مدیرعامل استقلال

مدیرعامل استقلال باشگاه گفت: زمان صفاهی فراهانی با شفر توافق کرده بودیم مربی تیم ملی شود ولی اتفاقاتی افتاد و اینگونه نشد، او از همان زمان مرا می شناسد!

 

به گزارش استقلال نیوز، سید رضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال پس از انتخاب شفر آلمانی به عنوان سرمربی جدید استقلال در جمع خبرنگاران گفت: درباره شفر زود قضاوت نکنید!

* گزینه اول ما تریم بود

قبلاً هم گفته بودیم گزینه اول‌مان تریم است، اما اگر به توافق نرسیم، با گزینه‌های دیگر مذاکره می‌کنیم. با تریم مذاکره کردیم، اما اخبار خوبی نگرفتیم. تصمیم ما این بود که تا 2 میلیون دلار برای آوردن فاتح‌ تریم هزینه کنیم، اما پس از مذاکرات فهمیدیم که او 4 میلیون دلار درخواست کرده است که ما توان پرداخت آن را نداشتیم. 6-5 گزینه دیگر داشتیم و آنها را بررسی کردیم. 

* قهرمان جام حذفی شویم قرارداد شفر تمدید می شود

او در کشورهایی مانند کامرون کار کرده و از آسیا هم شناخت دارد، علاوه بر آن شاگردان ایرانی مانند فرهاد مجیدی در اختیار داشته و یک مزیت دیگر هم که او دارد این است که با مک‌درموت همکار بوده است. آنها با یکدیگر هماهنگ هستند و می‌توانند کمک زیادی به استقلال کنند. در جلسه امروز من گزارش مذاکرات را به کمیته فنی دادم و آنها هم قبول کردند. من در همان اول به شفر گفتم که ادامه کار ما بستگی به نتایج شما دارد، اگر بتوانید استقلال را قهرمان جام حذفی یا لیگ کنید یا سهمیه آسیا بگیرید، سال بعد هم در این تیم می‌مانید، با این شرط او در استقلال می‌ماند. همچنین قرار است سال بعد هیچگونه افزایش قرارداد برای این مربی نداشته باشیم.

* شفر من را می شناخت!

نه تنها فرهاد مجیدی بلکه هیچ‌کس در این انتقال نقش نداشت. شفر مرا می‌شناخت. زمان آقای صفایی فراهانی در فدراسیون فوتبال ما با شفر توافق کردیم که هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد اما آقای فراهانی بعداً رفتند و افراد دیگری هم که جای او آمدند این موضوع را پیگیری نکردند به همین خاطر حضور شفر در ایران منتفی شد.

* درباره شفر زود قضاوت نکنید!

متاسفانه تبلیغات منفی درمورد این سرمربی انجام شده است و می‌گویند او پیر است مگر همین برانکو چندسالش هست؟ شفر هنوز امتحانش را پس نداده، زود درباره او قضاوت نکنید. بگذارید اول شفر کار کند و بعد در مورد او نظر بدهید. ان‌شاءالله او می‌تواند به تیم کمک کند.

* در انتخاب شفر نقشی نداشتم!

قبول کردیم که 2 میلیون دلار به فاتح‌ تریم پول بدهیم و مشکلی هم برای پرداخت آن نداشتیم و کمیته فنی کاملا در جریان این اتفاقات بود. در جلسه امروز هم من گزارش ماموریت اخیری که کمیته فنی به من داده بود را ارائه کردم، کمیته فنی در این مورد بحث کرد و من هم هیچ دخالتی در این کار نداشتم. گذاشتم آنها خودشان تصمیم بگیرند. در نهایت با توجه به شناختی که اعضای کمیته فنی از شفر داشتند تصمیم‌ گرفتیم شفر را به عنوان سرمربی انتخاب کنیم. دین محمدی هم که از آلمان شفر را می‌شناخت گفت که او بهترین گزینه برای استقلال است.

* شفر با آکادمی باشگاه هم کار می کند

هر کس که ریش سفید باشد پیر نیست. همچنین قرار شده او با خودش دستیار نیاورد و ما 2 مربی ایرانی به او معرفی کنیم. بحث دومی که در مورد این سرمربی بود دخالت مستقیمش در آکادمی باشگاه است. او به ما اعلام کرد که عمرعبدالرحمان را از 16 سالگی و در تیم جوانان زیر نظر داشته است. قرار شده یک آموزش جدا هم برای جوانان ما در نظر بگیرد که آنها بتوانند یک بازیکن 90 دقیقه‌ای باشند.

* میک مک درموت بدنساز باقی می ماند

مک درموت یک مربی بدنساز است و در گذشته نیز با همین عنوان در کنار شفر فعالیت کرده است.

* رحمتی و جباری به تمرینات برمی گردند

رحمتی و جباری برمی‌گردند. در واقع تصمیم‌گیری درباره این بازیکنان بر عهده سرمربی است، ضمن اینکه شاید شفر بگوید که یک عده را نمی‌خواهد اما به هر حال رحمتی و جباری باید به تمرینات بازگردند. زمانی که با شفر ملاقات کردم او یک دفتر باز کرد که در آن نام همه بازیکنان با اطلاعات‌شان را جمع کرده بود. سرمربی است که درباره آینده بازیکنان تشخیص می‌دهد، ما بنا نداریم در کار فنی دخالت کنیم. شاید قبلاً دیسیپلین نبود و برخی به خود اجازه مصاحبه می‌دادند، اما این گونه مربیان با انضباط هستند و اگر اگر ما حمایت نکنیم و بازیکنان نیز به وظیفه خود عمل نکنند او نمی‌تواند موفق شود. شفر به ایران خواهد آمد و ما همه اختیاراتی را که باید داشته باشد به او واگذار می‌کنیم. شفر به ایران می‌آید و شما می‌توانید فردا به دفتر باشگاه بیایید و هرچه سوال دارید از خودش سوال کنید.

* دستیاران شفرد از اعضای کمیته فنی انتخاب می شوند!

عبداللهی در استقلال به عنوان سرپرست حضور خواهد داشت، در خصوص دستیارانش نیز قرار شد که خودش انتخاب کند و ممکن است این کار از بیرون صورت بگیرد. ما این توافق را داشته‌ایم که دستیاران ایرانی او را در کمیته فنی باشگاه انتخاب کنیم و از این طریق در اختیار او بگذاریم.

* سلطانی فر در انتخاب مربی دخالتی نداشت!

مگر می‌شود که سلطانی‌فر(وزیر ورزش) در جریان نباشد؟ او در جریان این انتخاب قرار دارد و البته هیچ دخالتی در انتخاب سرمربی استقلال نداشته است، ضمن اینکه مسائل مالی هم بر عهده خود باشگاه است.

اخبار استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار