مدیرعامل استقلال

جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال عصر امروز در حضور تمامی اعضا در محل این باشگاه برگزار شد و در پایان سید رضا افتخاری پاسخگوی خبرنگاران بود.

 

به گزارش استقلال نیوز، جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال امروز در محل این باشگاه با حضور کلیه اعضای این هیات مدیره برگزار شد اما زمانی که خبرنگاران منتظر پایان یافتن جلسه بودند حسن زمانی یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال زودتر از سایرین از جلسه بیرون آمد و محل باشگاه را ترک کرد. نکته جالب اینجاست که اکبر عباسی ملکی با رفتاری نامناسب مانع از مصاحبه او با نمایندگان اصحاب رسانه شد و از خبرنگاران خواست برای گفت‌وگو نزد رضا افتخاری بروند!

جلسه هیات مدیره

سید رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال پس از نشست امروز (سه‌شنبه) هیئت مدیره استقلال صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

* دلیل برگزاری جلسه امروز هیات مدیره

جلسه امروز درباره بحث مالی باشگاه بود. باشگاه در سنوات گذشته بدهی‌های زیادی به بار آورده است و یک مورد امروز اشاره شد که نزدیک به 8 میلیارد باید به دارایی پرداخت شود. متأسفانه همین‌طور مانده است و باید تعیین تکلیف می‌کردیم.

* در کمپ حجازی به دنبال احداث هتل و ساختمان اداری هستیم

ما دو برنامه روی بحث کمپ حجازی داریم اول بحث ایجاد و احداث یک هتل و خوابگاه و اقامتگاه برای بازیکنانی که از شهرستان به تهران می‌آیند با یک شرکت هم وارد مذاکره شده‌ایم تا کار را پیش ببرد، بحث دوم نیز در مورد انتقال ساختمان اداری باشگاه به کمپ  حجازی است چون این ساختمان چندان شرایط مساعدی نداردو ما آنجا زمین زیاد داریم و برنامه‌های دیگری هم در کمپ داریم که پیاده کنیم، یکی دیگر از موارد فروش محصولاتمان است که آنجا محلی برای  درآمدزایی ما شود و فکر می‌کنم ظرف یکی دو سال آینده مباحث خوبی را در مورد کمپ حجازی خواهید شنید.

* تمرینات استقلال به نوبنیاد می‌رود

با ورزشگاه صنایع دفاع توافق کرده‌ایم و آنها آماده هستند که استادیوم را به ما تحویل بدهند. امروز با مسئولان این استادیوم حرف زدم و آنها گفتند که ما حتی مشغول رنگ کردن رختکن به رنگ آبی هستیم و قرارداد یکساله ما از روزی که استادیوم را به ما تحویل بدهند منعقد می‌شود.

* سند کمپ حجازی در مرحله صدور است

زمانی که در اداره کل استان تهران بودم،‌نامه‌ای را به شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران زدم و البته این را هم بگویم این استادیوم در اختیار مسکن و شهرساز ی است، آن زمان نشد که وزارت سند ورزشگاه را بگیرد ولی به تدریج واحد حقوقی وزارت ورزش اقدامات لازم را انجام داد اما این را تأکید می‌کنم که زمین آنجا متعلق به مسکن وشهرسازی است، البته در این مدت تنها شنیدم که یک خانم جزو معارضین بوده ولی آخرین اطلاعی که دارم این است که سند کمپ حجازی در مرحله صدور است.

* نامه‌ای در خصوص معارض کمپ حجازی به دست ما نرسیده است 

الان چند سال است که این مجموعه در اختیار ما است و اگر معارض داشت یکی نامه به دست ما می‌رسید، هیچکس نیامده که بگوید این زمین مال ما است چون کاربری آن ورزشی و ما هم می‌خواهیم در آنجا هتلی بسازیم که ورزشکاران از آن استفاده کنند. 

* وزارت ورزش و داورزنی تماسی برای حضور مجیدی با من نگرفته است

آقای داورزنی در خصوص مجیدی کوچک‌ترین صحبتی با من انجام نداده و حتی وزارت ورزش هم تماسی با من نگرفته است، اگر کمیته فنی تشخیص بدهد که مدارک و شرایط مجیدی را مورد ارزیابی قرار بدهد، مطمئنا آنها با اختیار تام می‌تو انند تصمیم بگیرند و هیچ دخالتی ما در این موضوع نخواهیم کرد،‌اصلاً دخالت در حوزه اختیارات کمیته فنی در دستور کار ما وجود ندارد و اگر آنها صلاح بدانند مدارک مجیدی را بررسی می‌کنند.

* اسپانسر آلمانی توسط شفر به ما معرفی شد

یک اسپانسر آلمانی توسط آقای شفر به ما معرفی شد و قرار است ما شرایط خود را اعلام کنیم و آنها هم مورد بررسی قرار دهند. البته روند کار به شکلی پیش رفت که آنها اعلام آمادگی کردند در سال‌های آینده بتوانیم با هم همکاری کنیم.

* شفر مربی اسپانیایی را می‌خواهد اما به او گفتم این در قرارداد ما نیست 

این دستیار اسپانیایی شخصی است که در جامائیکا در کنار شفر حضور داشته و او به من گفت که دوست دارد این مربی به تهران بیاید من هم به مربی آلمانی گفتم در توافقی که ما با هم انجام دادیم نام دستیار خارجی وجود نداشت  و قرار بود مربی ایرانی در کنار شما حضور داشته باشد. شفر از این مربی تعریف کرد و مدعی شد که در جامائیکا با کار وی آشنا شده و رقم درخواستی او بسیار مناسب است و حتی از مربیان ایرانی هم پول کمتری می‌گیرد که من همه چیز را به دست کمیته فنی سپردم و اعلام کردم که در این زمینه آنها تصمیم بگیرند.

* دستیاران شفر تا دربی معرفی می‌شوند

 مطمئنا انتخاب دستیاران شفر به بازی با فولاد نمی‌رسد ولی فکر می‌کنم برای بازی استقلال با پرسپولیس دستیاران او معرفی شوند چون ما بعد از بازی با فولاد یک مسابقه جام حذفی هم داریم.

* کمیته فنی استقلال تغییر نمی‌کند

مطمئن باشید این کمیته فنی استقلال مستقل است،‌ این کمیته متشکل از همه بزرگان استقلال است و ما به این دلیل این نفرات را انتخاب کردیم که مباحث فنی از گردن ما خارج شود، این کمیته کاملاً تشکیل شده و بعید می‌دانم کسی به آن اضافه شود مگر اینکه یک نفر نیاید یا استعفا بدهد.

* چینی حضور در کلوپ شبانه را منکر شد و گفت آن ویدئو فتوشاپ است 

ماجرا این است که یک تصویر ویدیوئی از علی چینی به دست ما رسید که وقتی ما پرس و جو کردیم او منکر قضیه شد. حتی چینی به ما گفت این ویدئو فتوشاپ است، ما هم منتظر گزارش نماینده حراست ماندیم و ملاک را این گزارش قرار دادیم تا نماینده حراست از این موضوع یقین پیدا کند مدتی زمان گذشت و بعدا گزارش‌ها به دست حراست رسیده و آنها تصمیم گرفتند البته حکمی برای باشگاه استقلال پیش از این ارسال نشده بود چون او می‌گفت ویدئو فتوشاپ است ولی ظاهراً حراست خودش موضوع را پیگیری کرده و گزارش کامل را به فدراسیون داده و آنها حکم صادر کردند.

* قرارداد جباری بازی به بازی بود و اگر نتواند بازی کند، با او فسخ می‌کنیم

مدارک پزشکی جباری را ما از دو جا مورد بررسی قرار دادیم و در حال بررسی نهایی هستیم اولی ایفمارک و دومی کلینیک باشگاه استقلال، فکر می‌کنم ظرف یکی دو روز آینده این موضوع نیز حل شده و گزارش کامل به دست ما برسد. در قرارداد جباری هم آمده که بازی به بازی از استقلال پول بگیرند و او نمی‌تواند به چیزی معترض باشد. اگر نتواند برای ما بازی کند، قرارداد او فسخ می‌شود و این موضوع در قراردادش ذکر شده است. 

* آقایان خودشان را به در و دیوار نزنند تا پایان دولت یازدهم هستم

یکی دو مدیر سابق باشگاه استقلال جوی به راه انداخته‌اند که من از باشگاه می‌روم، این‌ها از این حرف‌ها زیاد زده‌اند من چند ماه پیش هم صحبت کرده‌ام و آنها را نصیحت کردم و گفتم که خودتان را به در و دیوار نزنید، من مطمئنا 4 سال دیگر هستم و تا پایان دولت یازدهم در خدمت شما خواهم بود. 

* بدهی ما به مگویان ۲ میلیارد نیست

یک زمان شفر می‌آید و یک یا چند بازیکن که به دردش نمی‌خورد از لیست خارج می‌کند. به طور مثال منصوریان هم بازیکنی مثل مگویان را نخواست و او را بیرون گذاشت البته ما در حال مذاکره هستیم و اعلام کردیم که تیم جدیدی را برای خودش انتخاب کند و ما او را بازیکن آزاد کنیم. مبلغ قرارداد او هم دو میلیارد نیست بلکه یک میلیارد و خورده‌ای است. 

* در مورد سرپرستی طاهری چیزی نشنیده‌ام

من درباره اینکه گفته می شود بیژن طاهری سرپرست استقلال شده چیزی نشنیدم.

* مقابل پرسپولیس خوب بازی کنیم نتیجه هم می‌گیریم

شفر می‌گوید دربی مثل سایر بازیها است که ۳ امتیاز دارد اما او روی این بازی حساس است و تلاش می‌کند استقلال را برای این بازی آماده کند. ما باید بازی خوبی مقابل پرسپولیس انجام دهیم و به نتیجه توجه نکنیم هرچند که هواداران توقع بازی خوب دارند و اگر خوب بازی کنیم نتیجه لازم را هم می‌گیریم.

* برای برگزاری بازی استقلال در آمریکا شروطی دارم

محمد محمدی پیش ما آمد و پیشنهاد داد که به آمریکا برویم. او گفت از سوی باشگاهی آمدم و اگر شما تمایل داشته باشید یکی دو بازی دوستانه در آمریکا انجام دهید. من به او گفتم موافق این موضوع هستم اما دو شرط دارد اول اینکه از سوی این باشگاه دعوتنامه رسمی برای ما بیاید و شرط دوم این بود که شرایط‌شان برای این بازی را اعلام کنند و ما پس از بررسی به آنها پاسخ می‌دهیم. اما او رفت و دیگر خبری از او نشد.

* بخواهم طلبکاران استقلال را نام ببرم باید ۷۰ اسم بگویم!

ما بدهی زیاد داریم و اسپانسر سابق استقلال که همان بازار مبل است هم یکی از آنها است اما مبلغ بدهی ما به آنها ۳ میلیارد نیست و کمتر است. من اگر بخواهم طلبکاران باشگاه استقلال را بشمارم باید ۷۰ نفر را اعلام کنم!

تیموریان و رضایی به AFC شکایت کردند و AFC هم این شکایت را به فدراسیون فوتبال ارجاع داده و اعلام کرده فدراسیون خودش آن را پیگیری کند. ما هم از فدراسیون درخواست کردیم رأی را بدهند و ما خواستار اعاده دادرسی و دادگاه تجدیدنظر باشیم تا این موضوع مجدد مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت نتیجه را به کنفدراسیون فوتبال  آسیا اعلام کنیم.

* منصوریان که رفت خیال زمانی راحت شد!

آخرین صحبتی که در جلسه هیأت مدیره باشگاه استقلال با وزیر ورزش به عنوان رئیس مجمع برگزار شد، وزیر تأکید کرد که سایر اعضا مصاحبه نکنند و سخنگو صحبت کند. بعد از آن هم زمانی صحبت نکرد اما با رفتن منصوریان او خیالش راحت شد و دیگر مصاحبه نکرد! البته بعد از رفتن منصوریان زمانی باز هم مصاحبه کرد اما از وقتی رسماً اعلام شد مصاحبه نکند دیگر حرف نزد.

به هر حال او در مجلس شورای اسلامی درگیر کارهایش بود و ما هم به اعضای هیأت مدیره اطلاع ندادیم تا در این جلسه شرکت کنند اما ملکی هم برای انجام کار دیگری آمده بود که برحسب تصادف این حضور با مراسم معارفه شفر همزمان شد بنابراین زمانی در مراسم معارفه حاضر نبود.

* طبق اطلاع من در یکی دو سال اخیر برهان مبین ریالی پول نداده است

وضعیت برهان مبین را هنوز فدراسیون مشخص نکرده است اما دیروز با بیهقی نماینده برهان مبین جلسه داشتم و قرار است تکلیف آنها با سازمان لیگ هم مشخص شود. مطمئناً تکلیف که مشخص شود معلوم می‌شود که با شرایط جدید کار خواهند کرد یا نه، به نظرم تا یکی دو روز آینده این موضوع مشخص خواهد شد. طبق اطلاع من در یکی دو سال گذشته ریالی از این شرکت دریافتی نداشتیم. 

* کمیته فنی برای همه رده‌های سنی مربی انتخاب می‌کند

کمیته فنی چند وظیفه دارد یکی از این وظایف انتخاب دستیاران است که برای همه رده‌های سنی این کار انجام می‌شود. بستگی به این دارد که سرمربیان به کمیته فنی چه کسانی را معرفی می‌کنند ضمن اینکه در برنامه کمیته فنی این است که برای تیم‌های پایه که مربی ندارند دستیاران انتخاب شوند تا کادرها کامل شود.

اخبار استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار