بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران

بازیکنان تیم ملی بعد از شکست مقابل ژاپن گفتند: اگر بنا به رفتن کی‌روش باشد بعدها می‌فهمیم که چه مربی بزرگی را از دست دادیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست مقابل ژاپن و حذف در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا در جمع خبرنگاران صحبت هایی انجام دادند که در ادامه می خوانید:

* سردار آزمون

می‌خواستیم گل را جبران کنیم فوتبال است دیگر.

ما ۴-۳-۳ بازی‌کردیم خیلی وقت است با این روش بازی می‌کنیم. ما باید به این موضوع عادت کنیم و حرفه‌ای برخورد کنیم. بازی‌های جام ملت‌ها چهار روز چهار روز بود.

اگر در نیمه اول بدشانسی نمی‌آوردیم شاید بازی کلاً به نفع ما می‌شد چون این یک بازی حذفی است. تلاش کردیم که گل را جبران کنیم اما متأسفانه نشد.

من نمی‌دانم. او خیلی حرفه‌ای رفتار کرد. هیچ حرفی هم ردوبدل نشد. بالاخره فوتبال است هر کسی ممکن است اشتباه کند. اگر یک نفر اشتباه کند تیم اشتباه می‌کند.

ما باید تا آخر ادامه می‌دادیم. متأسفانه اتفاق بدی رخ داد و آنها یک گل پیش افتادن ما می‌توانستیم گل را جبران کنیم اما پیش می‌آید.

ایرانی‌ها احساسی بازی کردند و فقط ژاپن فوتبال بازی کرد، اظهار داشت: اگر آقای کی‌روش این حرف را زده درست گفته است.

من نمی‌دانم آیا مطمئن هستید چنین حرفی زده است، من نمی‌دانم. یکی از بهترین مربیان را داشتیم. اگر پایان راه کی‌روش است به او افتخار می‌کنیم. درست است در کشور ما همه نباید محبوب باشند وقتی محبوب هستی برخی هم از تو بدشان می‌آید قرار نیست که وقتی محبوب هستی در کل دنیا محبوب باشی. او کارش را انجام داد دستش درد نکند شخصا خیلی چیزها از او یاد گرفتم و از بودن در کنار بزرگانی مثل کی‌روش افتخار می‌کنم.

* علیرضا بیرانوند

شرمنده مردم شدیم در صحنه گل اول تمرکزمان را از دست دادیم. بازیکنی که به زمین افتاده بود بلند شد و توپ را گرفت در حالیکه هفت بازیکن ما به سمت داور رفته بودند.

غیر حرفه‌ای نبود، بی‌تجربگی کردیم. بازیکنی که افتاده بود و به بازی ادامه داد و ۵-۶ بازیکن ما به سمت داور رفتند. شرمنده مردم شدیم نمی‌دانم چه بگویم.

بازی رده‌بندی هم در جام نیست ما هم واقعاً ناراحتیم. نیت‌مان قهرمانی بود. نیمه اول مقابل ژاپن خوب بودیم. ژاپن هم تیم خوبی است به آنها تبریک می‌گویم.

* مهدی طارمی

ما روی اتفاق گل خوردیم و فکر نمی‌کنم روی کار تاکتیکی گل خوردیم. در 15 دقیقه ابتدایی آنها خوب بودند اما رفته رفته ما تیم بهتری شدیم و در 10 دقیقه ابتدایی نیمه دوم ما ژاپن را کشته بودیم.

آن چیزی که من از بیرون دیدم این است که اگر ما اینطور گل نمی‌خوردیم آنها نمی‌توانستند هرگز به ما گل بزنند و فقط روی یک اتفاق گل خوردیم.واقعاً‌ اتفاق بدی رخ داد.

ما که روی سکو نشسته بودیم فکر کردیم داور سوت زده است و بازیکنان هم همین فکر را می‌کردند. ما فکر کردیم که داور می‌خواهد به بازیکن ژاپن کارت زرد بدهد و شاید بازیکنان هم همین فکر را کردند. من مطمئن هستم که صدای سوت آمد و حالا نمی‌دانم آن سوت از سوی تماشاگران بود یا جای دیگر اما حتما شما خبرنگاران هم صدای آن سوت را شنیدید. بچه‌های ما سر این مسئله به سمت داور رفتند، اما فوتبال تا آخر ادامه دارد.

ما دست کم نگرفته بودیم و مثل همه بازی‌ها که به زمین می‌رفتیم برای برد به زمین رفتیم. از بازی با یمن تا ویتنام و بقیه بازی‌ها هیچ تیمی را دست کم نگرفتیم که حالا بخواهیم ژاپن را دست کم بگیرم اما اتفاق بود که این طور باختیم.

من درباره بازی صحبت می‌کنم.

والیبال بدون ولاسکو را دیدید؟او به فوتبال ما اعتبار داد.

بازیکنان امروز زحمت خودشان را کشیدند. شاید اگر امروز هم من بازی می کردم ۴ گل می خوردیم.

* روزبه چشمی

بچه‌ها همگی تلاش کردند اما در این بازی بدشانس بودیم که گل اول را دریافت کردیم. ما همه تلاش‌مان را کردیم تا به بازی برگردیم اما نشد.

با رفتن کی‌روش تازه می‌فهمیم که چه اتفاقی افتاده است آن طور که باید و شاید قدر این مربی بزرگ را ندانستیم و اگر قرار به رفتن او باشد بعدها می‌فهمیم چه شده است.

به هر حال وقتی بازی را این طور واگذار می‌کنید سخت است، حق ما این نتیجه نبود اما بچه‌ها تلاش کردند و باید تلاش کنیم برای 4 سال آینده تا نتایج خوبی بگیریم.

* علیرضا جهانبخش

خوشحالی که این بازی می‌توانست برای مردم بیاورد محقق نشد. در برخی صحنه‌ها تمرکز نداشتیم و ضربه خوردیم. قبل از بازی در مورد جزئیات تاثیر گذار حرف زدیم و همین مسئله باعث باخت ما شد. قبل از گل اول فشار زیادی وجود داشت. گل دوم می‌توانست پنالتی نباشد اما بعد از آن بازی از دست رفت.

مرتضی می‌گفت پشت او به توپ بوده است. وقتی داور برای VAR  رفت فکر کردیم پنالتی اعلام نمی‌کند اما این اتفاق نیفتاد.

نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم چرا که بازی تمام شده است. اینطور که با علیرضا فغانی و سایرین برخورد کردند مشخص است که بررسی‌هایشان چقدر دقیق بوده است. یک مقدار سیاسی کاری روی این  مسائل اثر گذار بود.

کسی در این مورد حرفی نزد. داور تاثیری در این مورد نداشت. فقط یک مشکل در مورد صحنه پنالتی بود که مرتضی می‌گفت توپ را ندیدم. در این صحنه یک خطا 50-50 را پنالتی اعلام کرد.

یک اتفاق رخ نداده که 44 سال تیم ملی قهرمان نشده است. باید این مسئله را ریشه یابی کرد. با خیلی از این نفرات ژاپن در رده پایه بازی کردیم. مسائل ساده و پیش پا افتاده مثل امکانات و بازی دوستانه و ... وجود دارد. اتفاقی که روی گل اول افتاد اگر ما بازی دوستانه بیشتر داشتیم می‌توانستیم آنجا این اشتباه را کنیم و در این مرحله این مشکل را رقم نخوریم. ژاپن هر دوره در جمع چهار تیم حضور دارد و در جام جهانی به مراحل بالا صعود می‌کند. این روند در ژاپن به صورت اصولی دنبال می‌شود. وقتی ما و کادرفنی از امکانات و بازی دوستانه حرف می‌زنیم اینطور بیان می‌شود که ما زیاده خواه هستیم و به فکر فوتبال هستیم. برای نتیجه گرفتن نیاز به ساختار است که این ساختار می‌تواند پیش پا افتاده باشد. الان 44 سال تبدیل به 48 سال شد و اگر اینطور پیش برویم تبدیل به 100 سال خواهد شد.

* کریم انصاری فرد

باید از ملت شریف ایران به صورت ویژه عذرخواهی کنم. شرمنده آنها شدیم. دوست نداشتیم بازی اینطور تمام شود. طبیعت فوتبال همین است که همیشه یک تیم برنده و یک تیم بازنده است. در یک صحنه بچه‌ها فکر کردند داور خطا گرفته و گل اول را دریافت کردیم.بعد از این اتفاق بازی را از دست دادیم.

بله همینطور است بعد از گل می‌خواستیم بازی را جبران کنیم و تمرکز نداشتیم. گل دوم را هم در ادامه از روی نقطه پنالتی دریافت کردیم. بچه‌ها تمام تلاش خود را کردند و هر چه در توان داشتند گذاشتند. در دیدارهای حساس این مسائل ریز نتیجه را تعیین می‌کنند.

نمی‌دانم چه اتفاقی در مورد آینده کی‌روش رخ می‌دهد از  صمیم قلب از او تشکر می‌کنم او خدمت ویژه‌ای به فوتبال ایران کرد و خالصانه زحمت کشید این مسئله در سال‌های بعد حس می‌شود. او با همه سختی‌ها، کم و زیاد امکانات با همه چیز ساخت و همه تلاشش را کرد تا بهترین‌ اتفاقات برای تیم ملی رقم بود. او کارهای بزرگی کرد.

نمی‌دانم قرار است چه اتفاقی بیفتد به همین خاطر نمی‌توانم قضاوتی انجام دهم.

* مسعود شجاعی

متأسفیم و خیلی ناراحتیم صحبت کردن الان خیلی سخت است همانطور که شما گفتید فاصله ما با ژاپن ۳ گل نبود. هرچقدر در بازی‌های قبلی کم اشتباه و بی‌اشتباه بودیم در این مسابقه متأسفانه اشتباه کردیم و به اشتباه خودمان باختیم و این اشتباه هم که مطرح می‌کنم بحث نفر یا بازیکن نیست بحث تیم است همانطور وقتی که می‌بردیم و همه خوشحال بودیم الان هم همه تیم مقصر بودند و باعث باخت شدند. فقط تنها چیزی که برای ما عذاب‌آور و دردناک است اینکه حداقل کاری که برای مردم می‌توانستیم بکنیم انجام نشد منتی نیست دوست داریم برای مردم کار کنیم وظیفه‌مان بود دوست داشتیم این کار را بکنیم و گوشه‌ای از زحمات‌شان را جبران کنیم و خوشحالی را به کشورمان ببریم اما متأسفانه این کار نشد و این برای ما از همه چیز سخت‌تر است.

من از نظر بدنی و ذهنی آمادگی دارم و در شرایط خوبی هستم. در باشگاه هم کار می‌کنم. اگر روزی احساس کنم به گونه‌ای هستم که مربیان من را نمی‌خواهند احترام می‌گذارم ولی اگر همین‌گونه که کار می‌کنم بتوانیم به تیم ملی کمک کنم حتماً در اختیار تیم ملی هستم.

ایشان آمدند و خداحافظی کردند و تشکر به خاطر همکاری هشت ساله، ما هم از ایشان تشکر کردیم الان هم جا دارد از او تشکر کنیم نمی‌دانم همکاری ایشان با فدراسیون و تیم ملی چه خواهد شد امیدوارم بتوانیم که بماند اما هر تصمیمی که ایشان و فدراسیون بگیرند بین خودشان است البته امیدوارم این اتفاق نیفتد و کی‌روش با ما ادامه همکاری بدهد اما فوتبال همین است.

هرچه می‌گذشت بهتر می‌شد اوایل اینجوری بود البته فضای منفی هم بود نمی‌توانم بگویم طبیعی است چون تیم ملی است اگر باشگاه بود می‌توانستم بگویم اختلاف سلیقه هست.  وقتی تیم ملی یک کشور بازی دارد در همه جای دنیا اینگونه است که همه کشور متحد می‌شوند. در جاهایی که من بودم و دیده‌ام اینگونه بوده است حتی مخالفان هم حمایت می‌کردند. ولی ما می‌دیدیم هر چه می‌بردیم مخالفان کم‌کم آرام می‌شدند و همراه می‌شدند. اما متأسفانه نشد که به فینال برسیم.

بله، تشکر و خداحافظی کرد. اما معلوم نیست وضعیت او با تیم ملی به کجا می‌رسد.

من چون مطمئن نیستم صحبت نمی‌کنم چون مطمئن نیستم اجازه بدهید زمان بعداً مشخص می‌کند.

* اشکان دژاگه

ژاپن تیم خوبی بود همه ما می‌دانستیم اما فکر می‌کنم ما باید می‌رفتیم جلو و گل می‌زدیم اما سه بر صفر شد. تا زمانی که اولین گل را نخورده بودیم فکر می‌کنم بازی خوبی انجام دادیم شانس‌های خوبی داشتیم، نیمه اول اگر توپ سردار وارد دروازه می‌شد بازی کاملا عوض می‌شد اما متأسفانه فوتبال این طور نیست، ما الان سخت است و هر چه به بازی فکر می‌کنیم آدم درد دارد.

می‌خواهم از تمام هواداران ، بازیکنان و مربیان تشکر کنم چون سعی کردیم و با همدیگر تلاش کردیم به هر حال ما با هم بازی می‌کنیم و با هم می‌بازیم.

باور کنید تمام بازیکنان ناراحت هستند سخت است همین الان هم سخت است هر چه به بازی فکر می‌کنیم نمی‌توانیم باور کنیم.

فکر نمی‌کردم که داور پنالتی را بدهد وقتی رفت فیلم را نگاه کند باور نمی‌کردم. چون پورعلی‌گنجی د ستش را باز نکرده بود و برای تکل رفته بود. توپ می‌خورد، چه کار باید می‌کرد؟ دستش را کجا ببرد؟ این طور نبود که او دستش را باز کند ولی چه کار کنیم هر چقدر آدم در مورد این بازی بگوید دیگر فایده ندارد باختیم و این باخت درد دارد.

هنوز تصمیم خاصی نگرفته‌ا‌م، من 32 سالم است. فکر می‌کنم هنوز جا است برای تیم ملی، الان واقعا سخت است راجب این چیزها حرف بزنم.

همیشه گفته‌ام که کی‌روش زحمت زیادی برای تیم ملی و کشورمان کشیده است.، فکر می‌کنم هر کسی که فوتبال را می‌شناسد و فوتبال را دوست دارد، متوجه می شود که او چقدر به فوتبال این کشور کمک کرده است.

 

 اخبار جام ملت های آسیا

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار