دیدار استقلال و العین

آبی پوشان پایتخت فرداشب در سومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا برای گرفتن انتقام شکست سنگین سال گذشته به مصاف العین می روند.

 

به گزارش استقلال نیوز، تیم فوتبال استقلال تهران، صدرنشین گروه D لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت 18:50 سه شنبه شب باید در سومین بازی خود در این رقابت ها، در دیداری انتقامی به مصاف العین امارات برود. آبی پوشان پایتخت در حالی به مصاف نماینده امارات می روند که تجربه ای تلخ از آخرین دیدارشان در خرداد ماه امسال برای آن ها و هوادارانشان به جای مانده است.

 * انگیزه های انتقام

استقلال در زمین العین با نتیجه 1-6 شکست خورد و باعث ناراحتی هواداران و مانور رسانه های عربی حوزه خلیج فارس با مانور روی این باخت سنگین به تحقیر فوتبال باشگاهی کشور پرداختند.

انتشار فیلم رختکن العین بعد از باخت استقلال که عمر عبدالرحمان بهترین بازیکنشان در فضای مجازی پخش کرد هم از دیگر اتفاقات ناراحت کننده و البته انگیزه بخش برای استقلالی هایی بود که در آن برهه عضو این تیم بودند و در اندیشه انتقام!

* استقلال پوست انداخت

اما استقلال در فصل جدید تا حدودی متحول شد. علیرضا منصوریان سرمربی پیشین این تیم در ابتدای فصل نفراتی را از لیستش خارج و تعدادی را به تیم آورد. پس از جدایی او در هفته هفتم و با ورود وینفرد شفر باز هم ترکیب استقلال نسبت به دیدار 9 خرداد دستخوش تغییر شد.

تیم فوتبال استقلال

* ترکیب شب شکست تلخ!   

استقلال در آن شب تلخ با ترکیب: سیدمهدی رحمتی، رابسون جان واریو، لئوناردو پادووانی، میلاد زکی پور، وریا غفوری، فرشید باقری، مجید حسینی، خسرو حیدری، هرائر مگویان، علی قربانی و کاوه رضایی به زمین رفت.

اما این تیم در دربی 86 که پنجشنبه قبل برگزار شد بیش از نصف آن ترکیب را در اختیار نداشت و البته با نفرات جدید پرسپولیس صدرنشین را از پیش رو برداشت.

ترکیب استقلال در دربی 86 عبارت بود از: سید مهدی رحمتی، وریا غفوری، روزبه چشمی، مجید حسینی، امید نورافکن، فرشید باقری، امید ابراهیمی، سرور جپارف، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و مامه بابا تیام

جابر انصاری

* بازمانده های شکست سنگین!   

در این ترکیب فقط 4 نفر از تیمی که رودرروی العین بازی کرده بودند و 6 گل خوردند حضور داشتند که احتمال بازی کردن شان در بازی این سه شنبه هم زیاد است. سید مهدی رحمتی، وریا غفوری، مجید حسینی و فرشید باقری نفرات بازمانده از ترکیب اصلی آن شب بودند که در دربی بازی کردند.

* غایبان شب تلخ امارات!   

بازیکنانی که آن شب بودند ولی در تازه ترین ترکیب اثری از آنها نبود عبارت بودند از: رابسون جان واریو، لئوناردو پادووانی، میلاد زکی پور، خسرو حیدری، هرائر مگویان، علی قربانی و کاوه رضایی. که بین آنها جانواریو، کاوه رضایی و هرایر مگویان از استقلال جدا شده اند. پادوانی در بیمارستان با مشکل نخاعی اش دست و پنجه نرم می کند و زکی پور، حیدری و قربانی هم روی نیمکت دربی را دنبال کردند.

تیم فوتبال استقلال

* تازه های ترکیب!   

با این همه 7 بازیکن هم در تیمی به میدان رفتند که دربی تهران نام داشت اما در مصاف برگشت با العین یا اصلا در لیست این تیم نبودند یا روی نیمکت نشستند! اسامی آنها عبارت است از: روزبه چشمی، امید نورافکن، امید ابراهیمی، سرور جپاروف، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و مامه بابا تیام که از این جمع غیر از ابراهیمی و نورافکن همگی در این فصل به لیست استقلال اضافه شده اند.

* بازماندگان خوش شانس!   

نکته آخر اینکه از آنهایی که در بازی رویاروی العین بودند و حالا هم هستند ولی در ترکیب فیکس دربی نبودند و از بخت انتقام گیری از العین برخوردارند سه استقلالی هنوز با تیم و آماده بازی هستند. میلاد زکی پور، خسرو حیدری و علی قربانی در حال حاضر در امارات کنار تیم هستند و مشکلی هم بابت همراهی تیم ندارند و فقط باید در تفکرات تاکتیکی شفر جای بگیرند.

منصوریان

* بازمانده های کادر فنی!   

از جمع مربیان و دیگر اعضای کادر فنی استقلال از شب تلخ شهر عین امارات تنها نصراله عبداللهی و کادر پزشکی استقلال همچنان کنار این تیم هستند و منصوریان، فریبا، خرمگاه و چینی همگی بعد از خداحافظی سرمربی تیم از استقلال جدا شدند. حالا وینفرد شفر با دو مربی جاماییکایی و چک هدایت این تیم را در دست دارد و بیژن طاهری هم نفر جدید وطنی است.

* شرایط الان استقلال

استقلال با هدایت شفر کاملا تغییر کرده است. تیمی که توانسته الهلال عربستان و پرسپولیس را شکست بدهد و در لیگ قهرمانان آسیا هم صدرنشین گروه D شده است. خط هافبک استقلال آنقدر قدرتمند ظاهر می‌شود که شفر صراحتا می‌گوید که بهترین‌ هافبک‌های فوتبال آسیا را در اختیار دارد.

العین هم نسبت به فصل گذشته بسیار قدرتمند‌تر شده . این تیم اکنون در صدر جدول لیگ امارات است و زوران مامیچ کروات هدایت آن را برعهده دارد. شفر آلمانی دوست دارد دومین مربی کروات را در کمتر از ۲ هفته شکست بدهد! او بعد از بردن برانکو اکنون مترصد شکار دومین مربی از کرواسی است.

العین البته بازیکنانی همچون عمر عبدالرحمان را در اختیار دارد و قطعا استقلال بازی بسیار دشواری پیش رو دارد اما هواداران فوتبال ایران دلخوش به توانایی‌های فنی شفر و آنالیز دقیق او و پسرش از العین هستند تا انتقام شکست سنگین فصل گذشته را از العین در خانه‌اش بگیرند.

استقلال اگر مثل بازی با پرسپولیس هوشمندانه و با تمرکز بازی کنند، پیروزی دور از دسترس آنها نخواهد بود. هرچند مساوی هم در امارات برای استقلال نتیجه بدی محسوب نمی‌شود.

کارشناسان این گروه را گروه مرگ نامیده‌اند با این حال آبی پوشان می‌توانند به سلامت از این گروه عبور کنند به شرطی که دچار غرور نشوند و همچنان تیمی تاکتیک پذیر و بی‌حاشیه تحت هدایت شفر باشند.

تیم فوتبال استقلال

* برنامه مسابقات گروه B

العین امارات - استقلال ایران ساعت ۱۸:۵۰

الهلال عربستان - الریان قطر ساعت ۲۰:۴۵

* جدول گروه B

۱- استقلال ایران ۴ امتیاز

۲-الریان قطر ۲ امتیاز

۳- العین امارات ۲ امتیاز

۴- الهلال عربستان یک امتیاز

 

اخبار رسمی باشگاه استقلال 


مطالب مرتبط:

پیش بازی استقلال ایران و الهلال عربستان؛ رئیس و غول آسیا به هم رسیدند

پیش بازی الریان قطر و استقلال ایران؛ آبی پوشان پایتخت در پی رام کردن شیرهای قطری!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار