مهدی پاشازاده

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: در نیم فصل نباید تغییرات زیادی در استقلال شکل بگیرد زیرا تغییرات فراوان هماهنگی تاکتیکی را از استقلال سلب خواهد کرد. 

 

به گزارش استقلال نیوز، مهدی پاشازاده مدافع پیشین تیم ملی ایران و پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، درباره شرایط استقلال و وضعیت این تیم در ادامه فصل صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

  

* شرایط تیم استقلال در ادامه فصل

اگر بخواهم شرایط استقلال را در یک جمله خلاصه کنم باید بگویم این تیم مثل یک کلاف سر در گم است که سر کلاف از دست صاحبش در رفته. مشکلات ریز و درشت این تیم را احاطه کرده و تمرکز را از مدیران و کادر فنی گرفته است. این سردرگمی بعد از اتمام فصل گذشته آغاز شد و با هر تحرکی بیشتر می شد. تغییرات مدیریتی بر میزان آن اضافه کرد و همینطور این مشکلات رفته رفته به تیم سرایت کرد.

* راهکار خروج استقلال از شرایط فعلی 

ناخدای این کشتی مدیر عامل است. آقای فتحی تنها فردی است که می تواند به شرایط این تیم سر و سامان دهد. حتی اگر لازم باشد باید این بنا را خراب کرد و از نو ساخت. شاید بعضی اتفاقات همانند مُسکن به صورت مقطعی عمل کند، اما باید این تیم را از ریشه درست کرد.

* مقایسه شفر فصل گذشته و امسال

یکی از بزرگترین مشکلاتی که شفر نسبت به فصل گذشته دارد، فقدان یک دستیار است که بتواند در بزنگاه ها به او کمک و مشورت درست و قوی بدهد. البته همه اعضای کادر فنی انسانهایی بزرگ و قابل احترامی هستند و برای همه آنها احترام زیادی قائل هستم. اما این دوستان برای کادر فنی کافی نیستند.

* جریمه اسماعیلی و چشمی

من هم مثل همه جسته و گریخته از اینور و آنور یک چیزهایی شنیده ام. گویا اعتراض آنها به جریمه ۲۰درصدی باعث شده تا با شدت بیشتری جریمه شوند.

*ارزیابی از نحوه برخورد باشگاه با بازیکنان

انتقاد من به تصمیم اولیه باشگاه مبنی بر جریمه بازیکنان و اعضای کادر فنی است. این اعمال جریمه چندان پسندیده نیست چون بازیکنان به تنهایی نقش زیادی در بحران پیش آمده ندارند. اما از طرف دیگر اعتراض بازیکن هم اصلا درست نیست. بازیکن باید آنقدر حرفه ای باشد که جواب بزرگترش را ندهد. آن هم در جمع. ضمن این که باشگاه نیز بعد از آن تنها اعلام کرد این دو بازیکن فعلا با نظر شفر از حضور در تمرین و مسابقه محروم هستند. عدم شفاف سازی باشگاه باعث می شود تا در این مورد شایعه های زیادی هم درست شود.

* بهترین راهکار پیشرفت استقلال

تنها فردی که می تواند در این شرایط به استقلال کمک کند خود آقای فتحی است. ایشان باید هرچه سریعتر یک دستیار با فاکتورهایی که خودش می داند را به کادر فنی اضافه کند تا بسیاری از حاشیه ها و مشکلات تیم حل شود.

* بحث تحمیل دستیار به شفر

بحث تحمیل نیست. باید او را متقاعد کرد. بهرحال مدیریت هم باید در چنین شرایطی اقتدارش را نشان دهد. فتحی باید شفر را قانع کند تا یک دستیار واجد شرایط به کادر فنی اضافه شود. این یکی از راه هایی است که در زمان کوتاه می تواند تا حدودی مشکلات را حل کند. یک دستیار باید اضافه شود، دستیاری شخصیت و اقتدار لازم را داشته باشد و بتواند به این بازیکنان بفهماند اینجایی که در آن بازی می کنند کجاست و استقلال چه تیمی است.

* میزان تغییرات زمستانی استقلال

از نظر من خیلی کم. چون شجاعیان و کریمی به تیم اضافه می شوند در بدترین حالت یک هافبک میانی و یک مهاجم هم اضافه شوند تیم به تغییر دیگری نیاز ندارد.

* مخالفت با خرید بازیکن زیاد

شما فکر کنید مثلا چهار پنج بازیکن بروند و بازیکنان جدید بیایند. فکر نمی کنید مجددا تا هفته ها گفته شود تیم تغییرات زیاد داشته و برای هماهنگی به زمان نیاز دارد. اینطوری فصل تمام می شود و هنوز تیم هماهنگ نشده. مثل الان که نیم فصل رو به اتمام است و هنوز تیم به هماهنگی لازم نرسیده است. شفر مربی با تجربه ای است و تیم را هم خودش بسته است. حتما در این بازیکنان ویژگی هایی دیده که آنها را گرفته. او باید بتواند از همین بازیکنان بازی بگیرد و با آنها تیم را به اوج برساند در غیر اینصورت به نوعی خودش را در نقل و انتقالات زیر سئوال می برد.

اخبار باشگاه استقلال

 


اخبار مرتبط:

مهدی پاشازاده: انتظار قهرمانی از تیم ملی منطقی نیست؛ کی روش فقط دنبال معجزه باشد!

مهدی پاشازاده: دربی یک افتضاح کامل بود؛ تبریزی نیاز به زمان دارد

مهدی پاشازاده: هم مدیر هم مربی باید با هواداران صادق باشند؛ در پایان این فصل هر نتیجه ای به جز قهرمانی ناکامی ست

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار