وینفرید شفر

سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار مقابل نفت تهران گفت: این بازی سخت‌ترین بازی ما در 3-4 ماه گذشته است و اگر فردا از چند ملی پوش خود استفاده نکردیم دلیل بر دست کم گرفتن نفت نیست.

 

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال  که در نشست خبری  پیش از دیدار با نفت تهران از هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال حضور یافته بود ابتدا مثل همیشه با خبرنگاران حاضر در محل نشست خبری دست داد و به آن ها خوش آمد گفت سپس در جایگاه خود نشست و به سوالات آنان پاسخ داد. در ادامه متن این نشست خبری را می خوانید:

* صحبت اولیه؟

خیلی ممنون هستم که مطالب را به درستی و به خوبی برای مردم منتشر کرده و برای موفقیت فوتبال ایران تلاش می‌کنید. من بهترین آرزوها را برای شما و از همه مهمتر سلامتی را در سال جدید برایتان خواستار هستم.

* استفاده از ملی پوشان در بازی فردا؟

می‌دانید که همه بازی‌ها در لیگ سخت است ما مقابل پرسپولیس، نفت و همه بازی‌ها سخت کار کردیم همانطور که شما می‌دانید ملی‌پوشان ما امروز بعدازظهر به تهران می‌رسند و همان‌طور که می‌دانید مسئولیت کل تیم و بازیکنان هم با مربی است. ما باید ببینیم شرایط ملی‌پوشان چگونه است و در این چند روز هم خودمان را با بازیکنان جوان آماده کردیم و قرار است امشب ملی‌پوشان ما به هتل و اردو اضافه شوند تا ببینیم فردا تکلیف آنها چه خواهد شد.

* شرایط بازی بدون ملی پوشان؟

اگر فردا بدون دو، سه بازیکن ملی‌پوش بازی کنیم این ذهنیت پیش نیاید که نمی‌خواستیم آن ها را بازی بدهیم یا حریف را دست کم گرفته‌ایم بلکه این مسأله به خاطر مشکلات و حضور آنها در اردوی تیم ملی بوده است. باید ببینیم کدام یک از بازیکنان می‌توانند از ابتدا به میدان بروند و کدام یک از آنها به عنوان بازیکن تعویضی به میدان خواهند رفت. این سخت‌ترین بازی ما در سه، چهار ماه گذشته است و ما برای بردن به میدان می‌رویم.

* حضور ملی پوشان زیاد در تیم ملی؟

امیدوارم بدانید که من چقدر خوشحال هستم به خاطر اینکه استقلال ملی‌پوشان بسیار زیادی در تیم ملی دارد. این یک نوع تعریف و تمجید برای ما محسوب می‌شود و الان هم مجید حسینی دچار آسیب‌دیدگی شده و از تیم ملی دور است اما مطمئن هستم وقتی او مصدومیتش برطرف شود می‌تواند برای تیم ملی بازی کند. این موضوع وجهه خوبی برای استقلال و کی‌روش دارد و قطعاً حضور ملی‌پوشان زیاد در تیم ملی ما بازخورد خوبی برای تیم ملی در روسیه خواهد داشت.

* دیدار استقلال و نفت تهران؟

نفت تیم بسیار خوبی است به خصوص در ضدحمله ما باید از ابتدا بازی را کنترل کنیم و نباید توپ را به راحتی به خصوص در میانه میدان از دست بدهیم و باید شانس‌های گلزنی زیادی ایجاد کنیم. تعدادی از بازی‌های نفت مقابل حریفانش را دیده‌ایم. نفت تیم خوب و خطرناکی است و اگر مقابل این تیم تمرکز نداشته باشیم به مشکل می‌خوریم و بازی برای ما سخت می‌شود. وقتی توپ را از دست می‌دهیم باید بلافاصله دست به دفاع بزنیم.

* نبودن ملی‌پوش در تیم نفت تهران به سود آنها است یا به ضررشان؟

همانطور که قبلاً هم گفته‌ام لیگ از گذشته خیلی بهتر شده و تیم‌ها با شرایط مناسبی به مصاف هم می‌روند. نفت در دفاع و ضدحمله خوب کار می‌کند و ما باید به آنها گل زودهنگام بزنیم و با دقت فوتبال بازی کنیم. نبودن ملی‌پوش در نفت در شرایط فعلی به نفع آنها است ولی از آن طرف ما هم بازیکنانی داریم که به غیر از ملی‌پوشان آماده بازی هستند و فردا می‌توانند برای ما به میدان بروند. باید ببینیم تا زمان برگزاری مسابقه چه برنامه‌ریزی انجام می‌دهیم که کدام بازیکن در ترکیب اصلی باشد و کدام بازیکن به عنوان یار تعویضی به زمین برود.

وضعیت مهدی قائدی، تیام و بهنام برزای؟

امیدوارم مهدی قائدی به جمع ما اضافه شود و بازی کند اما آنچه که مشخص است او به زمان نیاز دارد تا به تمرینات ما برگردد، بهنام هم در کلینیک باشگاه است و زیرنظر دکتران کار می‌کند، دیروز با دکتر نوروزی در تمرین در مورد او صحبت کردم، نمی‌دانم کی بهنام برزای می‌تواند برای ما بازی کند. تیام هم نزد پزشکش در بارسلون رفته است این پزشک از قبل تیام را می‌شناخته و هر زمانی که برایش مشکل پیش می‌آید نزد او می‌رود. او مدارک و تصاویر زیادی از وضعیت تیام برای ما ارسال کرده است اینکه چه شرایطی داشته و اکنون چه وضعیتی دارد. ادامه درمان تیام هم زیرنظر پزشکان خودمان و در باشگاه صورت می‌گیرد. دکتر گفت مشکلش بسیار بهتر از قبل شده است اما روی تیام ریسک نمی‌کنیم زیرا ما دو بازی مهم داریم. بازیکنانی از میلان و منچستر پیش این دکتر می‌روند ما روی تیام ریسک نمی‌کنیم و فقط زمانی که صد درصد او آماده باشد بازی خواهد کرد. در مورد بویان هم باید بگویم شاید فردا او را بازی بدهیم.

* دلیل سفر تیام به بارسلون؟

این بازیکن پزشک معالجش را می‌شناخت و از قبل با او رابطه داشت. زمانی که تیام در یونتوس بازی می‌کرد تمام شرایط خود را به اطلاع این پزشک می‌رساند و به همین خاطر او به آنجا سفر کرده است.

* مطلب منتشر شده از سوی وی در یکی از پیج‌های اینستاگرامی پیرامون بویان؟

شنیده‌ام از قول من نوشته‌اند که بویان بازیکن بدی است و جذب او اشتباه بوده، در حالی که من هرگز در مورد بازیکنان منفی حرف نمی‌زنم و اعتقاد دارم بویان یک بازیکن خوب است و این را می‌توانید از پژمان منتظری سؤال کنید که زمانی در تیم ملی ایران مقابل این بازیکن در ترکیب تیم ملی کشورش بازی کرد. بویان زمانی که بتواند برای استقلال بازی کند می‌تواند یک سوپراستار باشد و معتقدم مطلب منتشر شده از سوی من در یکی از این پیج‌ها دروغ است.

* شکست آلمان مقابل برزیل در بازی دوستانه دیشب؟

تیم آلمان دیروز بدون چند بازیکن اصلی‌اش به میدان رفت، مولر، هوملز غایب بودند، ‌آلمان و دروازه‌بان سومش بازی کرد، آلمان 23 بازیکن ملی‌پوش خوب دارد، برزیل با تیم کاملش آمده بود اما آلمان تیم کاملش نبود. برزیل خیلی خوب هم بازی کرد. یک بازیکن برزیلی گفته بود می‌خواهند تیم آلمان را شکست بدهند تا احترام به فوتبال برزیل برگردد و آنها تلاش کردند

* بازی های دوستانه برگزار شده دیشب؟

من دیروز بازی ایران و الجزایر، اسپانیا و آرژانتین را هم دیدم که اسپانیا 6 بر یک آرژانتین را برد اما نتایج در بازی‌های دوستانه مهم نیست، مربیان می‌خواهند ببینند کدام بازیکن آماده‌تر است و کدام بازیکن را در چه پستی بازی بدهند. مثلاً در تیم ایران می‌خواهند ببیند وریا غفوری در سمت راست چگونه است و روزبه چشمی در دفاع چگونه کار می‌کند. مربی می‌خواهد ببیند بازیکنانش در این بازی‌ها در چه وضعیتی هستند.

* اظهارنظر کارلوس کی‌روش مبنی بر عدم آمادگی بازیکنان داخلی برای حضور در جام جهانی؟

من فقط می‌توانم در مورد تیم خودم حرف بزنم و مربی پرسپولیس، سایپا و یا تیم‌های دیگر نیست. من در سه کشور مربی تیم ملی بوده‌ام و این راحت نیست که مربی تیم ملی هر دو هفته بازیکنان را در اختیار داشته باشد. من منظور کی‌روش را خوب متوجه می‌شوم ولی اعتقاد دارم بازیکنان استقلال در 6، 7 ماه گذشته آمادگی قابل قبولی داشتند و خوب کار کردند و برای حضور در جام جهانی مسابقات بین‌المللی و لیگ قهرمانان آسیا آماده هستند. آنها به خوبی می توانند در این تورنمنت‌های بین‌المللی حضور داشته باشند و در واقع ما باید موفقیت تیم ملی را بخواهیم. حقیقتاً من به دنبال برگزاری یک جلسه با کارلوس کی‌روش هستم تا رابطه نزدیک‌تر و بهتری با او داشته باشیم. من در جامائیکا، کامرون و تایلند مربی تیم ملی بودم و در سال 2002 با کامرون با مربیان باشگاهی جلسه می‌گذاشتیم و برنامه‌ها را با هم هماهنگ می‌کردیم الان هم دوست دارم با او همکاری بیشتری داشته باشم تا تیم ملی ایران بهترین عملکرد را در جام جهانی داشته باشد.


به گزارش استقلال نیوز، جلسه هماهنگی دیدار تیمهای نفت تهران و استقلال با حضور نمایندگان دو تیم و مسئولان برگزاری مسابقه برگزار شد.
بر اساس هماهنگی انجام شده استقلال در دیدار فردا یکدست آبی پوش خواهد بود و دروازه بان این تیم نیز لباس یکدست سفید به تن خواهد کرد.
تیم نفت نیز یکدست زرد پوش خواهد بود و دروازه بان این تیم نیز با لباس سبز در زمین حضور خواهد داشت.
بلیت فروشی این دیدار نیز از ساعت ۱۱ در ورزشگاه تختی تهران آغاز خواهد شد.

اخبار رسمی باشگاه استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار