وینفرید شفر

سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با نفت گفت: می‌خواهیم مربی جدیدی به تیم‌مان اضافه شود چون مربیانی می‌خواهیم که فوتبال را خیلی خوب درک کنند و به بازیکنان انتقال دهند.

 

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل نفت تهران در هفته یازدهم لیگ برتر اظهار داشت: تعجب می‌کنم که کنفرانس امروز مثل دربی شلوغ نیست اما برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم.

در ادامه متن این گفت و گو را مشاهده خواهید کرد:

* اینجا بهشت فوتبالی نیست!

می‌دانم وقتی اینجا آمدم اینجا بهشت فوتبالی نبود و ما مشکلاتی داریم. روزانه می‌بینم یکسری مسائل جدید اتفاق می‌افتد. ولی ما با همه مسائل کنار می‌آییم و قدم به قدم پیش می‌رویم و با اعتماد به نفس جلو می‌رویم.

* با اعتماد به نفس کار را پیش می برم

این اولین بار نیست که من به یک تیم باشگاهی یا تیم ملی یک کشور می‌روم و اینکه آن تیم قصد دارد خودش را بالا بکشد. همانطور که گفتم ما با اعتماد به نفس راه می‌رویم و کار را پیش خواهیم برد. 

* بعد از دربی به بازیکنانم گفتم هر روز کار می‌کنیم تا بهتر شویم

بعد از دربی وقتی شکست خوردیم بازیکنانم خیلی ناراحت بودند ولی من به آنها گفتم ناراحت نباشند چون شاید ما در بعضی دقایق از بازی به شکلی نبودیم که پرسپولیس را ببریم اما هر روز کار می‌کنیم تا بهتر شویم. 

* باقری بخاطر اتفاقات گذشته اعتماد بنفسش را از دست داده است

بعد از دربی با خیلی از بازیکنانم رو در رو صحبت کردم و به طور مثال با حسن بیت‌سعید و فرشید باقری حرف زدم و از آنها خواستم که اگر مشکلی دارند، بگویند. دیروز بعد از پایان تمرین با باقری صحبت کردم و معتقدم او یکی از بهترین بازیکنان در پست هافبک دفاعی است.از باقری سؤال کردم چرا در بازی‌ها مثل تمرینات عمل نمی‌کند و چه مشکلی دارد که او گفت اعتماد به نفسش را در گذشته از دست داده و من به این نتیجه رسیده‌ام که باید به او کمک کنم تا به شرایط ایده‌آلش برسد.

* موزه افتخارات استقلال را دیده ام

روز گذشته ملاقات خوبی با مدیرعامل باشگاه داشتم و کارهایی که باید صورت بگیرد را به او منتقل کردم. این نشست 4 ساعت طول کشید و راحت همه چیز را به او گفتم.وقتی روی صندلی اتاق مدیرعامل نشسته بودم دیدم که چه جام‌هایی در موزه باشگاه هست. آینده ما همان جام‌ها خواهد بود و ما می‌خواهیم به همان مرحله برگردیم. اینجا از نظر شرایط و امکانات بهشت فوتبالی نیست اما ما خیلی سخت و با اعتماد به نفس کار می‌کنیم تا آینده خوبی برای استقلال بسازیم.

* عملکردمان مقابل پرسپولیس در نیمه دوم را باید تکرار کنیم

من بارها فیلم بازی با نفت را دیده‌ام و معتقدم آنها تیمی محکم و خشن هستند. ما هم باید به دوران خوب‌مان برگردیم و عملکرد ما مقابل پرسپولیس در نیمه دوم دوباره تکرار کنیم. نفت یک مهاجم بسیار خوب دارد و این تیم روی توپ‌های بلند سریع و پخته عمل می‌کند. به خصوص اینکه بازیکنانش خوب به خط حمله اضافه می‌شوند. من معتقدم نباید فقط 90 دقیقه تمرکز داشته باشیم و بر روی بازی‌های آینده هم خوب فکر کنیم. تیم من باید فوتبال یک ضرب و دو ضرب انجام دهد و امیدوارم بعد از این مسابقه با نتیجه خوبی به تعطیلات برویم.

* می‌خواهیم مربی جدیدی به تیم اضافه کنیم

بعد از تعطیلات به مرکز جدید تمرینات می‌رویم که این بسیار مهم است. ما می‌خواهیم مربی جدیدی به تیم‌مان اضافه شود چون مربیانی می‌خواهیم که فوتبال را خیلی خوب درک کنند و البته آن را به بازیکنان انتقال دهند. مرکز جدید تمرینات استقلال جای خوبی است و هر چند در گذشته شرایط مساعد و در حد و اندازه باشگاه استقلال نبود اما حالا این محل شبیه به خانه می‌ماند و مهم این است که بازیکنان بدانند اینجا خانه خودشان است. ما باید سعی کنیم مرحله به مرحله جلو برویم و مطمئنم بهترین کار را انجام خواهیم داد.

* برای میک مک در مورت در قدم بعدی‌اش آرزوی موفقیت می‌کنم

با بیت‌سعید به صورت رو در رو صحبت کردم. می‌خواهم بدانم چرا او نمی‌تواند کیفیتی که در باشگاه قبلی‌اش داشته را در استقلال داشته باشد. اعتماد به نفس کافی ندارد و در گذشته اعتماد به نفسش را از دست داده است. این کاری نیست که بتوانیم در تمرینات انجام دهیم. باید با هم صحبت کنیم و به شرایط بهتری برسیم. فردا لیگ تعطیل می‌شود و فرصت بیشتری داریم. امیدوارم بتوانیم او را به سبک باشگاه قبلی‌اش بازگردانیم. اینکار ممکن و شدنی است. مک درموت هم قبلا بدنساز بوده و در یک بازی سرمربی شد و این شانس را به دست آورد. طبیعی است که من الان آمدم و هر کاری انجام دهیم بهترین کار برای باشگاه است. برای او در قدم بعدی‌اش آرزوی موفقیت می‌کنم. 

*  چه کسی نام بازیکن جامائیکایی را مطرح کرده است؟!

این بازیکن را از قبل می‌شناسم و وقتی عکس او را دیدم غافلگیر شدم. او در رده سنی زیر 23 سال جامائیکا فعالیت می‌کرد و متولد کانادا بود. نمی‌دانم چه کسی اسم او را مطرح کرده است.اینکه در هر پست چه اقدامی انجام شود با تصمیم من است. من تماسی در این مورد نداشتم. شاید مدیر برنامه‌ای بخواهد نام این بازیکن را مطرح کند. اگر بخواهیم کسی را جذب کنیم اول به مدیرعامل و پندار توفیقی این مسئله را مطرح می‌کنیم و بعد از اینکه این موضوع در هیأت مدیره اعلام شد این مسئله را رسانه‌ای می‌کنیم. من یک مربی حرفه‌ای هستم و می‌خواهم همه در حد باشگاه استقلال حرفه‌ای عمل کنند. نمی‌دانم اسم او چه طور در فوتبال ایران مطرح شده است.  

* تقوی را اصلا نمی‌شناسم!

اصلا تقوی را نمی‌شناسم. خیلی راحت هر فردی می‌تواند به رسانه‌ای تلفن بزند و بگوید استقلال من را می‌خواهد. این مسئله برای آینده خوب است چرا که استقلال نام بزرگی است. اما او را اصلا نمی‌شناسم.

* بازیکنان استقلال اعتماد بنفس خود را از دست داده اند

وقتی به استقلال آمدم این تیم اول، دوم یا سوم جدول نبود. حالا هم نمی‌توانم زمانی را مشخص کنم و بگویم در آن مقطع به وضعیت خوبی خواهیم رسید.مهم این است که سخت کار کنیم و کم کم خودمان را به بالای جدول نزدیک کنیم. من همان بازیکنان قبلی را در اختیار دارم و بازیکن جدیدی در اختیارم قرار نگرفته است. بازیکنان باید به بهترین شکل خود برسند و من هم در این راستا به آنها کمک می‌کنم تا اعتماد به نفس‌شان بالا برود و بعد خواهیم دید که چه می‌شود.

* حذف از جام باشگاه های آسیا در حیطه کاری من نیست!

من از موضوع حذف استقلال از جام باشگاه های آسیا اطلاع دقیقی ندارم و اصلا در حیطه کاری وظیفه من نیست. شما از هیأت مدیره و مدیرعامل در این خصوص سؤال کنید تا آنها به شما پاسخ دهند. می‌بینید که مشکل در این جا یکی دو تا نیست ولی من در این زمینه اطلاعاتی ندارم که به شما بدهم. 

* تا به حال با زمانی صحبت نکردم!

من تا به حال با آقای زمانی صحبت نکردم و اگر بتوانم با آنها در این زمینه صحبت کنم خیلی خوب است. ما می‌توانیم در کنار هم در مورد این مسائل صحبت کنیم. شاید من خیلی چیزها از شما رسانه‌ها بشنوم ولی ما باید سخت تلاش کنیم و مطمئن هستم که همه ارکان باشگاه به ما کمک خواهند کرد.

اخبار استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار