دیدار استقلال و سایپا

جمعه این هفته استقلال و سایپا در حالی نوزدهمین جدال خود در لیگ برتر را برگزار خواهند کرد که شاگردان شفر برای گرفتن انتقام شکست دیدار رفت لحظه شماری می کنند.

 

به گزارش استقلال نیوز، تیم فوتبال استقلال از هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف سایپا می‌رود. این دیدار به میزبانی آبی پوشان و در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود. دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که استقلال بازی هفته هجدهم را مساوی به پایان رسانده و سایپا در این هفته موفق به شکست دادن استقلال خوزستان شد. شاگردان شفر با ۲۷ امتیاز در رده چهارم و شاگردان دایی با همین تعداد امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده ششم قرار دارند. دیدار رفت دو تیم هم با نتیجه یک بر صفر به سود سایپا به اتمام رسیده است و استقلالی ها به دنبال گرفتن انتقام از خودروسازان هستند.

* همه آمارها به سود استقلال

دو تیم در همه ادوار گذشته لیگ برتر ۳۱ بار با هم دیدار داشتند. استقلالی‌ها ۱۵ و سایپایی‌ها ۶ بار بعنوان تیم پیروز از میدان خارج شده و ۱۰ بار هم تقابل دو تیم برنده‌ای نداشته است. استقلالی‌ها ۸ بار در شرایط میزبانی سایپا را بردند و ۷ هم وقتی برنده شده اند که مهمان این تیم بوند. سایپا ۳ بار در شرایط میزبانی و ۳ بار هم در شرایط مهمانی موفق به شکست دادن آبی پوشان شده است.

تیم استقلال در همه دیدارهای گذشته بین دو تیم ۴۴ بار موفق به گلزنی شده و سایپایی‌ها ۳۲ بار موفق به باز کردن دروازه حریف خود شده‌اند. مقایسه این آمارها نشان می‌دهد که استقلال در همه آمارها نسبت به حریف خود عملکرد بهتری داشته است.

* بهترین نتایج دو تیم مقابل هم

بهترین نتیجه‌ای که تیم استقلال در ۳۱ دیدار گذشته مقابل سایپا گرفته به تاریخ ۲۱ دی سال ۸۲ باز می‌گردد. آبی پوشان در آن دیدار با دو گل رضا عنایتی و تک گل محمد نوازی از روی نقطه پنالتی حریف خود را ۳ بر صفر مغلوب کردند تا به این ترتیب بهترین پیروزی این تیم مقابل سایپا شکل گرفته باشد.

* بهترین نتیجه سایپا

تیم سایپا ۲ بار توانسته آبی پوشان را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد و این بهترین نتایجی است که آنها مقابل آبی پوشان گرفته‌اند. سایپایی‌ها یکبار در فصل ۸۲-۸۱، یکبار هم در فصل ۸۵-۸۴ با این نتیجه استقلال را شکست داده‌اند.

* تکرار عجیب یک نتیجه خاص

تیم استقلال یک نتیجه عجیب را به کرات مقابل سایپا تکرار کرده که این در نوع خود عجیب است. آبی پوشان ۳ بار در ۳۱ بازی گذشته موفق شدند سایپا را ا نتیجه مشابه ۳ بر ۲ مغلوب کنند تا این نتیجه تبدیل به یک نتیجه پرتکرار بین دو تیم باشد.

اولین بار این اتفاق در فصل ۸۳-۸۲ افتاد. در آن دیدار فرزاد مجیدی دو گل و نیکبخت واحدی یک گل برای آبی پوشان زدند. سپس این نتیجه در فصل ۹۰-۸۹ تکرار شد که در آن دیدار امیر حسین صادقی، فرهاد مجیدی و آرش برهانی برای استقلال گل زنی کردند. این نتیجه یکبار دیگر در فصل ۹۴-۹۳ تکرار شد و آبی ها اینبار با ۲ گل امید ابراهیمی و یک گل کرار جاسم به پیروزی رسیدند.

* پرگل ترین دیدار

پر گل ترین تقابل دو تیم در لیگ برتر به پیروزی ۴ بر ۳ استقلال به سایپا باز می‌گردد. این دیدار که با ۷ گل به پایان رسید در تاریخ ۲۲ خرداد ۸۴ و به میزبانی سایپا برگزار شد. در آن بازی حسین کاظمی، آگوستین گیلائوری، فرزاد مجیدی و شاهین خیری برای آبی پوشان گلزنی کردند.

* ۵ گلزن خارجی استقلال

در تاریخ دیدارهای دو تیم ۵ بازیکن خارجی در تیم استقلال موفق به گلزنی به تیم سایپا شده‌اند گیلائوری، پادوانی، کبه، کرار جاسم و پروپیچ گلزنان خارجی آبی پوشان در همه این سالها به تیم سایپا بوده‌اند.

* بهترین گلزنان دو تیم 

در تاریخ تقابل‌های دو تیم آرش برهانی با ۶ گل بهترین گلزن استقلال و بهترین گلزن این بازی‌ها محسوب می‌شود. بهترین گلزن تیم سایپا هم در تاریخ تقابل دو تیم در لیگ برتر محسن خلیلی است که در این بازی ها ۴ بار موفق به باز کردن دروازه استقلال شده است.

بعد از برهانی که با ۶ گل بهترین گلزن استقلال در این بازی‌ها محسوب می‌شود، فرزاد مجیدی با ۴ گل و امید ابراهیمی با ۳ گل در رده‌های بعدی قرار دارند. جابر انصاری، سیاوش اکبرپور، فریدون زندی، علیرضا نیکبخت واحدی، محمد نوازی، رضا عنایتی و حسین کاظمی نیز هر کدام ۲ بار دروازه این تیم را باز کرده‌اند.

محسن کریمی، فرشید باقری، لئوناردو پادوانی، پرو پیچ، کرار جاسم، سجاد شهباززاده، فرزاد حاتمی، مجتبی جباری، امیرحسین صادقی، فرهاد مجیدی، هادی شکوری، حنیف عمران زاده، پیروز قربانی، شاهین خیری، یدالله اکبری و سیروس دینمحمدی دیگر گلزنان استقلال به سایپا هستند.

* نوازی بهترین پنالتی زن استقلال

آبی پوشان ۵ بار از روی نقطه پنالتی دروازه سایپا را باز کرده‌اند که محمد نوازی با زدن ۲ گل از روی نقطه پنالتی بهترین پنالتی زن این تیم است. امید ابراهیمی، آرش برهانی و یدالله اکبری هم هر کدام یکبار از روی نقطه پنالتی دروازه سایپا را باز کرده اند. 

* دیدارهای دو تیم قبل از لیگ برتر

قبل از آغاز رقابت‌های لیگ برتر در فصل ۸۱-۸۰ دو تیم در لیگ آزادگان نیز ۱۳ بار با هم دیدار داشتند که حاصل آن بازی‌ها ۵ پیروزی برای استقلال، ۳ پیروزی برای سایپا بوده و ۵ بار هم دیدار دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. آبی پوشان در این بازی‌ها ۹ بار گل زده اند و سایپا نیز در مقابل ۷ بار موفق به گلزنی شده‌اند.

حساس ترین دیدار دو تیم تا قبل از برگزاری لیگ برتر به فینال جام آزادگان در سال ۷۳ باز می‌گردد که در آن بازی سایپا با هدایت بیژن ذوالفقار نسب و استقلال با هدایت نصرالله عبداللهی سرپرست کنونی آبی پوشان به میدان رفتند و تیم سایپا با تک گل فرشاد فلاحت زاده استقلال را شکست داد و به مقام قهرمانی جام آزادگان رسید.

خبرگزاری مهر

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار