وینفرید شفر

سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار مقابل پیکان گفت: باشگاه سه ماه فرصت داشت تا با تیام مذاکره کند اما ما فردا بازی داریم و تیام اینجا نیست.

 

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال با وجود اینکه به موقع به سازمان لیگ آمد اما به دلیل جلسه 10 دقیقه‌ای با مدیر رسانه‌ای این تیم به خاطر مصاحبه با یکی از مسئولان باشگاه 10 دقیقه دیر در نشست خبری پیش از دیدار با پیکان ار هفته نخست لیگ برتر فوتبال حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. متن این مصاحبه را می خوانید:

* می توانیم برای ستاره سوم بجنگیم!

خوشحالم که شما را دوباره می‌بینم و دلم برایتان تنگ شده است. دلم برای همه شما تنگ شده بود. بعد از بازی با  ذوب‌آهن شما چهره من را دیدید که خیلی خوشحال بودم و صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان است. می‌خواستم با همان خوشحالی و اعتماد به نفس برای تیم برگردم و تیم خوبی داریم الان می‌توانیم برای ستاره سوم بجنگیم.

* اکنون باید همه چیز را از صفر شروع کنیم!

اما متاسفانه در حال حاضر مجید حسینی و ابراهیمی را از دست داده‌ایم و شاید تیام و جپاروف هم از دست داده باشیم. چشمی هم مصدوم است. با این شرایط نمی‌توانم خیلی خوشحال باشم. ما بازیکنان جوان و مستعدی داریم اما این بازیکنان جوان نیاز به بازیکنان بزرگتر دارند. بازیکنی مثل صیادمنش و سجاد آقایی برایشان راحت نیست که مقابل ده‌ها هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی بازی کنند. اکنون باید همه چیز را از صفر شروع کنیم.

* هواداران باید یار دوازدهم ما باشند!

ما دوباره از اول شروع می‌کنیم و می‌خواهیم با هوادارانمان صحبت کنیم. آنها باید یار دوازدهم ما باشند. ما بیشتر از قبل به آنها نیاز داریم و این شانس و اجازه را به بازیکنان جوان ما بدهند که اگر اشتباهی مرتکب شدند به بازیکنان جوان ما کمک کنند که بتوانند روز به روز بهتر شوند و بعد می‌توانیم این شانس را داشته باشیم که نتایج خوبی را بگیریم.

* اردوی ترکیه اردوی بسیار خوبی بود!

اردوی بسیار بسیار خوبی بود. از لحاظ تمرین، زمین تمرین، غذا،‌ بازی‌های دوستانه و همه چیز خوب بود. همگی بازیکنان مثل فصل گذشته با تمام توان شان در تمرین حاضر شدند. ما مربی بدنساز بسیار خوبی از آلمان برای تیم آوردیم که توانست سطح آمادگی جسمانی بچه‌ها را خیلی خوب بالا بیاورد ولی دوباره الان از صفر شروع می‌کنیم. ما فردا بدون بازیکنان خارجی‌مان بازی خواهیم کرد. این اعتماد به نفس و اطمینان را  به تیمم می‌دهم و من پشت تیمم و بازیکنان جوان تیمم هستم و هنوز مشخص نیست که فردا کدام بازیکنان بازی خواهند کرد و بعد از این کنفرانس خبری ما برای ثبت قراردادها باید برویم  و امیدوارم به نحو بسیار خوبی انجام شود. این شرایطی که ما الان داریم عجیب نیست. من در گذشته هم در باشگاه‌ها و تیم‌های مختلف این شرایط را تجربه کرده‌ام. ولی الان نمی‌توانم به بازیکنانم بگویم که در این شرایط شانس بالایی برای قهرمانی داریم. چون این باعث می‌شود فشار بسیاری به بازیکنان وارد شود. ما به دنبال بازیکنان جدید هستیم ولی باور کنید راحت نیست. الان شرایط تیام را نمی‌دانم و فکر می‌کنم چند روز  آینده جواب قطعی به ما بدهد.

* باشگاه سه ماه با تیام مذاکره نکرد فردا بازی داریم و تیام اینجا نیست!

فکر می‌کنم چند روز آینده او جواب قطعی را بدهد اما نمی‌دانم چه شود. باشگاه سه ماه فرصت داشت تا با تیام مذاکره کند اما ما فردا بازی داریم و تیام اینجا نیست. اکنون مدیران باشگاه تغییر کرده‌اند و مدیران جدیدی به باشگاه آمده‌اند. این می‌تواند در‌ آینده اتفاقات خوبی را برای باشگاه رقم بزند و همه با هم کار می‌کنیم اما در حال حاضر ما مشکلاتی داریم. از هواداران هم دوباره درخواست می‌کنم برای حمایت از بازیکنان به ورزشگاه بیایند. ما به آنها نیاز داریم و بدانند بهترین هواداران را داریم. امیدوارم فردا شروع خوبی داشته باشیم اما کارمان سخت است.

* نیومایر بازیکن آلمانی از اول در لیست من بود!

یادتان است 3-4 هفته پیش اعلام شد که باشگاه منتظر لیست بازیکنان خارجی است و من هنوز آن را به باشگاه نداده‌ام در حالی که این لیست را به باشگاه داده بودم و نیومایر یکی از آنها بود.

* در مورد شایعات صحبت نمی کنم!

11 ماه است که اینجا هستم به شما گفته‌ام که درباره شایعه‌ها صحبت نمی‌کنم. می‌توانید در مورد خاویار، فرش از من سؤال کنید اما در مورد شایعات نه. می‌بینید که الان بازیکن خارجی نداریم. من فهرست بازیکنان خارجی را نوشته و به باشگاه داده بودم.

* امیدوارم غفوری بتواند برای ما بازی کند!

فکر نمی‌کنم که بویان دیگر به استقلال برگردد. وریا غفوری هم با دکتر نوروزی بود و فکر می‌کنم قبل از تمرین امروز با هم صحبت می‌کنیم. امیدوارم بتواند برای ما بازی کند. البته او دیروز سر تمرین نبود و امیدوارم امروز بیاید و تا ببینیم شرایطش چگونه است.

* اردو و تمرینات خوبی داشتیم ولی اخبار خوبی نمی شنیدیم!

من 5 دقیقه پیش گفتم شرایط آماده سازی تیم خوب بود و آمادگی جسمانی و تمرینات و زمین تمرین خوبی داشتیم. در ترکیه همه چیز خوب بود و فقط اخباری که از تهران به ما می‌رسید خوب نبود و باید ما روی فوتبال تمرکز کنیم.

* السد هم از جدایی ابراهیمی و حسینی خوشحال است!

مشکلی که بوده و الان می‌توانید از آن یاد کنید این است که ما فصل قبل خیلی خوب بودیم. ما در لیگ قهرمانان خیلی خوب بازی کردیم. قهرمان جام حذفی شدیم. بازیکنانی مثل مجید حسینی، امید نورافکن و خیلی بازیکنانی که روز به روز بهتر و بهتر شدند، این اول برای تیم ملی خیلی خوب است. دیدید که امید بهترین بازیکن تیم ملی بود. مجید حسینی وقتی به زمین آمد، بهترین دفاع بود. روزبه چشمی مصدوم شد و به خاطر همین عملکرد آنها، باشگاه‌هایی از قطر و ترکیه بهترین بازیکنان ما را خواستند.  طبیعی بود وقتی امید ابراهیمی بهترین هافبک تیم ملی است، بهترین هافبک استقلال هم هست. می‌دانید که ما باید در لیگ قهرمانان مقابل السد بازی کنیم و الان فوتبال قطر خیلی خوشحال است. امید ابراهیمی الان در فوتبال قطر است و دیگر در استقلال بازی نمی‌کند. طبیعتا تیم السد قطر هم از این بابت خیلی خوشحال است. باید ببینیم شرایط مجید حسینی چه می‌شود. او هنوز با باشگاه استقلال قرارداد دارد و من به مدیرعامل جدید باشگاه گفته‌ام که او باید بماند یا آن باشگاهی که مجید حسینی را می‌خواهد مبلغ بسیار بسیار زیادی باید در قبال او بپردازد. بازیکنی که 22 سالش است و آینده بسیار خوبی دارد و ما نمی‌توانیم بگذاریم این بازیکن با رقم بسیار ناچیزی از استقلال برود. این طبیعی است که اگر بازیکن خیلی خوبی باشید باشگاه‌های دیگر به دنبال شما می‌آیند. امید ابراهیمی بازیکن آزاد بود برای امید بهترین آرزوها را دارم و در مدت این 10 ماهی که من در استقلال حضور دارم، او خیلی خوب بازی کرد و فرمانده تیم من بود. فکر می‌کنم جایزه‌ای که چند شب پیش در مراسم برترین‌ها گرفت، کاملا حقش بود و قبلا گفته بودم بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی بازیکنان داخلی بودند. امیدوارم شما هم چنین چیز را دیده باشید که من دیدم.

* نمی توانستم فریاد بزنم لیست را به باشگاه داده ام!

من نمی‌توانم در بازار بروم و فریاد بزنم که من لیست را به باشگاه داده بودم. مسئولانی که در باشگاه هستند و من همیشه با آنها در تماس هستم.

به گزارش استقلال نیوز، سرمربی تیم فوتبال استقلال سؤال حاشیه‌ای یکی از خبرنگاران پاسخ نداد و گفت: فقط در خصوص بازی سؤال کنید.

* دو مهاجم جوان دارم که نیاز به زمان دارند!

در حال حاضر روح‌الله باقری و الهیار صیادمنش جوان داریم آنها می‌توانند روندی رو به رشد داشته باشند اما استقلال یکی از بزرگترین تیم‌هاست و برای بازیکن جوان در استقلال نیاز به زمان دارد تا خود را با شرایط تطبیق دهد. مثلا در بازی با السد قطر که 90 هزار تماشاگر می‌آید، فشار زیادی به بازیکنان جوان وارد می‌شود و بازی در این شرایط برای آنها سخت است. بازیکنان باید در باشگا‌ه‌های کوچکتر آماده شوند و سپس به استقلال بیایند. باز‌ی‌های بزرگ برای آنها خیلی سخت است. اینکه آنها بخواهند در این بازی‌های سخت آماده شوند. مهمت شول و چند بازیکن دیگر آلمان ابتدا پله پله مدارج را طی کردند تا به تیم ملی آلمان رسیدند و بازیکن بزرگی شدند. من نمی‌توانم به صیادمنش بگویم یک باره برو در استقلال بازی کن. هواداران ما انتظاراتی دارند و آنها می‌توانند به بازیکنان جوان تیم کمک کنند ما هم در مقابل این هواداران مسئول هستیم.

* از الجاجی گرو اطلاعی ندارم!

اطلاعی ندارم. از وضعیت الحاجی گرو ندارم

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر در مورد اینکه افتخاری گفته بود قرارداد او با باشگاه 360 هزار دلار بوده و فشار هواداران باعث شد مبلغ قرارداد افزایش پیدا کند، مدیر رسانه‌ای استقلال اعلام کرد شفر به سؤالات در مورد بازی پاسخ می‌دهد. اظهار داشت: من فقط این را می‌گویم که خوشحالم در ایران نمی‌توانم رسانه‌ها را بخوانم و این برای خیلی آدم‌ها بهتر است که می‌خواهند خیلی صحبت کنند.

 

اخبار رسمی باشگاه استقلال

دیدگاه‌ها  
سیروس پیشت هجده
0 #1 سیروس پیشت هجده 1397-05-05 00:23
درود به شرفت .
دوستانی که فردا به ورزشگاه میاید خواهش میکنم فقط تیم رو تشویق کنید بعد بازی هرچقدر تونستید مدیران و فدراسیون و ... لنگی رو فحش بدید.
حین بازی با فحش دادن به اون بی لیاقت های باندباز فقط روحیه بچه ها رو تضعیف میکنید.
به امید رو سیاهی تمام بدخواهان استقلال کبیر
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار