علی فتح الله زاده

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: در حساب و کتاب های من فرهاد به پرسپولیس ۵ گل زده نه ۴ گل، چون آن گل لایی بود و ۲ تا حساب می شود.

 

به گزارش استقلال نیوز، یکی از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای ورزشی کشورمان، دربی تهران است. اتفاقی که حالا دست کم سالی دو بار تکرار می‌شود تا اوج هیجان و لذت از یک بازی فوتبال تجربه شود.

یکی از چهره‌های ویژه دیدارهای سنتی سرخابی‌های تهران، علی فتح الله زاده مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال است که همواره می‌توان در آستانه یک دربی گفتگویی جالب و حاوی نکاتی جدید با او داشت. گفتگوی مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با خبرنگار مهر را در زیر می‌خوانید.

* صحبت از تقسیم بندی ظرفیت ورزشگاه برای دربی بود و نهایتا مقرر شد صندلی‌های ورزشگاه به صورت مساوی بین هواداران تقسیم شود. نظر شما در این باره چیست؟

من به شخصه دوست دارم این بازی در شرایط مساوی برگزار شود. اما قانون AFC این است که شرایط میزبانی-میهمانی در این بازی هم رعایت شود. اما اگر قرار به رعایت این قانون هم بشود، به نظرم تخصیص ۱۰ درصد به هواداران تیم میهمان کم لطفی است.

* راهکار شما برای این تقسیم بندی چیست؟

خیلی راحت مدیران دو تیم می‌توانند با یکدیگر تعامل کرده و یک صورتجلسه امضا کنند که درصدها را جابجا کنند. مثلا ۲۰-۸۰ یا ۳۰-۷۰ شود. اینطوری هم قانون اجرا شده و میهمان و میزبان مشخص است و هم تاحدودی رعایت حال هواداران رقیب هم شده است.

* مسئول کمیته مسابقات گفته استقلالی‌ها می‌ترسند نتوانند ۹۰ درصد ورزشگاه را پر کنند، برای همین خواستند تساوی بین تماشاگران برقرار شود.

آقای فتاحی را می شناسم. ایشان دلسوز و زحمت کش هستند و باید از او مراقبت کرد. فتاحی خیلی زحمت می‌کشد و دوست دارد به فوتبال خدمت کند. اما سابقه ایشان در فوتبال به اندازه‌ای نیست که یادش بیاید هواداران استقلال ۱۰۰ هزار که هیچ، حتی از مرز ۳۰-۱۲۰ هزار نفر هم در ورزشگاه گذشته‌اند. در بازی‌هایی مثل جوبیلو ایواتا، دالیان، الاهلی و خیلی بازیهای دیگر ۳۰-۱۲۰ هزار هوادار به ورزشگاه می‌آمدند و ۳۰ هزار نفر هم پشت در می‌ماندند. هواداران ما حتی ما در بسیاری از بازیهای خانگی هم ورزشگاه آزادی را شرمنده کردند. من اینجا از فتاحی گله دارم و فکر می‌کنم به هواداران استقلال کم لطفی کرد.

* از نظر فنی این بازی را چطور می‌بینید؟ نتیجه قابل پیش بینی است؟

نتیجه که در فوتبال هرگز قابل پیش‌بینی نیست، اما اگر استقلالی‌ها بتوانند بازی را که در قطر مقابل السد ارائه دادند در دربی هم تکرار کنند، قطعا برنده بازی خواهند بود. در حال حاضر هر دو تیم شرایط خوبی دارند و از انگیزه‌های لازم برای پیروزی مقابل هم برخوردار هستند. به نظرم این بازی یکی از دربی‌های قشنگ تاریخ خواهد شد.

* شما چند بار در دربی‌ها مدیرعامل استقلال بودید؟

راستش را بخواهید تعدادش آنقدر زیاد هست که حسابش از دستم در رفته.

* در این مدت برد و باخت‌های زیادی دیده‌اید و خاطرات تلخ و شیرین زیادی از این بازی‌ها دارید. یکی از بازی‌های خاطره انگیز که با پیروزی استقلال همراه بود و در خاطر شما نقش بسته کدام است؟

پیروزی ۳ بر صفری که در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به دست آوردیم بهترین نتیجه‌ای بود که در ذهن من نقش بسته. آن موقع استقلال واقعا یک تیم کاملا حرفه‌ای و منسجم بود و در هیچ نقطه از زمین کمبودی نداشت. در آن بازی پرسپولیس را هم شکست دادیم و هم حذف کردیم. آن هم با یک نتیجه پر گل و قاطع.

* از بین همه گلهایی که استقلالی ها در دربی زدند کدام گل به شما بیشتر مزه داد و از آن یاد می کنید؟

تعداد گلهای زیبایی که به من چسبیده باشد خیلی زیاد است. اما اگر بخواهم فقط از یک گل یاد کنم گل فرهاد مجیدی به علیرضا حقیقی بود. آن گل لایی بود و فرهاد با یک ضربه دو دروازه را باز کرد. در حساب و کتاب های من فرهاد به پرسپولیس ۵ گل زده نه ۴ گل. چون آن گل لایی بود و ۲ تا حساب می شود.

* فرهاد مجیدی چه ویژگی داشت که در دربی‌ها تا این حد تاثیر گذار بود و چندین بار گل زد؟

نقطه مثبت فرهاد انگیزه بود. فرهاد مجیدی انگیزه داشت و می‌خواست در آن بازی ها گل بزند و می‌زد. 

* از نظر شما مجیدی آینده روشنی در مربیگری دارد؟

فرهاد هم عاشق مربیگری است و هم برای این کار بسیار تلاش می‌کند. او حتما آینده روشنی در مربیگری دارد و می‌توان در آینده حضور او روی نیمکت استقلال را پیش‌بینی کرد.

* در بخشی از صحبتهای خود به کامل بودن استقلال در زمانی اشاره کردید که پرسپولیس را ۳ بر صفر برد. به نظر شما آیا استقلال امسال تیم کاملی است؟

این تیم فصل گذشته یک تیم کامل بود. سالی که همه نوع بازیکن در همه جای زمینی داشت. اما امسال نمی‌توان آن را تیم کاملی دانست. مثلا ما فصل گذشته در خط حمله تیام را داشتیم و پشت سر او جباروف، در کنار جباروف هم شجاعیان و اسماعیلی را داشتیم و پشت سر او امید ابراهیمی بود. خب این حلقه بود که تیام در هر بازی گل می‌زد و زیاد هم می‌زد.  الان شما ببینید تیام به تیم اماراتی رفته و در آنجا تنها یک گل در ۵ بازی زده است. این نشان می‌دهد گلزنی‌های تیام هم به خاطر حضورش در استقلال و بازی کردن کنار یکسری بازیکن خوب بود. 

* چرا سر استقلال این بلا آمد و بسیاری از بازیکنان این تیم جدا شدند؟

در زمان نقل و انتقالات من بارها فریاد زدم که این تیام را حفظ کنید. آن زمان مشکل سر پولی بود که اصلا به چشم نمی آمد. من گفتم به تیام حتی اگر دو و نیم یا سه میلیارد هم بدهید می ارزد. الان مشخص شد که من درست می گفتم. به مهاجمی مثل تیام دو سه میلیارد ندادند اما یکسری بازیکن خارجی کاملا معمولی را با مبالغی بسیار بالاتر از این جذب کرده‌اند. بازیکنانی که نیمی از قابلیت‌های امثال تیام، جباروف و امید ابراهیمی را ندارند.

* توصیه خاصی در خصوص این بازی ندارید؟

توصیه من به هواداران استقلال است. از آنها می خواهم مثل همیشه با حضور پر شورشان در ورزشگاه آزادی حامی تیم شان باشند و نقش یار دوازدهم را به خوبی ایفا کنند. هواداران فقط تیم خودشان را تشویق کنند و از اهانت به تیم حریف خودداری کنند.

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار