تیم ملی ایران

در روز پر اشتباه دروازبان و مدافعان تیم ملی، سوریه به یک تساوی با ارزش در ورزشگاه آزادی دست یافت و به پلی آف صعود کرد.

 

به گزارش استقلال نیوز، در آخرین روز از مرحله انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا و در گروه A این رقابت‌ها تیم‌های ایران و سوریه از ساعت 19:30 امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی 2-2 خاتمه یافت. حاج محمد در دقیقه 13 سوریه را پیش انداخت اما سردار آزمون در دقیقه 45 بازی را به تساوی کشاند و در دقیقه 64 گل دوم خودش و ایران را به ثمر رساند. این پایان کار نبود و السومه در دقیقه 3+90 گل دوم سوریه را زد تا با این نتیجه و با توجه به تساوی بدون ازبکستان و کره‌جنوبی، سوریه به عنوان تیم سوم گروه راهی پلی‌‌آف شود.

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، محمد انصاری (56- عزت‌الله پورقاز)، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، رامین رضاییان، علی کریمی (46- روزبه چشمی)، علیرضا جهانبخش(76- وحید امیری)، احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه، سردار آزمون و مهدی طارمی به میدان آمده است.

ترکیب سوریه

ابراهیم عالمه، موید عجان، احمد الصالح، هادی المعمری، علا الشبلی، ناصر حاج محمد، زاهر میدانی، فراس الخطیب، محمود المواس، عمر الخریبین، عمر السومه راهی میدان شدند.

نیمه اول

دقیقه 7: همکاری خوب طارمی و محمدی در جناح چپ با پاس عرضی تند و تیز مدافع چپ کشورمان همراه شد که دفاع سوریه اجازه ضربه زدن را به سردار آزمون نداد.

دقیقه 8: ارسال هافبک راست سوریه با ضربه سر السومه صحنه‌ای خطرناک را روی دروازه ایران خلق کرد که بیرانوند با دست توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 13: سومه با ضربه ایستگاهی از فاصله تقریبا 30 متری دروازه‌ ایران را تهدید کرد که بیرانوند نتوانست توپ را جمع کند و تامر حاج محمد روی ریباند دروازه ایران را باز کرد. تیم ملی که پیش از بازی 1108 دقیقه بود گلی دریافت نکرده بود با دریافت گل در دقیقه 13 این دیدار رکوردش با ثبت 1121 دقیقه گل نخوردن شکسته شد.

دقیقه 23: اشکان دژاگه با یک فرار در میانه میدان و دریبل استثنایی‌ با یک پاس در عمق آزمون را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد اما ضربه این بازیکن توسط عالمه مهار شد.

دقیقه 34: ارسال دژاگه از روی ضربه کرنر با ضربه سر پورعلی گنجی همراه شد که این بار هم عالمه اجازه باز شدن دروازه تیمش را نداد.

دقیقه 45: روی کرنر ارسالی از جناح چپ ایران توسط دژاگه، مهدی طارمی با یک ضربه سر می‌رفت یک گل زیبا به ثمر برساند که عالمه با کمک تیر دروازه توپ را دفع کرد اما این سردار آزمون بود که توانست با سینه توپ را وارد دروازه سوریه کند.

دقیقه 1+45: شروع مجدد بیرانوند و ارسال بلند او طارمی را در محوطه جریمه سوریه در موقعیت خوب گلزنی قرار داد اما ضربه او توسط سنگربان سوریه مهار شد.

دقیقه 5+45: اشکان دژاگه از روی نیم دایره پشت محوطه جریمه از روی یک ضربه ایستگاهی می‌توانست گل دوم ایران را به ثمر برساند که عالمه به یک شیرجه عالی توپ را دفع کرد و طارمی ضربه برگشتی را در حالی که در موقعیت آفساید قرار داشت به اوت زد تا آه از نهاد تماشاگران بلند شود.

نیمه دوم

دقیقه 46: روزبه چشمی به جای علی کریمی وارد زمین شد.

دقیقه 46: آزمون با یک پاس عرضی در محوطه جریمه سوریه به طارمی او را در موقعیت ایده‌آل گلزنی قرار داد اما این بازیکن قبل از ضربه به توپ به زمین افتاد و اعتقاد داشت مدافع سوری او را شارژ کرده که داور توجهی به این مسئله نکرد.

دقیقه 47: داور به احسان حاج صفی کارت زرد نشان داد.

دقیقه 49: محمود المواس از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه 50: پاس عرضی خوب رضاییان از جناح راست در درون محوطه جریمه سوریه پس از عبور از چند بازیکن به پورعلی‌گنجی رسید اما او با بی‌دقتی توپ را به اوت زد.

دقیقه 56: محمد انصاری جای خود را به عزت‌الله پورقاز داد.

دقیقه 57: کرنر ارسالی دژاگه از جناح راست با ضربه سر چشمی می‌توانست به گل دوم ایران تبدیل شود اما توپ به تیر دروازه سوریه برخورد کرد.

دقیقه 64: پرتاب اوت بلند حاج‌صفی و ضربه سر ناقص مدافع سوری در محوطه جریمه تیمش باعث شد آزمون در محوطه شش قدم صاحب موقعیت عالی گلزنی شود و در نهایت با ضربه‌ای آرام گل دوم تیم ملی را به ثمر برساند.

دقیقه 76: وحید امیری در خط هافبک تیم ملی جایگزین علیرضا جهانبخش شد.

دقیقه 76: آزمون روی کرنر ارسالی دژاگه بار دیگر دروازه سوریه را تهدید کرد که عالمه این بار اجازه باز شدن دروازه تیمش را نداد.

دقیقه 85: طارمی پس از درگیری با مدافع سوریه از داور بازی کارت زرد گرفت.

دقیقه 88: طارمی روی یک فرار تند و تیز از جناح راست با یک ضربه محکم از کنار خط طولی محوطه جریمه دروازه عالمه را به طور جدی تهدید کرد اما این دروازه‌بان سوریه بود که با عکس‌العمل خوب اجازه باز شدن دروازه تیمش برای بار سوم را نداد.

دقیقه 2+90: السومه بعد از تک به تک شدن با بیرانوند او را با یک ضربه دقیق مغلوب خود کرد و گل دوم و تساوی سوریه را به ثمر رساند.

دقیقه 5+90: داور ژاپنی سوت پایان بازی را به صدا در آورد.

 

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار