وینفرید شفر

سرمربی استقلال پس از پایان دیدار با نساجی قائمشهر گفت: از بکن بائر سوال کردند که چرا آرژانتین مقابل آلمان نتوانست گل بزند؟ و او پاسخ داد آنها وقتی نتوانند شوت بزنند طبیعتاً گل هم نمی‌توانند بزنند.

 

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال پس از پایان دیدار برابر نساجی قائمشهر مقابل دوربین صدا و سیما حاضر شد و به سوالات گزارشگر بازی پاسخ داد. سپس با حضور در نشست خبری به سوالات خبرنگاران رسانه ها پاسخ گفت.

 

مصاحبه شفر با گزارشگر بازی:

نیمه اول خیلی خوب کار کردیم و کارهای تمرین کرده را انجام دادیم و پرس خوبی در نیمه اول انجام دادیم و 3 شانس خوب گلزنی داشتیم. در بین نیمه هم صحبت کردیم با بازیکنان و در نیمه دوم برخی بازیکنان بازی را شوخی گرفته بودند و برخی پاس‌های اشتباه می‌دادند. به آنها گفته بودم که باید مراقب تیم پایین تر در جام حذفی باشیم. از این برد خوشحالم و از تماشاگران خودمان تشکر می‌کنم و همین طور تماشاگران نساجی که به ورزشگاه آمده بودند و برای پاشازاده که سابقه حضور در لورکوزن را دارد، آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم سال آینده در لیگ برتر باشد.

خوشحالم که بازی دربی را پیش رو داریم، شنیده‌ام که این دربی بزرگ ترین دربی قاره آسیاست. می‌دانم قرمزپوشان هم تیم خوبی هستند وبازی این تیم مقابل الهلال را دیدم، احساس خیلی خوبی دارم و امیدوارم عملکرد خوبی برای هواداران در این بازی داشته باشیم. ممکن است 3 ـ‌ 4 بازیکن تیم را برای دربی تغییر بدهم.

مهدی قائدی پسر خوبی است اما خوب بودن برای حرفه‌ای بودن کافی نیست و این اولین بار هم نیست که چنین اتفاقی می‌افتد. بازیکنان گاهی بعد از اینکه تعلیق می‌شوند بازگشت بهتری دارند. در کارلسروهه آلمان هم این اتفاق افتاد و بازیکن را بعد از تعلیق توانست بازگشت خوبی داشته باشد. من قائدی را دوست دارم و او می‌تواند برگردد و تمرکزش را بر روی فوتبال بگذارد.

همسر مترجم آلمانی ام باردار است نمی‌دانم چه زمانی بازمی‌گردد. البته امیدوارم که او فارسی را هم بهتر و بیشتر یاد بگیرد. ضمن اینکه فعلاً به زبان انگلیسی کارها انجام می‌شود که خوب است.

شفر

صحبت های شفر در نشست خبری:

 

* از نیمه اول رضایت دارم

باید به بازیکنانم تبریک بگویم، چرا که در بازی همه کارهایی که تمرین کرده بودیم و از بازیکنان خواسته بودیم را انجام دادند، گفته بودیم که اگر تیم را ست راست هدایت کنند می‌توانند با پرسی که انجام می‌دهند توپ را از آن خود کنند. با همین پرسی که ما انجام دادیم، موفقی شدیم سه چهار موقعیت گلزنی به دست بیاوریم و فقط یک گلی که با این کارها به ثمر رساندیم برای ما راضی‌کننده نبود، اما در بین دو نیمه با مهاجم تیم صحبت کردم که توپ‌هایی که از سمت راست و چپ برایش ارسال می‌شود به سمت تیر نزدیک برود و همان‌طور که دیدید علی یک گل خوب به ثمر رساند.

* باید 90 برای پیروزی دقیقه تلاش کنیم

ما بعد از این که 2 بر صفر پیش افتادیم یک مشکل داشتیم و آن این بود که 3، 4 موقعیت را از دست دادیم و در نیمه زمین حریف خیلی راحت توپ را از دست می‌دادیم و چند بار به آنها فرصت زد حمله دادیم. اینها مسائلی است که من در مورد آن با بازیکنان صحبت کرده بودم، ما باید 90 دقیقه برای برد تلاش کنیم. ما دیدیم که بازیکنان آنها در نیمه دوم توپ‌ها را از دروازه خودشان بلند ارسال می‌کردند.

* فرصت های گلزنی زیادی داشتیم

بازیکنان نساجی در نیمه دوم توپ‌ها را از دروازه خودشان بلند ارسال می‌کردند، امروز خیلی فرصت گلزنی داشتیم. علی قربانی در نیمه اول خیلی خوب بازی کرد، اما باید بیشتر شوت بزند و پاس بدهد. به‌هرحال باید فردا درباره مسائل این بازی با بازیکنان حرف بزنیم. بیشتر از همه چیز خوشحالم که به پیروزی رسیدیم. ما باید مرحله به مرحله شروع به یادگیری بیشتر کنیم. امروز یک بازیکن ما از ناحیه ابرو مصدوم شد و یک نفر هم به دلیل تکلی که روی پایش زدند به زانویش فشار آمد.

* یک دفعه همه چیز عوض نمی شود

گفته بودم که در جام حذفی زمانی که تیمی از لیگ برتر با تیمی از دسته پایین‌تر بازی می‌کند آن تیم لیگ برتری نباید خود را از پیش برنده بداند. ما در نیمه اول فوق‌العاده بودیم و آنها تنها یک موقعیت نصفه و نیمه داشتند. به نظرم استقلال فوتبال خوبی ارائه کرد و فقط احتیاج به گل داریم. ما باید مرحله به مرحله بیشتر کار کنیم، نمی‌توان یک دفعه انتظار داشته باشیم که همه چیز عوض شود.

* تشکر از هواداران

روز گذشته از تماشاگران‌مان خواستیم که برای حمایت از تیم به ورزشگاه بیایند و آنها هم امروز وفاداری خود را ثابت کردند.

* بازیکنانم نباید بی‌جهت کارت بگیرند

وقتی بازیکنان جلوی تیم توپ را از دست می‌دادند، نفراتی همچون جپاروف مجبور به خطا می‌شدند که کارت می‌گرفتند. به‌هرحال معتقدم که دلیلی ندارد بازیکنانم بی‌جهت کارت بگیرند.

* باید بیشتر از 2 گل می‌زدیم

نمی‌توانم بگویم که از کیفیت بازی تیم راضی هستم. ما در صحنه‌هایی به تیم حریف فرصت‌‌های خوبی برای گلزنی دادیم، در صورتی که ما باید در این بازی بیشتر از دو گل می‌زدیم، نه این که منتظر سوت پایان بازی باشیم و از صدای آن خوشحال شویم. ما باید برای پیروزی خیلی بیشتر تلاش کنیم، اما در کل از نتیجه به دست آمده خیلی خوشحالم.

* الان در مورد دربی صحبت نمی کنم

گاهی اوقات فوتبال بی‌رحم است و اشتباهات در دربی می‌تواند نتیجه را عوض کند، ترجیح می‌دهم از الان راجع به دربی صحبت نکنم. همان‌طور که ممکن است هر دو تیم اشتباه کنند این امکان نیز وجود دارد که هر دو تیم فرصت گلزنی به دست بیاورند. ما باید در این بازی پاس‌های بلند بدهیم و منطقه بازی را عوض کنیم تا حریف دچار اشتباه شود.

* تمام کننده نداریم

ما به خوبی به سمت جلو حرکت می‌کنیم و وقتی که باید پاس بدهیم کسی نیست که توپ را به گل تبدیل کند، هرچند که علی قربانی در یک موقعیت جاگیری بسیار خوبی انجام داد. قطعاً همه شما بکن‌باوئر را می‌شناسید. از او سوال کردند که چرا آرژانتین در بازی مقابل تیم شما نتوانست گل بزند، او پاسخ داد آنها وقتی نتوانند شوت بزنند طبیعتاً نمی‌توانند گل هم بزنند.

* باید خیلی تمرین کنیم

امید ابراهیمی خیلی خوب در جریان بازی منطقه را از سمت راست به چپ و از چپ به راست عوض می‌کرد، به نظرم هنوز خیلی کار داریم و باید خیلی تمرین کنیم. پرسپولیس هم تیم خوبی است که ما در آینده با این تیم بازی داریم. البته استقلال هم تیم خوبی است.

اخبار استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار