صدا و سیمای میلی

جذب مخاطب سریال سفارشی با استفاده از فضای مجازی هواداران فوتبال، حربه جدید صدا و سیما برای افزایش تعداد مخاطب است.

 

به گزارش استقلال نیوز، شاید ضبط چند سکانس از یک فیلم یا سریال که گروهی در پوشش یک هوادار فوتبال در حال خرابکاری یا قانون شکنی هستند، در جهان نیز کمترین حساسیت های هواداری را ایجاد کند و همینطور کمتر به آن پرداخته شود اما دلیل حساسیت های هواداران استقلال(تاج) به اتفاق اخیر در چه ریشه دارد؟

صدا و سیمای جمهوری اسلامی بیش از ۴۰ سال است که در برنامه های گوناگون به تخریب چهره ها، نماد ها و حتی افتخارات ملی تاریخی ترین باشگاه ایرانی آسیا پرداخته است.

از توهین های رکیک به پیشکسوتان این باشگاه روی آنتن زنده گرفته تا توهین و ایراد تهمت های بی اساس به یکی از بنیانگذاران این باشگاه و بزرگترین مدیر تاریخ ورزش ایران دامنه این توهین ها حتی لوگو و آرم باشگاه را نیز بی نصیب نگذاشت حتی تا همین اواخر عنوان کردن قهرمانی های دوگانه آسیایی آن در صدا و سیما و از زبان گزارشگرانش به سختی به زبان می آید و بعضا آگاهانه سانسور می شود!

تروریست خواندن هواداران استقلال توسط صدا و سیما

با این همه کینه و وجود سابقه تاریخی واکنش شدید هواداران نسبت به اتفاق افتاده شده در سریال بی محتوای "خانه امن" اصلا دور از ذهن نبود تا آنجا که برای آرام شدن جو باشگاه مجبور به صدور بیانیه ای شد که البته به نوعی با ذکر عبارت "ارزش های بالای این سریال پر محتوا" در حقیقت تمجید از این سریال بود! (بیانیه باشگاه را از اینجا بخوانید..)

در هر صورتی حتی اگر مشابه همین سکانس را در آینده برای سایر تیم های ورزشی نیز بسازند، تغییری در اصل ماجرا ندارد و قضیه تنها یک فیلم یا سریال نیست، چرا که تاریخ رفتار نامناسب صدا و سیما در مقابل باشگاه تاج ایران، تاریخی بس طولانی ست.

آری، هنر می تواند خالق هر صحنه و سناریو هنری باشد بدون آنکه هیچ حساسیتی برانگیزد اما دلیل واکنش های گسترده به این موضوعات ریشه در گذشته و تاریخ عملکردی یک سازمان عریض و طویل با نگاه غیر ملی دارد.

به گزارش استقلال نیوز، کارگردان سریال مورد انتقاد هواداران فوتبال در مصاحبه ای اعلام کرده است که همین سکانس در پوشش هوادار پرسپولیس هم اتفاق خواهد افتاد و همینطور از هواداران دعوت کرده تا قسمت های آینده این سریال را ببینند!

و همین موضوع باعث شد تا دو سه روزه این سریال سفارشی! در بحث هواداران فوتبال قرار گیرد و به این ترتیب برای خودش با استفاده از تکنیک ضد تبلیغ جذب مخاطب کند!

خشم هواداران تاج با توجه به سابقه منفی صداوسیما در قبال آن ها قابل درک است ولی لازم است هواداران هوشیار باشند تا از طریقی اعتراضات آن ها منجر به تامین اهداف تبلیغاتی دیگران برای بیشتر دیده شدن آن ها نشود. 

 

به قلم زیبای مهدی پریزاد

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


اخبار مرتبط:

صدا و سیمای میلی دشمن استقلال و منزجر کننده تر از همیشه/ باشگاه استقلال: رئیس صدا و سیما عذرخواهی کند

توهین تکراری به باشگاه بزرگ استقلال در صدا و سیمای میلی/ اصالت خریدنی نیست؛ مکتب عبده.. مکتب فسق و فجور!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار