پیراهن تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی با البسه سفید و قرمز که طرح یوز ایرانی را روی خود دارد و با جزئیاتی جذاب همراه است، به استقبال مقدماتی جام جهانی می‌رود.

 

به گزارش استقلال نیوز، کیت تازه تیم ملی فوتبال ایران که توسط کمپانی آل اشپورت طراحی و تولید شده، از نظر شکل کلی تفاوتی با پیراهنی که در دیدار با سوریه مورد استفاده قرار گرفت، ندارد اما در یک کلام می‌توان گفت که نقایص زیبایی شناختی لباس قبلی برطرف شده و حالا هواداران فوتبال با طرحی شیک و زیبا مواجه هستند که شاید مثل کیت جام جهانی 2014 به جمع البسه خاطره انگیز تیم ملی اضافه شوند.

تیم ملی برای مرحله مقدماتی جام جهانی با کیت سفید و قرمز به مصاف حریفان خواهد رفت. این دو رنگ که پس از شکست در نیمه نهایی جام ملتهای 2004 تبدیل به رنگ اصلی پیراهن‌های تیم ملی شدند، حالا در حالی بر تن شاگردان اسکوچیچ خواهند رفت که آل اشپورت از طرح یکدست سفید و یکدست قرمز استفاده کرده است.

کیت سفید رنگ شاید در نگاه اول مشابه پیراهنی باشد که در بازی با سوریه مورد استفاده قرار گرفت اما باید به تفاوت آن توجه کرد:

1. یقه گرد حفظ شده اما رنگ پشت آن به رنگ‌های سبز، سفید و قرمز تغییر پیدا کرده که شکل بهتری دارد.

2. سرشانه طرح 4 خط آل اشپورت را دارد اما رنگ سبز نیز به آن اضافه شده که در زیبایی شناختی موثر است.

3. لوگوی شرکت تولیدی از زیر یقه به سمت چپ منتقل شده و از شلوغی بالای لباس جلوگیری کرده است.

4. شماره پیراهن در وسط قرار دارد. در واقع این قرینه‌سازی دو لوگو و قرار دادن شماره در وسط، نظم جالبی به لباس داده است.

5. فونت شماره نسبت به قبلی فرق کرده. استفاده از این فونت مدرن، حداقل شکل جذابی را به کار می‌دهد.

نکته مهم این‌که روی پیراهن سفید تیم ملی، نقطه‌چین‌هایی قرار دارند که جلوی لباس را از حالت یکدست سفیدرنگ خارج کرده و در واقع پاسخی به انتقادات درباره اغلب ساده پیراهن‌های تیم ملی می‌دهد. هرچند که برخی اعتقاد دارند تیم‎‌های مالی باید از کیت تک رنگ بدون هر گونه راه راه، خط یا نقطه چین استفاده کنند.

پایین کیت، جایی است که «یوز ایرانی» دیده می‌شود. نشانی که از جام جهانی 2014 برزیل جای خود را در البسه تیم ملی پیدا کرده و با حالتی کمرنگ امسال هم همراه تیم ایران خواهد بود. باتوجه به شکل نامطلوب لوگوی فدراسیون فوتبال که شاید بسیاری انتظار داشته باشند نمادهایی چون شیر یا یوز ایرانی و... در آن قرار گیرند، این شکل یوزپلنگ، به نماد تیم ملی ایران تبدیل شده است.

پیراهن با خط سبز به اتمام می‌رسد و بعد روی شورت ورزشی و جوراب ساق بلند، نشانی از این رنگ نیست و همه چیز با رنگ قرمز به پایان می‌رسد. حالا یک نگاه کلی به لباس اول تیم ملی و برخوردی مهربانانه، باعث می‌شود تا نمره خوبی به این طرح داده شود.

کیت دوم یکدست قرمز رنگ است و در واقع همان لباس اول، تغییر رنگ داده شده است. تنها تفاوت، شورت ورزشی است که رنگ سبز نیز در آن قرار دارد. این لباس احتمال دارد در دو دیدار تیم ملی مورد استفاده قرار گیرد و شاید آخرین بازی مرحله مقدماتی مقابل عراق، با این کیت سپری شود.

اما شاید سوال اصلی درباره کیفیت البسه تیم ملی باشد. باتوجه به این‌که ایران در هوای بسیار گرم بحرین بازی خواهد کرد و موضوع تعریق اجتناب ناپذیر است، تیم ملی به کیتی احتیاج خواهد داشت که پس از گذشت زمان اصطلاحا سنگین نشود و تا پایان بازی شکل خورد را حفظ کند.

به گزارش استقلال نیوز، در حالی که در تمامی دنیا تیم های ملی برای رونمایی از پیراهن اصلی خود از مدلینگ ها و چهره های سرشناس فوتبالی استفاده می کنند در فدراسیون عزیزی خادم گویا همچنان پارتی حرف اول را می زند!

در رونمایی از پیراهن تیم ملی کشورمان  استفاده کردن از یک فرد معمولی آن هم بدون داشتن قابلیت جذاب سوالاتی را برای اهالی فوتبال ایجاد می کند!

آیا باز هم ردپای پارتی ها و روابط فامیلی در میان است؟

این شخصیت با چه معیاری به عنوان مدلینگ پیراهن تیم ملی انتخاب شده است؟

جواب این سوالات را کدام نهاد نظارتی پاسخ خواهد داد؟

اخبار تیم ملی ایران

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار