وینفرید شفر

سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار مقابل فولاد خوزستان گفت: امیدوارم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا الدحیل قطر را شکست دهد و ما هم السد قطر را ببریم تا در این فصل 4 بار با هم بازی کنیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با فولاد خوزستان از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. متن این مصاحبه را می خوانید:

* فوتبال ایران خوب است

یادتان می‌آید در بازی اول به شما گفتم لیگ سال گذشته خوب بود ولی لیگ امسال بهتر خواهد شد؟ وقتی شما نتیجه بازی قبل ما و یا هفته دوم را ببینید خیلی تیم‌ها بهتر از سال گذشته بازی می‌کنند و این برای فوتبال ایران خوب است.

* برخی بازیکنان استقلال 400 فالوور داشتند اما حالا 50 هزار فالوور دارند

نتیجه بازی آخر پرسپولیس را ببینید صفر بر صفر شد و یا یک بازی یک بر صفر به سختی برد.عملکردی که داشتیم من را غافلگیر نمی‌کند.4 لیدر خود را از دست دادیم و یکسری بازیکن دیگر گرفتیم. برای بازیکنان جوان این شرایط راحت نیست. کسانی که از باشگاه‌های کوچکتر آمده‌اند فشار را روی شانه هایشان احساس می‌کنند.برخی از آنها تا قبل از حضور در استقلال 400 فالوور داشتند اما اکنون 50 هزار فالوور دارند و همه می‌دانند که بازیکنان باید در همان سطح استقلال بازی کنند. برای استقلال خیلی مهم است که با تمرکز باشند. ما روی این مسئله کار می‌کنیم. به بازیکنان اعتماد به نفس می‌دهیم. تمرینات خوبی برایشان در نظر می‌گیریم.

* بازیکنان جدید باید بدانند با چه سبکی می‌خواهیم بازی کنیم

البته این برای بازیکنان راحت نیست. در آلمان هم وقتی بازیکنی به تیم‌هایی مثل بایرن مونیخ و دورتموند می‌آیند فضا و همه چیز برایش جدید است.ما بازیکنانی داشته‌ایم که دیر به جمع ما اضافه شدند مانند گرو و نویمایر. این بازیکنان باید بدانند با چه سبکی می‌خواهیم بازی کنیم.

* امیدوارم 11 نفر بهترین عملکرد را داشته باشند

الحاجی گرو در بازی قبلی مصدوم بود ولی حالا برگشته و می‌تواند فردا بازی کند. من امروز باید 11 نفربرای بازی فردا انتخاب کنم. امیدوارم این 11 نفر بهترین عملکرد را داشته باشند و بتوانند برای تیم تاکتیک‌های مدنظرمان را در زمین پیاده کنند.

* امروز مشخص می‌شود باقری بازی می کند یا نه 

باقری روی گذشته در تمرین حضور داشت و با او در مورد مسائل مختلف صحبت کردیم و به او گفتم تمامی بازیکنان و کادر فنی در این شرایط در کنار او هستند. ما امروز دوباره باقری را امتحان می‌کنیم و او باید خودش به ما پیغام بدهد. الان نمی‌توانم بگویم باقری فردا بازی می‌کند یانه و بعد از تمرین امروز این موضوع مشخص می‌شود. او مقابل تراکتورسازی یکی از بهترین بازیکنان تیم ما بود.

* در بازی با پارس جنوبی در 20 دقیقه اول محکم بازی نکردیم

حریف فردای ما تیم بسیار خوبی است که در ضد حملات خطرناک کار می‌کند. ما باید به شرایط قبل‌مان برگردیم. در بازی مقابل پارس جنوبی در 20 دقیقه اول خیلی محکم بازی نکردیم. معتقدم فوتبال ما در آن 20 دقیقه به شکلی بود که از عقب خوب کار نکردیم. وقتی قرار باشد از دروازه‌بان به دفاع، از دفاع به هافبک‌ها و سپس به حمله توپ برسانیم نیاز به بازیکنان میانی با اعتماد به نفسی داریم که فکر می‌کنم در بازی قبل این اتفاق رخ نداد. ما باید بیش از صددرصد توان‌مان را به کار ببریم چون تیم‌هایی که مقابل ما بازی می‌کنند با انگیزه زیادی به مصاف ما می‌آیند در حالی که مقابل تیم‌های دیگر یک بازی معمولی انجام می‌دهند.ما در نیمه دوم در بازی گذشته خوب کار کردیم ولی گل نزدیم. در بازی با تراکتورسازی هم گل اولی که ما زدیم روی اشتباه مدافع حریف به ثمر رسید و در بازی قبل آرمین سهرابیان به اشتباه این کار را کرد. این مسائل در طول بازی‌ها اتفاق می‌افتد ولی مهم آخر فصل است. ما بازی قبل را باختیم اما مهم این است که روی پای خودمان بایستیم و با کار تیمی و تمرین زیاد موفق شویم.

* بازی با السد هفته آینده است و بازی با فولاد برای ما مهم است

بازی فردا برای ما مهم است. بازی السد هفته آینده برگزار می‌شود السد یک باخت یک بر صفر داشته اما من امیدوارم در همه بازی‌هایش 6 گل بزند.برای ما بازی با فولاد مهم است. در بازی قبل هم بین دو نیمه دو بازیکن را تعویض کردم و در نیمه دوم بهتر بازی کردیم. بازیکنانی هم که تعویض شدند برای ما بسیار مهم بودند و اینگونه نیست که آنها خارج از ترکیب باشند. این یک تغییر تاکتیکی بود.

* تیموری هنوز آماده نیست

تیموری هنوز آماده نیست. دکتر تیم باید دقیقا به ما بگوید چه زمانی می‌توانیم از آن استفاه کنیم. ما مهرشاد رهبر را به عنوان فیزیوتراپ داریم. یک کادر پزشکی هم داریم. ضمن اینکه فیلیپ مربی بدنساز هم حضور دارد. نه فقط برای بازیکنان اصلی بلکه برای بازیکنانی که مصدوم می‌شوند و می‌خواهند به تیم اصلی برگردند مانند همین گرو که کادر پزشکی هفته قبل به ما گفت که بهتر است او بازی نکند زیرا ممکن است مصدومیتش بدتر شود. هر بازیکنی به خاطر وضعیت جسمانی و مصدومیت بیرون از ترکیب باشد کادر پزشکی و فیلیپ با آنها کار می‌کنند. هفته آینده هم محسن کریمی به جمع ما اضافه خواهد شد که کادر پزشکی و فیلیپ به او کمک می‌کنند تا به تمرینات اصلی بازگردد.

* در مورد صفاهادی صحبت نمی کنم

در مورد صفاهادی بازیکن عراقی صحبت نمی‌کنم زیرا اینها گمانه‌زنی است.

به گزارش استقلال نیوز، شفر در مورد اینکه برانکو هفته گذشته گفت استقلال تیم سوم خوبی است‌(مترجم شفر ابتدا این سؤال را ترجمه نکرد و گفت فقط در مورد بازی سؤال بپرسید که با اصرار خبرنگار این سؤال برای شفر ترجمه شد) و گفت:

متوجه نمی‌شوم منظورتان چیست. برانکو دوست قدیمی و نزدیک من نیست اما او را می‌شناسم با او رفاقت دارم.به ایشان احترام می‌گذارم، او صحبتی در مورد 6 ماه پیش کرده است. ما مشکلی با هم نداریم و امیدوارم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا الدحیل قطر را شکست دهد و ما هم السد قطر را ببریم تا در این فصل 4 بار با هم بازی کنیم. می‌دانم هواداران زیادی به ورزشگاه می‌آیند اما در پایان تمام این صحبت‌ها فوتبال ایران است. اگر استقلال و پرسپولیس حریفان آسیایی خود را ببرند برای فوتبال ایران خیلی خوب است.

* کسی نمی‌تواند بگوید فوتبال ایران بد است

کسی نمی‌تواند بگوید فوتبال ایران بد است. من به شما خبرنگاران ایرانی بلیت می‌دهم که بروید بازی لیگ بلژیک را ببینید. شما خبرنگاران ایرانی هستید که باید به حرف‌های من اطمینان داشته باشید. وقتی پرسپولیس می‌برد من خیلی خوشحال می‌شوم و این برای شما رسانه‌ها هم خوب است. اگر دو تیمی ایرانی در فینال لیگ قهرمانان حضور داشته باشند برای فوتبال ایران خوب است و مطمئن باشید برانکو هم چنین نظری دارد. 

* برانکو در پرسپولیس کارش را خوب انجام داده است

بعد از قهرمانی در جام حذفی ما و پرسپولیسی‌ها در جشنی مشترک حضور داشتیم و دیگر همه می‌دانند استقلال و پرسپولیس دو باشگاه بزرگ ایران هستند و باعث خوشحالی است که در هر دو تیم بازیکنان جوانی مثل صیادمنش، آذری، و آقایی حضور داشته باشند. مهم این است که برانکو ایوانکووویچ کارش را در پرسپولیس خوب انجام داده است.

به گزارش استقلال نیوز، سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما در برنامه ورزش و مردم اعلام کردید که مهدی رحمتی گلر اول تیم‌تان است و در ادامه حسین حسینی ناراحتی‌هایی به خاطر از دست دادن پیراهن تیم ملی داشت و شما چطور می‌خواهید این موضوع را مدیریت کنید که استقلال دچار چالش نشود، گفت:‌

در ابتدا بگویم در مورد شایعه که پیرامون سفر حسینی به شیراز مطرح شده از من سؤال نکنید چون موضوع اصلا درست نیست و من نباید به شایعات جواب بدهم. همکاران شما به من گفته‌اند چرا فصل پیش یکی از تیم‌های خوب ایران بودید. من هم جواب دادم به خاطر کار تیمی و تلاش. ما یک خانواده هستیم و استقلال اسم بسیار بزرگی دارد که من هم به عنوان پدر این خانواده باید همه اعضای خانواده‌ام را به یک چشم ببینم. هر بازیکنی یا عضو کادر فنی بخواهد برای استقلال کار نکند و برای خودش کار کند، می‌تواند پیش من بیاید و موضوع را به من بگوید  و من هم به او بگویم می‌توانی بروی. البته باید یک میلیون دلار بدهد.

اخبار رسمی باشگاه استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار