وینفرید شفر

سرمربی استقلال در نشست خبری پس از دیدار مقابل تراکتورسازی گفت: بازیکنان جدیدی که می‌گیریم فقط نباید بازیکن خوبی باشد، بلکه باید شخصیت خوبی هم داشته باشد.

 

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال بعد از سوت پایان دیدار مقابل تراکتورسازی و پیروزی قاطع 3 بر صفر شاگردانش و قبل از رفتن به کنفرانس خبری مقابل دوربین صدا و سیما قرار گرفت و به سوالات جواد خیابانی، گزارشگر این دیدار پاسخ داد:

* این ۳ امتیاز هدیه‌ای به پادووانی بود

به تیمم تبریک می‌گویم. در نیمه اول خیلی خیلی خوب بازی کردیم و فشار زیادی به حریف آوردیم و بازی را از آن خودمان کردیم. این پیروزی هدیه‌ای از جانب تیم به پادوانی بود. او امروز در کنار ما حضور یافت و برایش بهترین آرزوها را دارم. تراکتورسازی کارش تمام نشده، آنها تیم خوبی هستند که پول زیادی هزینه برای ساختن تیم جدیدشان کردند. بابت بازیکنان جدیدمان که عملکرد خوبی داشتند مثل فرشاد محمدی‌مهر، روح‌الله باقری، علی کریمی و... بهترین آرزوها را دارم. 

* نمی‌دانم چرا هواداران تراکتورسازی زودتر به خانه رفتند

بابت بازی امروز خیلی خوشحالم، نتیجه بسیار خوبی بود و حالا باید خیلی کوتاه استراحت کنیم. می‌دانید با توجه به گرما، کار راحتی نداریم. در بازی بعدی ما این‌طور که شنیدم درجه هوا ۴۰ تا ۴۵ درجه خواهد بود و این کار را سخت می‌کند. شرایط امروز برای هواداران دو تیم خوب بود فقط نمی‌دانم چرا هواداران تراکتورسازی زودتر به منزل رفتند و ورزشگاه را ترک کردند. قبلا هم گفتم خیلی خوب است که هواداران به ورزشگاه بیایند و در شرایطی خوب بازی را نظاره کنند و بدون مشکل به خانه‌هایشان بازگردند.

* فقط دنبال بازیکن خوب نیستم، بازیکن باید شخصیت خوبی داشته باشد

من فقط به دنبال بازیکنان و فوتبالیست‌های خوب نیستم. هر بازیکنی که با استقلال قرارداد می‌بندد باید شخصیت خوبی داشته باشد. همه بازیکنانی که امروز به میدان رفتند دوست داشتند برای استقلال بازی کنند و می‌خواستند درون زمین باشند. الحاجی گرو فقط این نبود که بخواهد به استقلال بیاید بلکه او دوست داشت اینجا بیاید و بازی کند. مرتضی تبریزی می‌گفت من خیلی دوست دارم به استقلال بیایم و می‌خواهم برای استقلال بازی کنم. نمی‌خواهیم بازیکنان فقط به این خاطر به استقلال بیایند که بخواهند در این تیم باشند، باید با علاقه این کار انجام بگیرد. 

* همه بازیکنان که به زمین می‌آیند ۱۱ بازیکن عادی نیستند

سپ هربرگر که توانست نخستین قهرمانی آلمان در جام جهانی را رقم بزند، می‌گوید حریف بعدی همیشه سخت‌ترین است اما ما امروز کار تیمی و روحیه فوق‌العاده‌ای داشتیم. همه بازیکنان که به زمین می‌آیند ۱۱ بازیکن عادی نیستند، بلکه آنها ۱۱ بازیکنی هستند که می‌خواهند در زمین باشند و برنده شوند، حتی نیمکت‌نشینان و مربیان هم همین شرایط را دارند.

* در گذشته شرایط مربیگری با الان فرق داشت

یک مربی وقتی خوشحال است که لیگ خوبی وجود داشته باشد. مثلاً آلمان که در دوره قبلی قهرمان جام جهانی شد در آن سال لیگ بسیار خوبی داشت. امروز تولد اتورو هاگل هم بود که باید به او تبریک بگوییم. در گذشته شرایط مربیگری با الان فرق داشت. آن زمان مربیان لپ‌تاپ و آنالیز نداشتند بلکه بو می‌کشیدند و حریفان را شناسایی می‌کردند. ما هم تیمی هستیم که تهاجمی بازی می‌کنیم و از جلو خوب پرس می‌کنیم.

به گزارش استقلال نیوز، سپس وینفرید شفر در نشست خبری پس از دیدار با تراکتورسازی حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که در ادامه متن صحبت های او را می خوانید:

 

* از دقیقه اول بازی در کنترل ما بود

تبریکی بزرگ به تیمم می‌گویم، چرا که از دقیقه اول، بازی را در کنترل داشت و یک فوتبال خیلی خوب را به نمایش گذاشتیم. شاید بگویید گل اول ما روی گل به خودی بود، اما این اشتباهات زمانی رقم می‌خورد که تیم‌ها تحت فشار باشند. ما امروز همه کارهایی که در تمرینات و جلسات آنالیز انجام داده بودیم را در زمین به نمایش گذاشتیم. به بازیکنان تیمم گفته بودم که باید در مقابل سیستم 3-5-2 چطور عمل کنند و همه آن چیزی که گفته بودیم را در زمین پیاده کردند و در نهایت به آنچه می‌خواستیم رسیدیم.

* دو گل ما از روی پرسینگ به دست آمد

دو گل تیم ما توسط مرتضی تبریزی و فرشید اسماعیلی روی پرسینگی که داشتیم، به دست آمد. با سازماندهی خیلی خوب توانستیم حریف را تحت فشار بگذاریم و خیلی بهتر از دو بازی قبل این کار را انجام دادیم. من به همه نفرات تیمم تبریک می‌گویم و خوشحالم از اینکه آنها مسائل تاکتیکی و نظم تیمی را که بارها در تمرین مرور کرده بودیم در زمین پیاده کردند. این سومین بازی ما در لیگ بود که با نفرات جدید این فصل را شروع کرده‌ایم و از این جهت خیلی خوب بود. تراکتورسازی بازیکنان بزرگی را در اختیار دارد، اما مشکل آنها مثل سال گذشته روحیه و کار تیمی بود که این را ما خیلی خوب داشتیم و به بهترین شکل انجام دادیم.

* به جوانانمان کم کم بازی می دهم

وریا غفوری کمی آسیب دیده بود و به این خاطر او را بیرون آوردیم. فرشید اسماعیلی خیلی عالی بازی کرد، اما می‌خواستیم نویمایر و گرو را بازی دهیم. نیاز به این هست که ما در هر بازی چنین تعویض‌هایی را داشته باشیم، چرا که در طول مسابقه حریف را تحت فشار می‌گذاریم و به  همین دلیل از همه نفرات‌مان استفاده می‌کنیم. ما بازیکنان جوان خیلی خوبی در اختیار داریم و آنها را کم کم به میدان می‌فرستیم که در شرایط مسابقه قرار بگیرند. بازی‌های زیادی پیش روی تیم است، از جام حذفی گرفته تا لیگ قهرمانان و مسابقات فراوان لیگ که در این شرایط لازم است ما همه نفرات‌مان را در شرایط مسابقه در اختیار داشته باشیم. ما بازیکن جوانی مثل سجاد آقایی، رضا آذری و چند مهره خوب جوان دیگر داریم که به همه آنها نیاز است.

* تراکتورسازی فقط یک شوت به دروازه ما داشت

مسئله‌ای که یک مربی را خیلی خوشحال می‌کند این است که بازیکنان اشتباهات قبل خود را تکرار نکنند. ما بعد از بازی با ذوب‌آهن در جریان تمرینات و جلسات آنالیز صحبت‌هایی را در مورد اشتباهات بازیکنان داشتیم، مخصوصاً روی ضربات کرنر که مقابل ذوب‌آهن دیدید روی دو کرنر گل خوردیم، اما امروز در هیچ یک از ضربات کرنر به حریف فرصت ندادیم. بعد از بازی با ذوب‌آهن یک خبرنگار باهوش به من گفت که اولین بار است که می‌بیند هفت شوت به سمت دروازه استقلال زده می‌شود. ما این نکته را در تمرینات کار کردیم و امروز دیدید فقط یک بار اجازه دادیم که آنها به سمت دروازه ما شوت بزنند.

* ایرادهایمان مقابل ذوب آهن را برطرف کردیم

شب گذشته من جلسه‌ای با مدافعان و هافبک‌های تیمم داشتم. به آنها گفتم در بازی با ذوب‌آهن در ضدحملات فضای زیادی را به بازیکنان حریف می‌دهند که خوشبختانه این اتفاق امروز رخ نداد. اینکه ما ایرادهای‌مان را برطرف می‌کنیم خیلی خوب و مهم است.

* هیچ وقت از تیمم راضی نیستم!

هیچ وقت از تیمم راضی نیستم! من همیشه راجع‌به تیم خودم خوب و مثبت صحبت می‌کنم. اعتقاد دارم باید بهتر و بهتر و بهتر شویم، اما هیچ وقت از تیمم راضی نیستم. ما باید همیشه بهتر از قبل باشیم و بهتر از سال پیش خودمان بازی کنیم. الان نمی‌توانیم بگوییم 3 بر صفر برده‌ایم و کار برای ما تمام شده است. بلکه ما فردا تمرین ریکاوری داریم، پس فردا باید سخت‌تر تمرین کنیم تا برای بازی بعدی‌مان آماده شویم.

* کل تیم مقابل السد به آمادگی 100% می رسند

مطمئنم نه فقط این دو بازیکن خارجی، بلکه همه تیم ما برای بازی با السد به آمادگی صددرصد می‌رسند. امیدوارم که فردا فیلیپ مربی بدنسازمان به ایران بیاید و به نظرم نمی‌شود تیم بزرگی مثل استقلال بدون مربی بدنساز باشد و حضور او برای تیم ما خیلی مهم است. باید بگویم گرو در تمام بازی‌های فصل قبل تیمش بازی کرد، اما مارکوس شاید سه ماه است که بازی رسمی نداشته و نیاز به زمان دارد.

* گرو باید تاکتیک تیم ما را بهتر بشناسد

بازیکنانم قدم به قدم بهتر می‌شوند. گرو باید تاکتیک تیم ما را بهتر بشناسد و او ابتدا جای وریا غفوری در سمت راست بازی کرد، جایی که در تمرین دیروز هم 10 دقیقه‌ای بازی کرد. او بعد از آن جای روح‌الله باقری به خط حمله رفت که پست اصلی خودش است و کم کم باید او و بازیکنان جدید بیشتر به ما کمک کنند و این توانایی را دارند. دیدید مرتضی تبریزی به ما کمک کرد و حتی طارق عراقی که تازه گرفته‌ایم می‌تواند به ما کمک کند. بازیکنان جدیدی که می‌گیریم فقط نباید بازیکن خوبی باشد، بلکه باید شخصیت خوبی هم داشته باشد.

* در 50 سال مربیگری‌ام مانند هواداران استقلال ندیدم

امروز یا فردا پنجاهمین سالی است که در فوتبال مربیگری‌ام را آغاز کرده‌ام و باید بگویم در این 50 سال هواداران اینچنینی ندیده بودم و شاید فقط در کارلسروهه شبیه به این بود. خیلی خوشحالم که چنین هوادارانی داریم و همیشه و هر وقت به آنها نیاز داریم، حامی ما هستند. مهم این بود که آنها بازی زیبایی دیدند و بدون مشکل و خوشحال به خانه برگشتند. شما در یونان دیدید که یک بازی به خاطر هجوم هواداران بازی تعطیل شد، اما ما اینجا چنین چیزی نداریم و دیدید بازی به خوبی تمام شد. سه امتیاز را نه فقط به هواداران، بلکه به پادوانی هم تقدیم می‌کنم که امروز به ورزشگاه آمد و کنار ما بود. برای او آرزوی سلامتی می‌کنم.

* لیگ ایران سطح بسیار خوبی نسبت به لیگ یونان و بلژیک دارد

در دوران جام جهانی و بعد از آن هم گفتم لیگ ایران لیگ بسیار بسیار خوبی است و نمی‌توانم قبول کنم که کسی بگوید سطح لیگ ایران خوب نیست. ما خوب بودیم و به نظرم حتی پرسپولیس هم خوب بود، اما حریفش شاید خوش‌شانس بود در بازی روز گذشته. این را نگفتم که بگویم مربیان آلمانی و کروات خوب هستند. بلکه مربیان ایرانی هم خوب هستند و تیم‌های خوبی دارند. من نه فقط لیگ ایران را می‌شناسم، بلکه لیگ‌های روسیه و بلژیک را هم دنبال می‌کنم. به نظرم لیگ ایران سطح بسیار خوبی نسبت به این لیگ‌ها دارد و شرایط اینجا هم خیلی خوب است.

* هیچ وقت از داور عصبانی نمی‌شوم

من هیچ وقت از داور عصبانی نمی‌شوم و فقط از صحنه‌هایی مانند بازی اول‌مان مقابل پیکان ناراحت شدم که شاید تکلی می‌توانست باعث شکسته شدن پای سجاد آقایی شود. اگر آن ضربه چند سانت چپ یا راست بود، اکنون پای بازیکن ما شکسته بود. من از صحنه‌هایی که سلامت بازیکنان را به خطر می‌اندازد ناراحت می‌شوم که در این بازی هم چنین اتفاقی افتاد و در یک صحنه بازیکن حریف خطای خطرناکی روی بازیکن ما انجام داد.

* باید بیشتر تمرین کنیم

قبلاً هم گفتم در اردوهای تدارکاتی چند بازیکن خوب و جوان داشتیم. اردوی تدارکاتی به این دلیل برگزار می‌شود که بازیکنان را آماده کنیم، اما علی کریمی دیر به اردوی ما اضافه شد، تبریزی و گرو در اردوی پیش از فصل ما نبودند، اما هر روز تمرین می‌کنیم. اگر نیاز باشد بارها تمرین را نگه می‌داریم و نکاتی را به بازیکنان می‌گوییم و باید بیشتر تمرین کنیم.

* دیوانه نیستم که از الان بگویم قهرمان هستیم

نمی‌توان گفت اگر بازیکن شماره شش تیم ما در زمین است، اکنون رهبر تیم ماست. ما بازیکنانی به تیم‌مان اضافه شده‌اند که شاید در تیم قبلی خود بازی بلند را انجام می‌داند و یا سبک دیگری داشتند. بازیکنانی که به جمع ما آمده‌اند، صرفاً نیامده‌اند که قرارداد ببندند، بلکه دوست داشتند اینجا برای استقلال بازی کنند. من تیمم را می‌شناسم و دیوانه نیستم که از الان بگویم قهرمان هستیم. ما رفته رفته بهتر می‌شویم و همیشه به تیمم اعتمادبه‌نفس می‌دهم. با سه چهار بازیکن یا بیشتر همیشه صحبت می‌کنم و نکاتی را به آنها می‌گویم. سعی می‌کنم به بازیکنانم اعتماد‌به‌نفس لازم را بدهم. شاید ما این فصل قهرمان هم شویم، اما نمی‌توان از حالا چیزی را پیش‌بینی کرد و شاید فصل آینده چنین اتفاقی برای ما بیفتد. البته این را بگویم رقابت بین چهار پنج تیم بالای جدول سخت و دشوار بوده است. الان هم باید به خانه برویم و استراحت کنیم و برای تمرین فردا آماده شویم.

اخبار رسمی باشگاه استقلال

دیدگاه‌ها  
کامران
0 #1 کامران 1397-05-20 01:26
خسته نباشی، نمیدونم چرا بعد از گل سوم و مخصوصا نیمه دوم ببعد یه حس قدرتمندی بهم میگفت استقلال خودش نمی خواد بیشتر گل بزنه و دلیلش برام مبهم بود که بعد بازی اخبار رو خوندم که هوادارای تراختوری ورزشگاه و منطقه رو به آشوب کشیدن و برای فروکش خشم آنها یه جورایی باز هم استقلال قربانی کردن!! و شک ندارم گفتن بیشتر از سه نزنید چون تابلو بود
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار