علی خطیر

معاون ورزشی باشگاه استقلال گفت: بر خلاف سالهای گذشته امسال با تدبیری که صورت گرفت توانستیم قرارداد دو بازیکن خارجی خودمان را بدون هیچ خسارتی فسخ کنیم.  

 

 به گزارش استقلال نیوز، علی خطیر معاون ورزشی باشگاه استقلال که این روزها نقش اساسی در بحث نقل انتقالات باشگاه استقلال دارد، در گفتگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

* فسخ قرارداد نیومایر و الحاجی گرو

وقتی مجموعه مدیریتی باشگاه استقلال کار خود را آغاز کرد، با درخواست جذب این دو بازیکن از سوی کادر فنی مواجه شد، به همین خاطر این دو بازیکن جذب شدند اما نتوانستند کیفیت خود را با توجه به فشاری که وجود داشت نشان دهند.

* دلیل فسخ قرارداد خارجی های استقلال

استقلال تیم بزرگی است و این بازیکنان نتوانستند خود را با شرایط آن تطبیق دهند،‌ این اتفاق در شرایطی رقم خورد که این بازیکنان کیفیت بالایی داشتند و قبل از این در سطح بالایی فوتبال بازی کرده بودند. روند جدایی این بازیکنان یک‌شبه اتفاق نیفتاد، بلکه این حاصل یک ماه کار و جلسه بود. حقوق این بازیکنان دو ماه عقب افتاده بود و اگر در این شرایط می‌رفتند می‌توانستند شکایت کنند و با فسخ یک‌طرفه،‌ باشگاه را با مشکلات بعدی روبه‌رو کنند.

* خطر شکایت بازیکنان خارجی به فیفا

با تدبیری که صورت گرفت و مذاکرات بسیار مفیدی در یک ماه گذشته انجام شد، بدون پرداخت یک ریال و تنها با پرداخت حقوق این بازیکنان تا پایان ماه دسامبر، سقف قرارداد صورت گرفت تا مشکلی به وجود نیاید. ما در مراوده با بازیکنان خارجی سابقه خوبی نداشتیم، همین حالا مشکلاتی با پروپیچ، بویان و رابسون وجود دارد که هنوز حل نشده است، خدا را شکر این بازیکنان دوستانه جدا شدند و مشکلی به وجود نخواهد آمد.

* واکنش به صحبت های الحاجی گرو 

اینکه این بازیکن گفته است از استقلال شکایتی نخواهد کرد به خاطر جلسات خوبی است که پشت سر گذاشتیم، ما یک ماه جلسات متعدد در این راستا داشتیم، بعد از انجام صحبت‌های مختلف و رایزنی‌های مفید، درنهایت این دو بازیکن متقاعد شدند که به صورت دوستانه جدا شوند، برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنیم.

* اعتراض به شرایط داوری در لیگ ایران

ما انتظار داشتیم ۱۲ امتیاز از چهار بازی پایانی کسب کنیم، اما متأسفانه در بازی آخر ۲ امتیاز نگرفتیم. در حدود شش هفت بازی به دلیل اشتباهات داوری نتوانستیم امتیازات کامل را بگیریم، قصد نداشتیم فضا را به این سمت ببریم، اما در فوتبال ایران اگر اعتراض و هجمه ایجاد نکنید به حق‌تان نمی‌رسید. استقلال تیم بزرگی است و ۳۰ میلیون هوادار دارد، ما نمی‌خواستیم اعتراض کنیم ولی مجبور به انجام این کار شدیم،‌ انتظار داریم کمیته داوران نظارت بیشتری داشته باشد و از داوران باکیفیت فقط برای یکی دو تیم استفاده نکنند و استقلال را هم شامل این شرایط کنند. ما معتقدیم اشتباهات به صورت تصادفی و سهوی است، اما همه این اشتباهات برای استقلال بوده، نمی‌خواستیم اعتراض کنیم، اما مجبور شدیم.

* بحث درگیری لفظی بازیکنان استقلال و پرسپولیس

این موضوع را نمی‌پسندم، نباید بازیکنان وارد این مسائل شوند، چنین مباحثی دراختیار باشگاه است و باشگاه حق و حقوق بازیکنان را پیگیری می‌کند، ورود بازیکنان به این مسائل باعث به وجود آمدن همان جنگ و جدل‌های قدیمی می‌شود که ادامه آن به سود فوتبال نیست. از بازیکنان می‌خواهم به این مسائل ورود نکنند و مطمئن باشند باشگاه از حق هوادارانش کوتاه نمی‌آید.

* واکنش به صحبت های اصفهانیان و استفاده از کمک داور ویدیویی 

نمی‌خواهم به این مباحث ورود کنم، می‌توان با حرف‌های قشنگ همه را سرگرم کرد، اما حقیقت چیز دیگری است، ما زیرساخت‌های اولیه، زمین تمرین و زمین مسابقه نداریم، نباید شعار بدهیم، بهتر است ما ابتدا حق فوتبال را بگیریم، ما هیچ‌کدام از حقوق فوتبال مثل حق پخش و حق تبلیغات دور زمین را نداریم، قیمت بلیت فروشی مسابقات هم بسیار پایین است، ۹۰ درصد باشگاه‌ها ورشکسته هستند، در چند سال اخیر ۳۰۰، ۴۰۰ میلیارد تبلیغات‌محیطی بسته می‌شود، اما استقلال سه چهار سال است هیچ دریافتی در این مورد نداشته است، باشگاه هزینه‌های خود را از کجا تأمین کند؟ با پیامک که نمی‌توان همیشه کار را پیش برد، فوتبال حقوق خودش را دارد، اما این حقوق داده نمی‌شود و دولت هم کمک نمی‌کند. موضوع کمک‌داور ویدئویی یک جنبه تبلیغاتی است، ما ورزشگاه آزادی را درست کردیم، آن وقت سایر ورزشگاه‌ها را باید چه کنیم؟

* درخواست از رسانه ها و هواداران استقلال

از هواداران و رسانه‌ها درخواست می‌کنم اجازه بدهند استقلال در آرامش و سکوت کارش را پیش ببرد و از هرگونه گمانه‌زنی در مورد نقل و انتقالات پرهیز کند، هر گمانه‌زنی باعث بالا و پایین شدن قیمت بازیکنان می‌شود، شما دیدی در مورد بحث الحاجی‌گرو و نویمایر به ما اجازه دادند و توانستیم در سکوت کار را پیش ببریم و هیچ خبری در این مورد به بیرون درز نکرد، اما به محض نهایی شدن این مسئله، موضوع را رسانه‌ای کردیم، متأسفانه در این میان یک عده به دنبال سودجویی هستند و قیمت‌ها را بالا و پایین می‌برند، نمی‌گویم دلال یا ایجنت، یک عده کارگزار دوست دارند فضا را شلوغ کنند و از رسانه‌ها می‌خواهم که این اجازه را ندهند. مثلا می‌گویند فلان بازیکن را فلان تیم می‌خواهد شما چقدر می‌دهید؟ این مسائل خوب نیست، اگر این فضا آرامش داشته باشد، به سود همه باشگاه‌های فوتبال ایران است.

 

اخبار استقلال

 


مطالب مرتبط:

علی خطیر: داوری ها به نفع یک تیم خاص است؛ تا کی باید استقلال قربانی شود؟

 

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار