هوادار مظلوم استقلال

هواداران بی گناه استقلال شش سال است که با تشکیل دولت حسن روحانی خواسته یا ناخواسته از روزهای آرام و فصول درخشان خود فاصله گرفته اند.

 

به گزارش استقلال نیوز، ابتدا از مخاطبین رسانه استقلال نیوز بابت تکراری شدن بحث کمال پوزش و عذرخواهی را داریم اما از آنجایی که سلسله ظلم بر میلیون ها هوادار استقلال در شش سال گذشته پایان ناپذیر و ناتمام است به اجبار باید مجددا از درد هواداران استقلال بنویسیم تا شاید به عده ای که وجدان خود را به مشتی رای و وعده سیاسی فروخته اند تلنگری زده باشیم.

نمی خواهیم با نشانه گرفتن پیکان انتقادها به سوی نهاد و یا شخصی ضعف های تیم خود را پنهان کنیم اما در واقعیت تمامی اتفاقات چند فصل اخیر نشان از برنامه و سناریو دقیق برای خارج کردن استقلال از کورس موفقیت است.

استقلال پیش از به روی کار آمدن دولت فعلی در جمع 4 تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا بود و اگر در همان زمان برای افتخارآفرینی نماینده کشورمان همانند بعضی تیم های خاص! حمایت کافی در نظر گرفته می شد امروز ستاره سوم بر روی پرچم پرافتخار استقلال بزرگ می درخشید.

شاید گناه استقلال قهرمانی و موفقیت در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد باشد که اینگونه دولت فعلی را برای استفاده از یک بازی سیاسی ترویج کرده است اما چه کسی است که نداند در دولت محمود احمدی نژاد برای موفقیت تیم رقیب با استفاده از چه ابزاری هزینه های گزاف شد؟

 

هنوز بحث شیرین کارت سوخت و مدیریت محمد رویانیان را از خاطر نبرده ایم که چگونه ستاره ها یک به یک تقدیم تیم رقیب می شد و استقلال با ثباتی که برگرفته از پتانسیل جوانی خود داشت توانست در مقابل هواداران خود سربلند باشد.

اما با تشکیل دولت فعلی مسائل مهمی همچون نبودن هیات مدیره توانمند، نداشتن امکانات کافی، نبود منابع مالی مشخص و عدم توجه به تیم های پایه این باشگاه را به مرز نابودی کشیده است تا جایی که دیگر استقلال حتی از داشتن یک زمین تمرین محروم شده و ستاره های جوان این باشگاه امروز در تور رقیبان شکار شده اند.

تمامی اتفاقات این سال ها برای هواداران استقلال روشن و واضح است و دیگر هواداری نیست که نداند کسی در دولت و وزارت ورزش دلسوز تیم محبوبشان نیست.

وزیرانی که در دولت فعلی سکان هدایت وزارتخانه ورزش و جوانان را برعهده گرفته اند بیش از آنکه به فکر مشکلات جوانان این مرز و بوم باشند به فکر اهداف سیاسی دولت بوده و خواهند بود.

آن روزی که فرزند وزیر ورزش جناب سلطانی فر با هتاکی به هواداران استقلال خودشیفتگی می کرد اگر عدالتی در دولت فعلی وجود داشت با وزیر مربوطه برخورد قاطع می کرد اما سکوت گاهی تشویق عمل اشتباه است.

هواداران استقلال از آن روز دیگر اعتماد خود را به دولت و وزارت ورزش از دست داده و در مقابل اتفاقات پیرامون باشگاه محبوبشان بیش از گذشته حساس شده اند.

روزی که هواداران استقلال برای اعتراض به شرایط نامساعد باشگاه خود مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند اگر شخصی در نهاد ورزش و جوانان درد جوانان آبی دل را می فهمید و شرایط آن ها را درک می کرد و برای خلاصی از اعتراض به حق آن ها، به یگان ویژه متوسل نمی شد امروز دل هواداران استقلال اینگونه از دولت و وزارت ورزش خون نبود.

 

آقای ریس جمهور و جناب وزیر ورزش در پس هر تصمیم اشتباه مجموعه تحت هدایت شما این جوانان عزیز کشورما هستند که مورد آزار روحی و عاطفی قرار می گیرند. جوانی همچون سید مهرداد حسنی را بخاطر بیاورید که بخاطر نتایج تیم محبوبش جان خود را از دست داد.

امثال مهرداد در بین میلیون ها هوادار استقلال بسیارند که تعصبشان به تیمشان فراتر از آن چیزی است که تصور می کنید. هوادارانی که با باخت و ناکامی تیم محبوبشان چند روز از شرایط عادی خارج می شوند.

این جوانان بارها ثابت کرده اند که با وجود شرایط بد اقتصادی باز هم همچون کوه پشت آرمان های کشور عزیزشان مانده اند. آن ها را با نامهربانی، با هر دلیل و برهانی که در سر دارید مورد آزار قرار ندهید.
استقلال و هوادارانش را به گناهی ناکرده مجازات نکنید و حقوق پایمال شده آن ها را نیز به آنها بازگردانید زیرا حضرت علی(ع) می فرماید:

لا عَدلَ اَفضَلُ مِن رَدِّ المَظالِمِ؛
هيچ عدالتى بهتر از بازگرداندن حقوق پايمال شده نيست.

 

 

دیدگاه‌ها  
Javan
+11 #1 Javan 1398-04-25 08:02
جناب شکیبا راد ،من به عنوان یک استقلالی خون به جگر شده ، بابت این مطآلب درست و به حق شما ، تشکر و سپاس فروان دارم ، چرا باید از تکرار این مطالب عذر خواهی کنید ؟ مگر این دولت و وزیر ورزش و .... حتی صدا و سیما مرتبا ظلم به هواداران استقلال را تکرار نمی کنند ؟ اتفاقا بنظر من به دلیل تکرار این ظلم ها در حق استقلال و هواداران مظلومش و نیز به دلیل اینکه کماکان در بین پیشکسوتان و استقلالیهای سابق جز افراد معدودی نظیر هادی طباطبائی ، اکثرا یا از این موضوعات اطلاع ندارند یا بسیار خوش خیال هستند و هنوز باورشان نمیشود که وزارت ورزش تفاوتی بین استقلال و لنگ قائل است(این را از مصاحبه های آنها میتوان فهمید) و حتی برخی که نقش غضنفر را بازی می کنند و مرتب گل به خودی میزنند و با کج فهمی خود نمک بر زخم استقلالیهای با غیرت و با بصیرت که می فهمند چه اتفاقاتی دارد می افتد، می پاشند، لازم است نه تنها این مطالب گفته و باز نشر شود بلکه با تکرار و گسترش دامنه مخاطبان، اقدامی در جهت روشنگری و التیام زخم هوادران مظلوم استقلال صورت گیرد، با تشکر مجدد..
نقل قول کردن
پری زاد
0 #2 پری زاد 1400-02-27 14:21
من عاشقانه تا آخر عمری که خدا بهم داده استقلال رو ستایش میکنم... استقلال باشگاهی نیست که بزرگی و ابهت و شخصیت قهرمانی جاودانه اش توی آسیا با حتی صد سال جام نیاوردن و قهرمان نشدن لیگ ایران زیر سوال بره و خرد بشه... استقلال سیمای فوتبال ایرانه! دلیل این همه دشمنی با استقلال واضح نیست... داوری و ... همش به ضرر استقلاله و گاهی حتی اینقدر واضح ناداوری میکنن که خود آقایونم خندشون میگیره... کلا وزارت تفاوت میزاره بین تیم ها و این به وضوح قابل مشاهده ست ... کاش اینگونه نبود :cry:
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار