والیبال انتخابی المپیک 2024

تیم ملی والیبال ایران به‌رغم جنگندگی و ارائه بازی تماشاگرپسند مقابل ایتالیا، سه بر صفر مغلوب این تیم شد تا در پنجمین مسابقه خود نتیجه را به قهرمان جهان واگذار کند.

 

به گزارش استقلال نیوز، به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال،  رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک 2024 پاریس  در گروه مردان از 8 تا 16 مهرماه 1402 به میزبانی سه کشور برزیل، چین و ژاپن برگزار می‌شود.

    

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در این رقابت‌ها از ساعت 20 امروز (جمعه 14 مهر) به مصاف ایتالیا رفت و سه بر صفر با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 22 و 25 بر 23 مغلوب حریف شد.

این مسابقه در حالی آغاز شد که تیم ایران سیدمحمد موسوی را به دلیل اعتراض به داور در مسابقه با جمهوری چک در محرومیت یک جلسه‌ای، در اختیار نداشت.

علیرضا طلوع‌کیان در نخستین آزمون رسمی خود به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران از  ترکیب جواد کریمی، مبین نصری، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت‌پور به عنوان لیبرو برابر ایتالیا استفاده کرد.

تیم ایتالیا در ابتدای ست نخست این مسابقه سه امتیاز متوالی به دست آورد و در ادامه تیم ایران یک امتیاز گرفت، اما برتری لاجوردی‌پوشان تا امتیاز هفت بر یک ادامه داشت. در ادامه تیم ایران عملکردش بهتر شد به گونه‌ای که در امتیاز 13 به سود ایتالیا، تیم ایران سه امتیاز اختلاف با حریف داشت. دو تیم در امتیاز 21 برابر شدند اما در نهایت ست نخست 25 بر 22 به سود ایتالیا به پایان رسید.

در ست دوم نیز دو امتیاز ابتدایی به ایتالیا رسید. برتری لاجوردی‌پوشان تا امتیاز 9 بر دو به سود ایتالیا ادامه داشت، اما ملی‌پوشان ایران در امتیاز 13 بازی را به تساوی کشاندند. در امتیاز هفدهم تیم ایران برای نخستین بار در این دیدار از ایتالیا پیش افتاد. در امتیاز 22 بر 21 ایتالیا پیش افتاد تا در نهایت این ست نیز 25 بر 22 به سود این تیم پایان یابد.

در ست سوم نخستین امتیاز به تیم ایران رسید و برتری بازیکنان کشورمان از ابتدای این ست بر حریف مشهود بود. این روند تا امتیاز 10 بر 5 به سود ایران ادامه داشت اما ایتالیا در امتیاز 11 اختلاف را به یک امتیاز کاهش داد و طلوع کیان وقت استراحت فنی درخواست کرد. تیم ایران در امتیازهای 19، 20 و 21 با ایتالیا برابر پیش رفت اما در نهایت تیم ملی والیبال ایتالیا در ست سوم نیز 25 بر 23 به پیروزی رسید تا این تیم به چهارمین برد خود در این رقابت‌ها دست یابد و صدرنشین شود و تیم ایران نیز چهارمین ناکامی خود را تجربه کند.

پوریا حسین‌خانزاده، شهروز همایونفرمنش، محمدطاهر وادی و امین اسماعیل‌نژاد دیگر بازیکنان تیم ملی والیبال ایران بودند که با نظر علیرضا طلوع‌کیان سرمربی تیم در ست‌های این مسابقه به میدان آمدند.

تماشاگران برزیلی با توجه به رقابت تیم ملی این کشور با ایتالیا برای کسب سهمیه المپیک در این مسابقه به تشویق بازیکنان ایران پرداختند و با هر امتیاز ایران، همراه ملی‌پوشان کشورمان شادی کردند.

گفتنی است مسعود آرمات، یاناس ویچیچ و امین علی‌اکبری به عنوان مربیان و نیما ده‌پناه به عنوان فیزیوتراپ اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال کشورمان در این مسابقه بودند که در دیدارهای آینده نیز روی نیمکت خواهند نشست.

همچنین مصطفی کارخانه به عنوان سرپرست کاروان اعزامی و میلاد دارابی به عنوان سرپرست و رضا قلی‌پور به عنوان پزشک و حمزه فتحی به عنوان ماساژور دیگر اعضای کادر فنی ایران را تشکیل می دهند.

این مسابقه بیست‌وهفتمین دیدار تاریخ دو تیم ایران و ایتالیا بود که نوزدهمین برد را برای نماینده سرزمین چکمه به همراه داشت.

تیم ملی والیبال ایتالیا در سال 1976 (47 سال پیش) برای نخستین بار در بازی‌های المپیک حضور یافت و این تیم تاکنون 12 دوره حضور در این رویداد مهم جهان را تجربه کرده است. نایب قهرمانی در سال‌های 1996، 2004 و 2016 از جمله افتخارات تیم ملی والیبال ایتالیا در بازی‌های المپیک است. این تیم همچنین سه مقام سومی و مدال برنز المپیک را در گنجینه افتخارات خود دارد.

مردان والیبال ایتالیا تا کنون در 18 دوره قهرمانی مردان جهان شرکت کردند و در سال‌های 1990، 1994، 1998 و 2022 به مقام قهرمانی دست یافتند. این تیم در سال 1978 نیز به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافت.  

به گزارش استقلال نیوز، تیم ملی والیبال ایران ساعت 16:30 دقیقه روز شنبه 15 مهرماه در ششمین مسابقه خود به مصاف برزیل میزبان مسابقات می‌رود.

به گزارش استقلال نیوز، بهروز عطایی پس از دیدار ایران مقابل جمهوری چک از سرمربیگری تیم ملی والیبال کشورمان استعفا داد.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران از تابستان سال ۱۴۰۰ کار خود را با قهرمانی در مسابقات مردان آسیا آغاز کرد و در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ تیم ایران با هدایت وی به مرحله نهایی صعود کرد.

تیم ملی والیبال ایران در ادامه حضور وی بر روی نیمکت، در رقابت‌های قهرمانی جهان سیزدهم شد، در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ به عنوان دوازدهم رسید و در مسابقات قهرمانی مردان آسیا به میزبانی ارومیه به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

تیم ملی والیبال ایران با هدایت عطایی در بازی‌های آسیایی هانگژو به مدال طلا و مقام قهرمانی رسید و سپس راهی برزیل شد تا در رقابت‌های گروه نخست انتخابی المپیک پاریس شرکت کند.

مردان والیبال ایران پس از دو ناکامی مقابل آلمان و اوکراین موفق به شکست قطر شدند و عصر امروز بهروز عطایی پس از شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل جمهوری چک، استعفای خود را تقدیم رئیس فدراسیون والیبال کرد.

بر این اساس با توجه به حضور تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت های انتخابی المپیک در برزیل و سه دیدار باقی مانده با تیم‌های ایتالیا، برزیل و کوبا، علیرضا طلوع کیان به عنوان سرمربی هدایت تیم ایران را تا پایان این مسابقات برعهده خواهد گرفت.

 

اخبار سایر رشته ها

   

         


 مطالب مرتبط:

والیبال انتخابی المپیک 2024/ سومین شکست شاگردان عطایی؛ ایران به لطف هکفورد حریف چک نشد!

والیبال انتخابی المپیک 2024/ موتور والیبال ایران روشن شد؛ قطر چند ملیتی نخستین قربانی شاگردان عطایی!

والیبال انتخابی المپیک 2024/ دومین شکست شاگردان عطایی؛ اوکراین فاتح نخستین جدال رسمی با ایران!

والیبال انتخابی المپیک 2024/ شاگردان عطایی در نخستین دیدار مغلوب آلمان شدند؛ خستگی ایرانی‌ها عاملی برای برتری ژرمن‌ها!

قرعه‌کشی انتخابی المپیک 2024؛ مردان والیبال ایران در راه صعود به پاریس در گروه مرگ قرار گرفتند

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار