دروازبان امیدهای استقلال

این روزها شاهد حضور دروازبانی جوان و خوش استیل در تمرین تیم فوتبال استقلال هستیم که سابقه حضور در تمام رده های سنی این باشگاه را دارد.

 

به گزارش استقلال نیوز، یکی از رسالت های مهم ما شناساندن استعدادهای جوان استقلالی حاضر در رده های پایه این باشگاه بزرگ به هوادارن این تیم است. از این پس سعی داریم بیشتر از قبل در این زمینه فعال باشیم و بزرگان آینده استقلال را به شما هواداران عزیز معرفی کنیم. امید است حمایت های شما عزیزان انگیزه مضاعفی باشد برای سرمایه های ارزشمند استقلال بزرگ.

 

محمدرضا فصیحی، دروازبان خوش استیل و 20 ساله تهرانی، که این روزها در تمرین تیم فوتبال استقلال زیر نظر حمید بابازاده و اشکان نامداری تمرین می کند، در تمام رده های سنی این باشگاه حضور داشته و یک استقلالی متعصب است. اصغر حاجی لو از او به عنوان گلری که شبیه ناصر حجازی دروازبانی می کند، یاد کرده است. او در رده های مختلف سنی 4 فصل به عنوان بهترین دروازبان تهران انتخاب شد و اگر به همین روند رو به رشدش ادامه دهد بزودی شاهد درخشش پدیده ای جدید در دروازه استقلال هم خواهیم بود. گفت و گوی ما با این عقاب جنوب شهری را در ادامه بخوانید:

 

* خودتان را برای مخاطبین استقلال نیوز معرفی کنید. 

محمدرضا فصیحی هستم. متولد پنجم آذر ماه سال 1376 در تهران و دارای قد 187 سانتی متر. عضو تیم امید استقلال و در پست دروازبانی بازی می کنم.

* چطور شد که هوادار استقلال شدید؟

در خانواده ما همه استقلالی هستند و من هم از کودکی به استقلال علاقه پیدا کردم و عاشقش شدم.

* از چه زمانی وارد تیم های پایه استقلال شدید؟

در سال 1387 از رده نونهالان شروع کردم و وارد فوتبال شدم. برای دادن تست به باشگاه مرغوبکار رفتم و از بین 50 دروازبان آقای حسین صالح که مدرس فیفا هم هستند من را به عنوان دروازبان اول استقلال انتخاب کردند. در همه رده های سنی استقلال بازی کردم و چون عملکرد خوبی داشتم همیشه اسمم را برای یک رده سنی بالاتر رد می کردند. مثلا" وقتی در رده نوجوانان بودم من را برای رده جوانان انتخاب می کردند و برای جوانان استقلال بازی می کردم. الان هم که هنوز 20 ساله م نشده دروازبان اصلی تیم امید استقلال هستم.

* با تیم های پایه استقلال عنوانی هم بدست آوردید؟

بله. با نوجوانان استقلال مقام قهرمانی و با جوانان مقام سومی باشگاه های تهران را بدست آوردم. عادت ندارم به گذشته نگاه کنم ولی در در این 9 سال در همه تیم های پایه استقلال در تمام بازی ها دروازبان اصلی بودم و خدا را شکر عملکرد خوبی داشتم به طوری که در این مدت 4 بار بهترین دروازبان تهران انتخاب شدم.

* به اردوی تیم های ملی در رده های پایه دعوت شده اید؟

بله. سال گذشته در چندین اردوی تیم ملی جوانان حضور داشتم.

* از چه زمانی به تمرینات تیم بزرگسالان استقلال دعوت شدید؟

اولین بار فروردین سال 1393 توسط آقای قلعه نوعی به تمرینات استقلال دعوت شدم. حتی ایشان به من گفتند برای فصل بعد روی من برای دروازبان سوم حساب باز کرده اند اما متاسفانه مشکلاتی پیش آمد و فصل بعد اینگونه نشد. در زمان آقای مظلومی هم به تمرینات استقلال آمدم ولی به دلیل خدمت سربازی به اجبار به تیم نیروی زمینی ملحق شدم و در تیم امیدهای نیروی زمینی هم به عنوان دروازبان اول کار کردم. بلافاصله بعد از اتمام دوران سربازی مجددا" به تیم امید استقلال برگشتم. آقای نوازی سرمربی امیدها به خاطر عملکرد خوبم من را به آقای منصوریان معرفی کردند و علی آقا هم از من خواستند به تمرین تیم اصلی بروم تا زیر نظر او و آقای بابازاده و در کنار آقایان رحمتی و حسینی کار کنم.

محمدرضا فصیحی* حضور در تمرین بزرگسالان از نظر فنی و روحی چه تاثیری در شما داشت؟

حضور در تمرین و بودن کنار بازیکنان بزرگ استقلال انگیزه مضاعفی به من داد. بسیار خوشحالم که با دروازبان باتجربه ای مثل آقای رحمتی تمرین می کنم. تمرین کنار ایشان و آقای حسینی فوق العاده است. تمرین با این دروازبان های بزرگ و خوب، تجربه بسیار بزرگی برای من خواهد بود و سعی می کنم نقاط ضعفی را که دارم برطرف و نقاط قوتم را بهبود ببخشم.

* تمرین زیر نظر بابازاده و نامداری چه تاثیری در پیشرفت شما خواهد داشت؟

سال 1394 و قبل از اینکه به نیروی زمینی بروم، در تیم امید استقلال زیر نظر آقای اشکان نامداری کار کرده بودم و ایشان کمک های زیادی هم به من کرده بودند. آقای بابازاده هم که به اعتقاد اکثر کارشناسان یکی از بهترین مربی دروازبان های ایران است و در این مدت کمک های بسیاری به من کردند و چیزهای زیادی از ایشان یاد گرفتم. این را هم اضافه کنم سطح تمرینات در تیم بزرگسالان از تیم های پایه بسیار بالاتر است.

* از جو تمرینات قبل و بعد از استعفای علیرضا منصوریان بگویید

زمانی که علی آقا بودند جو تمرینات خیلی خوب و شاداب بود اما کاش بچه ها می توانستند این شادابی را وارد زمین مسابقه کنند. بچه ها از نظر شرایط روحی و روانی بسیار بهم ریخته هستند و استرس زیادی دارند. معتقدم تک تک این ها از بهترین فوتبالیست های ایران در پست خودشان هستند. آقای منصوریان که رفتند همه ناراحت شدند و فضای تمرین غمگین بود. من هم از این اتفاق بسیار ناراحتم چون علی آقا به جوان ها اهمیت زیادی می دادند. ولی دیروز میک مک درموت صحبت های خاصی با ما انجام دادند و به نوعی به بچه ها انگیزه دادند و تمرین بانشاطی را زیر نظر او انجام دادیم.

* از رفتار بزرگترهای تیم با خودتان بگویید و با کدام بازیکن رابطه صمیمی تری دارید؟

رفتار تمام بازیکنان با من خوب بود مخصوصا" بزرگ ترهای تیم مثل آقا خسرو و آقا مجتبی که از من استقبال کردند و به من روحیه دادند. با سید حسین حسینی صمیمی تر از بقیه بچه ها هستم. او بسیار دوست داشتنی و متواضع است و هم رفتار و هم نحوه صحبت کردنش با بقیه فرق دارد.

* تمرینات اختصاصی هم انجام می دهید؟

بله تمرین اختصاصی هم دارم اما با نظر مربی تیم و با اجازه و برنامه او تمرین می کنم.

* الگوی فوتبالی داخلی و خارجی شما چه کسانی هستند؟

الگوی من از بین ایرانی ها آقای احمدرضا عابدزاده هستند و از بین دروازبانان خارجی به داوید دخیا، گلر منچستریونایتد و تیم ملی اسپانیا علاقه دارم.

* در رده پایه چه مربیانی در موفقیت شما نقش داشتند؟

در پیشرفتم افراد زیادی نقش داشتند و می توانم نام خیلی ها را بیاورم و از آن ها تشکر کنم، اما کسانی که واقعا" دلسوز من بودند و به من چه از نظر فنی و چه از نظر اخلاقی کمک های زیادی کردند آقایان ایوب اصغرخانی و حامد پاکسیما بودند.

* اگر از تیم های دیگر خصوصا" تیم دوم پایتخت پیشنهاد داشته باشید، استقلال را ترک می کنید؟

این سال ها همواره از تیم های پایه پیکان، سایپا و پرسپولیس پیشنهاد داشتم. اما بدون هیچ قرارداد مالی در استقلال ماندم چون به این تیم تعصب دارم و می خواهم با تیم محبوبم به افتخارات زیادی برسم.

* چه آینده ای برای خود متصورید؟

آینده ام را به خدا سپردم که همیشه کمک حال من بوده و خواهد بود. بی شک تمام تلاشم را انجام خواهم داد تا دروازبان استقلال شوم و انشاالله با یاری خداوند به آنچه استحقاقش را دارم، خواهم رسید.

* نظر شما درباره شرایط فعلی استقلال و جایگاهش در جدول رده بندی؟

جایگاه اصلی استقلال اینجای جدول نیست و شک ندارم که انشالله تیم محبوبم با همت بچه ها به زودی به جایگاهی که حق هوادارانش است برمی گردد.

* خاطره ای از دوران حضور در استقلال برای مخاطبین ما تعریف کنید

زمانی که آقای پرویز مظلومی سرمربی استقلال بودند به تیم بزرگسالان دعوت شدم. در یکی از این روزها که از تمرین به منزل برمی گشتم، متوجه شدم بنزین موتورم تمام شده است. آن روز یک نفر حدودا" نیم ساعت کنار من ایستاد تا برای من بنزین تهیه کند. آن مرد بزرگ و افتاده کسی نبود جز محمد نوازی که الان سرمربی امید استقلال هستند و من افتخار شاگردی ایشان را دارم.

* و سخن آخر با مخاطبین سایت استقلال نیوز..

با تشکر ویژه از خانواده ام و خصوصا" برادر بزرگ ترم که همیشه از من حمایت کردند و کمک حالم بودند. اگر خدا خواست و روزی داخل دروازه استقلال ایستادم سعی می کنم با عملکرد خوب دل تمام هواداران را شاد کنم تا گوشه ای از محبت های آن ها را جبران کنم.

 

وبسایت استقلال نیوز، ضمن تشکر از محمدرضا فصیحی برای شرکت در این مصاحبه، امیدوار است به زودی شاهد درخشش این جوان با استعداد در ترکیب تیم بزرگ استقلال باشد.

 

دیدگاه‌ها  
اس اسی
+8 #1 اس اسی 1396-06-31 20:22
ماشالله به استیل.. اینطور که شما می گین عالیِ این پسر..
هم خوش استیل هم قدش عالیِ
ماشالله
نقل قول کردن
سینا محمدی
+4 #2 سینا محمدی 1396-06-31 20:23
آرزوی موفقیت می کنم برای آقای فصیحی
درود به غیرتش
نقل قول کردن
داوود آبی
+7 #3 داوود آبی 1396-06-31 20:24
آرزوی موفقیت برای آقای فصیحی
نقل قول کردن
مسعود امینی
+4 #4 مسعود امینی 1396-06-31 20:27
واووو عالیه
سربازی هم که رفته..
20 سالش هم هنوز نشده..
چه اطلاعات جالبی! فوق العاده ست.
ایشالله موفق باشی عقاب حدید
نقل قول کردن
Blue Girl
+7 #5 Blue Girl 1396-06-31 20:30
مرسی از اینکه این خبر رو کار کردید.
واقعا" عالی بود.
امیدوارم وحید طالب لوی جدید استقلال باشن ایشون
نقل قول کردن
اس اسی
+5 #6 اس اسی 1396-06-31 20:32
به نقل از مسعود امینی:
واووو عالیه
سربازی هم که رفته..
20 سالش هم هنوز نشده..
چه اطلاعات جالبی! فوق العاده ست.
ایشالله موفق باشی عقاب حدید


عالیه که سربازی رفته
این خودش یه آپشن بزرگه
نقل قول کردن
سعيد قلي پور
+5 #7 سعيد قلي پور 1396-06-31 20:37
داداشم حرف نداره ايشالله تلاشي ك ميكنه بهرشو ببينه
نقل قول کردن
Hamid
+1 #8 Hamid 1396-06-31 20:48
خوش استایل و دوست داشتنی…
مواظب خودت باش ،حاشیه نرو و استقلالی بمون…
قطعن موفق میشی…
نقل قول کردن
رحمان چگاری
+4 #9 رحمان چگاری 1396-06-31 21:13
آینده استقلال دقت کن وارد حاشیه نشی بچسب به تمرین و از حضور کنار بازیکنان بزرگ لذت ببر و تجربه کسب کن روزی خودت میشی دلیل انگیزه ۱ جوون دیگه.
نقل قول کردن
FARHAD
+2 #10 FARHAD 1396-06-31 21:48
ایول همین بازیکنا رو بزارین تو ترکیب این رحمتی پر ادعا رو بندازین بیرون
نقل قول کردن
محسن
+3 #11 محسن 1396-06-31 22:31
موفق باشی آقامحمدرضا به تلاش ادامه بده استقلال همیشه گلرای خوبی داشته و خواهد داشت فقط مراقب حواشی باش

برات آرزوی موفقیت داریم داداش
نقل قول کردن
سهراب
+1 #12 سهراب 1396-06-31 23:58
چه عالی نمی دونستم دروازه بان تیم امید داره با بزرگسالان تمرین میکنه فقط دعا میکنم اینقدر خوب بمونی که روزی نون کاشت خودمون در رده پایه رو بخوریم و از قراردادهای میلیاردی خبری نباشه
نقل قول کردن
سجاد
+3 #13 سجاد 1396-07-01 00:16
اوه اوه ماشالله عجب استایلی داری پسر کاش یه چندتا عکس دیگه از نزدیک میذاشتین :cry:
نقل قول کردن
بابك
+4 #14 بابك 1396-07-01 01:28
ايول، لنگ رو قهوه اي كرد :lol:
نقل قول کردن
Arsenal
+2 #15 Arsenal 1396-07-01 12:11
9 سال سابقه بازی در استقلال واقعا فوق العادس تشکر از استقلال نیوز
نقل قول کردن
cristiano7
+3 #16 cristiano7 1396-07-01 14:27
لایک داری :-)
نقل قول کردن
Melina
0 #17 Melina 1396-07-02 00:30
چقدر نازی :roll: پیچ اینستاگرامش چیه عاقا؟
نقل قول کردن
امیر یوسفی
+1 #18 امیر یوسفی 1396-07-03 13:35
به امید درخششت توی دروازه اس اس
نقل قول کردن
vahid
0 #19 vahid 1399-06-18 01:58
به نقل از Melina:
چقدر نازی :roll: پیچ اینستاگرامش چیه عاقا؟

mohammad.fasihi111
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار