139508161026275379118684

مسعود سلطانی فر و مهدی هاشمی نسب که امروز در مراسم تشییع پیکر منصور پورحیدری حضور داشتند از خصوصیات اخلاقی این بزرگ فوتبال سخن گفتند.

 

به گزارش استقلال نیوز، مسعود سلطانی فر در حاشیه مراسم تشییع منصور پورحیدری اظهار داشت: درگذشت ایشان ضایعه بزرگی برای فوتبال، ورزش و ملت ایران بود. پورحیدری انسانی با اخلاق و با تعصب بود که متاسفانه او را از دست دادیم. امروز همه عزادار فقدان پورحیدری هستیم و حتی آسمان هم برای او اشک ریخت.

وی افزود: پورحیدری از قهرمانانی است که در ورزش ایران درخشید و همیشه در قلب مردم خواهد بود. او باید الگوی جوانان و فوتبالیست‌های ما باشد. یک بار دیگر درگذشت این مرد بزرگ را به خانواده‌ او و جامعه فوتبال تسلیت می‌گویم.


 

* * * *

مهدی هاشمی‌نسب در مورد فوت منصور پورحیدری  اظهار داشت: باید به جامعه فوتبال و ورزش کشورمان بابت فوت این مردِ بزرگ تسلیت بگویم. مرگ برای منصورخان خیلی زود بود، چون فوتبال ایران به کسی مثل او به خصوص در این اوضاع و احوال نیاز داشت.

هاشمی‌نسب اضافه کرد: فوتبال، یک خاطره و یک تاریخ است و از نظر من، فقط شخصیت و معرفت آدم‌هاست که باقی‌ می‌ماند. پورحیدری از آن دسته آدم‌هاست که خاطرات خوبی در ذهن آدم‌های اطرافش ساخت و من از او چیزهای زیادی آموختم. همیشه با منصورخان و خانواده‌اش در ارتباط بودم و معتقدم ما یکی از سالم‌ترین آدم‌های این فوتبال و ورزش را از دست دادیم. این روزها‌ برای همه ما وجود دارد، اما خوش به سعادت آن کسی که بعد از فوت، در موردش بگویند طرف خیلی باشخصیت بود.

وی افزود: در این فوتبال، می‌بینیم آنهایی را که به هر قیمتی می‌خواهند بمانند، فارغ از اینکه قیمت ماندن، با نتیجه گرفتن و موفق بودن است نه ایجاد درگیری، حاشیه و یکسری کارهای دیگر. متأسفم که بزرگان ما با این وضعیت و غریبانه باید دنیا را ترک کنند. نه مراسمی برای تقدیر از آنها برگزار می‌شود و نه حمایت‌های معنوی صورت می‌گیرد. با این حال پورحیدری بدون هیچ چشمداشت و انتظاری از دیگران زندگی کرد و همیشه زندگی سالمی داشت. او آنقدر سالم بود که من امروز با افتخار می‌توانم بگویم شاگرد این فرد بودم و سه سال برایم خاطره‌های مهمی ساخته است.

مهدی هاشمی نسب در مورد شرایط فنی پورحیدری تأکید کرد: این موضوع، در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد. فوتبال که فقط برد و باخت نیست. با این حال پورحیدری در دورانی که فوتبال بازی‌ می‌کرد و همچنین مربیگری خود، آنقدر قهرمانی و افتخار به نام خود سند زد که به این زودی، کسی از لحاظ کسب چنین افتخاراتی نزدیک منصورخان هم نمی‌شود. مثل او، در فوتبال نداشتیم. کسی که هم اخلاقش خوب باشد، هم راه سالم را رفته باشد، هم جام‌های بین‌المللی و داخلی بزرگی گرفته باشد و هم بی سروصدا به کارش پرداخته باشد.

وی گفت: منصورخان مربی بود که در شرایط سخت و بحرانی هم تغییر نمی‌کرد و نمی‌گذاشت بازیکنانش که یک تیم را تشکیل می‌دادند، به یکدیگر بی‌اعتماد شوند یا شخصیت تیم را پایین بیاورند. او می‌توانست به راحتی هیجاناتش را کنترل کند و آرامش داشته باشد. این موضوع حداقل در فوتبال واقعاً کار سختی است، ولی پورحیدری این کار را به راحتی انجام می‌داد. متأسفم که باید امروز این حرف‌ها را به زبان بیاورم.

هاشمی نسب به نقل خاطره‌ای از آرامش پورحیدری پرداخت و اضافه کرد: در آن دربی معروف که با حساب 2 - 2 به اتمام رسید و من با پیراهن استقلال، به پرسپولیس گل زدم، اتفاقی رخ داد که شاید کمتر به آن پرداخته شد، اما امروز می‌خواهم آن را تعریف کنم. بعد از‌ آن که من توانستیم با وجود اتفاقاتی که برایم رخ داده بود، به پرسپولیس گل بزنم، بیهوش شدم و کنار زمین افتادم. در آن لحظه، نیمکت‌نشین‌های استقلال از روی نیمکت بلند شده و مشغول شادی بودند، اما اگر فیلم بازی را ببینید، منصور پورحیدری فوراً وارد عمل می‌شود و بازیکنان را به آرامش دعوت می‌کند. من وقتی فیلم آن صحنه را دیدم، واقعاً تعجب کردم که یک مربی چطور می‌تواند خوشحالی خود به خاطر گلزنی تیمش در دربی، آن هم گلی را که من به ثمر رساندم، کنترل کند و به جای شادی پس از گل، نیمکت‌نشین‌ها را به سمت نیمکت برگرداند. این کار، از هر کسی برنمی‌آید.

 

  کاپ، تسنیم

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار