جعفر مختاری فر

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: فرق بین فوتبال ایران و قطر، در علم و سنت است و در تقابل علم و سنت سخت است بگوییم فوتبال سنتی می‌تواند فوتبال علمی را شکست دهد.

 

به گزارش استقلال نیوز، جعفر مختاری فر کاپیتان سابق و پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت وگو با مهر، در خصوص دیدار استقلال و السد در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صحبت هایی را عنوان کرد. در ادامه متن این گفت وگو را می خوانید:

* آرزویم این بود محکم بگویم السد را در قطر شکست می دهیم

پیشکسوت و هوادار استقلال هستم و آرزویم این بود در چنین روزی محکم می ایستادم و سینه ام را جلو می دادم و می گفتم السد را در قطر هم شکست می دهیم و به مرحله بعدی صعود می کنیم. اما افسوس که این در حد آرزو باقی ماند و الان برای غلبه بر السد باید چشم انتظار حوادث و اتفاقات پیش بینی نشده باشیم.

* ما ادای فوتبال حرفه ای را در می آوریم

کشورهای عربی سالها پیش به سمت علمگرایی در فوتبال رفتند و ما همچنان در فوتبال سنتی خودمان درجا می زنیم. قطری ها به معنای واقعی کلمه حرفه ای شدند اما ما ادای فوتبال حرفه ای را در می آوریم. بازی استقلال و السد به خوبی فاصله فوتبال علمگرا و حرفه ای قطر با فوتبال سنتی ایران را نشان داد. 

* آورده کی روش فقط سیستم دفاع و ضد حمله است

این موضوع فقط خاص استقلال نیست و همه تیم های ما و به طور کلی فوتبال ما در سنت درجا می زند. حتی تیم ملی ما هم همین است. کی‌روش هم از ناآگاهی جامعه فوتبال ما استفاده می‌کند و وانمود می کند فوتبال علمی پیاده می کند. آورده کی روش برای فوتبال ما فقط یک سیستم است و آن هم دفاع و ضد حمله است.

* دوست دارم هم استقلال هم تیم ملی قهرمان آسیا شوند

همانقدر که دوست دارم استقلال السد را ببرد و در نهایت قهرمان آسیا شود، دوست دارم تیم ملی ایران هم در آسیا قهرمان شود. اما آیا واقعا این اتفاق خواهد افتاد؟ به نظر شما تیم ملی ایران قهرمان آسیا نشود کی روش پول قراردادش را پس می دهد؟ یا با ده ها هزار واژه در صدد توجیه بر می آید؟

* فوتبال ایران از آسیا جامانده است

متاسفانه نه باشگاه های ایرانی شانس زیادی برای قهرمانی در آسیا دارند و نه تیم ملی کشورمان شانس زیادی برای قهرمانی در جام ملتها دارد و علت آن هم این است که به طور کلی فوتبال ایران از آسیا جا مانده است.

 

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار