میرشاد ماجدی

پیشکسوت استقلال گفت: نکته مثبت این است که بازی برگشت در تهران برگزار می شود و آبی پوشان می توانند با حمایت هوادارانشان، از لحظات ابتدایی ذوب آهن را تحت فشار قرار دهند.

 

به گزارش استقلال نیوز، میرشاد ماجدی سرپرست پیشین و پیشکسوت باشگاه استقلال در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد شکست استقلال برابر ذوب آهن در دیدار رفت از مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، دیدار برگشت این دو تیم و فرهنگ هواداری و نقش آنان در پیروزی آبی پوشان صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

* استراتژی اصلی قلعه نوعی گل نخوردن بود

روحیات قلعه نویی را به خوبی می شناختم، او تجربه لیگ قهرمانان را دارد و به اعتقاد من برنامه اش این بود که در وهله اول گل نخورد و سپس دروازه حریفش را باز کند و با این استراتژی توانست در پایان به پیروزی هم دست پیدا کند.

* مصدومیت شجاعیان و ابراهیمی کار دست استقلال داد

استقلال در نیمه اول چند موقعیت خوب را از دست داد؛ چندین بار رشید مظاهری گلر ذوب آهن به خوبی اجازه گلزنی به بازیکنان استقلال نداد و یک بار هم تیر دروازه ذوب آهن را نجات داد اما با مصدومیت شجاعیان و ابراهیمی، استقلال آن شادابی همیشگی را نداشت. درگیری در میان زمین بسیار بالا بود و بازیکنان ذوب آهن سعی می کردند تا اجازه مالکیت به بازیکنان استقلال را ندهند.

* منتظر دیداری هجومی از استقلال باشید

در مورد اینکه چرا استقلالی ها نتوانستند در نیمه دوم عملکرد قابل قبولی داشته باشند، بازی های پی در پی، حضور در لیگ قهرمانان، لیگ داخلی و جام حذفی باعث شده تا استقلال نتواند در این دیدار، صلابت همیشگی را داشته باشد. آبی پوشان ۵ روز قبل از این بازی در خرمشهر به قهرمانی در جام حذفی رسیدند. مصدومیت شجاعیان و ابراهیمی و ترس از گل نخوردن باعث شد تا نیمه دوم، استقلال محتاط باشد اما متأسفانه در لحظات پایانی و در اثر یک اتفاق، گل را از ذوب آهن خوردند. مطمئن هستم که این تیم در بازی برگشت نمی خواهد مقابل هوادارانش بازنده باشد، بنابراین باید منتظر بازی هجومی از استقلال باشیم.

* برگزاری بازی برگشت در تهران به نفع استقلال است

تنها نکته مثبت این دیدار این است که بازی در تهران برگزار می شود. آبی پوشان می توانند از لحاظ روحی و روانی و با حمایت هوادارانشان، شرایط خوبی داشته باشند و از لحظات ابتدایی حریف را تحت فشار قرار دهند. مطمئنم سرمربیان دو تیم برای بازی برگشت، نقشه های ویژه ای دارند و به خوبی نفرات یکدیگر را آنالیز خواهند کرد.

* هواداران ما مشکلات فرهنگی، فرهنگی و اقتصادی دارند!

اجازه دهید یک موضوع را اول بیان کنم؛ یک بار به ژاپن رفته بودم و شاهد بازی اوراوارز با یوکاهامان بودم. این دو تیم تقریباً دربی برگزار می کنند و ما هم شاهد بازی بودیم. برایم جالب بود که هیچ کدام از هواداران به دیگری توهین نمی کردند. تنها تیم خود را حمایت و تشویق می کردند. نکته قابل توجه این بود که در پایان بازی هر تماشاگر با در دست داشتن کیسه ای که زباله هایش را در آن ریخته بود، از ورزشگاه خارج می شد اما مقابل درب خروجی ورزشگاه، شخصی ایستاده و با احترام زباله ها را از آنها می گرفت و این نشان می دهد که آنها برای حضور در استادیوم هم فرهنگ بالایی دارند. اعتقاد دارم پرتاب ترقه، نارنجک، بطری آب نشان از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برخی هواداران دارد. مشکلاتی که نمی توانند در بیرون آن را تخلیه کنند اما وقتی به ورزشگاه می آیند این کار را انجام می دهند و باعث می شوند که عده ای دچار مصدومیت شده و هم بازی به جنجال کشیده شود.

جای تأسف است که ما در ورزش واترپلو هم شاهد درگیری هستیم چه برسد به ورزش هایی مثل فوتبال، بسکتبال و یا والیبال.

* هواداران استقلال آب به آسیاب دشمن نریزند

اتفاقی که در دیدار استقلال برابر ذوب آهن افتاد حالا باعث می شود که AFC نظرش باز هم نسبت به ما عوض شده و کشورهایی که به دنبال این هستند که ایران را ناامن جلوه دهند از این موقعیت سوءاستفاده خواهند کرد.

صحبت من با هواداران این است حداقل آب به آسیاب دشمن نریزید و بهانه دست برخی ندهید. چرا ما هرگز نباید با آرامش وارد ورزشگاه شده، تیم محبوبمان را تشویق کنیم و بدون هیچ مشکلی ورزشگاه را ترک کنیم.

اخبار استقلال تهران

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار