مامه بابا تیام

قراردادهایی که مدیران باشگاه استقلال با بازیکنانشان عقد می کنند، بسیار آماتور و غیر حرفه ای بسته می شوند و بازیکنان به راحتی می توانند با پرداخت مبلغی جزیی این تیم را ترک کنند.

 

به گزارش استقلال نیوز، این روزها باشگاه استقلال نه خیلی جدی و نه خیلی بی تفاوت نقل و انتقالات را آغاز کرده است اما آنچه از همین ابتدای کار به چشم می خورد شیوه عجیب و غلط مسئول نقل و انتقالات این باشگاه برای حفظ بازیکنان است. 

اولین قدم هر باشگاه برای نقل و انتقالات حفظ مهره‌های ستاره و تاثیرگذاری است که قراردادشان رو به پایان است و یا قراردادهایی که است که شرط دارد و بازیکن می تواند از این تیم جدا شود. اصلی که باشگاه استقلال به شکلی نادرست در حال اجرای آن است.

از تیام شروع می کنیم. همان بازیکنی که چندی پیش شبانه و درست در ساعت‌های پایانی نقل و انتقالات در فرودگاه امام! با استقلال قرارداد بست. قراردادی که آن روزها به خاطر فشارهای زیاد طرفداران بسته شد چون استقلالی‌ها نتوانسته بودنند مهاجمان مد نظر شفر را جذب کنند. مامه بابا تیام همان بازیکنی که تا همین چند ماه قبل پندار توفیقی معاون باشگاه استقلال و همچنین رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه تاکید داشتند که با استقلال یک سال دیگر قرارداد دارد و جایی نمی رود، او حتی همین دو روز پیش در اظهار نظری روی سایت باشگاه استقلال اعلام کرد: تیام با ما هماهنگ است!

مامه بابا تیام

این اظهار نظر در حالی صورت گرفته حالا معاون باشگاه استقلال عنوان می‌کند تیام بهانه می‌آورد.

اگر تیام با مسئولان استقلال هماهنگ است چطور به یکباره شروع به بهانه جویی کرده؟ همه می‌دانند مهاجم سنگالی برای دریافت مبلغ بالاتر نسبت به فصل قبل منتظر پیشنهاد مسئولان استقلال بود اما اینکه چطور تا همین یک ماه پیش به هواداران استقلال عنوان شده این بازیکن یک سال دیگر قرارداد دارد خودش سوال ایجاد می‌کند. چیزی که در مذاکرات توفیقی و افتخاری در مذاکره با تیام عنوان شده این است که مهاجم سنگالی پیشنهاد پاداش‌های این باشگاه را برای برد احتمالی مقابل السد قطر، مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا را نپذیرفته و اعلام کرده گنجاندن این نوع آپشن در قراردادش ضمانتی ندارد چون ممکن است استقلال از این مراحل حذف شود و خود به خود این آپشن ها از بین می‌رود.

اما سوال مهم تر اینجا است که چرا باشگاه استقلال فصل گذشته با بازیکنان به شکلی قرارداد بسته که همه آنها خیلی راحت می‌توانند با پرداخت مبلغی از این تیم جدا شوند، آن هم بازیکنانی که همه تاثیر گذار هستند و حتی این باشگاه می‌توانست با عقد قرارداد حرفه‌ای از انتقال آنها به تیم‌های اروپایی سود کلانی ببرد. نمونه بارز آن امید نورافکن است که در استقلال رشد کرد اما در 23 سالگی با پرداخت مبلغی بسیار جزئی از استقلال جدا شد.

از طرف دیگر سید مجید حسینی دیگر مدافع آینده دار فوتبال ایران هم بازیکنی است که این روزها شایعه جدایی اش از استقلال شنیده می‌شود و او هم بندی در قرارداد دارد که می‌تواند از جمع آبی پوشان جدا شود.

به این ها فرشید اسماعیلی را هم اضافه کنید که مدعی شده با پرداخت 200 هزار دلار می‌تواند از استقلال رضایتنامه بگیرد.

آیا این نوع قرارداد بستن برای باشگاه بزرگی مثل استقلال مناسب است؟

کاوه رضایی

این نوع مذاکرات با تیام و عقد قراردادهای نصفه و نیمه که خروجی‌اش جدایی بازیکنانی است که تبدیل به ستاره می‌شوند ما را به یاد  روزهایی می‌اندازد که کاوه رضایی در حال مذاکره با استقلال بود و پندار توفیقی با بیان اینکه کاوه رضایی بازیکن اروپا ندیده ای است باعث جدایی این بازیکن از جمع آبی پوشان شد. بر کسی هم پوشیده نیست که کاوه ستاره فصل استقلال بود و امسال هم در اروپا و در تیم شارلروا خودش را به خوبی نشان داد. مسئله که کاملا در 2 سال اخیر نمایان شده این است که باشگاه استقلال وقتی در حفظ و یا جذب برخی از بازیکنان ناکام می‌شود بلافاصله برای کم کردن فشار هواداران، این بازیکنان را مقابل مردم قرار می دهد.

کاری که با کاوه رضایی شد اکنون برای تیام در حال رخ دادن است(اگر چه این موضوع شاید برای بازیکنان خارجی چندان مهم نباشد) و نمونه رفتارهای عجیب مسئولان استقلال مصاحبه امروز توفیقی با رادیو است که تیام را به بهانه آوردن متهم کرده است در حالی که معاون باشگاه استقلال باید به جای خراب کردن تیام به این سوال پاسخ بدهد که چرا با این بازیکن خوب به این شکل قرارداد بسته و چرا یک ماه پیش عنوان کرده وی با استقلال یک سال قرارداد دارد.

به گزارش استقلال نیوز، پست اینستاگرامی جدید مامه تیام(از اینجا بخوانید) حاکی از این است علاوه بر اینکه رفتار مدیران استقلال با بازیکنان این تیم کاملا" غیر حرفه ای و آماتور است با هواداران هم صادقانه نیست. مامه تیام با انتشار این پست توپ را از زمین خود به زمین مدیریت باشگاه انداخت. دقیقا" کاری که مدیریت استقلال در حال انجام آن بود و می خواست این مهاجم محبوب را مقابل هواداران قرار دهد. هواداران استقلال در آستانه رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهان تمدید قرارداد با ستاره های استقلال و جذب بازیکنان سطح بالای دیگر برای مقابله با تیم های تا دندان مسلح قطری و شرق آسیا هستند.

مدیران استقلال که دم از ستاره سوم می زنند باید شفر و تیمش را تقویت کنند. اگر بحث مالی و مشکلات ارزی را بهانه می کنند، مطمئن باشند هواداران پشت آن ها خواهند بود. تنها کافی ست شماره حساب معرفی کنند تا هواداران را مانند همیشه پشت تیم ببینند.

استقلال نیوز، بارها در گذشته به مدیریت استقلال انتقاد داشته و در حال حاضر هم از انجام این کار ابایی ندارد.

در قراردادهایی که در استقلال بسته می شود به هیچ عنوان مصلحت باشگاه را در نظر نمی گیرند و مسئولین نقل و انتقالات باشگاه به نوعی با دادن باج به بازیکنان برای بستن قرارداد، در پی خودشیرینی و بهبود جلوه خود نزد هواداران هستند. حتما" القابی مانند {پندار تایم} و.. را شنیده اید.

اقدام اخیر افتخاری و توفیقی و سفر آن ها به ترکیه برای مذاکره با تیام و مدیر برنامه هایش، یکی از اقدامات غیر حرفه ای مدیران استقلال بود که برای کم کردن فشار افکار عمومی در مورد تمدید قرارداد این بازیکن و

مصاحبه صبح امروز پندار توفیقی با رادیو ورزش و صحبت های غیر واقعی او در مورد تیام که با واکنش به موقع این بازیکن روبرو شد، خیلی از واقعیت ها را برای هواداران آشکار کرد.

امیدواریم مدیران استقلال به جای فرافکنی، با هواداران صادق باشند.

اخبار رسمی استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار