وینفرید شفر

سرمربی استقلال در نشست خبری پس از دیدار مقابل نفت تهران گفت: نمی خواستم به ملی پوشان بازی بدهم ولی اگر به میدان نمی رفتند شاید نمی توانستیم پیروز باشیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال پس از دیدار دشوار با نفت تهران که به برتری 2 بر یک آبی پوشان منجر شد، در مصاحبه تلویزیونی، کنفرانس خبری و هنگام خروج از ورزشگاه با سوالات خبرنگاران مواجه شد که متن این صحبت ها را در ادامه به صورت کامل مشاهده خواهید کرد.

سرمربی آلمانی استقلال بعد سوت پایان دیدار در گفت و گوی کوتاه تلویزیونی با گزارشگر بازی صحبت های زیر را انجام داد:

می توانستیم در همان نیمه اول برنده بازی باشیم. نمی خواستم در نیمه دوم ابراهیمی و غفوری را بیاورم ولی اگر آنها نمی آمدند شاید برنده نمی شدیم. تیم ما شخصیت تیمی خوبی دارد. به بازیکنانم تبریک می گویم. امیدوارم بازیکنان ما مصدوم نباشند. باید شرایط ملی پوشان را بررسی کنم. آنها مقابل تونس و الجزایر همراه تیم ملی بودند و شب گذشته به ایران بازگشتند. مسئولیت بازیکنان با من است و نمی دانم این چه شرایطی است. شما دیدید که دو بازیکن ملی پوش ما چه عملکرد خوبی داشتند. روز گذشته در نشست خبری گفتم بازیکنان ما بسیار آماده اند. روزبه ۹۰ دقیقه بدون اشتباه بازی کرد. امید و وریا عملکرد خوبی داشتند. آنها از هر نظر آماده هستند. هر دو بازی تیم ملی مقابل تونس و الجزایر را تماشا کردم. حتی بازیکنانی که خارج از ایران بازی می کنند، در باشگاه های خودشان ۹۰ دقیقه بازی نمی کنند.

در ادامه صحبت های وینفرید شفر را در سالن کنفرانس مجموعه ورزشی آزادی و در نشست خبری پس از بازی با نفت مشاهده خواهید کرد:

* همه باید شخصیت تیمی ما را ببینند

خوشحالم بابت نیمه دوم ، در نیمه اول هم شانس گلزنی داشتیم. اگر بخواهیم هر مرتبه چنین اشتباه‌هایی را تکرار کنیم نمی‌توانیم به گل برسیم باید جدی‌تر بازی کنیم. بعد از نیمه اول خیلی با صدای بلند با بازیکنان در رختکن صحبت کردم و به آنها گفتم اگر می‌خواهید در نیمه دوم بازی کنید همه باید شخصیت تیمی ما را ببینند و باید بازی را عوض  کنید. نمی‌خواستم ملی پوشان را بازی بدهم زیرا دیشب به تهران رسیده بودند و خسته بودند. 

* از ملی پوشان تشکر می کنم

از امید ابراهیمی و دیگر ملی پوشان تشکر می‌کنم. همه می‌دانند چه بازیکنان تکنیکی و ملی پوشی داریم من مربی استقلال هستم نه مربی تیم های دیگر ولی تیم های دیگر هم بازیکنان تاثیر گذار خوبی دارند.

* کشور شما بازیکنان خوبی دارد

در نیمه اول بازی هم جابر انصاری و علی قربانی فرصت‌هایی را برای گلزنی داشتند. هر بازیکنی باید زندگی خود را برای گلزنی بگذارد و هر مهاجم یا باید گل بزند و یا گل بسازد. نمی‌خواستم امید ابراهیمی در نیمه دوم به میدان برود، چون او چند روز پیش مقابل الجزایر بازی کرده بود. البته نمی‌توانستیم این پیروزی را بدون او و وریا غفوری به دست آوریم. همچنین باید از خسرو حیدری تمجید کنم که از سمت راست خیلی به دروازه حریف فشار آورد. ما بازیکنان داخلی خوبی داریم، هم ما و هم پرسپولیس و سایپا. دیروز هم گفتم که بازیکنان ما برای جام جهانی و تورنمنت‌های بزرگ آماده هستند. چون ذهنیت و کارهای تاکتیکی آنها خوب است و می‌توانند در جام جهانی بازی کنند.

* با روحیه به مصاف الریان می‌رویم

امروز در مورد بازی با الریان صحبت نمی کنم و فردا می‌توانید در مورد آن بازی بپرسید. بازی به بازی پیش می‌رویم. این برد خیلی به ما انگیزه داد. خیلی خوب است که با روحیه مقابل الریان بازی کنیم. باید ببینیم وضعیت فرشید باقری که مصدوم شد چگونه است و اینکه آیا او و تیام می‌توانند برای ما بازی کنند یا خیر. باید با بازیکنانم صحبت کنم تا ببینم شرایط آنها چگونه است. برد امروز برای انگیزه تیمم خیلی خوب بود و نشان داد تیم ما می‌تواند نتیجه را عوض کند و روحیه خوبی به بازیکنان تیم منتقل کرد.

* به داور اعتراض نکردم

داور خوب بود. اعتراضم به بازیکنان تیم بود که باید برمی گشتند که برنگشته بودند داور عملکرد خوبی داشت و من به داور اعتراضی نکردم.

به گزارش استقلال نیوز، وینفرد شفر هنگام ترک ورزشگاه وقتی با درخواست خبرنگاران برای مصاحبه مواجه شد اعلام کرد به دلیل تابلوهای تبلیغاتی که در میکسدزون ورشگاه است و آرم همراه اول دارد اجازه مصاحبه مقابل آنها را ندارد اما او سپس به منطقه دیگر رفت و صحبت های زیر را انجام داد:

نمی‌خواستم در نیمه دوم ملی‌پوشان را به خاطر خستگی وارد زمین کنم اما آنها به میدان آمدند و خیلی خوب عمل کردند و ضمن اینکه روزبه چشمی و خسرو حیدری هم خوب بودند.

ما باید از تیم ملی حمایت کنیم. باید همه با هم کار کنیم. فکر می‌کنم باید جلسه ای با کی‌روش داشته باشم و این جلسه بسیار بسیار مهم است. امیدوارم مربیان لیگ برتری جلسه‌ای با کی‌روش برگزار کنند ما همه آن چیزی که داریم را به تیم ملی می‌دهیم و مشخص است که تیم ملی بدون بازیکنان داخلی نمی‌تواند بازی کند.

مجبور شدم روزبه چشمی را هم بازی بدهم زیرا مدافع نداشتیم. من می‌خواستیم یک نیمه چشمی و یک نیمه پژمان منتظری بازی کند. اما روزبه کامل بازی کرد. دو ملی‌پوش دیگر را نمی‌خواستم به خاطر خستگی بازی بدهم. امیدوارم فیفا تمام تقویم مسابقاتش را برای همه کشورها در آینده به صورت واضح و روشن بفرستد. در آلمان تیم ملی برنامه دو سال آینده‌اش را می‌داند و حتی می‌داند قرار است با چه تیم‌هایی بازی کند. صعود باشگاه‌های ایرانی به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا یک امتیاز برای فوتبال ایران است. آنچه من می‌خواهم این است که همه ما بهترین‌ها را برای فوتبال ایران داشته باشیم.

اخبار رسمی باشگاه استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار