مصاحبه استقلالی ها

بازیکنان و عوامل تیم استقلال(تاج) پس از پیروزی مقابل پیکان تهران گفتند: اگر باشگاه به تعهداتش عمل نکند بی‌معرفتی کرده است.

         

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان و عوامل  تیم فوتبال استقلال(تاج) ایران  پس از برتری مقابل پیکان تهران، از هفته پانزدهم لیگ برتر فصل 1402/1403، صحبت هایی انجام دادند که در ادامه می خوانید:

   

علی خطیر (مدیرعامل استقلال)

بازی خوبی بود. هرچند در نیمه اول خوب نبودیم اما خوشبختانه در نیمه دوم بازی بسیار خوب، منسجم و با تمرکزی را انجام دادیم. خدا را شاکرم که توانستیم دیدار مقابل پیکان را با موفقیت پشت‌سر بگذاریم. خیلی از بازیکنان با غیرت باشگاه و کادر فنی محترم‌مان تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله بتوانیم در نیم فصل دوم استقلال را تقویت کرده و به سمت هدف‌مان که قهرمانی است برویم.

وی در خصوص اینکه در سال‌های اخیر تمام قوانین مصوب علیه استقلال بوده است، گفت: قوانین سقف بودجه بسیار خوب بود همه جا هم گفتم زیرا خودم در تدوین این قانون نقش داشتم. اگر این قانون نمی‌آمد اتفاقات خیلی بدی در فوتبال ما می‌افتاد با وجود به محدود بودن درآمدهای باشگاه‌ها آنها هزینه‌های سرسام‌آوری دارند. وقتی درآمد و هزینه با هم نخواند این سیستم جایی می‌ایستد. قانون سقف بودجه خیلی خوب بود اما متأسفانه نمی‌دانم باید بار دیگر وارد  این مقوله بشویم یا نشویم. کمیته انضباطی رأی تحلیلی خیلی خوبی داد با اینکه اعتقاد داشتم امتیازهایی کم شده از سپاهان باید خیلی بیشتر باشد.

باشگاهی که به شیر دولت وصل است نزدیک هزار میلیارد تومان در بازار نقل و انتقالات هزینه کرده و این بازار را تحت شعاع قرار داده است این باشگاه به قوانین بی‌احترامی کرد. قطعاً احساس می‌کنم این چهار امتیاز را نباید به سپاهان بازمی‌گرداندند. یک جورهایی با توجه بی‌احترامی سپاهان به قوانین فدراسیون فوتبال باید کمیته استیناف رأی محکم‌تری می‌داد. باز هم ایرادی ندارد زیرا بهانه دست دوستان نیست که بگویند نتایج در زمین رقم نمی‌خورد.

شب گذشته در جمع بازیکنان گفتم باید همچنان پرقدرت کارمان را ادامه داده و تمرکزمان را حفظ کنیم. الان به این مسائل خیلی کار نداریم ان‌شاءالله با یک تمرکز بالا به آماده‌سازی نیم‌فصل می‌رویم تا در پایان قهرمانی لیگ را به دست آوریم.

وی در واکنش به این موضوع که استقلال به خاطر رعایت این قوانین در ابتدای فصل نتوانست بازیکنان مدنظرش را جذب کند، گفت: دقیقاً به همین خاطر نتوانستیم. وقتی چنین قانونی می‌گذارید باید به آن احترام بگذارند فرق ما با یک تا دو باشگاه دیگر این بود که آنها قانون را دور زدند و یا به قول خودشان زرنگی کردند به دلیل با آمادگی بیشتری به مسابقات آمدند اما استقلال به قانون احترام گذاشت. با این وجود خدا جای حق نشسته است.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا نکونام لیست نفرات مدنظرش را در اختیار باشگاه قرار داده است، توضیح داد: هنوز نه.

خطیر در مورد احتمال بازگشت رفائل سیلوا به استقلال عنوان کرد: در حال مذاکره هستیم. 

وی در مورد اخبار مطرح شده نسبت به احتمال جدایی‌اش از جمع آبی‌پوشان اظهار داشت: چه کسی این خبر را داده است. شاید به شما خبر داده‌اند زیرا فقط خودتان این حرف را می‌زنید.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی براینکه گفته می‌شود دو شکایت این باشگاه از بازیکنان پرسپولیس و تخلف از قوانین سقف بودجه در کمیته انضباطی ثبت شده است، گفت: بله. ما شکایت کرده‌ایم. 

خطیر در مورد احتمال سرباز شدن ابوالفضل جلالی تأکید کرد: هنوز در جریان نیستم جلالی بازیکن ما است.


   

* روزبه چشمی 

خدا را شکر. کسب این سه امتیاز خیلی مهم بود و قطعاً باید در آخرین بازی نیم‌فصل اول پیروز می‌شدیم. این برد را به هواداران تقدیم می‌کنیم که سنگ تمام گذاشتند. از کادر فنی و بازیکنان تشکر می‌کنم استقلال از ابتدای فصل مشکلات زیادی داشت که همچنان ادامه دارد. واقعاً این بچه‌ها مردانگی کردند. هر کمک و درخواستی که باشگاه داشت، انجام دادند اما با وجود تلاش‌های باشگاه خیلی از مشکلات همچنان پابرجا است.

وی در مورد اعتراض 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس به رأی اخیر کمیته استیناف و ماجرای مربوط به دستورالعمل سقف بودجه، گفت: تنها تیمی که از این بابت ضرر کرد، استقلال بود. دیدید نتوانستند هیچ چیزی از قراردادهای تیم ما دربیاورند و هیچ خطایی مرتکب نشدیم. اما امتیاز سایر تیم‌ها بازگشت. این موارد مفصل و همه چیز مشخص است. بحث خیلی طولانی است اما استقلال و بازیکنانش تنها افرادی بودند که ضرر کردند. 

برخی مشکلات همچنان پابرجا است. همچنان بابت فصل گذشته طلب داریم. باشگاه تلاش کرده اما مشکلات حل نشده است. برای این فصل نیز بین 15 تا 25 درصد قراردادهای‌مان را گرفته‌ایم. این همه اتفاق علیه بازیکنان بوده اما باز هم آنها مردانگی کردند. با وجود تمام مشکلات از قراردادهای‌شان کم کردند تا بتوانیم قرارداد 2-3 بازیکن خود را ثبت کنیم. کم لطفی است اگر قدر این بازیکنان را ندانیم. باشگاه قول داده و امیدوارم هر جوری است در تعطیلات نیم‌فصل قولش را عملی کند تا در شروع نیم‌فصل دوم مشکلی نداشته باشیم. 

چشمی در واکنش به این موضوع که برخی بازیکنان قراردادهای خود را با باشگاه کم کردند اما اتفاقات اخیر به ضرر آنها تمام شد، عنوان کرد: هنوز نفهمیده‌ایم سقف بودجه هست یا نیست؟ امتیاز تیم‌ها بازمی‌گردد اما چند بازیکنش را محروم می‌کنند. جریمه‌های مالی هم وجود دارد. این وسط دوگانگی پیش آمده و اگر قرار بود سقف بودجه برای سایر باشگاه‌ها نباشد چه دلیلی دارد ما آن را رعایت کنیم؟ نهایتش جریمه مالی است. چه کسی این جریمه را داده است؟ پول بازیکنان که مانده این جریمه هم بماند. 

بازیکن تیم ملی در خصوص لغو شدن مجوز واردات خودرو در آستانه جام ملت‌های آسیا گفت:‌ خیلی در مورد این موضوع بحث شد. این کاغذ هم فقط برای اجازه خودروها بود تا بتوانیم خودرو را به ایران بیاوریم. در غیر این صورت تا ریال آخر مالیات، گمرک و ... را پرداخت کرده‌ایم. برخی بازیکنان از خرداد یا تیر این ماشین‌ها را آورده‌اند. تنها مجوز ورود دادند اما این مجوزها مجانی نبود. خود بازیکنان پول دادند. سوتفاهمی پیش آمده که این خودروها مجانی به ایران آمده است. واقعاً بچه‌ها از جیب خودشان پول داده‌اند. ان‌شاءالله این مشکل حل شود.

نباید به این مسائل دامن بزنیم. برخی اتفاقات می‌افتد و حرف‌هایی زده می‌شود که درست نیست. باید برای همه ورزشکاران بهترین امکانات را در نظر بگیرند. درگیری فوتبالیست‌ها با ورزشکاران برخی رشته‌ها درست نیست. هر کسی در هر رشته‌ای هرچقدر می‌گیرد نفرات سایر رشته‌ها نباید او را بکوبند. ان‌شاءالله برای همه ورزشکاران کشورمان اتفاقات خوبی بیفتد. 

وی در خصوص شرایط تیم ملی برای جام ملت‌ها عنوان کرد: از روز اولی که کادر فنی جدید آمد، همه برای کسب بهترین نتایج تلاش کردند. کار سختی داریم اما پتانسیل ایران هم بالا است. در این اردو باشم یا نباشم آرزو می‌کنم تیم ملی بهترین نتایج را بگیرد. 

ملی‌پوش استقلال در خصوص رقابت با سایر مدعیان گفت: واقعاً در برخی مسائل از تیم‌های دیگر عقب هستیم اما هر بازیکنی در فهرست تیم ملی باشد تمام تلاش خود را می‌کند. این قول را به مردم می‌دهیم با وجود تمام کمبودها بهترین اتفاق برای تیم ملی در جام ملت‌ها بیفتد.

چشمی در پاسخ به  این سؤال که اگر باشگاه استقلال به تعهداتش عمل نکند، آیا بازیکنان روند فعلی را ادامه می‌دهند، عنوان کرد:‌ اگر باشگاه به تعهداتش عمل نکند بی‌معرفتی است. بازیکنان ما سنگ تمام گذاشتند مردانگی کرده و معرفت به خرج داده‌اند.  انجام نشدن این قول و قرارها بی‌معرفتی است و ان‌شاءالله کار به آنجا نکشد. باشگاه موظف است و تمام تلاش خود را می‌کند. اما همچنان مشکلات وجود دارد. با تلاش خالی نمی‌توان کاری کرد. به عنوان یک بازیکن دست تک تک بازیکنان استقلال را می‌بوسم زیرا سنگ تمام گذاشتند. بازیکنانی که از سال گذشته بودند یا نفراتی که امسال اضافه شدند معرفتی به خرج دادند که در این چند سال حضور در استقلال چنین چیزی را ندیده بودم. دم‌شان گرم و دست تک تک آنها را می‌بوسم. ان‌شاءالله مشکلات تا شروع نیم فصل دوم حل شود. 

وی در خصوص برخوردش با توپ جمع‌کن بازی و عذرخواهی از او گفت: توپ نزدیک آن توپ جمع‌کن بود اما آن را ندید و مسئله‌ای هم نبود از او هم معذرت‌خواهی کردم بعد از بازی هم این توپ جمع‌کن را ندیدم اما باید برخی چیزها را یاد گرفت.


   

* پیمان بابایی 

خداراشکر که بردیم. می‌دانستیم بازی سختی است. پیکان تیمی جوان و پرتلاش است و خداراشکر توانستیم دل هواداران را شاد کنیم. به 3 امتیاز بازی نیاز داشتیم.

گل من تلاش بچه‌ها بود. خداراشکر می‌کنم که توانستم موثر باشم. ان‌شاءالله بتوانم این روند را در نیم فصل دوم هم ادامه دهم.

این هواداران همیشه حامی ما بودند. در روزهای سخت ما را حمایت کردند و وظیفه ماست که جانمان را هم بدهیم.


        

* آرش رضاوند 

بازی سختی بود و پیکان بعد از آمدن عنایتی یک خورده متحول شده و خوب فوتبال بازی می‌کند. به نظرم نیمه اول خوبی نداشتیم و نیمه دوم با صحبت‌هایی که شد توانستیم برنده بازی شویم. حیف شد که گل خوردیم و فوتبال است و پیش می‌آید.

ما واقعیت‌ها را می‌گوییم. حدود 45 درصد من خودم از پارسال طلب دارم. امسال نیم فصل هم 20 درصد پول گرفتم در صورتی که باید 50 درصد پول می‌گرفتم. قرارداد کم کردیم. هر چه که باشگاه بگوید ما عمل کردیم. آن زمان هوادار ناراحت بود و شما بگویید یک کاری باشگاه خواسته و ما انجام ندادیم. هر کاری که بگویید انجام دادیم. من خودم قرارداد را کم کردم و وقتی بازیکن معرفت می‌گذارد و خیلی طلب داریم. فکر می‌کنم خوب پیش برود ما مثل پارسال پول می‌گیریم.

رضاوند در خصوص اینکه آیا عجیب نیست که اسپانسر به تیم اضافه شده ولی بازیکنان 20 درصد پولشان را گرفتند، گفت: امسال بودجه تیم ما خیلی کم است. پارسال بازیکنان زیادی بودند مثل مهدی قائدی، محمد محبی و پول رضایت نامه آنها را دادند ولی امسال مخصوصا اینکه آمدیم مبلغ‌هایمان را نیز کم کردیم. توقع داریم که باشگاه طلب‌مان را بدهد. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که در زمین نتیجه بگیریم ولی دوست داریم که حمایت باشگاه را هم ببینیم. امیدوارم این مشکلات حل شود و آسیبی به تیم نرسد. پارسال به نظرم به خاطر همین مشکلات بود که در کوران مسابقات نتیجه را از دست دادیم.

بازیکن استقلال در خصوص اینکه که رقم 160 میلیارد را وقتی می‌بیند، باور می‌کند یا خیر، گفت: لاین‌آپ‌ها که بیاید بالا همه چیز مشخص می‌شود. خیلی چیزها مشخص است. الان می‌آیند و 2-3 باشگاه می‌ریزند روی استقلال که نامردی است. استقلال چند ملی پوش دارد و تیم‌های دیگر چند ملی پوش؟ 2-3 تیم هستند و فرار رو به جلو می‌کنند.

یک سوال از آنها می‌کنم. یک تخلف استقلال ثابت نشده و اگر بود باید جریمه مالی می‌شد. چرا استقلال جریمه مالی نشد؟ چرا 3 تیم دیگر جریمه شدند؟ تخلف صورت گرفته و الکی می‌خواهند روی این تیم استقلال فشار بگذارند. خودتان هم می‌دانید که تیم ما بازیکن ندارد.

شاکله تیم اصلی پارسال را نگاه کنید. رافائل، عارف غلامی، محمد محبی، مهدی قائدی. بازیکنان تاثیرگذار بودند. از تیم‌های دیگر حداکثر یک بازیکن رفته است. تیم‌شان را حفظ کردند، تقویت کردند ولی باز هم فرار رو به جلو می‌کنند. به نظرم کار دیگری هم ندارند و از صبح تا شب می‌نشینند و در مورد استقلال حرف می‌زنند.

تیم‌های دیگر از صبح که بیدار می‌شوند فقط به استقلال حمله می‌کنند. کارگروه 6 تا شبهه بود و دلیلی نمی‌شود که بگویید استقلال تخلفی کرده است. جاودانی گفت که استقلال تخلفی نکرده ولی تیم‌های دیگر تخلف کردند. حق ما در اینجا ضایع شد. ما نه بازیکن گرفتیم و هم سرمان کلاه رفت. تیم‌های دیگر هم به خوبی فرار رو به جلو می‌کنند. تیم‌های دیگر همه بازیکنان را گرفتند و جای خالی ندارند.


           

محمد حسین مرادمند 

خداراشکر بازی تماشاگر پسندی بود. آخرین بازی نیم فصل را توانستیم با برد پشت سر بگذاریم و خداراشکر که هوادار با خوشحالی از اینجا رفت. ما هم به این دلیل خوشحالیم.

وی در خصوص اینکه کمتر کسی فکر نمی‌کرد که استقلال آنقدر خوب نتیجه بگیرد، اظهار داشت: ما یک تیم هستیم با این هوادار و بی‌کس! فقط خودمانیم ولی خداراشکر هم‌دل‌هستیم و پشت همیم. خدا ما را دید و نتایجش را در زمین به ما داد چون داشتیم تلاش می‌کردیم. خداراشاکرم، فقط همین.


  

* سید حسین حسینی 

حمایت هواداران امسال خیلی به ما انرژی داده است. امیدوارم تا آخر فصل این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

وی درمورد مشکلات مالی بازیکنان استقلال، توضیح داد: به حدی درمورد این موضوع صحبت کرده‌ایم که تکراری شده است. برای اینکه بچه‌ها قراردادشان را کم کنند، خودم خیلی با آنها صحبت کردم. دم بچه‌ها گرم که این کار را انجام دادند اما اکنون شرمنده هستم زیرا دیدید تیم‌های دیگر تخلف کرده‌اند و راحت امتیازهایشان برگشت.

ما از بازگشت امتیاز تیم‌های دیگر خیلی خوشحال هستیم . آنچه ما را ناراحت کرد این بود که همه جوره به قوانین احترام گذاشتیم اما متاسفانه تیم‌های دیگر قوانین را رعایت نکردند و بازیکنان زیادی گرفتند که 13 هفته برای آنها بازی کردند. ما هم دوست داشتیم این قانون را رعایت نمی‌کردیم تا با داشتن بازیکنان بیشتر، نتایج بازی‌هایی که مساوی کرده یا باختیم ببریم.

کمبود بازیکن داریم. برای سومین بازی متوالی صالح حردانی از دفاع راست به دفاع وسط آمد. خیلی مشکل داشتیم. برخی مشکلات هم از سال گذشته مانده است. خودتان را جای بازیکنان استقلال بگذارید. از سال گذشته 45 درصد طلب داریم. امسال هم به نیم فصل رسیدیم که فقط 20 درصد گرفته‌ایم. 

وی درپاسخ به این سوال که پول‌ها کجا هزینه می‌شود، گفت: نمی‌دانم چرا مشکلات مالی فقط برای استقلال است. می‌دانم خطیر هم تلاش می‌کند اما این باشگاه به تلاش بیشتری نیاز دارد.

دروازه‌بان استقلال درپاسخ به این سوال که باشگاه از ابتدای فصل چند اسپانسر جذب کرده و عجیب نیست که این درآمدها به تیم تزریق نمی‌شود، توضیح داد: مشکلات ما از سال گذشته ادامه داشته است. متاسفانه مدیریت باشگاه در فصل قبل خیلی ضعیف عمل کرد. به حدی که یک سال رایگان، نام یک اسپانسر را روی پیراهن خود زدیم. این فاجعه است. نمی‌دانم این مدیریت با چه رویی مصاحبه می‌کند یا پست می‌گذارد؟ در نهایت هم بازیکن ضرر می‌کند. هوادار مستطیل سبز را می‎بیند. هیچکس نمی‌گوید حسینی مشکل داشت بلکه فقط عملکردم را می‌بیند.

کسی می‌داند قبل از بازی سال گذشته با صنعت نفت آبادان چه مشکلاتی داشتم. فقط عملکرد ما را می‌بینند و در نهایت فقط ما ضرر می‌کنیم. اکنون که به نیم فصل رسیده‌ایم این صحبت‌ها را می‌کنم و اگر چند بازی مانده بود، شاید حرف نمی‌زدم. هواداران عزیز، ما مشکلات داریم. 40 روز تا شروع نیم فصل دوم زمان مانده و باید مشکلات این تیم برطرف شود. این برخورد با بازیکنان استقلال درست نیست. تا چه زمانی باید برای دریافت پول خود دعوا کنیم و بگوییم امکانات. نمی‌توان در زمین ما تمرین کرد. این مشکلات درست هم نمی‌شود و خسته شده‌ایم. فقط دم بچه‌ها گرم که تاکنون ادامه داده‌اند.

از جواد نکونام هم تشکر می‌کنم که در این 15 هفته خیلی زحمت کشید. در هفته‌های ابتدایی فصل به دلیل مشکلاتی که داشتیم فقط توانستیم با مدیریت او نتیجه بگیریم. امیدوارم بازیکنانی که می‌خواهد در نیم فصل جذب کنند. در هفته پنجم گفتم اطمینان دارم با نکونام موفق می‌شویم.

دروازه‌بان استقلال درمورد اینکه در نقل و انتقالات پیش فصل یکی از گزینه‌های خروج از جمع آبی‌پوشان بود اما اکنون به یکی از بهترین دروازه‌بان‌های لیگ تبدیل شده و آیا می‌تواند دروازه‌بان اول تیم ملی در جام ملت‌ها باشد، توضیح داد: الان نمی‌توان زیاد صحبت کرد و دوست دارم در یک برنامه زنده درمورد این نیم فصل و چند ماهی که بر من گذشت، صحبت کنم. خیلی‌ها به من کم لطفی کرده و مرا اذیت کردند. هیچ وقت آنها را نمی‌بخشم. همانگونه که در ابتدای فصل گفتم با عملکرد خود، جواب‌شان را می‌دهم. خدا را صد هزار مرتبه شکر همه عملکرد مرا در نیم فصل اول دیدند.

حسینی درمورد شرایط تیم ملی در آستانه جام ملت‌ها، میزان حمایت‌ها از این تیم و ابطال مجوز واردات خودرو، توضیح داد: واقعا در جام جهانی جو خیلی بدی برای تیم ملی وجود داشت. یک تا 2 روز قبل بازی با انگلیس اتفاقاتی افتاد که تمرکز نداشتیم.  قبل از جام جهانی با ایجاد مشکل، تیم ملی را از مردم دور کردند. واقعا آنجا احساس تنهایی می‌کردیم. حتی پس از بازی با انگلیس که دیدیم برخی به خاطر باخت ایران خوشحالی می‌کنند، حس خیلی بدی داشتیم. 

قول این حواله‌ها که از قبل داده شد نیز برای صعود به جام جهانی بود. برخی بازیکنان صحبت کرده‌اند. امیدوارم 2 هفته مانده به جام ملت‌ها، بار دیگر مردم و رسانه‌ها را با تیم ملی بد نکنند. اجازه بدهند راه خودش را برود و همه از این تیم حمایت کنند. بازی‌های سختی داریم و همه باید از امیر قلعه‌نویی حمایت کنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد. برخی دوستان و ورزشکاران رشته‌های دیگر صحبت‌هایی می‌کنند. خود ما طرفدار کشتی، والیبال و ... هستیم ولی صعود به جام جهانی، چند میلیون دلار آورده برای فدراسیون فوتبال داشته است؟ در حالی که رشته‌های دیگر این حالت را ندارند.

همه باید کنار هم باشیم. در شهر ما هم چنین اتفاقی افتاده است که ورزشکاران دیگر با کسب طلای المپیک، امتیازهای زیادی گرفته‌اند که درست نیست بگوییم. اجازه بدهیم مردم از ورزش لذت ببرند. واقعا فوتبال با همه رشته‌ها فرق دارد.

حسینی درمورد اینکه آیا به موقع پرداخت نشدن قراردادها ممکن است روی نتایج تیم در نیم فصل دوم تاثیر بگذارد، عنوان کرد: سال گذشته واقعا مشکل داشتیم و یکی از دلایل موفق نشدن تیم اختلاف‌های باشگاه و مدیریت با بازیکنان و کادرفنی بود. در نهایت هوادار عملکرد بازیکن را درون زمین می‌بیند. هرچه بگوییم مشکل داریم، کسی حالمان را نمی‌پرسد. اکنون هم در نیم فصل هستیم. اصلا دوست ندارم حاشیه ایجاد شود. دم بچه‌ها گرم که همه جوره پای کار ایستادند و تلاش کردند. یک بازی آسان نداشتیم و با تلاش کردن همه بازی‌ها را بردیم. اصلا دوست نداریم رو به روی خطیر باشیم. سال گذشته تیم با آن اتفاقات ضرر کرد. امیدوارم امسال با اتحاد تیم بتوانیم موفق باشیم.

 

اخبار استقلال

   

  


 مطالب مرتبط: 

هفته پانزدهم لیگ برتر/ بعد از پنج سال طلسم نباختن پیکان در آزادی شکست؛ نکونام در نیمه مربیان مچ عنایتی را خواباند!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار