hossi

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: هم خاله بازی در فوتبال بانوان و هم آشوب و درگیری‌های حاشیه‌ای در فوتبال از نظر فدراسیون مزموم و ناپسند است.

 

به گزارش استقلال نیوز، امیرحسین حسینی در این رابطه اظهار کرد: فدراسیون فوتبال ایران اهمیت بسیاری برای فوتبال بانوان قائل است و در جلسه‌ هیات رییسه فدراسیون فوتبال که دو سه ماه قبل از شروع لیگ برتر برگزار شده بود، مصوبه‌ بسیار خوبی را درباره حمایت از لیگ برتر فوتبال بانوان داشتیم. طبق این مصوبه باشگاه‌ها به جای پرداخت 5 درصد از حق عضویت خود در لیگ برتر فوتبال ایران می‌توانند 3 درصد پرداخت کنند و 2 درصد باقی مانده را صرف تیم‌های بانوان کنند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه هم خاله بازی در فوتبال بانوان و هم آشوب و درگیری‌های حاشیه‌ای در فوتبال از نظر فدراسیون مزموم و ناپسند است ادامه داد: ما معتقد به این هستیم که ورزش در بخش بانوان اهمیت بسیار بالایی دارد و علاقه‌مندیم بانوان در بخش حرفه‌ای هم حضور داشته باشند و برای این موضوع هزینه‌ای را هم اختصاص داده‌ایم. فدراسیون فوتبال در تلاش است فضایی را برای باشگاه‌ها فراهم کند که آن‌ها شروع به تیمداری در بخش بانوان کنند.

او با اشاره به الزامات فوتبال حرفه‌ای گفت: فوتبال حرفه‌ای نیازمند اجرا و پذیرش قوانین حرفه‌ای است که این موضوع در فوتبال مردان و در فوتبال روز جهان رعایت می‌شود و هیچ بازیکنی نمی‌تواند برای باشگاه خود تعیین تکلیف کند. این موضوع را هم در فوتبال خودمان می‌بینیم. چرا باید یک مربی بگوید وقتی من نیستم بازیکنانم هم نباید باشند. این موضوع در باشگاه‌های بزرگ جایی ندارد. باشگاه با بازیکن قرارداد می‌بندد و بازیکن هم باید متعهد به این قرارداد بماند. همانطور که می‌دانید یک تیم ملی قوی از دل یک لیگ قدرتمند بیرون می‌آید. اگر در باشگاه‌های ما قوانین رعایت نشود، در نتیجه تیم‌هایمان قوی نخواهند بود و این موضوع به تیم ملی هم می‌رسد.

حسینی همچنین با اشاره به برخورد فدراسیون فوتبال با خشونت‌های موجود در فدراسیون فوتبال افزود: همان طور که به یاد دارید، پس از اتفاقات پرسپولیس و استقلال خوزستان مهدی تاج اعلام کرد که با مسئولان مرتبط با این موضوع برخورد شود و اگر نمی‌توانند امنیت بازی‌ها را تامین کنند این مسابقه‌ها در شهر دیگری برگزار خواهد شد. هر دو موضوع فوتبال بانوان و آقایان برای ما اهمیت دارد و باید قوانین حرفه‌ای را رعایت کنیم. فدراسیون فوتبال اهمیت زیادی برای فوتبال بانوان قائل است و به دنبال پیشرفت آن است.

چندی پیش و به دنبال انحلال تیم بانوان استقلال، از مهدی تاج اظهاراتی منتشر شد مبنی بر اینکه در فوتبال بانوان خاله‌بازی وجود دارد و همین اتفاقات موجب مشکلاتی برای تیم‌داری باشگاه‌ها شده است.

 

ایسنا

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار