مهدی تاج

وزیر ورزش از انتخاب هیات مدیره ای در شان باشگاه استقلال عاجز مانده، پس چه تضمینی در اجرای درست روند خصوصی سازی دو باشگاه وجود دارد؟

 

به گزارش استقلال نیوز، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پس از برگزاری جلسه با اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران مصاحبه کرد. متن این مصاحبه را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

* برگزاری جلسه با اعضای فراکسیون ورزش مجلس

صبح امروز جلسه بسیار خوبی با فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی برگزار شد. موضوع مهمی که در این نشست مطرح شد بحث واگذاری باشگاههای پرسپولیس و استقلال بود.

* واگذاری سرخ آبی ها به بنگاههای اقتصادی

دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، دنبال راه حل مناسبی برای واگذاری سریع این باشگاهها به بنگاههای اقتصادی معتبر است که آینده این باشگاهها با میلیون ها هوادار را تضمین کند. این دو باشگاه مشکلات زیاد و بدهی های کلان معوقی دارند که همیشه مانع بحث توسعه شان بوده است.در جلسه امروز؛ مشروح و جزییات این بحث را به اطلاع فراکسیون ورزش رساندم و قرار شد برنامه ریزی خوبی در این باره به بستر اجرا دربیاید.

* متغییر حالت دو باشگاه مدیریت حادثه محور به مدیریت برنامه محور

در حال حاضر باید همه تلاش ها صورت بگیرد که این دو باشگاه باید از حالت مدیریت حادثه محوری به برنامه محوری تبدیل شوند.هر روز برای این باشگاهها یک اتفاق ناگهانی رخ می دهد که ناگزیر به رفع آنها هستند.در ای میان،پاسخگوی کلیه حوادث باشگاهها طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا اعضای هیات رییسه آن باشگاهها هستند.

* فوتبال ما حرفه ای نشده است

در جلسه امروز با اعضای محترم فراکسیون ورزش مطرح کردم که به نظر من اگر حقوق شناخته شده فوتبال که توسط مجلس در قانون برنامه ششم گنجانده شده، اجرایی شود و ورزشگاهها به باشگاهها تحویل شود می توان مدعی شد که بخش عمده  حرفه ای سازی را دنبال کرده ایم. ولی در حال حاضر مهم ترین حق شناخته شده که درآمد باشگاهها هست به خودشان تحویل نمی شود و پیداست که در این شرایط باشگاهها هر روز مشکلات خود را دارند. بدون شک،عمده مشکلات در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بدهی معوقه این تیم هاست.

* مسدود بودن حساب سازمان لیگ

در این نشست، اعضای محترم فراکسیون ورزش در موضوع حق پخش تلویزیونی هم گزارش مفصلی ارائه کردند.به جز این، موضوع مالیات ها هم علی رغم دستوراتی که وزیر محترم اقتصاد دادند هنوز به طول کامل رفع نشده و حساب سازمان لیگ بسته است و حتی در پرداخت حقوق داوران هم مشکل وجود دارد.


 

به گزارش استقلال نیوز، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال امروز پس از نشست با اعضای کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از تلاش سلطانی فر وزیر ورزش برای خصوصی کردن دو باشگاه بزرگ پایتخت خبر داد. اتفاقی که هواداران میلیونی دو باشگاه مدتهاست صدای آن را می شنوند ولی هیچ اقدام عملی مشاهده نکرده اند. حال لازم می دانم چند نکته را بیان کنم:

جناب آقای سلطانی وزیر محترم ورزش و ریاست مجمع تیم های استقلال و پرسپولیس..

دو باشگاه پرطرفدار پایتخت همواره دارای مدیریت ضعیف بوده و بیشتر مشکلاتی که گریبان آنها را گرفته از عدم چاره اندیشی و تخصص مدیران خود باشگاه هاست. لازم است یاد آور شویم دو باشگاه زخم های کهنه از سو مدیریت دارند. باشگاه استقلال با بدهی های میلیاردی به بازیکنان و مربیان سابق و تشکیل پرونده در AFC و فیفا که حتی منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستان فصل پیش شد. و اکنون نیز خطر حذف از جام باشگاههای آسیا این تیم را تهدید می کند. بدهی های مالیاتی که به گزارش سازمان مالیاتی کشور چندین میلیارد تومان است فقط شاهکار های اقتصادی مدیران انتصابی و رابطه مند شماست. و اینک در شرایط حساس لیگ با وجود نداشتن سرمربی، مدیریت باشگاه بجای چاره اندیشی و انتخاب سرمربی به انجام مصاحبه و ایجاد تنش با کمیته فنی باشگاه مشغول هستند. اینها گوشه ای از افتخارات هیات مدیره و مدیرعامل انتخابی شما برای تیم پر طرفدار استقلال است.

تیم دوم پایتخت هم این روزها حال خوشی ندارد و با وجود داشتن لابی هایی در خود فدراسیون فوتبال باز شرایطی بهتر از استقلال بدست نیاورده است. افتضاحی که شب گذشته مقابل تیم الهلال عربستان به بار آمد جایی برای حمایت از تیم مدیریت انتخاب شده ی شما نیست.

حال یک سوال از شما بزرگواران آقایان تا چه زمانی باید هواداران فوتبال چوب انتصاب های بی منطق و بعضا بنا بر روابط شما را بخورند؟ آیا زمان آن فرا نرسیده تصمیم جدی و ریشه ای گرفته شود. صحبت از خصوصی سازی سالهاست که مطرح است ولی طی این سالها هیچ تلاش و کار عملی در این خصوص صورت نگرفته است و بحث بدون عمل از آن بیشتر حال هواداران را مکدر می کند. جناب وزیر کاری که از ابتدای قبول مسئولیتان در راس امور ورزش کشور باید انجام می دادید را به امروز موکول کردید، اما به فردا موکول نکنید. این دو تیم را به دست بخش خصوصی بسپارید و بگذارید هوادارانشان مدیریت را به دست بگیرند تا به نامدیران درس مدیریت بدهند!

ولی قبل از هر کاری ابتدا شرایط نابسامان هیات مدیره استقلال را سامان دهید. همان هیات مدیره ای که خود بر سر کار گماشتید و امروز چنین فضاحتی به بار آورده اند. هواداران استقلال، وبسایت استقلال نیوز و کاربران آن حضور مدیرانی درخور نام و شان باشگاه بزرگ استقلال را حق مسلم خود می دانند و امیدوارند با تدبیر و به دور از علایق رنگی وضعیت این باشگاه را سر و سامان دهید.

 

یادداشتی از الهام ملکی

اخبار باشگاه استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار