‌هایی که من و چند نفر دیگر از بازیکنان کردیم فقط برای خودمان نیست بلکه چیکده‌ای از صحبت‌های همه بچه‌ها است. 

هافبک استقلال در خصوص اینکه با توجه به صحبت‌های هفته‌های گذشته آیا هیچ قدمی برای تغییر شرایط استقلال برداشته نشد، گفت: اصلاً هیچ قدمی برنداشتند و هیچ اتفاقی نیفتاد است. متأسفانه مسئولان باشگاه را نمی‌بینیم که بخواهیم ببینیم اتفاقی افتاده یا نیفتاده است یا بحث اسپانسر به چه شکلی است اصلاً شرایط استقلال خوب نیست و وضعیت مناسبی نداریم. با این تفاسیر فکر می‌کنم سال فاجع‌باری را از لحاظ مالی پشت‌سر بگذاریم و قطعاً خودمان را آماده کردیم که شاید بیشتر از 10 تا 20 درصد با توجه به شرایطی که پیش می‌برند پول نگیریم.

 اخبار استقلال

  

    


 مطالب مرتبط:

هفته چهارم لیگ برتر/ مهرداد محمدی استقلال را هزار تایی کرد؛ استقلال خوزستان قربانی بعدی جواد نکونام!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار