مصاحبه استقلالی ها

بازیکنان و عوامل تیم استقلال(تاج) پس از پیروزی مقابل آلومینیوم اراک گفتند: همه مسائل نشان می‌دهد نمی‌خواهند تیم ما قهرمان شود.

         

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان و عوامل  تیم فوتبال استقلال(تاج) ایران  پس از برتری 1 بر 0 مقابل آلومینیوم اراک، از هفته بیست و سوم لیگ برتر فصل 1402/1403، صحبت هایی انجام دادند که در ادامه می خوانید:

   

* مهدی هاشمی‌نسب (مربی تیم فوتبال استقلال) 

بازی خوبی بود. کار را خوب شروع کردیم و باید زودتر به گل می‌رسیدیم که این اتفاق رخ نداد.

مدام می‌خواهیم حرف نزنیم اما آدم برخی مسائل را در این فوتبال می‌بیند. وقتی مساوی کنیم یا ببازیم حرف بزنیم، می‌گویند بهانه می‌آورید و باید در زمان برد حرف بزنیم. الان فرصت خوبی است. قانونی هست که قبل از بازی یا بین ۲ نیمه باید به زمین آب داده شود. اول بازی گفتیم که بخشی از زمین را آب ندادند. بین ۲ نیمه هم ۳۰ ثانیه یا ۲ دقیقه قانون است که باید آب بدهند اما این کار را انجام ندادند. هیچکس هم پیگیری نمی‌کند اما اگر استقلال این کار را انجام می‌داد، ببینید چه اتفاقی می‌افتاد‌.

مربی استقلال درواکنش به این موضوع که روزبه چشمی بین ۲ نیمه می‌گفت اگر به زمین آب ندهند، وارد بازی نمی‌شویم، عنوان کرد: مگر زورمان می‌رسد که این کار را انجام ندهیم؟! در این ۲۴ ساعت مسائلی شنیده‌ام که باور کردنش سخت است. اگر آنها را بگویم.... اجازه نمی‌دهند استقلال قهرمان شود.

هاشمی‌نسب درمورد اینکه چه افرادی این اجازه را نمی‌دهند، گفت: خودی و غیرخودی. فقط خواستم به هواداران بگویم الان که برده‌ایم و صدر جدول هستیم، این حرف را می‌زنیم اما با برخی مسائل نمی‌توانیم بجنگیم.

وی درپاسخ به این سوال که افراد خودی چه کسانی هستند، توضیح داد: اجازه بدهید به موقعش راحت حرف می‌زنم. از الان بگویم تیم و همه را به حاشیه می‌بریم. چه کار کنیم. باید برخی مسائل را بگوییم. در مساوی یا باخت حرف بزنیم، می‌گویند بهانه می‌آورید. بچسب و کار بکن. وقتی با فوتبال زیبا بازی کردن نمی‌بریم، می‌گویند چنین سبکی نمی‌خواهیم. وقتی بد فوتبال بازی می‌کنیم و می‌بریم، می‌گویند چرا زیبا بازی نمی‌کنید؟

ابایی از این حواشی و جنجال‌ها نداریم. با این حواشی بزرگ شده‌ایم. توان مبارزه کردن هم داریم اما برخی چیزها را نمی‌توان هضم کرد. در شرایطی که من بالا و پایین فوتبال را دیده‌ام. تا روز گذشته می‌گفتم توانایی‌ داریم و به خاطر هواداران و استقلال می‌جنگیم اما اکنون به جایی رسیده‌ایم که هر چه به پایان لیگ نزدیک می‌شویم، می‌گویم اجازه نمی‌دهند قهرمان شویم.


  

* زبیر نیک نفس   

بازی سختی بود، شرمنده هوادارانمان نشدیم، 3 امتیاز بازی را گرفتیم. 

وی در خصوص حواشی بازی اظهار داشت: در اوایل نیمه دوم یکسری حواشی اتفاق افتاد ولی من متوجه نشدم که چه شده است ولی به نظرم داوری می‌توانست بهتر باشد.

نیک نفس در خصوص تیم آلومینیوم اراک گفت: تیم خوبی است. تیم‌های آقای حسینی همیشه جوان و خوب هستند که خداراشکر توانستیم این تیم را ببریم و اینکه شرمنده هواداران نشدیم. 

برای مهدی پور آرزوی سلامتی می‌کنم و تلاش می‌کنم تا بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم.

نیک نفس در خصوص شرایط استقلال نیز اظهار داشت: این تیم از اول فصل صدرجدول است و شرایطش خوب نیست. استقلال لایق احترام و حمایت بیشتری است. ما روزهای سختی را می‌گذرانیم. فقط مالی نیست و امیدوارم شرایط به شکلی پیش برود که با آرامش به زمین برویم.

2 سال پیش که قهرمان شدیم، تفاهم و رابطه خوبی بود بین مدیریت و کادر فنی. امیدوارم هر چه سریع‌تر این شرایط مهیا شود و روی نتایج ما تاثیر نگذارد. حیف است، این هوادارانی که به ورزشگاه آمدند لایق این هستند که استقلال را همیشه سرحال ببیننند. ما نیز اگر بخواهیم 100 درصد توانمان را بگذاریم نیازمند حمایت بیشتری هستیم.


   

* محمد نوازی (مربی تیم فوتبال استقلال)

بچه‌ها نمایش خوبی داشتند و توانستند 3 امتیاز بازی را بگیرند. فکر می‌کنم حساسیت در تیم بالا رفته است. هم به واسطه مشکلات در باشگاه و هم به واسطه مشکلات داوری. مطالبات بازیکنان را از پارسال ندادند و بچه‌ها شکایت دارند. 

من فکر می‌کنم یک مقدار باید در داوری‌ها بیشتر دقت شود. ما تا کی می‌خواهیم بدون VAR مسابقات را ادامه دهیم. شما نگاه کنید در بازی پرسپولیس یک پنالتی برای رقیب نگرفتند و یک گل آفساید به ثمر رسید. برای ما هم یک بار اشتباه کنند و یک بار به نفع ما بگیرند. چه می‌شود؟ همیشه ما باید ضرر بکنیم؟ فکر کنم دوست ندارند که تیمِ ما قهرمان شود. تمام کسانی که در هر اتفاقی به ضرر استقلال تصمیم می‌گیرند. بچه‌های ما از پارسال پول طلب دارند و نمی‌گیرند و بعد مشکلات داوری! 

قانون بازی است که قبل هر مسابقه زمین چمن را آب بدهند، من نمی‌دانم دلیلش را نمی‌دانم. مخالف بودند کل زمین را آب بدهند. فوتبال برای همه است و باید به دنبال این باشیم که بهترین اتفاق رخ بدهد.


   

محمد حسین مرادمند 

بازی خیلی خوب و سنگینی بود. خوشحالم‌ توانستیم دل هوادارانی که به استادیوم آمدند شاد کنیم. آلومینیوم اراک یقه تیم‌های بزرگ را گرفته و خدا را شکر کار خیلی بزرگی در اراک انجام دادیم.

وی درمورد مشکلات مالی استقلال و اینکه ظاهرا اتومبیل خودش را فروخته است؛ گفت: بحث را شخصی نمی‌کنم. همه بچه‌ها صحبت‌های تکراری کرده‌اند. نمی‌خواهند این تیم قهرمان شود.

مدافع استقلال درخصوص اینکه چه افرادی نمی‌خواهند این تیم قهرمان شود، توضیح داد: اگر اسم بگویم یا فردا محروم می‌شوم یا جریمه. کلی می‌گویم. دنبال حاشیه نباشید که اسم بگویم. دلیل دارم که می‌گویم نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود. مطالبات، امکانات‌مان، نحوه قضاوت برای استقلال و سایر تیم‌ها مشخص است. اگر همه مسائل را کنار هم بگذاریم، می‌بینیم قهرمان نمی‌شویم زیرا فقط خودمان هستیم، کادرفنی و هواداران. فرد دیگری را نداریم.

با این وجود تمام تلاش خود را می‌کنیم. چند سال قبل که قهرمان شدیم، تمام تلاش خود را کردیم اما همه چیز علیه استقلال بود. وظیفه‌مان است به خاطر هوادار و لباس آبی که پوشیدیم، تا روز آخر جان بدهیم و می‌گذاریم اما برای آگاهی هواداران و مردم این حرف‌ها را می‌زنیم. چه فایده دارد تحت فشار و در بی‌پولی بازی کنیم.

من بازیکن تا چه اندازه می‌توانم فشار را تحمل کنم اما بازهم خدا را شکر توانستیم امروز در یک بازی خارج از خانه، ۳ امتیاز را به دست آوریم.


  

* آرش رضاوند 

می‌توانستیم نیمه اول را با 2 گل به اتمام برسانیم ولی در نیمه دوم فشار بازی زیاد بود. سوت های داور نیز باعث شد تا تیم ما به عقب برود و این نگران کننده است.

وی در خصوص اینکه نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود، گفت: نمی‌شود خیلی از چیزها را گفت. امروز فاجعه بود. شما بروید صحنه‌ها را ببینید.

روزبه (چشمی) حرف خوبی زد، سوت بد این نیست که یک پنالتی گرفته شود، با یک سوت می‌شود تیم 10 دقیقه زیر فشار قرار گیرد. 

من نمی‌خواهم در این مورد حرف بزنم و در خصوص قشنگی مسابقه حرف بزنم. هواداران بازی خوبی دیدند و امیدوارم بگذارند تیم کار خودش را انجام دهد. امیدوار فوتبال فقط در زمین رقم بخورد.


 

* ابوالفضل جلالی 

خدا را شکر در یک بازی بسیار سخت برنده شدیم. به این برد نیاز داشتیم. هواداران بسیار ما را تشویق کردند تا این بازی را ببریم و با ۳ امتیاز به تهران بازگردیم.

وی درمورد ادعای مهدی هاشمی‌نسب مبنی براینکه اجازه نمی‌دهند استقلال قهرمان لیگ برتر شود، توضیح داد: از سال گذشته من و ۱۶ بازیکن دیگر، ۶۰ درصد طلب داریم. امسال هم ۳۵ درصد دریافتی داشته‌ایم. پس از جام جهانی برای اولین بار است مصاحبه می‌کنم. سال گذشته ماشین خود را فروختم. محمد حسین مرادمند و آرمان رمضانی نیز اتومبیل خود را فروختند. شرایط به شدت سخت است. تاکنون چنین مصاحبه‌ای نکرده و این موضوع را نگفته بودم. حتی از بازیکنان دیگر نیز خواستم نگویند اما دیگر به جایی رسیده‌ایم که باید بگوییم.

با تمام وجود بازی می‌کنیم و می‌جنگیم اما توقع داریم مدیریت باشگاه شرایط را بهتر کند. چند ماه است ارکان باشگاه نیامده‌اند تا بگویند حال دلتان چطور است اما بچه‌های تیم با تمام وجود می‌جنگند، بازی و تمرین می‌کنند. هواداران امسال برای ما سنگ تمام گذاشتند. به خاطر آنها می‌جنگیم تا صدرنشینی را حفظ کنیم. یک روز ندیده‌ام عوامل باشگاه سر تمرین بیایند.

۲ روز قبل هواداران به تمرین آمدند و دیدند با تمام وجود می‌جنگیم. شرایط خیلی سخت است.

الان در شرایطی هستیم که همه باید دست به دست هم بدهیم و باشگاه نیز باید ما را حمایت کند. فقط ۷ هفته باقی مانده اما خدا شاهد است برخلاف برخی تیم‌ها که ۸۰ درصد دریافتی داشته‌اند، ما فقط ۳۵ درصد دریافت کرده‌ایم.


 

* سیدحسین حسینی 

بازی خیلی سختی داشتیم. آمده بودیم نتیجه هفته قبل را جبران کنیم. خداراشکر 3 امتیاز را گرفتیم.

وی درمورد حواشی آخر بازی، گفت: خیلی ناخواسته بود. من بازیکن بعد از 100 دقیقه بازی کردن، زیر فشار و استرس، نمی‌توانم جیمی جامپ را کنترل کنم. او به سمت من آمد و خیلی ناخواسته آن اتفاق افتاد. منظور خاصی هم نداشتیم.

دروازه‌بان استقلال درمورد اعتراض اعضای این تیم به مشکلات مالی، گفت: خودی و دوست و دشمن نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود. مطمئن باشد اگر این شرایط را رقیب ما داشت، از این طرف و آن طرف پول جور می‌شد. خداراشکر صندوق برای آن‌ها زیاد است! صندوقی جور می‌شد پولشان را می‌دادند! 40 درصد پول سال قبل را نگرفتیم. چه زمانی باید این پول را بگیریم

گفتند قراردادهایمان بالاست، مگر امسال کم نکردیم؟ مگر قرارداد من نصف قرارداد پارسال نیست؟ چرا نمی‌دهید؟ الان 40 درصد پول گرفته‌ام. در هر بازی، 90 دقیقه فشار و استرس تحمل می‌کنیم. خانواده ما تحت فشار هستند، چه کسی جواب می‌دهد؟ اگر رقیب ما صدر جدول بود مطمئن باشید در این 7 هفته همه گونه حمایت می‌کردند تا قهرمان شود ولی ما خودمان هستیم.

هوادار هم در انتهای نتیجه را می‌بیند. همین هفته قبل که مساوی شد کسی یادش بود که 22 هفته را چگونه جنگیدیم؟ همه گفتند مساوی شد! نمی‌دانم خطیر تلاش می‌کند یا نه ولی تا چه زمانی؟ مشکلات ما یکی دوتا نیست. الان ماشاریپوف به من می‌گوید مگر در این چند بازی که بردیم، من جزو بازیکنان تیم نبودم؟ من تازه فهمیدم به او پاداش ندادند.

4 ماه است بلانکو حقوق نگرفته است. حداقل یک مشکل داشته باشیم. صددرصد مشکل داریم. نمی‌دانیم کدام را درست کنیم. این‌ها با معرفت ترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال هستند. هرکه دیگر جای این‌ها بود نمی‌گذاشت مدیریت یک روز هم در این باشگاه بماند. تیم‌های دیگر پول پارسال و آپشن‌هایشان را گرفته‌اند. امسال هم از ما جلوتر هستند، بعد از هر بازی می‌گویند ما مشکل داریم. چهه زمانی می‌خواهید مشکل ما را حل کنید.

قبل از عید که می‌خواستند 5 درصد بدهند، با خطیر سحبت کردم، می‌گوید نداریم. ندارید ما چکار کنیم؟ 7 هفته دیگر لیگ تمام می‌شود، 40 درصد گرفتیم. بقیه پول را کِی باید بگیریم؟ همان روز اول بگویید مجانی، به خدا من حاضر هستم. خداقل رویش حساب نمی‌کنیم.

حسینی درخصوص اینکه پول اسپانسرها چه شده، عنوان کرد: به خدا سوال ما هم هست. این همه اسپانسر داریم ولی 40 درصد پول گرفتیم. ما فقط به خاطر هواداران می‌جنگیم. اگر این تیم هوادار نداشت نابود می‌شد. نمی‌دانیم این مشکلات کِی درست می‌شود. تا لحظه آخر برای هواداران می‌جنگیم و تنها هدفمان هم خوشحال کردن آن‌هاست ولی این این تیم را نمی‌خواهند. چند سال پیش یک هوادار این حرف را زد. دمش گرم، درود به شرفش، حرف درست را زد. ما نمی‌دانیم چکار کنیم. فکر کنم بعضی از تلاش‌ها بیهوده است.


   

* میلاد فخرالدینی 

خداراشکر دوباره به اراک آمدم و جلوی تیم سابقم بازی کردم. خاطرات خوبی دارم. خداراشکر توانستیم برنده شویم و صدر را حفظ کنیم.

صحبت‌هایی درمورد باشگاه استقلال دارم. مشکلات زیاد دارم. فقط مشکلات خودم را می‌گویم. بچه‌ها می‌آیند و درمورد مشکلاتشان حرف می‌زنند. کاپیتان آلومینیوم بودم. مشکل خانوادگی داشتم و رضایت گرفتم. پیشنهادات خوبی شامل استقلال و پرسپولیس داشتم اما به خاطر دوستانم و کادرفنی به استقلال آمدم. الان از نظر ذهنی درگیر هستم. نمی‌توانم بازی کنم.

5 میلیارد و 400 برای پول رضایت‌نامه‌ام به باشگاه آلومینیوم دادم. قرار شد باشگاه استقلال طبق تاریخ‌های قرارداد، به جای اینکه به من پول بدهد، چک‌های آلومینیوم را پاس کند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. 20 اسفند قرار بود 2 میلیارد بدهیم که چک‌های من برگشت خورد و حساب‌هایم بسته شد. انکار نه انکار! در جلسه‌ای که با خطیر داشتم جان بچه‌اش را قسم خورد که من این چک‌ها را به موقع پاس می‌کنم تا مشکلی برای شما پیش نیاید. از 20 اسفند دیگر جواب گوشی ما را نمی‌دهد. یک ماه است به سرپرست می‌گویم یک جلسه بگذارید، مدام امروز و فردا می‌کنند.

اینطور نمی‌شود. تیمی که درکورس قهرمانی است بازیکنانش باید آرامش داشته باشند. 7 بازی دیگر ببریم قهرمان هستیم اما تک تک بازیکنان این مشکل را درند. 16-15 سال در تیم کوچک و بزرگ بازی کردیم این شرایط را ندیدیم. انگار نمی‌خواهند تیم قهرمان شود. مگر چنین چیزی می‌شود؟

من به عنوان کاپیتان آلومینیوم، هرتیمی من را می‌خواست بالای 15 میلیارد هم می‌دادند رضایتم صادر نمی‌شد چون اینجا خوب کار کردم ولی دمشان گرم. مشکل خانوادگی داشتم و چک شخصی دادم. باشگاه آلومینیوم هم حق دارد روی پولی که می‌خواهند از من بگیرند حساب کنند. تماس می‌گیرند.

این فوتبال نیست. من دروغ نمی‌گویم. از پرسپولیس پیشنهاد داشتم و در یک رستوران با بادامکی جلسه گذاشتم. از فولاد و نساجی پیشنهاد داشتم. همه این باشگاه‌ها حاضر بودند 5 میلیارد و 400 تومانی که من برای رضایتنامه‌ام دادم، نقد به من بدهند. به خاطر اینکه استقلالی بودم و به خاطر نکونام و دوستانم این تیم را انتخاب کردم.

وی درمورداینکه آیا تاکنون دریافتی نداشته، عنوان کرد: چرا، دریافتی داشته‌ام. کامل توضیح می‌دهم که فردا 4 نفر را مقابل من قرار بدهند. کارشان این است. 2 روز تمرین نکردم فضای مجازی را علیه من کردند. چه کاری است؟ قراردادم با استقلال 8.5 میلیارد است. 5 میلیارد و 400 باید برای رضایتنامه پرداخت شود. اگر اراک می‌ماندم بیشتر می‌گرفتم.

به خاطر استقلال و هواداران آمدم ولی قرار نباشد همین را هم اذیت کنید. وقتی در جلسه قسم می‌خورید باید کار را انجام بدهید. یک ماه گذشته است. جلسه نمی‌گذارند بروم حرف بزنم ببینم مشکل چیست. هرروز یک حرف می‌زنند. فوتبال حرفه‌ای اینطور نیست. قهرمانی 2 هزار میلیارد ارزش دارد ولی اینطور نمی‌شود. اگر جای ما سپاهان بود همین الان 80-90 درصد دریافتی داشتند. ما حدود 40 درصد گرفتیم. من 1.5 میلیارد دریافتی داشتم که به باشگاه آلومینیوم دادم. یعنی 6 ما هیچ دریافتی نداشتم. از آلومینیوم هم جدا شدم طلبم را بخشیدم.

اگر می‌خواهند تیم قهرمان شود باید بیشتر از این‌ها کمک کنند. بازیکن در استقلال نباید دغدغه مالی داشته باشد و فکرش مشغول باشد. فقط می‌گویند حمایت می‌کنیم. کدام حمایت؟ تمام موضوع قراردادم را هم گفتم که فردا حرف دیگری نزنند و فضای مجازی را مقابل بازیکن بگذارند. یاد گرفته‌اند!

مدافع استقلال درخصوص کارت زدی که اول بازی گرفت، گفت: در بازی شرایطش پیش می‌آید. عصبی نبودم. درکورس قهرمانی واقعا فشار ایجاد می‌شود. واقعا روی من فشار است. وقتی شما یک ماه حسابت بسته باشد... الان چِک‌ها طوری شده کل حساب‌ها را می بندند. روی بازیکنان فشار هست.

وی درمورد اینکه آیا کل حساب‌هایش بسته است، گفت: بله!


 

* مهرداد محمدی 

به ویژه در نیمه اول یک بازی خیلی خوب انجام دادیم و کنترل بازی دست‌مان بود. خدا را شکر توانستیم ۳ امتیاز را بگیریم و دل هواداران را شاد کنیم.

وی درمورد مشکلات باشگاه استقلال، توضیح داد: این مشکلات روی تیم تاثیر می‌گذارد. نه تنها از ما حمایت نمی‌شود بلکه کم‌کاری هم می‌شود‌. از ابتدای فصل که به استقلال آمدم، مشکلاتی را دیده‌ام که مغز آدم سوت می‌کشد. در کورس قهرمانی هستیم اما هیچکس به ما سر نمی‌زند. نمی‌فهمم استقلال چه باشگاهی است اما دلم به حال هوادار می‌سوزد.

در ابتدای فصل قرارداد خود را کم کردم تا مشکل تیم حل شود اما بدتر شد. 

محمدی درمورد اینکه این مشکلات سبب شد مدتی نیمکت‌نشین شود، عنوان کرد: به تصمیم سرمربی احترام می‌گذارم زیرا با بیرون ماندن من هم تیم نتیجه گرفت. مشکلی نمی‌بینم زیرا بازیکن حرفه‌ای هستم. اهل مصاحبه نیستم اما اعصاب آدم از برخی مشکلات خورد می‌شود و باید آنها را بگوییم.

وی درمورد میزان دریافتی‌اش از استقلال، گفت: حدود ۳۹_۳۸ درصد پول گرفته‌ام که مهم نیست زیرا بچه‌های دیگر از سال گذشته هم دریافتی نداشته‌اند. ما را با تیم‌های دیگر مقایسه کنید. همه تلاش خود را می‌کنیم اما انتظاراتمان خیلی بیشتر است.

بازیکن استقلال درخصوص اینکه چه انتظاری از علی خطیر دارد، تصریح کرد: صحبتی ندارم. فقط می‌خواهم از تیم حمایت شود. از اول فصل به خاطر هواداران تلاش کردیم و زحمت کشیدیم. انتظار داریم زود تمام شود اما با این روند به مشکل می‌خوریم.


  

* بهزاد غلامپور

بازی خیلی خوبی بود و بچه ها خیلی زحمت کشیدند. حقشان هم ۳ امتیاز بود که به این مهم دست پیدا کردیم.

مربی دروازه‌بان‌های استقلال درخصوص ثبت یک کلین شیت دیگر از سیدحسین حسینی، گفت: او همیشه برای تیم سنگ تمام می‌گذارد. تمرینات خیلی انجام می‌دهد و حقش است که شماره یک تیم ملی باشد.

وی درمورد محمدرضا خالدآبادی (دروازه‌بان دوم استقلال) عنوان کرد: او از جوانان آینده دار استقلال است و آینده روشنی دارد. اگر روی او حساب نمی کردیم به استقلال نمی‌آمد.

غلامپور درمورد شرایط بازی با آلومینیوم، گفت: امروز زمین را آب ندادند. یک کار غیر حرفه‌ای بود. درمجموع هیچکس نمی‌خواهد استقلال قهرمان شود. داوری هم که واقعا خیلی مشکل داشت. سوت‌های ۵۰-۵۰ را برای تیم حریف زد. باید فکری برای استقلال کنند. مسئولان باشگاه به فکر نیستند.

مربی استقلال درخصوص اینکه اعتراضات پس از هر بازی، کام هواداران را تلخ می‌کند، اظهار داشت: باشگاه همراه تیم نیست. به همین خاطر همه سرد می‌شوند. ما 50 نفریم و جز هواداران کسی با ما نیست. نمی‌گدارند قهرمان شویم. امروز هم داوری را دیدید. خدا کمک کرد این ۳ امتیاز را گرفتیم. خودی و ناخودی دوست ندارند استقلال قهرمان شود. 

   

اخبار استقلال

   

  


 مطالب مرتبط: 

هفته بیست و سوم لیگ برتر/ آلومینیوم با سر بلانکو خم شد؛ جهش بزرگ استقلال برای قهرمانی از اراک!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار