وینفرید شفر

سرمربی استقلال در نشست خبری پس از دیدار مقابل فولاد خوزستان گفت: در نیمه اول خیلی خوب و محکم برای رساندن پاس به مهاجمان بازی نکردیم و بیشتر توپ را پشت محوطه می چرخاندیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پس از دیدار با فولاد خوزستان از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. متن این مصاحبه را می خوانید:

 * تساوی یعنی بازی را باخته ایم

نتیجه صفر بر صفر برای ما شبیه این است که بازی را باخته ایم. در نیمه اول خیلی خوب و محکم برای رساندن پاس به مهاجمان بازی نکردیم و بیشتر توپ را پشت محوطه می چرخاندیم.

* پاس های زیادی دادیم که  خوب بود

پاس های زیادی دادیم که خوب بود اما پاس آخری که در محوطه جریمه به مهاجمان برسد را ارسال نکردیم در این شرایط دقیقه به دقیقه تیم عصبی تر می شود. در نیمه اول یک صحنه مشخص نبود که توپ به دست مدافع حریف خورده یا نه اما در نهایت سه امتیاز را نگرفتیم. ارسال های خوبی هم داشتیم و از چپ و راست روی دروازه حریف توپ ریختیم اما مهاجمان ما باید روی تیر یک می‌آمدند و توپ را قطع می کردند.

* مهاجمان ما سمت توپ نمی رفتند تا زودتر از مدافع توپ را قطع کنند

در نیمه دوم هم همین طور بود، توپ های زیادی ارسال کردیم اما مهاجم به سمت توپ نمی رفتند تا زودتر از مدافع حریف توپ را قطع کنند و گل بزنند. در نیمه دوم هم موقعیت های خوبی داشتیم یک موقعیت خوب به تبریزی رسید اما فوتبال همین است شاید اگر به صورت چیپ به توپ ضربه می زد آن صحنه تبدیل به گل می شد اما او توپ را روی زمین زد که گل نشد.

* السد تیمی نیست که عقب بنشیند و دفاع کند

در ۷۰ دقیقه بازی روی دفاع حریف فشار آوردیم و ارسال هایی انجام دادیم اما در دادن پاس آخر خوب نبودیم. زمانی که حریف ۱۰ نفره دفاع می کند باید شوت بزنیم که یکبار اسماعیلی و یکبار هم گرو از پشت محوطه جریمه شوت زدند. باید یاد بگیریم که بیشتر تمرین کنیم و فوتبال یک ضرب و دو ضرب بازی کنیم و به اهدافی که داشتیم برگردیم. یک مقدار از نظر ذهنی بخاطر این نتیجه خسته هستیم اما خودمان را باید برای بازی با السد آماده کنیم و السد تیمی نیست که عقب بنشیند و دفاع کند. مشخص است این تیم با بازیکنان خوبی که دارد می آید که فوتبال خوبی انجام بدهد. السد تیمی است که نتایج خوبی گرفته و فشار بیشتر روی آنهاست تا تیم ما.

* امروز فقط یک توپ روی دروازه رحمتی آمد

در دو بازی آخر شانس گلزنی داشتیم در نیمه اول پارس جنوبی شانس کمی داشتیم اما در نیمه دوم آن مسابقه خیلی خوب عمل کردیم. امروز هم شانس گلزنی داشتیم و فقط یک توپ روی دروازه رحمتی آمد  که واکنش نشان داد.ما باید در زدن ضربات آخر با قدرت عمل کنیم. بازیکنی که فرصت گلزنی پیدا می‌کند باید با خودش بگوید این گلی است که من باید بزنم. توپ های زیادی از چپ و راست روی دروازه ارسال کردیم اما مهاجم ما نمی آمد که توپ را زودتر از مدافعان حریف قطع کند.

* ما باید فرمانده خود را در زمین پیدا کنیم

دیروز گفتم که یازده بازیکن اصلی ما باید بدانند که همبازیانشان در زمین  چه حرکاتی می‌کنند و حرکت همبازیان خود را بدانند. ما باید فرمانده خود را در زمین پیدا کنیم. اکنون شجاعیان در کنار ما نیست و بدون حضور بازیکنان فصل قبل سخت است که در همان سطحی که از تیم انتظار می رود بازی کنیم بازیکنان باید با نحوه بازی بازیکنانشان را بدانند و در آنصورت می توانیم به هدفی که داریم برسیم. از هواداران هم تشکر می‌کنم که ۹۰ دقیقه تیم را حمایت کردند و ما به کمک آنها نیاز داریم و آنها یار دوازدهم ما هستند. امیدوارم خیلی سریع فوتبال مد نظر آنها را بازی کنیم.

* طارق همام نیاز به اعتماد به نفس بیشتری دارد

علی کریمی هنگام گرم کردن مچ پایش پیچید و به همین دلیل تعویضش کردیم تا او را برای بازی با السد مشکلی نداشته باشد. طارق همام بازیکن عراقی هم نیاز به اعتماد به نفس بیشتری دارد و وقتی از نظر روحی و روانی آماده شود می تواند به ما کمک کند.

به گزارش استقلال نیوز، سرمربی استقلال در مورد اینکه ظاهرا فولاد را خوب آنالیز نکرده بودید و هفته  آینده هم با السد بازی دارید عنوان کرد:

هفته آینده با السد بازی داریم و ما روی بازی با فولاد تمرکز کرده بودیم. آنالیز خوبی هم از این تیم داشتیم و به همه حریفان احترام می‌گذاریم و نه اینکه فقط به تیم هایی که عقب نشینی کنند بیشتر توجه کنیم. اکنون می توانم روی تخته ۵ پاس بکشم که به مهاجمان برسد. اما در بازی شرایط اینگونه نیست. شاید شما ندانید که ما در سطح حرفه ای کار می کنیم و هم از نظر بدنسازی، از نظر تاکتیکی و هم آنالیز اگر می توانستیم یک گل بزنیم این سوال را از من نمی پرسیدید.

 

اخبار رسمی باشگاه استقلال

دیدگاه‌ها  
مسعود عشق اس اس
+2 #1 مسعود عشق اس اس 1397-06-01 02:56
بنظر من شفر مربی بزرگ و کاربلدی هست ولی خب هر آدم بزرگی اشکالات کوچکی هم ممکنه داشته باشد..استقلال با تمرینات منظم و تاکتیکی شفر و بدنسازی قوی فیلیپ آمادگی خوبی بدست آورده ولی بنظر میاد هنوز هم اشکالاتی هست..مثلا باید علاوه بر داشتن یک پلن A خوب و مدرن از یک پلن B مطمین و کارساز هم بهره برد که هنوز این مساله حل نشده است..
وقتی تیم روبرو بازی رو میبندد و بفکر دفاع و ضدحمله ست باید سریعا روش و سیستم دیگری اتخاذ کرد تا گره کار باز شود..ولی متاسفانه دیدیم که شفر تا دقیقه 70 بازی با یک روش و ترکیب ادامه داد و تعویضهای او هم خیلی دیر شده بود..داشتن هوش هیجانی بالا در بازیخوانی بسیار مهمه و تغییر سیستم و روش یا نفرات باید در سریعترین و بهترین زمان خودش انجام شود تا کار به دقایق آخر و استرس زا نکشد..بجای داد و فریاد کنار زمین باید سریعا دست به تغییرات زد و دست حریف خواند..
مثلا علی کریمی در این بازی کنار فرشید باقری(که خیلی خوب بازی کرد)عملکرد ضعیفی داشت و تداخل وظایف داشتند ضمنا هردونفر هافبک دفاعی بودند و بار تهاجمی استقلال خیلی کم بود..بازی مالکانه و پاسکاری زیاد وقتی اثر میکند و به گل مینشیند که پاسها و توپهای ارسالی در عمق حریف و یا کناره ها بصورت اورلب باشد نه روبه عقب و در عرض زمین..البته فولاد واقعا بحرینی بازی کرد و بقول شفر مساوی برای آنها برد و برای ما باخت بود ولی بنظر من میشد با سرعت دادن به بازی و ارسال پاسهای عمقی و روبجلوی بیشتر فولاد رو شکست بدیم..دقیقه 85 وقتی تیم نیاز به گل دارد پاس روبه عقب برای دروازه بان چه معنی دارد؟؟؟!! اینها باید در جلسه توجیهی حتما گفته بشه تا براحتی نتایج مهم رو از دست ندیم هرچند که مهاجمان هم باید برای بالا بردن تمرکز،تمرینات ذهنی و انگیزشی داشته باشند...
به هرحال این بازی هم تموم شد و به تاریخ پیوست ولی انشالله که در بازی السد بچه های استقلال کیفیت بالایی از خودشون نشون بدن و میلیونها هوادار عاشق آبی دل رو خوشحال و راضی به خونه هاشون بفرستند..یا علی مدد
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار