وینفرید شفر

سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار مقابل پارس جنوبی جم گفت: همه تیم‌ها می‌خواهند تیم اولی باشند که استقلال را شکست می‌دهد، و با 30 تا 40 درصد بیشتر از توان خود مقابل ما حاضر می شوند.

 

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال  در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل پارس جنوبی جم از هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال حضور یافت، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در ادامه متن این گفت و گو را مشاهده خواهید کرد:

* همه تیم ها برای شکست دادن استقلال می آیند

بازی قبلی ما را در لیگ برتر دیدید و کاملاً مشخص شد که همه تیم‌ها با ۲۰ الی ۳۰ درصد توان مقابل ما ظاهر می‌شوند. همه تیم‌ها می‌خواهند تیم اولی باشند که استقلال را شکست می‌دهد. من این موضوع را به بازیکنانم گفتم و در ۲ بازی قبل هم همین مسئله را به آنها تأکید کردم. درست مثل بایرن‌مونیخ در آلمان که همه تیم‌ها می‌خواهند در آلمان این تیم را شکست دهند.

* برای تیم ملی و کی‌روش درخشش بازیکنان در باشگاه‌ها خوب است

همه می خواهند بایرن مونیخ را در آلمان ببرند و در رختکن مثل یک قهرمان ظاهر می‌شود، خیلی وقت است که از آخرین شکست استقلال زمان می‌گذرد، همه مسابقات لیگ سخت هستند، من بازی‌ها را از طریق DVD نگاه می‌کنم، همه بازی‌ها سخت و دشوار هستند و این مسئله برای کی‌روش و تیم ملی خیلی خوب است. در نشست اول یا دوم که در اینجا بودم گفتم مهم این است که بازیکنان ملی در باشگاه‌هایشان خوب بازی کنند و به تیم ملی اضافه شوند.

* در بازی رفت با پارس جنوبی تیم استقلال موقعیت گلی نداشته است

به بازیکنانم گفته‌ام که حریف ما تیم بسیار خوبی است و می‌خواهد ما را شکست بدهد، در بازی رفت که استقلال مقابل این تیم شکست خورده استقلال موقعیت گلی نداشته است، در بازی با حریف قبل پدیده هم شرایط تیم استقلال همینطور بوده، از بازیکنان و مربیان این مسئله را پرسیدم که آنها گفتند شانس گلی نداشتیم. من به همراه کادر فنی‌ام فیلم همه بازی حریفان را می‌بینیم و آنها را به طور دقیق آنالیز می‌کنیم تا راه‌های کلیدی شکستشان را پیدا کنیم. اینکه مثلاً در دفاع چپ خوب هستند یا ضعیف، یا اینکه کدام بازیکن چه شرایطی دارد، در بازی قبلی مقابل پدیده دفاع چپ آنها در فاز تهاجمی شرکت می‌کرد و بازیکن خوبی بود. داریوش شجاعیان هم در آن بازی مصدوم بود، اگر می‌خواستم مهدی قائدی را بازی بدهم باید خیلی عقب او را بازی می‌دادم و این مسئله از کیفیت تهاجمی این بازیکن کم می‌کرد. امید نورافکن را در این پست بازی دادم که بازی خوبی کرد و به خوبی بازیکن پدیده را مهار کرد. در نیمه دوم هم نورافکن خیلی خوب بازی کرد.

* باید به پارس جنوبی جم گل بزنیم و اجازه استفاده از ضد حملات را ندهیم

شاید یک عده می‌گفتند که ما خیلی دفاعی بازی کردیم اما اگر بازی با پدیده را ببینید متوجه می‌شوید که ما ۵ موقعیت خوب گلزنی داشتیم و حریف فقط ۲ موقعیت داشت. مقابل سایپا هم ۵ موقعیت داشتیم و البته حریف هم دقیقاً به همین تعداد خلق موقعیت کرد. در خیلی از بازی‌ها شانس‌های ما بیشتر بوده ولی مسئله‌ای که خیلی از شماها از آن مطلع هستید عدم استفاده از ضربات آخر است مثل موقعیتی که جابر انصاری داشت. ما در آینده هم فیلم بازی‌های رقبا را می‌بینیم اما بعضی وقت‌ها می‌شنوم انتقادهایی می‌شود که چرا مثلاً استقلال تدافعی بازی کرد. این توضیحات را می‌دهم که مردم در جریان قرار بگیرند و در مورد بازی فردا هم باید بگویم که پارس جنوبی‌جم تیم بسیار خوبی است و در ضد حملات خوب کار می‌کند و ما باید خیلی سریع گل بزنیم و اجازه ضد حملات به آنها را ندهیم.

* برای حفظ آمادگی رحمتی حسینی نیمکت نشین شد

از اینکه شما همه اینجا هستید و بعد از مدت‌ها شما را می‌بینم خوشحالم. بعد از بازی با تراکتورسازی و قبل از بازی آخر جام حذفی اینجا اشاره کردم که رحمتی در جام حذفی بازی می‌کند و حسینی در لیگ اما همانطور که می‌دانید استقلال یک بازی مهم و بسیار بسیار حساس در آبادان مقابل نفت دارد و نمی‌شود به یک باره رحمتی را بدون بازی در بازی جام حذفی استفاده کنم. من تصمیم گرفتم با پدیده مشهد از رحمتی بازی بگیرم و گفتم اگر خوب بازی کند در بازی با پارس جم هم از او استفاده می‌کنم، حتی اگر در بازی با پارس جم هم خوب باشد در بازی جام حذفی باز هم رحمتی بازی می‌کند و اگر او خوب نبود عوض می‌شود. شاید این تصمیم من برای حسینی راحت نباشد ولی این تصمیم در راستای موفقیت تیم است و باز هم تاکید می‌کنم تیم است، حسینی گلر بسیار خوبی است و این را سرمربی تیم ملی هم می‌داند و معتقدم او باید در جام جهانی گلر ایران باشد اما او ۲ کارت زرد دارد و هر آن ممکن است اخطار بگیرد و نتواند بازی کند. من در این مورد با او صحبت کرده‌ام و با تمام بازیکنان تیمم هم حرف زده‌ام نه فقط در مورد حسینی بلکه در مورد علی قربانی هم این کار را انجام دادم، ما یک تیم هستیم با یک روح مشترک و شما نمی‌توانید در یک بخش از زمین ۳ بازیکن را استفاده کنید و در یک بخش دیگر ۸ بازیکن دیگر را. همه باید در یک راستا قدم برداریم.

* مهدی رحمتی روی شما تأثیر دارد و شاید به همین علت است که او از رحمتی استفاده کرده اید؟

(با خنده) شما من را می‌شناسید؟ من چنین آدمی هستم؟ به نظر شما من چنین کاری انجام می‌دهم؟ ممکن است در صفحه اینستاگرام یا در صفحات مجازی هزاران خانم یا آقا مطالبی را بنویسند و ۱۰۰ هزار نفر هم جواب بدهند اما این مطالب فقط برای نوشتن است. من مربی جوانی نیستم و هیچکس نمی‌تواند به من بگوید که چه کاری را انجام بدهم و چه کاری را انجام ندهم. تصمیم‌گیرنده در مورد تیم استقلال فقط من هستم.

* برای برد علاوه بر بازی خوب باید شانس داشت!

روزی که ما آمدیم شرایط تیم خوب نبود، کار سختی بود، ما در کنار هم می‌توانیم برای استقلال افتخار درست کنیم و در جدول لیگ هم بالاتر برویم. برخی بازیکنان هم از قبل بهتر بازی کرده‌اند ، مثلاً وریا غفوری۲ گل زده است، روحیه تیم بسیار خوب است، هواداران ما هم بسیار خوب هستند و همه یک تیم هستیم، هواداران استقلال به همراه بازیکنان بعد از بازی با استقلال خوزستان تشویق ایسلندی انجام دادند. در بازی با سایپا یک اشتباه داشتیم که مدافع ما به جای اینکه جلوی بازیکن بایستد پشت سر بازیکن بود. علی قربانی هم ۲ دقیقه پایانی یک شانس گلزنی را از دست داد. در بازی با پدیده هم پنالتی گرفته شد البته هر پنالتی قطعاً گل نمی‌شود با اینحال قبل از اینکه امید ابراهیمی در بازی با پدیده پنالتی را بزند ۳-۴ بازیکن وارد محوطه جریمه شده بودند، من نمی‌گویم خوب بود یا بد یا تصمیم داور باید عوض می‌شد اما می‌دانم که نیاز به شانس بیشتری داریم و نیاز به این داریم تا بازیکنان ضربات آخر را محکم‌تر و قدرتمند‌تر بزنند.

* حریفان ما با ۴۰ درصد انگیزه بیشتر مقابل استقلال قرار می‌گیرند

برای هواداران بنویسید سخت تلاش می‌کنیم و با قلب خود تلاش می‌کنیم، بازیکنان و همه کادر فنی با ۱۰۰ درصد توان تلاش می‌کنیم تا هواداران را شاد کنیم، هواداران استقلال انتظار دارند که ما در هر بازی ۳ یا ۴ گل بزنیم چون در برخی از بازی‌ها این کار را کرده‌ایم اما این کار راحتی نیست. لیگ قوی‌تر و بهتر از گذشته شده و باید تلاش کنیم که در هر بازی ۳ امتیاز را بگیریم. همه حریفانی که مقابل ما قرار می‌گیرند ۳۰-۴۰ درصد انگیزه بیشتری دارند و تلاش می‌کنند اسمشان مطرح شود تا بتوانند ما را شکست بدهند، این یک تعریف برای استقلال است.

* در حال مذاکره با 2 بازیکن هستیم

۲ بازیکن مد نظر داریم یکی را کسی نمی‌شناسد اما بازیکن بسیار خوب و قدرتمندی است، در محوطه جریمه توپ را خوب کنترل می‌کند و می‌تواند گل بزند، یک بازیکن دیگر هم مد نظر داریم که اسمش را نمی‌گویم زیرا همه در آسیا او را می‌شناسند اما وقتی نامش اعلام شود می‌توانید در موردش تحقیق کنید، او بازیکن پشت مهاجم است، این ۲ بازیکن مد نظر ما هستند. در این شرایط از فصل گرفتن مهاجم سخت است، شیخ ثروتمند هم نداریم که ده‌ها میلیون دلار بابت جذب بازیکن بدهد، گرفتن مهاجم گلزن هم کافی نیست، مهاجم باید پاس خوب بگیرد تا گل بزند، برعکس آن هم هست اگر هافبک خوب داشته باشید که پاس خوب بدهد ولی گلزن خوب نداشته باشید هیچکس نمی‌گوید چه پاس خوبی داده شد همه می‌گویند چرا این فرصت از دست رفت، پس این دو مکمل هم هستند، برایتان یک بار این مثال را زده‌ام در العین امارات از شیلی بازیکنی گرفتیم که خوب پاس می‌داد اما مهاجمی نداشتیم که آن پاس‌ها را گل کند، در نهایت مالک باشگاه تصمیم گرفت یک مهاجم آرژانتینی بگیرد که توانستیم در ۳ ماه جام بگیریم. ساختن تیم کار راحتی نیست، باید به بهترین ترکیب برسیم. اینکه چه کسی را می‌گیریم مهم نیست بلکه باید ترکیب خوبی ایجاد کرد.

* در گوشی تلفن من بیش از ۱۰۰ ایجنت برایم مشخصات بازیکن فرستاده‌اند

در باشگاه با مدیر عامل و همچنین توفیقی جلسات زیادی داشته‌ایم، فیلم‌های زیادی هم دیده‌ایم و در اینترنت هم جست‌وجو کرده‌ایم، مدیرعامل باشگاه هم به دقت فیلم‌ها را نگاه می‌کند و ارزیابی می‌کند. این خیلی خوب است، آقای توفیقی هم مشخصات چند بازیکن را به من نشان داده که بازیکنان خوبی بوده‌اند اما در نهایت به این ۲ بازیکن رسیده‌ایم، اکنون در گوشی تلفن من بیش از ۱۰۰ ایجنت برای من مشخصات بازیکن فرستاده‌اند اما این یک تصمیم جمعی بود، نشستیم و صحبت کردیم که در نهایت به این ۲ بازیکن رسیدیم. مهم نیست که من بازیکن انتخاب کنم یا توفیقی یا مدیرعامل باشگاه، در نهایت در یک تصمیم جمعی به این دو بازیکن رسیدیم. در ابتدای فصل بیت‌سعید و شهباززاده به استقلال آمدند اما به آنچه که مد نظر بود نرسیدند و جدا شدند، امیدوارم بازیکنان جدید در استقلال خوب عمل کنند و شرایط بهتری داشته باشند. جلسات طولانی در باشگاه داشتیم به طوریکه حتی وقت شام رسید و مدیرعامل برای ما پیتزا سفارش داد، امیدوارم با این بازیکنان خوب نتیجه بگیریم.

به گزارش استقلال نیوز، وقتی در مورد مهاجم پرتغالی و علت عدم عقد قرارداد از او سئوال شد که مدیر رسانه‌ای استقلال گفت: فقط در مورد بازی فردا صحبت می‌کند.

شفر در مورد زمان حضور این دو بازیکن اظهار داشت: امیدوارم در اولین فرصتی که ایجاد می‌شود اینجا باشد و تست پزشکی بدهد، امیدوار بودم که دیروز بیایند و در اولین فرصت اینجا باشند حتی فردا و قبل از روز شنبه اینجا باشند، باشگاه در حال برنامه‌ریزی است تا بلیت‌هایشان تهیه شود و بیایند.

* در مورد چشمی که بازیکن ملی است نمی‌خواهم ریسک کنم

داریوش شجاعیان برگشته و فردا باید در جلسه وضعیت او را بررسی کنیم. حتی بعد از صبحانه از او تست نهایی خواهیم گرفت، محسن کریمی هم آماده نیست و البته ما یک مشکل کوچک با روزبه چشمی داریم و من نمی‌خواهم برای هیچ بازیکنی ریسک کنم چون چشمی یک بازیکن ملی است و هم برای ما مهم و هم برای تیم ملی مهم است. در پست دفاع مجید حسینی و منتظری را داریم و شاید فردا روزبه روی نیمکت بنشیند، هنوز چیزی معلوم نیست.

اخبار استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار