کاظم اولیایی

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال معتقد است ضعف مدیریتی در باشگاه روشن است و وزیر با سرپوش گذاشتن بر این مشکل شرایط تیم را وخیم تر کرده است.

 

به گزارش استقلال نیوز، سید کاظم اولیایی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در گفتگو با خبرنگار مهر در باره دربی 85، شرایط کنونی استقلال و ضعف شدید مدیریتی در این باشگاه توضیحاتی داد. در ادامه متن این مصاحبه را مشاهده خواهید کرد:

* قضاوت داوران ایرانی در دربی

می خواهم دربی را از یک زاویه جدید نگاه کرده و آن را مورد نقد قرار دهم. به اعتقاد من حضور داوران جوان وطنی در سال های گذشته در این میدان نقطه برتری و مثبت این دربی‌ها بوده. بعد از آن که سالیان سال داوران خارجی در دربی‌ها سوت می‌زدند و بعد از پایان دربی هرچقدر هم که اشتباه داشتند چمدانشان را جمع می‌کردند و از ایران می‌رفتند و هیچ حرف و سخنی هم باقی نماند، الان داوران ما به بهترین شکل ممکن این بازی بزرگ را سوت می‌زنند اما باز هم مورد نقد قرار می گیرند.

* مسئولان استقلال به جای پذیرش شکست مسئولیت باخت را به گردن داور انداختند!

هیچ کجای دنیا دیده نمی شود تا داور یک سوت بزند هجمی از بازیکنان بر سر او خراب شوند. گله من از مدیران باشگاه استقلال است بعد از شکست به جای آن که مسئولیت آن را بر عهده گرفته و لااقل از هواداران عذرخواهی کنند، با فرافکنی به انتقاد از عملکرد داور بر عملکرد اشتباه بازیکنان شان در زمین صحه می‌گذارند تا بازیکن به اشتباه یاد بگیرد مجاز است به داور در زمین اعتراض و بعضا حمله کند. همین بازیکن در میادین بین المللی هم این رفتار را تکرار می‌کند و باعث می‌شود فوتبال ایران به شدت از این حیث متضرر شود. اتفاقی که در گذشته هم شاهد آن بوده‌ایم.قضاوت بیژن حیدری اشکالاتی داشت و او هم اشتباهاتی کرد، اما در مجموع قضاوت او خوب بود و نمره قبولی می‌گیرد و شایسته نیست باشگاه استقلال برای توجیه شکست خود انگشت اتهامش را به سوی داور نشانه برود.

* بلیت فروشی بازی ها باید بر عهده خود باشگاه ها باشد

مسئله دیگر در خصوص دربی میزبانی است. این باور غلط است که ما بپنداریم باشگاه‌های ایرانی نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند میزبان بازی‌های خود باشند و به این بهانه میزبانی را از آنها بگیریم. اولین گام در درآمدزایی باشگاه‌ها که خودش اولین گام از حرفه‌ای شدن است، بلیت فروشی است. ما نباید امتیاز بلیت فروشی را از باشگاه ها بگیریم تا درآمد آنها قطع شود.

* باشگاه ها با بلیت فروشی در آمدزایی می کنند

باشگاه میزبان حق دارد یک بازی را ارزشگزاری کرده و بر مبنای آن بازی قیمت بلیت را تعیین کند تا تماشاگر خاص آن بازی به ورزشگاه بیاید. شما دیدید که در بازار سیاه قیمت بلیت دربی تا چهارصد پانصد هزار تومان هم بالا رفت. خب اگر افرادی هستند که برای این بازی این پول را می‌دهند، چرا این پول به جیب دلالان و بازار سیاه برود؟ بهتر است این پول به جیب باشگاه میزبان برود تا مثل چنین روزی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای حضور در باشگاه های آسیا کاسه چه کنم چه کنم دست نگریند.

* بلیت فروشی باید سازماندهی شود

اما باید نظارت بیشتر و بهتری بر ساماندهی تماشاگران صورت پذیرد تا شاهد یکسری ناهنجاری‌ها نباشیم. مثل این که فردی در شهرستان بلیت دربی را خریداری می‌کند، به تهران می‌آید اما پشت در ورزشگاه گیر می‌کند. حتی اگر یک نفر هم با این مشکل روبرو شده باشد ما مرتکب حق الناس شده‌ایم و این درست نیست.  

* آقایان توان حل مشکل استقلال را ندارند

ضعف مدیریت در باشگاه استقلال از پیش هم مشخص شد و اتفاقات در این باشگاه یکی بعد از دیگری به سمت و سویی می‌رود که این ضعف را عیان تر از قبل می‌کند. من به شخصه در توانمندی این آقایان نمی‌بینم که بتوانند مشکل باشگاه را تا دوشنبه حل کنند. مگر آن که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش دست آنها را بگیرند و به صورت وصله و پینه دار استقلال را به آسیا بفرستند. 

* این شرایط برای پر افتخارترین باشگاه ایران زشت است

برای باشگاهی که روزی پر افتخار ترین باشگاه آسیا بود و الان هم پر افتخار ترین تیم ایرانی در آسیا است، برای یک باشگاه دو ستاره خیلی زشت است که برای ورود به لیگ قهرمانان آسیا دچار مشکلات مالی و مدیریتی باشد. 

* شفر با نمایش کمیته فنی انتخاب شد

آقای شفر با نمایش کمیته فنی انتخاب شد و حالا کمیته فنی باید عملکرد منتخب خودش را از نظر فنی تحلیل کرده و در جلساتی فنی با حضور مدیر باشگاه و خود شفر این تحلیل‌ها مطرح شود. اما چون مدیر باشگاه این کاره نیست بعید می‌دانم کمیته فنی هم بتواند وظایف تعریف شده‌اش را به درستی انجام دهد.

* وزیر بر ضعف های مدیریتی سرپوش نگذارد!

به شخصه از وزیر ورزش و فدراسیون فوتبال توقع دارم بیشتر از این بر این ضعف‌ها سرپوش نگذارند تا با این حضورهای وصله و پینه‌ای مشکلات به صورت اساسی حل و فصل نشوند. 

* آقایان صحنه را ترک کنند تا مشکلات استقلال در آینده فصل حل شود

از آقایان انتظار دارم تا خودشان صحنه مدیریت در استقلال را ترک کرده و میدان را در اختیار جوانترها قرار دهند تا با فکری نو و انرژی زیاد لااقل مشکلات این تیم را در آینده حل و فصل نمایند. 

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار