توفیقی

معاون ورزشی باشگاه استقلال گفت: بدهی‌های استقلال در این سنوات خیلی زیاد شده و رقم سنگینی است تا جایی که بودجه باشگاه قادر به پرداخت این بدهی نیست.

 

به گزارش استقلال نیوز، سید پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه استقلال بعد از جلسه برخی از باشگاه های ایرانی با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ، درباره این جلسه صحبت هایی کرد که از آن بوی خوبی به مشام نمی رسد!

موضوع جلسه بررسی وضعیت بدهی استقلال،‌ پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت تهران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. بدهی‌های استقلال و پرسپولیس در این سنوات خیلی زیاد شده و رقم سنگینی است تا جایی که بودجه باشگاه استقلال قادر به پرداخت این بدهی نیست. ما سعی کردیم که با چند بازیکن توافق کنیم و بدهی آن‌ها را تقسیط کنیم. نکته مهمی که وجود دارد این است که برخی بازیکنان بدون اینکه به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال مراجعه کرده باشند، مستقیما به AFC مراجعه کردند. این تبی است که در بین بازیکنان ایرانی افتاده و شکایتشان را به AFC می‌برند. بدهی‌های باشگاه استقلال در 10 سال گذشته ایجاد شده و بدهی‌های سنواتی است و با توجه به درآمدهای که باشگاه داشته قابل پرداخت نبوده است.

مسئله‌ای که وجود دارد این است که باشگاه استقلال، پرسپولیس وتراکتورسازی اگر از آسیا حذف شوند،‌ دامن همه را می‌گیرد و تنها بحث باشگاه استقلال نیست. به هر حال ما مطالباتی از سال‌های گذشته از سازمان لیگ بخاطر تبلیغات محیطی داشتیم که پرداخت نشده است. این عدم پرداخت هم به این دلیل است که سازمان لیگ نتوانسته پولش را از شرکتی که با آن قراداد امضا کرده بگیرد.

حق پخش تلویزیونی که مهمترین رکن درآمدهای باشگاه‌هاست، توسط صدا و سیما پرداخت نشده و آن‌ها زیر بار پرداخت این پول نمی‌روند. این یک معضل بزرگ برای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس است. مجموعه دولت جمهوری اسلامی همانطور که در جلسه صحبت کردیم، باید درباره دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس عزمش را جزم کند تا مشکلاتش حل شود. از دیدگاه AFC نباید هیچ بدهی وجود داشته باشد. در این دو روز احتمال دارد که مشکلات حل شود. اگر استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند تبعات زیادی برای فوتبال ایران خواهد داشت. این دو باشگاه می‌توانند نشاط زیادی برای جامعه به وجود بیاورد،‌ کافی است تا جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی در روز داربی را مشاهده کنید. ما دست یاری به نوبخت دراز می‌کنیم که به این قضیه کمک کند. طبیعتا ورود دولت می‌تواند باعث شود تا این مشکلات زودتر حل شود. همچنین این باشگاه‌ها تا جایی که بودجه‌شان اجازه دهد برای حل این مشکل و تقسیط بدهی‌ها تلاش می‌کنند.

به گزارش استقلال نیوز، توفیقی در صحبت هایش از نوبخت و دولت درخواست کمک کرد، اما هواداران استقلال خوب می دانند که تمام هزینه های دولت و وزارت ورزش برای تیم محبوب دولت و حکومت بوده، هست و خواهد بود! و شاید این درخواست بسیار ساده لوحانه و مضحک به نظر برسد. وقتی قیمت مربی کروات تیم دوم پایتخت 4 برابر مربی آلمانی استقلال است. وقتی که استقلال به خاطر 1 میلیارد تومان از پنجره نقل و انتقالاتی محروم می شود ولی تیم دوم پایتخت با کمک شخص وزیر ورزش بدهی چند 10 میلیاردی ژوزه و دستیارانش را پرداخت می کند و.. و.. و.. ده ها دلیل دیگر؛ جناب توفیقی به چه دل خوش کرده؟!!

البته یکی از دلایل اصلی پیش آمدن این مشکل برای استقلال، بی لیاقتی مدیرعامل این باشگاه است که توانایی حل و فصل این مشکل را با طلبکاران ندارد و با عملکرد ضعیف و آماتورش آن ها را تحریک کرد تا به AFC شکایت کنند. در روزهایی که با تصمیمات اشتباه مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه، یکی از ضعیف ترین استقلال های تاریخ را شاهد هستیم، شاید حذف استقلال بزرگ از آسیا غیرقابل پیش بینی نباشد.

البته نمی دانیم وزیر ورزش و دولت بنفش چه نقشه هایی برای استقلال بزرگ کشیده اند و تا کجا می خواهند هواداران این تیم بزرگ را عذاب بدهند، ولی این را خوب می دانیم عمر دولت بنفش به زودی به پایان می رسد و این بار هواداران استقلال با طناب آن ها به چاه نخواهند رفت!

 

اخبار استقلال

دیدگاه‌ها  
Arsenal
+1 #1 Arsenal 1396-07-01 12:24
پارگراف بهانه بنی اسرائیلی! واقعا درست بود به این دلیل که یکی از سه بازیکنی که مدیران استقلال دارن از نبودش کاه رو کوه می کنند هر هفته 10 دقیقه به بازی گرفته شده یکی هم که فعلا نیمکت نشین هستش و فقط می تونند روی نبود نورافکن شاکی باشن که برای تیمی مثل استقلال زشته که نبود یک بازیکن 23 ساله بخواد 7 هفته نتیجه گرفتن رو سرپپوش بزاره
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار