وینفرید شفر

سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار مقابل سپیدرود رشت گفت: نمی‌توانم به غفوری بگویم گل نزن تا آنالیز برنامه 90 نخواهد تو گل بزنی!

 

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال  در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل سپیدرود رشت از هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال حضور یافت، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

* صحبت های اولیه؟

من امروز چند دقیقه زود رسیدم و می‌خواهم کمی درمورد بازی قبل حرف بزنم، بعضی وقت‌ها به بعضی‌ چیزهایی که دیگران در مورد بازی ما می‌گویند لبخند می‌زنم! شنیده‌ام درمورد پست وریا غفوری آنالیزی انجام شده ولی باید بگویم او بهترین بازیکن ما بود، ما سمت چپ حریف را بستیم ولی برنامه ما این بود که به ذوب آهن در آن بازی از آن جناح فشار وارد کنیم. نمی‌توانم به غفوری بگویم گل نزن تا آنالیز برنامه 90 نخواهد تو گل بزنی!

* کسی که در مورد غفوری آنالیز کرده مرد شوخی بوده است

غفوری شانس بسیار بسیار خوبی هم داشت تا یک گل دیگر هم بزند، فکر می‌کنم کسی که آن آنالیز را انجام داده مرد شوخی بوده است، ما بازی را به 6 دقیقه اول نیمه دوم باختیم، یک بر صفر از حریف پیش بودیم وقتی داخل زمین برگشتیم پرسینگ قبلی را انجام ندادیم، آنها فقط به دنبال پاس بلند بودند، بازیکن شماره 92 آنها مدام به دنبال ایجاد موقعیت از روی ضربه کرنر، ضربه ایستگاهی و پرتاب اوت بلند بود. بعد از 6 دقیقه آنها سه ضربه کرنر،‌ دو پرتاب دستی و دو ضربه ایستگاهی روی دروازه‌ ما داشتند. مشکل ما در نیمه دوم بازی با ذوب آهن این بود که به حریف اجازه دادیم فکر کند که می تواند بازی را به سمت دروازه استقلال عوض کند. بعد از گل مساوی به بازی برگشتیم و شجاعیان را به جناح چپ بردیم، سپس به خاطر توپ‌های بلند آنها پادوانی را به زمین فرستادیم و وقتی شما آمار بازی را ببینید متوجه می‌شوید که ما4-3 موقعیت گل زنی بعد از تعویض‌ها داشتیم و شجاعیان وقربانی دو موقعیت خوب را از دست دادند.

* آنالیزور برنامه 90 بیشتر با کشتی آشنا است تا فوتبال

زمانی که من به استقلال آمدم این تیم به انتهای جدول خیلی نزدیک بود اما الان این شانس را داریم که دوم یا سوم باشیم و در فینال جام حذفی هم هستیم، دو سال پیش هم استقلال در فینال جام حذفی حضور داشت ولی این رادر نظر بگیرید ما با بازیکنانی که از روز اول در تمرینات با آنها حضور داشتیم با همان‌ها ادامه دادیم و فقط بیت‌سعید،‌ شهباززاده،‌ جباری و یعقوب کریمی از تیم دو سال پیش به تیم امسال اضافه شدند. شاید بازیکنانی مثل جباری،‌ سجاد، یعقوب کریمی و بیت‌سعید برای تیم ما خیلی آماده نبودند و این را هم در نظر بگیریم که من تازه سه ماه است به استقلال آمده‌ام،‌دفعه پیش هم گفتم که زمان می‌برد تا برنامه‌هایم پیاده شود اما اگر دقت کنید خیلی از تیم‌های لیگ با روش ما بازی می‌کنند. مثلا سایپا با علی دایی با همان روش ما فوتبال بازی می‌کند و خیلی هم خوب این کار را انجام می‌دهد، ما باید خوشحال باشیم سطح فوتبال ایران بهتر شده و کی‌روش هم باید خوشحال باشد که تیم‌های ایران بهتر هستند. من نمی‌دانم آنالیز برنامه 90 را چه کسی انجام داده اما فکر می‌کنم او به جای فوتبال بیشتر با کشتی آشنا باشد.

* بازی فردا اصلا راحت نیست، خوشحالم علی کریمی را می‌بینم

بازی فردا اصلا راحت نیست، سرمربی این تیم علی کریمی است و خوشحالم که او را می‌بینم در دبی بازیکن ما بوده عملکرد خوبی هم داشته در بایرن مونیج و شالکه بازی کرده است، فکر می‌کنم یک مقدار دیر از فوتبال امارات به فوتبال آلمان اضافه شد فاصله زیادی بین فوتبال آلمان و امارات وجود دارد، وقتی در سن 27-26 سالگی به فوتبال آلمان می‌آیی خیلی دیر است، او یک مربی به نام ماگات داشت مربی که اصرار به دویدن بیش از حد و کارهای بدنی بازیکنان دارد. علی کریمی هشت کیلو وزن کم کرد و بازیکنان خیلی خسته می‌شدند. کریمی بازیکن بسیار خوبی بود فردا هم کارمان راحت نیست، حریف می‌دود و می‌جنگد،‌ به بازیکنانمان گفته ام این بازی فینال است، هفته آینده هم در قطر با الریان بازی داریم،‌ بعدی از بازی هفته قبل می‌خواهیم برگشت خوبی داشته باشیم، باید بجنگیم و مثل نیمه اول بازی با ذوب آهن باشیم و همانقدر خوب توپ را به حرکت درآوریم، بازیکنان باید تمرکز بیشتری داشته باشند، وقتی شانس‌ گلزنی دارند پنالتی هم که مقابل ذوب آهن اتفاق افتاد تقصیر مجید حسینی نبود بلکه همکاری بین مدافعان باید بیشتر می‌شد. باید در 90 دقیقه با تمرکز بیشتر بازی کنیم، من با بازیکنان درمورد مسائل تاکتیکی صحبت می‌کنم.

* مشکل بازیکن آزاد این است که چند هفته ای بازی نکرده اند

حوزه فوتبال بسیار کوچک است، پژمان منتظری به من گفت ما با تیم ایران مقابل مقدونیه بازی کرده‌ایم تیام مهاجم بسیار خوبی است و می‌تواند به ما کمک کند، مشکل بازیکن آزاد این است که آنها با باشگاهی قرارداد ندارند و یا در نیم فصل قراردادشان فسخ شده است، بنابراین در چند هفته گذشته آنها بازی نکردند و طبیعی است بیشتر باید کار کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. این بازیکنان باید بیشتر تمرین کنند البته خودشان تمرین داشته‌اند اما تمرین با مسابقه و شرایط مسابقه خیلی فرق می‌کند، جذب این بازیکنان هم کار مشکلی بود، برخی با بازیکنان صحبت می‌کردند که به ایران نروید زیرا مشکل وجود دارد اما این دو بازیکن گفتند می‌خواهیم به ایران بیاییم، مدیرعامل گلچینی از بازی‌های آنها را در DVDدید و چراغ سبز نشان داد. با ایجنت آنهاصحبت کردیم گاهی من با خود بازیکن صحبت می‌کردم،‌ و پسرم با مدیر برنامه‌هایش. توفیقی ساعت 2 نیمه شب در فرودگاه بودو در نهایت به من زنگ زد و ساعت 3 بامداد خیالمان راحت شد که کار تمام است، باید بگویم این یک کار گروهی خوب بود. توفیقی به همه مدیران باشگاه در جذب بازیکن کمک کرده است. من به بازیکنان مدنظر به مدیربرنامه‌های آنها گفتم شما فکر می‌کنید خود من چرا اینجا هستم! استقلال باشگاه خوب و بزرگی است و ایران کشوری خوب است والبته ژورنالیست‌های خوبی هم دارد و آن شب آقای توفیقی تا ساعت 3 کارها را انجام داد و ما هم این بازیکنان را جذب کردیم حالا هم بازیکنان استقلال خوشحالند که این دو به تیم آمدند و وقتی بازیکنان یک تیم زیاد باشند شانس بردن بهتر است.

* آیا شما فرشید باقری را جریمه و تنبیه انضباطی کرده‌اید که در بازی گذشته از او استفاده نکردید؟

ما یک تیم هستیم و بازی به بازی نگاه می‌کنیم کدام بازیکن می‌تواند در پست خودش نفر مقابلش را مهار کند. در نیمه نهایی جام حذفی حریف ما یک بازیکن عراقی داشت که قبلا هم در استقلال بازی کرده است (کرار). قبل از بازی گفتیم اگر او را مهار کنیم 30 درصد شانس ما بیشتر می‌شود و بازیکنانی می‌خواستم که او را در کمال آرامش و بدون خطا متوقف کند. کرار بازیکنی است که ضربات ایستگاهی را خوب می‌زند و در بازی در ورزشگاه آزادی مقابل ما سه ضربه ایستگاهی خوب زد که گلر ما مهار فوق‌العاده‌ای داشت. این طبیعی است که بازیکنانی که تجربه بازی کردن در چنین شرایطی را ندارند به میدان نروند. روزبه چشمی بازیکنی است که تجربه ملی دارد و ما به این نتیجه رسیدیم که او بازی کند بهتر است و او بازی کرد، ما بردیم و به فینال رسیدیم، فینال برای 11 نفر نیست و برای همه است.

* باقری را جریمه انضباطی نکردم

برای شما مثالی می‌زنم پاریسن ژرمن بازیکنی دارد از کشور آلمان که 40 میلیون یورو قیمت آن است و یکی از بهترین بازیکنان کشور آلمان است. آیا شما شنیده‌اید که او به بازی نکردنش اعتراض کند؟ آنجا اصلا چنین مسائلی مطرح نیست، فوتبال یک ورزش تیمی و گروهی است و وقتی نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند بهتر است تنیس بازی کند. چون آن ورزش یک در مقابل یک است اما فوتبال تیمی است و تیم باید برنده شود. به طور مثال بازیکنی به نام گوتزه در آلمان و در جام جهانی در همه بازی‌ها بازی کرد و در فینال نیمکت نشین‌ شد. اما او در رسانه‌ها هیچ مشکلی ایجاد نکرد و دیدید که در 15 دقیقه آخر فینال به میدان رفت و گل قهرمانی آلمان را هم او زد. بنابراین من فرشید باقری را جریمه انضباطی نکردم و حتی بعد از بازی با او صحبت کردم و به او گفتم نمی‌خواهم هیچ بازیکنی از نیمکت نشینی خوشحال باشد به همه بازیکنانم هم گفتم شما بازیکنان مهمی هستید و شاید در 10 دقیقه آخر بازی کنید. به امید نورافکن دقت کنید که به زمین آمد و توپ‌های خیلی مهمی را برای ما به سمت دروازه حریف زد و اتفاقا او نگفت که من چرا روی نیمکت نشسته بودم و از من تشکر هم کرد.

* حالا که به فینال جام حذفی رفته اید برای قهرمانی در لیگ هم تلاش می‌کنید؟

من یک کم دیر به استقلال آمدم وقتی آمدم استقلال در پایین جدول بود.

* بازگشت روزبه چشمی به خط هافبک باعث شد که استقلال گل بخورد و بازنده شود؟

مشکل روزبه خط هافبک ما نبود، مشکل این بود که بازیکنان ما کمی به عقب آمدند و پرس لازم را روی مدافع انجام ندادند و آنها توپ را بلند روی محوطه جریمه ما فرستادند و توپ تبدیل به ضربه ایستگاهی شد سپس تبدیل به اوت شد. مشکل روزبه نبود مهاجمان ما باید از جلو پرس می‌کردند،‌در نیمه او 6 توپ روی سر بازیکنان شماره 99 ذوب آهن آمد و در چند دقیقه نیمه دو هم 6 توپ برای این بازیکن ارسال شد، مهاجمان ما باید خط دفاع حریف را بیشترپرس می‌کردند و این توپ‌ها قطع می‌شد. روی فرشید اسماعیلی هم خطا شد که این خطا اعلام نشد و همان توپ تبدیل به گل شد. پژمان هم خیلی خوب در دفاع بازی کرد. در نیمه اول او یکی از بهترین بازیکنان ما بود گل اول را که زدیم می‌توانستیم گل دوم را هم بزنیم، یک توپ هم در دروازه‌بانان آنها از دروزاه بیرون آورد که شاید گل شده باشد. در نیمه دوم ما خیلی خوب بازی نکردیم توپ را در آن جلو از دست می‌دادیم و آنها توپ را بلند ارسال می‌کردند. در دقیقه 85 هم داریوش شجاعیان یک فرصت داشت مجید حسینی در صحنه پنالتی اول توپ را زد و بعد به بازیکن حریف برخورد کرد. بازیکنان باید 92 یا حتی 94 دقیقه تمرکز داشته است.

اخبار استقلال

دیدگاه‌ها  
مسعود عشق اس اس
0 #1 مسعود عشق اس اس 1396-11-18 20:55
بنظر من شفر مربی خوب و با دانشیه ولی انگار داره با کلمات بازی میکنه..بعد از رفتن منصوریان همه ما هواداران انتظار اومدن مربیانی مثل فاتح تریم و گونش و ...داشتیم.حتی صحبت از فرانک رایکارد هم شده بود!! به هر حال شیر پیر آلمانی به استقلال اومد و شاید 90% هواداران از اومدنش ناراحت بودند.کسی سبک کاری شفر رو نمیشناخت و از طرفی سن و سال بالایش نکته منفی حساب میشد.البته کارنامه خوبی تو مربیگری داشت اما هر مربی مثل بازیکنان یک دوران اوج داره و یه دوره افول..فوتبال ایران نزدیک به 4 دهه است که داره از بی برنامگی،نبود امکانات لازم و کافی،مافیاهای پشت پرده و درهم ریختگی و آشفتگی مدیریتی رنج میبرد.در همین پایتخت بزرگ بغیر از استادیوم آزادی 50 سال پیش حتی یک ورزشگاه استاندارد 50 هزار نفری وجود ندارد.!!اینها زخمهای عمیق و متعفن فوتبال ایران هستند که هرگز درمان نشده اند..بخاطر اوضاع سیاسی و اجتماعی حاکم بر کشور، فوتبال ایران مرتبا در حال درجا زدن و عقب ماندگیست و فقط با داشتن استعدادهای درخشان و پشتوانه نیروی انسانی متخصص(بازیکن و مربی) تونستیم چند بار مزه جام جهانی رو بچشیم.البته فقط در حد مرحله گروهی!!آرزومون شده صعود به دور بعدی!!..بگذریم.. در چنین فوتبالی با این وضعیت اسفناک مربیان حرفه ای و دنیا دیده مثل وینفرد شفر موسپید بسیار کار سخت و نفسگیری دارند..کما اینکه این آلمانی سختگیر و اخمو ولی بسیار دوست داشتنی برای اولین بار به ایران قدم گذاشته و هنوز خیلی مسایل و ریزه کاریها رو نمیدونه..پس حداقل باید یک فصل دیگر بهش فرصت بدهیم..ضمنا باید حسابی توجیهش بکنیم که هواداران استقلال چقدر این تیم رو دوست دارن و نیمکت پرافتخار ترین تیم ایران و تیم دوم قرن آسیا به هیچ وجه جای کوچکی نیست..شفر با همه بزرگی و ادعایش نباید خودشو از استقلال بزرگتر بداند چون از شفر بزرگتر هم در استقلال مربیگری کرده اند..امثال رایکوف فقید، ولادمیر جکیچ،لیونید بیلفسکی و.....وانگهی از گفتارش درباره آنالیز نود معلومه که ایشون مربیان ایرانی رو بیسواد میدونه در حالیکه همین چند روز پیش یکی از سنتی ترین مربیان ایران استقلال آماده و اوج گرفته رو شکست داد!!پس وقتی تیم باخته حتما یه جای کار میلنگه و بجای غرور بیجا داشتن و تمسخر دیگران باید درستش کرد..عشق است استقلال قهرمان
نقل قول کردن
AZADEH
+1 #2 AZADEH 1396-11-18 22:35
کاش از اول فصل میمومدی استقلال اینقدر امتیاز از دست نمیدادیم
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار