سیروس دین محمدی

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: یکسری از بازیکنان باید از استقلال بروند، چون در حد این تیم نیستند مخصوصا بازیکنان خارجی که اصلا خوب نبودند.

 

به گزارش استقلال نیوز ، سیروس دین محمدی مربی سابق و پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط استقلال، حضورش در چند دوره از جام باشگاه‌های آسیا، خاطرات بازی با جوبیلو ایواتای ژاپن و ... صحبت کرد که در ادامه متن این گفتوگو را می خوانید:

* شرایط این روزهای استقلال را چطور می‌بینید؟

شرایط استقلال اصلا خوب نیست. اگر در نیم فصل دوم بازیکن نگیرند، به مشکل می‌خورند. امیدوارم استقلال ریکاوری خوبی در تعطیلات اخیر لیگ برتر کرده باشد و بتواند به شرایط خوب گذشته بازگردد.

* اینکه استقلال بازیکن جدید بگیرد، معنایش این است که بازیکنان فعلی کیفیت ندارند؟

صد در صد همینطور است. یکسری از بازیکنان باید از استقلال بروند، چون در حد این تیم نیستند. مخصوصا بازیکنانی خارجی که اصلا خوب نبودند. بازیکن خارجی که می‌خواهد به استقلال یا پرسپولیس بیاید، باید کیفیت بالایی داشته باشد.

* این روزها کلیپ‌هایی از دیدار استقلال و جوبیلو ایواتای ژاپن در فینال آسیا در صفحات مجازی پخش می‌شود، دیداری که استقلال موقعیت‌های زیادی از دست داد. به عنوان کسی که آن روز در ترکیب استقلال بودید و برای این تیم گل زدید، درباره آن بازی صحبت کنید.

جوبیلو واقعا تیم خوبی بود و بیشتر بازیکنانش پس از آن بازی راهی لیگ‌های معتبر شدند. شماره 5 این تیم به آرسنال رفت، گلزن آن راهی گلاسکورنجرز شد و فوروارد‌شان بهترین بازیکن آسیا معرفی شد. خیلی خوب بازی کردیم، اما موقعیت‌های زیادی از دست دادیم. اگر از موقعیت‌های‌مان استفاده می‌کردیم، راحت قهرمان می‌شدیم. ای کاش زمان ما هم بازی‌ها رفت و برگشت برگزار می‌شد. اگر اشتباه ما در یک بازی تکرار می‌شد، در دیدار بعدی جبران می‌کردیم.

* فکر می‌کنید چرا استقلال موقعیت‌ها را به راحتی از دست می‌داد؟

استرس بازی اذیت‌مان کرده بود و تحت فشار قرار گرفته بودیم. مرحوم ناصر حجازی خیلی ناراحت بود و افسوس می‌خورد که چرا از موقعیت‌های‌مان استفاده نکردیم.

* علیرضا اکبرپور در اظهارنظری گفته که ظاهرا ژاپنی‌ها در بازی فینال درون دروازه‌ها چیزی ریخته بودند!

ما هم چیزهایی شنیدیم و ای کاش یک بچه با خودمان به فینال می‌بردیم! شاید خبرهایی بوده که ما نمی‌دانیم، اما من گل زدم، یعنی طلسم را شکستم؟ (با خنده).

* جو ورزشگاه آزادی چطور بود؟

فوق‌العاده بود. 125 هزار نفر در ورزشگاه حضور داشند و همیشه افتخار می‌کنم که در چنین جوی بازی کردم و گل زدم. گلی که در تاریخ ماندگار شده است. اگر اشتباه نکنم بازیکنی در فینال از ایران پس از من گل نزده است. باز هم می‌گویم اگر فینال رفت و برگشت بود، قهرمان می‌شدیم. با دلیل این حرف را ثابت می‌کنم، ما به الشباب باختیم، در تهران جبران کردیم. الاتحاد عربستان ستاره‌هایی چون سرجیو و دونادونی را داشت و بازی رفت را باختیم، اما برگشت شکست‌شان دادیم. چند سال بعد نیز شانس رسیدن به فینال را داشتیم و اگر بارندگی نبود، راحت آن سال قهرمان می‌شدیم. با نماینده کره‌جنوبی بازی داشتیم که به قدرت جوبیلو نبود. قبل از بازی یکی می‌گفت بازی نمی‌کنیم، دیگری اعلام می‌کرد باید بازی کنیم. راحت آن سال باید قهرمان می‌شدیم، اگر پنالتی محمد نوازی گل می‌شد، فینال می‌رفتیم و قهرمان می‌شدیم. آن استقلال، بهترین استقلال تاریخ بود، اما در زمین گل آلود بازی کردیم. دو ستاره استقلال به خاطر بازی با جوبیلو و نماینده کره‌جنوبی مفت از دستمان پرید. واقعا حسرت می‌خورم چرا که راحت می‌توانستیم دو ستاره قهرمانی دیگر بگیریم.

اخبار استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار