آندره‌آ استراماچونی

بازی دو سر برد برای سعادتمند یا استراماچونی را بر می گرداند یا برنگشتن او را گردن سازمان لیگ می اندازد و با خیال راحت یک سرمربی ایرانی که اول نامش جواد نکونام است را معرفی می کند! 

     

 به گزارش استقلال نیوز، به نقل از طرفداری، با وجود تاییدیه هایی که جانلوکا دی مارتزیو خبرنگار سرشناس اسکای ایتالیا از مذاکره استراماچونی و مدیران باشگاه استقلال می فرستد، همچنان برخی افراد در استقلال تصور می کنند این موضوع امکان پذیر نیست و فقط یک بازی است. حتی اسماعیل خلیل زاده هم در اعتراض امروز خود غیرمستقیم به سعادتمند طعنه زد و گفت: بهتر است بازی هایی را که شروع کرده اند، به پایان برسانند. البته رییس هیات مدیره استقلال از این شاکی بود که چرا برخی نزدیکان باشگاه، او را به عنوان مخالف آمدن استراماچونی معرفی می کنند و این تصور را برای طرفداران به وجود می آورند که او نمی گذارد استراماچونی برگردد. همین شد که خلیل زاده امروز اعلام کرد اگر بازگشت استراماچونی حقیقت داشته باشد، قسط اول قراردادش را می پردازد.

   

* هدف حذف مجیدی بود؟

خیلی ها تصور می کنند احمد سعادتمند با مطرح کردن نام آندره آ استراماچونی هواداران استقلال را سرکار گذاشته و در واقع هدفش فقط حذف فرهاد مجیدی بوده و بعد از این که به هدف خود رسید، چند روز دیگر با نام استرا بازی می کند و سپس یک مربی ایرانی مثل منصوریان یا نکونام را روی نیمکت استقلال می نشاند. اما هر چه جلوتر می رویم بیشتر مدارک و مستندات به دست می آید که سعادتمند واقعا با استراماچونی مذاکره کرده و دنبال برگرداندن اوست. اگرچه جیب خالی استقلال و مشکلات مالی این باشگاه این پرسش را ایجاد می کند که استقلال می خواهد با کدام پول و کدام توان مالی، مرد ایتالیایی را برگرداند اما فراموش نکنید، برای آبی ها برگرداندن استراماچونی به صرفه تر از آن است که غرامت سنگینی به او بپردازند.

* سعادتمند با فیفا نامه نگاری می کند؟

اصلی ترین مانع اما همان قانون جدید سازمان لیگ است که جذب مربی و بازیکن خارجی را برای تیم های لیگ برتری ممنوع کرده، قانونی که احمد سعادتمند قبولش ندارد و گفته اگر لازم باشد به خاطرش به فیفا نامه می زند و مانع اجرایش در مورد استراماچونی می شود. سعادتمند به نزدیکان خود گفته؛ اگر هدف این قانون کم کردن ضرر فوتبال ایران است، ما هم می خواهیم با برگرداندن استراماچونی جلوی ضرر را بگیریم... او مدعی شده اگر فدراسیون فوتبال مانع بازگشت استراماچونی شود، موضوع را به فیفا می کشاند چون این کار خلاف قانون فدراسیون جهانی فوتبال است.

* بازی دو سر برد برای مدیرعامل استقلال 

برای سعادتمند این یک بازی دو سر برد است. یا استراماچونی را برمی گرداند که محبوب هواداران استقلال می شود و یا هم قانون اجازه برگرداندن او را نمی دهد که در این صورت نیز از طریق نامه نگاری با فیفا، بار پرداخت این جریمه سنگین را از روی دوش خود برمی دارد و فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را مجاب می کند حالا که با قانون من در آوردی مانع توافق او با استراماچونی شدند، خودشان هم غرامت او را بپردازند. آن وقت اگر هر مربی ایرانی را برای نیمکت استقلال به جای فرهاد انتخاب کند، مقابل طرفداران استقلال حرف برای گفتن دارد و می تواند گناه این انتخاب را گردن سازمان لیگ و قانون منع جذب سرمربی خارجی بیاندازد. آنهایی که بدبینانه به تحرکات سعادتمند نگاه می کنند، می گویند او در نهایت نکونام را معرفی خواهد کرد. حتی شایعه شده او همین امروز هم به سرمربی فولاد پیغام داده است! 

* سعادتمند فعلا توجهی به سازمان لیگ ندارد

امشب دو نفر از مسئولان سازمان لیگ خیلی محکم گفته اند استقلال نمی تواند استراماچونی را برگرداند اما این گفته ها اصلا برای سعادتمند مهم نیست. به گفته یکی از نزدیکان باشگاه استقلال، احمد سعادتمند فعلا انرژی خود را روی جلب اعتماد استراماچونی گذاشته و معتقد است بعد از آن که بتواند با مرد ایتالیایی به تفاهم جدید برسد و همه چیز برای یک توافق مکتوب آماده شود، سراغ فدراسیون فوتبال و و زارت ورزش می رود و با دلایل قانع کننده، مجوز برگرداندن استراماچونی را می گیرد و در نهایت سازمان لیگ هم مجاب می شود این بازگشت را بپذیرد. برای او تیر آخر هم همان نامه نگاری با فیفاست. استقلالی ها معتقدند فعلا مهم خود استراماچونی است نه مانعی که سازمان لیگ پیش پای او می گذارد.

* تضمین هایی که استراماچونی می خواهد 

تصور استقلالی ها این است که چون جذب استراماچونی و بازگشت او مانع هدر رفتن حداقل یک و نیم میلیون یورو تا نزدیک به دو میلیون یورو (مبلغی که استرا مدعی است تحت عنوان غرامت از استقلال می گیرد) از سرمایه فوتبال ایران می شود، در نهایت با بازگشت استراماچونی موافقت خواهد شد، البته اگر سعادتمند بتواند به مرد ایتالیایی مبلغ قابل توجه ای پیش پرداخت برای پیگیری نکردن پرونده شکایتش در فیفا و تضمین های محکم برای پرداخت دستمزدش، جلو بردن یک پروژه جدی و جلوگیری از حوادثی که سال قبل منجر به جدایی او شد، بدهد و البته طبق قولی که به استراماچونی داده، بازیکنان کلیدی تیم را نگه دارد. سعادتمند که مدعی است دستمزد استراماچونی را با کمک اسپانسرها می پردازد، برای جلب اعتماد مرد ایتالیایی کار چندان ساده ای ندارد اما اگر موفق به انجام این کار شود، جایگاهی دست نیافتنی برای خود دست و پا می کند.

اخبار استقلال

 


 مطالب مرتبط:

فوری/دی مارتیزیو از شروط سه‌گانه استراماچونی برای بازگشت به استقلال خبر داد

وضعیت قرمز در آستانه لیگ قهرمانان آسیا/ کادر فنی مشخص نیست؛ برخی بازیکنان تست کرونا ندادند!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار