ستار همدانی

پیشکسوت و عضو جدید کمیته فنی باشگاه استقلال گفت: استقلال با توجه به تغییراتی که در ابتدای لیگ داشت شروع خوبی را نداشت و امتیازات زیادی را از دست داد.

 

به گزارش استقلال نیوز، ستار همدانی پیشکسوت و عضو کمیته فنی استقلال در گفت وگو با خبرگزاری مهر، در خصوص مقایسه دو نیم فصل اول امسال و سال گذشته همچنین تعطیلات 50 روزه لیگ برتر، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

* آیا نیم فصل اول لیگ نسبت به سال گذشته بهتر بوده است یا خیر؟

مطمئنا لیگ هجدهم نسبت به فصل گذشته پیشرفت داشته. باید برای پیشرفت و بهتر شدن لیگ‌مان از تجربیات سالهای گذشته استفاده کنیم تا دیگر شاهد نقاط ضعف در لیگ های آینده نباشیم. وقفه هایی که در طول لیگ ایجاد شد تا حدودی نظم تیم ها را به هم ریخت و آنها نتوانستند یک شرایط خوب را در نیم فصل اول داشته باشند و حتی بعضی تیم ها متضرر هم شدند اما با تمام این تفاسیر عملکرد لیگ در مجموع خوب بود و تیم ها امتیازاتشان نسبت به یکدیگر بسیار نزدیک است و می بینیم که یک تیم با یک برد یا یک باخت جایگاهش به سرعت جابجا می‌شود.

* عملکرد استقلال در نیم فصل اول؟

آبی پوشان با توجه به تغییراتی که در ابتدای لیگ داشتند شروع خوبی را نداشته و امتیازات زیادی را از دست دادند اما رفته رفته سطح کیفی تیم استقلال بالا رفت و آنها از نظر فنی عملکرد خوبی داشته و توانستند در هفته های پایانی دور رفت امتیازات خوبی را بدست آورده و خود را به بالای جدول برسانند. اگر استقلال می خواهد خود را به صدر جدول برساند باید بازیکنانی را به خدمت بگیرد که از آنها استفاده کند نه اینکه تنها نیمکت نشین باشند و هیچ عملکرد مثبتی برای استقلال نداشته باشند.

* تعطیلی ۵۰ روزه لیگ برتر؟

این تعطیلات برای تیم هایی همچون استقلال که پیش فصل خوبی نداشتند می تواند مفید واقع شود اما برخی تیم ها که روی نوار پیروزی بودند از این تعطیلی طولانی متضرر می شوند چون باید چند روزی به بازیکنان استراحت دهند سپس دوباره یک بدنسازی جدید را آغاز کنند تا در کنار بدنسازی تمرینات گروهی را هم انجام داده و آماده شروع لیگ شوند. تنها تمرین کافی نمی تواند عاملی برای آمادگی تیم ها باشد بلکه بازیهای دوستانه تا شروع لیگ می تواند کمکی مفید برای آمادگی هر چه بیشتر تیم ها از نظر تاکتیکی و جسمانی باشد. تیم هایی مثل سپاهان، پدیده، استقلال و پرسپولیس که در کورس قهرمانی هستند باید خود را برای شروع دوباره لیگ آماده نگه داشته تا امتیازات را به راحتی از دست ندهند.

* اعتراضات این روزهای تیمها به داوران مسابقات؟

همیشه اعتقاد بر آن است که داور اشتباه می کند و حق اشتباه هم دارد اما آیا این اشتباه باز هم تکرار می‌شود. یکی از مشکلاتی که داوری ما پیدا کرده همین است که اشتباهات یکدفعه نیست و بارها تکرار می شود و همین مسئله باعث می‌شود تا تیم ها با داوران به مشکل برخورد کرده و اتفاقاتی بوجود می آید که باعث می‌شود هواداران هم تحریک شده و علیه داور شعار دهند و در مجموعه جو ورزشگاه به هم بریزد. برخی ها هزار دلیل می آورند که اشتباه خود را توجیه کنند اما همین هزار دلیل نشان می دهد که آنها اشتباهشان را جبران نکرده بلکه دوباره به دنبال تکرار آن هستند. معتقدم می توان با استفاده از سیستم VAR دقت بیشتری به بازیها داشت و با تماشای دوباره اتفاق بوجود آمده راحت تر قضاوت کرد و اجازه نداد جو ورزشگاه به هم بریزد.

* صحبت پایانی؟

با توجه به اینکه تیم ها امتیازات نزدیکی به همدیگر دارند باید در نیم فصل دوم شاهد بازیهای خوبی از تیم ها بشویم که می خواهند با کسب تمامی امتیازات، خود را از سایر تیم ها جدا کرده و به قهرمانی دست پیدا کنند.

 

اخبار باشگاه استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار