افتخاری هویج

در تازه ترین افتضاح به بار آمده توسط هیات مدیره ناکارآمد استقلال، فیفا استقلال را از خرید بازیکن در نقل و انتقالات زمستانی محروم کرد.

 

به گزارش استقلال نیوز، باشگاه استقلال با رای فیفا از پنجره نقل و انتقالات زمستانی به طور کامل محروم شده است. البته مسئولان این باشگاه در حال تلاش برای باز کردن کورسوی امیدی هستند تا بتوانند فیفا را متقاعد کنند و خریدهای گرانی مثل آندرانیک تیموریان و جباروف را بتوانند به کار بگیرند اما به نظر می رسد رای فیفا بر نخواهد گشت.

* طلب عادل شیحی است نه بازیکنان دیگر

برخلاف اخبار منتشر شده در مورد طلب چهار بازیکن خارجی که منجر به اجرای قانون فیفا شده است، تنها پرونده عادل شیحی بوده که به جریان افتاده و استقلال را محروم کرده است. عادل شیحی که در زمان مدیرعاملی بهرام افشارزاده  به استقلال اضافه شد در اکثر زمان فصل مصدوم بود و در نهایت از استقلال کنار گذاشته شد اما پرونده او همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه در پاسخ به شکایت شیحی، فیفا به استقلال تا ۱۳ دسامبر مهلت داد تا مطالباتش را پرداخت کند.

* تاخیر دوباره مثل لیست آسیایی

استقلال اما به جای پرداخت ۴۷ هزار دلار طلب عادل شیحی نهایتا تا ۱۳ دسامبر، این پول را در بیست و هفتم دسامبر به این بازیکن پرداخت کرد تا تاخیر در پرداخت این پول شباهت زیادی به تاخیر در ارسال لیست آسیایی زمان مدیریت مقداد نجف نژاد داشته باشد و استقلال دوباره در مجامع بین المللی این بار به شکلی دیگر و البته شبیه به همان تاخیر محروم شود.

* استقلال به دنبال راهکار و فرار از محرومیت

سید رضا افتخاری که این روزها بیشتر در کمیته فوتسال دیده می شود تا در باشگاه استقلال، ۱۴ روز تاخیر پس از ضرب الاجل را برای پرداخت آن ۴۷ هزار دلار به تحریم های بین المللی ارتباط می دهد اما به نظر نمی رسد که فیفا این توجیه را بپذیرد. در واقع ذکر تحریم های بین المللی در نامه باشگاه استقلال به فیفا از جمله راهکارهایی است که استقلال به آن دل خوش کرده است. اینکه چرا مبلغ ۴۷ هزار دلار  از مبلغ قرارداد شیحی توسط افشارزاده پرداخت نشده بحثی دیگر است؛ به ویژه آنکه باشگاه پرسپولیس به گفته علی اکبر طاهری سرپرست این باشگاه سال گذشته مبلغی دو برابر این بدهی استقلال را با ۱۲ پرونده، پرداخت کرده است.

* مذاکره با فیفا

روز گذشته علی اصغر مانوسی فر به عنوان مشاور سابق بین الملل استقلال با عضوی در کمیته حل اختلاف فیفا مذاکره کرد تا راهی برای باز کردن پنجره نقل و انتقالات زمستانی باز کند اما موفق نشد. تلاش های باشگاه استقلال برای «بازگرداندن آب رفته به جوی» امروز هم ادامه دارد و باشگاه با ارسال نامه ای رسمی از سوی فدراسیون فوتبال ایران به فیفا می خواهد فرجام خواهی کند. ادله نامه بین المللی باشگاه استقلال تهران همان ادله ای است که افتخاری به آن تاکید دارد و آن این است که تاخیر در پرداخت بدهی شیحی به دلیل تحریم های بین المللی بوده  است؛ هرچند  به نظر نمی رسد فیفا این ادله را بپذیرد.

* آندو و جباروف روی هوا

استقلال ۱۴ روز دیگر در سیستم « تی.ام.اس» فرصت دارد که این معادله را حل کرده و قرارداد آندرانیک تیموریان و «سرور جباروف» را ثبت کند که بعید به نظر می رسد این اتفاق رخ دهد و به این ترتیب در صورت عدم موفقیت برگرداندن رای فیفا هزینه هنگفتی دیگری روی دست استقلال برای خرید جباروف و تیموریان باقی می ماند و استقلال نمی تواند از این دو بازیکن استفاده کند.

استقلال البته نامه عادل شیحی را پیرامون دریافت آن ۴۷ هزار دلار در دست دارد اما همانطور که پیشتر نوشتیم دوباره تاخیر در ارسال لیست بدهی و پرداخت مبلغ می رود تا ضربه ای بزرگ به استقلال بزند. ضربه ای که شاید این مورد را هم باید مثل تاخیر در ارسال لیست آسیایی زمان نجف نژاد و قلعه نویی در تاریخ ثبت کرد و منتظر عواقب و تصمیم های اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و حتی شاید بالاتر از آن وزارت ورزش باشیم.

 

محمد سررشته داری

       مهر

دیدگاه‌ها  
siroan
0 #1 siroan 1395-11-05 12:21
ای لعنت بر این هیات مدیره خائن و بی عرضه و مدیرعامل هویج یه روز نشد ما نگرانی نداشته باشیم
نقل قول کردن
Docii joon
0 #2 Docii joon 1395-11-05 12:45
حیف هویج و سیب زمینی نیست؟؟ یه خاضیتی دارن حداقل
اینا که کاملن بی خاصیت و بی مصرفن
نقل قول کردن
نیلو
0 #3 نیلو 1395-11-05 12:57
تا این مسئولین رو داریم روی خوش نمیبینه استقلال.
خدا لعنت کنه اینارو که دل هوادارا رو شکوندن.
نقل قول کردن
Hamid
0 #4 Hamid 1395-11-05 13:05
گوش اگه گوش تو و ناله اگر ناله ی من…
انچه به جایی نرسد فریادست…
نقل قول کردن
Ashkan
0 #5 Ashkan 1395-11-05 19:05
اینا کلا چکار مثبتی انجام میدن اونجا؟
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار