20120205151938 fariba

بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال معتقد است استقلال با وجود داشتن بازیکن های جوان شرایط بسیار خوبی دارد.

به گزارش استقلال نیوز بهتاش فریبا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: دیدار تیم های ذوب آهن و استقلال بسیار سخت خواهد بود و همیشه بازی این دو تیم دشوار است.
وی افزود: استقلال همیشه هجومی بازی می کند و مهاجمان و هافبک های ذوب آهن نیز به دلیل سرعتی بازی کردن توانایی درگیر شدن با سایر بازیکنان را دارند. ذوب آهنی ها می توانند در ضد حملات برای استقلال مشکل ساز شوند.
مربی اسبق تیم فوتبال استقلال، گفت: با توجه به نتایج سایر دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، هر تیم که در این دیدار پیروز شود می تواند خود را از سایر تیم های جدول جدا و در ادامه مسابقات نیز موفق باشد.
وی درباره تاثیر مشکلات مالی در روند موفقیت های استقلال افزود: این مشکلات تنها مختص به استقلال نیست و 80 درصد تیم های لیگ برتر فوتبال مشکلات مالی دارند.
فریبا اظهار کرد: اگر در نیم فصل اول مدیران هر تیمی به بازیکنان خود می گفتند که فعلا برای دریافت مطالبات خود صبر کنند، قطعا آنها نیز همکاری می کردند اما با شروع نیم فصل دوم و قرار گرفتن فصل جاری فوتبال در سراشیبی پایان یافتن، بازیکنان صبر را برنمی تابند و ادامه وعده های مدیران نشان دهنده وضعیت نامساعد مالی باشگاه ها است. بر این اساس هر تیمی که بتواند مشکلات مالی باشگاه خود را برطرف کند قطعا در ادامه رقابت های می تواند موفق باشد.
بهتاش فریبا در پاسخ به این سئوال که چقدر باشگاهای ایران در بازیکن سازی موفق بوده اند، گفت: سازمان لیگ فوتبال 2 سال است قانونی را تصویب کرده مبنی بر اینکه باشگاه های فوتبال موظف هستند حداقل 3 بازیکن زیر 23 سال را در ترکیب تیم خود استفاده کنند. بازیکنانی که در تیم امید نیز بازی کردند از باشگاه های فوتبال ایران دور هم جمع شده اند. باشگاه هایی مانند ذوب آهن، فولاد، سپاهان و نفت تهران نیز همیشه از بازیکنان امید، لیگ یک و دو خود استفاده می کنند و توانسته اند در بازیکن سازی موفق عمل کنند تا هزینه ای باشگاه را با جذب 2 یا 3 بازیکنان از ردهای پایه و امید به تیم بزرگسالان، دو تا سه میلیارد تومان کاهش دهند.
وی در ادامه بیان داشت: اگر دیدارهایی که استقلال در آنها به پیروزی رسیده آنالیز کنید، متوجه می شوید که دلیلش استفاده از جوان ها و بها دادن به آنها بوده است و در فصل جاری فوتبال نیز با تمام احترامی که برای بازیکنان بزرگ و با تجربه استقلال قائل هستم، اعتقاد دارم صدر نشینی آبی پوشان برای تلاش جوان های این تیم است.
این پیشکسوت فوتبال درباره دلایل موفق نبودن تیم امید نیز اظهار داشت: نحوه بازی های تیم ژاپن در رقابت های مقدماتی المپیک نشان داد که بازیکنان ژاپن از رده های سنی پایین آموزش های لازم را دیده اند. به عبارتی نبود ورزشگاه ها و زمین های مناسب برای آموزش رده های سنی پایه و در ادامه شیوه نامناسب آموزش در ایران سبب شده روند بازیکنان سازی برای تیم های ملی به خوبی پیش نرود و ناکامی را برای فوتبال ملی به ارمغان آورد.

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار