وینفرید شفر

سرمربی استقلال در نشست خبری پس از دیدار مقابل گسترش فولاد تبریز گفت: برای ساخت یک تیم خوب حداقل ۲ سال زمان نیاز است و ما هم الان در میانه راه هستیم، کارمان برای رسیدن به قله سخت خواهد بود.

 

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال پس از تساوی در دیدار با گسترش فولاد در نشست خبری حضور یافت به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. در ادامه متن این نشست خبری را می خوانید:

* نیمه اول شانس گلزنی داشتیم

نیمه اول شانس کافی برای گلزنی داشتیم و اگر از فرصت استفاده می‌کردیم بازی باید سه بر صفر یا چهار بر صفر می‌شد. زمانی که فرصت داشته باشید و استفاده نکنید همین می‌شود

* تساوی نتیجه بدی نبود

ما ارسال‌های خوبی نداشتیم و در نیمه دوم هم خیلی از موقعیت ها استفاده نکردیم. در مجموع بازی یک-یک شد و فکر می‌کنم نتیجه بدی نبود.

* باید تیم قوی‌تر برای آینده بسازیم

اگر گل دوم را می‌زدیم طبیعی بود که می‌توانستیم برنده از زمین خارج شویم ولی فرصت‌ها را از دست دادیم و باید بپذیریم باید تیم قوی‌تری برای آینده بسازیم. من در این مدت برای آماده‌سازی کار سختی داشتم و با مصدومیت بازیکنان دست و پنجه نرم می‌کردم تا یک بازیکن خوب می‌شد، دیگری مصدوم می‌شد. امروز هم تیام را حفظ کردیم و سعی کردیم او را برای بازی با الهلال آماده نگه داریم.

* از فردا کارمان را برای دیدار با الهلال آغاز می‌کنیم

می‌دانید در بازی آینده ما مقابل الهلال روزبه چشمی و امید ابراهیمی را در اختیار نداریم و باید طی روزهای بعد هافبک و بازیکن مناسب برای این دو نفر انتخاب کنیم. ما سخت کار می‌کنیم و از فردا کارمان را برای بازی با الهلال آغاز خواهیم کرد و بعد از ظهر فردا هم به کویت سفر می‌کنیم.

* در ۲۰ دقیقه آخر بعضی از بازیکنان ما خیلی راحت راه می‌رفتند

بعد از گل اول می‌خواستیم بازی را عوض کنیم و تلاش کردیم اما همانطور که گفتم موقعیت‌های ما تبدیل به گل نشد. در ۲۰ دقیقه آخر بعضی از بازیکنان ما خیلی راحت راه می‌رفتند و موقعیت‌ها را از دست می‌دادند ضمن آنکه ما خوب پاس نمی‌دادیم و ارسال‌های خوبی نداشتیم ولی مطمئناً برای بازی با الهلال باید این نواقص را برطرف کنیم.

* قلبمان را در داخل زمین می‌آوریم تا تیم اول گروه در آسیا شویم

ابتدا از صحبت‌های مهربانانه شما تشکر می‌کنم، پیغامم برای هواداران این است که همه بازیکنان و همه کادر فنی استقلال از ساناک، میگوئل، طاهری، نامداری و غیره این است که آنها عاشق استقلال هستند و برای این موفقیت تلاش می‌کنند. ما می‌خواهیم تلاش کنیم تا ببینیم دوشنبه چه اتفاقی می‌افتد. قلبمان را در داخل زمین می‌آوریم تا تیم اول گروه در آسیا شویم. شرایط بهتر از گذشته شده است، از هواداران تشکر می‌کنم. هواداران ما در مسابقات قبلی حمایت بسیار خوبی داشتند و می‌خواهیم به آنها هدیه بدهیم. ۹۰ دقیقه سخت در پیش داریم و نیاز به حمایت آنها داریم.

* هیچ وقت این اندازه کامنت و شایعه بی معنی ندیده بودم

مدت طولانی در فوتبال فعالیت دارم اما هیچوقت تا این اندازه شایعه وجود نداشته است و این همه کامنت و شایعه‌های بی‌معنی ندیده بودم. شاید گروهی پشت این مطلب هستند و می‌خواهند این مسائل را بوجود بیاورند.

* نمی‌خواهیم به برخی اجازه دهیم یک هفته‌ای تیم را زمین بزنند

ما چند ماهی تلاش کردیم تا تیم را بالا بیاوریم و نمی‌خواهیم به برخی اجازه دهیم یک هفته‌ای تیم را زمین بزنند. همه افرادی که در استقلال هستند به این شایعات لبخند می‌زنند و همه این مطالب شایعه است. مطالبی را در روزنامه‌ها می‌خوانید که اصلاً اسم خبرنگاران در آنها نوشته نشده است و معلوم نیست چه کسی این حرف‌ها را می‌زند. ما فقط به این صحبت‌ها لبخند می‌زنیم.

* فوتبال ایران می‌تواند تصویر خوبی در جام‌جهانی ارائه دهد

در ۷-۸ ماه گذشته ارزش بازیکنان استقلال در ترانسفرمارکت ۹.۵ میلیون دلار بود اما الان این رقم به ۱۶ تا ۱۷ میلیون دلار رسیده است که این به خاطر تلاش همه اعضای تیم است. کارلوس کی‌روش هم از این بابت خوشحال است که این بازیکنان را در اختیار می‌گیرد، همچنین بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس و سایر تیم‌هایی که هستند می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند و فوتبال ایران می‌تواند وجهه و تصویر خوبی در جام جهانی برای این کشور باشد.

* وقتی من به استقلال آمدم تیم از نظر جسمی و تاکتیکی کامل نبود

وقتی من به استقلال آمدم تیم از نظر جسمی و تاکتیکی کامل نبود و بازیکنان از نظر فیتنس در شرایط خوبی نبودند. به نظر شما چرا آلمان قهرمان جام جهانی شد؟ چون بازیکنان از ابتدای مسابقات از نظر بدنی شرایط خوبی داشتند و همین موضوع از نظر ذهنی هم به آنها کمک می‌کرد. وقتی من به تیم آمدم بدنساز ما از کادر فنی جدا شد و فقط جپاروف بازیکن غیر ایرانی استقلال بود.

* در میانه راه هستیم و هنوز به قله نرسیدیم؛ کارمان سخت است

امید ابراهیمی، چشمی و چند بازیکن دیگر در همه بازی‌ها به میدان رفتند و طبیعی بود که آنها خسته شوند اما در مورد آینده باید بگویم اگر می‌خواهید این تیم در رده‌های بالایی آسیا باشد باید ۱۸-۱۹ بازیکن آماده در اختیار داشته باشید. مثلاً امید ابراهیمی و چشمی به تونس و اتریش و سفرهای خسته کننده می‌روند ولی بازیکنان جایگزین و آماده می‌توانند در کنار آنها به تیم کمک کنند. برای ساخت یک تیم خوب حداقل ۲ سال زمان نیاز است و ما هم الان در میانه راه هستیم و به قله نرسیده‌ایم، کارمان برای رسیدن به قله سخت خواهد بود.

* نمی‌خواهم علیه فدراسیون و برنامه موجود صحبت کنم

امیدوارم مصدومان ما هرچه سریعتر بازگردند. فرشید باقری و بهنام برزای مصدوم هستند و تیام هم بازگشته است، امیدوارم این نفرات بتوانند برای بازی با الهلال آماده شوند. نمی‌خواهم علیه فدراسیون و برنامه موجود صحبت کنم. فیفا برنامه خود را برای مجموعه‌های مختلف ارسال می‌کند و AFC هم بعد از مشخص کردن برنامه‌های خود براساس تقویم فیفا برنامه خود را به کشورهای عضو ارسال می‌کند و سپس بر همین اساس برنامه‌های داخلی تعیین می‌کنند.

* بازیکنان ماشین نیستند که هر ۳-۴ روز یکبار بازی کنند

بازیکنان ماشین نیستند که هر ۳-۴ روز یکبار بازی کنند. ما در مقابل نفت ابتدا تصمیم گرفتیم ملی‌پوشان را به طور ثابت بازی ندهیم چرا که ممکن بود حتی آنها مصدوم شوند که این مسئله حضورشان در جام جهانی را هم به خطر می‌انداخت، کی‌روش هم از این مسئله استقبال نمی‌کند، می‌گوید این برنامه توسط کادر قبلی تائید شده است اما من برنامه را ندیده بودم. باید کاری انجام شود که برای فوتبال ایران بهتر باشد. همه باید مسائل جدید را هر روز یاد بگیریم و خود من از جمله افرادی هستم که نیازی به یادگیری‌های تازه دارم.

به گزارش استقلال نیوز، شفر در خصوص اینکه استقلال در نیمه دوم خوب کار نکرد و در قواره همیشگی نبود، گفت: در ابتدا بگویم که من پیش از سفرم به تبریز گفته بودم که این شهر، شهر بسیار زیبایی است اما در مورد آمادگی استقلال باید توضیحی بدهم. زمانی که یک تیم برای فصل آماده می‌شود ۳-۴ هفته قبل از شروع مسابقات خود را آماده می‌کند و سپس به اردو می‌رود و بعد از آن وارد مسابقات می‌شود.

 

فارس

اخبار رسمی باشگاه استقلال

دیدگاه‌ها  
زهرا استقلالی
+1 #1 زهرا استقلالی 1397-01-22 21:09
شفر جان چقدر بدیم دست از سر زکی پور و جابر برداری؟واقعا این دوتا افتضاحن
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار