وینفرید شفر

سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی با سایپا گفت: بازی سایپا را مقابل خودمان و پرسپولیس آنالیز کردیم و به خوبی به نقاط ضعف و قدرت حریف آشنا هستیم.

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال پیش از بازی با سایپا از مرحله 1/8 نهایی جام حذفی در نشست خبری در جمع خبرنگاران صحبت های کرد که در ادامه می خوانید:

* تلاش برای کسب 3 امتیاز

بازی حذفی همیشه ویژه است و سطح بالا. بازی سایپا - پرسپولیس و همچنین این تیم مقابل خودمان را دیدم و باید بگویم بازی سختی داریم. ما باید محکم بازی کرده و در زدن ضربات آخر دقت کنیم. من بازی‌مان برابر سپاهان را بار دیگر دیدم. ما باید موقعیت‌های بهتری داشته و برای رسیدن به گل سه شانس گل ایجاد کنیم. ما تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و فردا برای برد به زمین می‌رویم.

* جنگیدن در بازی فردا

بازیکنان باید 90 دقیقه تمرکز خود را حفظ کنند. در بازی با سپاهان دیدید که یک لحظه از جنگیدن دست برداشتیم و همان باعث شد گل بخوریم. فردا باید با همه وجود بجنگیم، چه در دفاع چه حمله. از نظر جسمانی مشکلی نداریم، اما امیدوارم 90 دقیقه بازی کار تمام شود. بازیکنان خوبی برای زدن پنالتی داریم، اما خوب نیست کار به پنالتی کشیده شود.

 * مصدومان استقلال

وریا غفوری دو جلسه محروم است، اما فرشاد محمدی‌مهر که پسر خوبی است را داریم. وضعیت علی کریمی امروز مشخص می‌شود و شرایط منتظری هم که مشخص است.

* داورهای ضعیف علیه استقلال

بازی قبل نخستین بار بود که درباره داور صحبت می‌کردم، چون معمولاً این کار را نمی‌کنم. روی ضربه کرنر بازی با سپاهان دو خطای پنالتی رخ داد، یک نفر محمد دانشگر را کشید و به زمین زد و یکی دیگر هم فرشید باقری را. وقتی داور پنالتی را ندیده من چه کار می‌توانم بکنم؟! دو پنالتی واضح ما گرفته نشد. در صحنه دیگری بازیکن سپاهان دایو کرد و داور پنالتی گرفت، اما کمک داور گفت پنالتی نشده است.

 * سطح بالای داوری ایران

خوشحالم به خاطر شخصیت خوب و شجاع کمک داور که تصمیم درستی گرفت. امیدوارم پنالتی‌های ما روی بازیکنان‌مان گرفته شود. نمی‌خواهم درباره داوران ایرانی منفی صحبت کنم. ما داوران خوبی به نسبت آسیا داریم. در بازی با السد داور سنگاپوری مدام از ژاوی تشکر می‌کرد و می گفت متشکرم! نمی‌خواهم درباره داوری‌های خودمان منفی صحبت کنم، اما امیدوارم خطاهای واضح روی بازیکنان‌مان دیده شود. در بازی با سپاهان یک لحظه خواب‌مان برد و گل خوردیم.

 * استفاده از جوان ها در زمان مناسب

در بازی با سپاهان با 3 مهاجم چون اللهیار صیادمنش، مهدی قاعدی و مرتضی تبریزی بازی کردیم. در جناح چپ طارق همام بود و در وسط زمین هم بازیکنانی چون مارکوس، نیومایر و فرشید باقری حضور داشتند. مشکل این بود که ضربه‌ آخر را برای زدن گل را خوب نمی‌زدیم. در نیمه اول 5 موقعیت ضد حمله داشتیم اما آنها را خوب تمام نکردیم. در یک صحنه صیادمنش می‌توانست پاس خوبی به محمد دانشگر بدهد اما این اتفاق نیفتاد. اگر در مسیر درستی پاس می‌داد به گل می‌رسیدیم. بازیکن جوان اشتباه نکند شانسی برای بزرگ شدن نخواهد داشت. ما جلسات آنالیز داریم و پس از هر بازی فیلم آن را به نمایش می‌گذاریم. ما این کار را می‌کنیم تا بازیکنان فیلم بازی را ببینند و یاد بگیرند. در بازی با سایپا با سیستم 2-4-4 بازی کردیم و شانس‌های زیادی داشتیم.

 * کیفیت پایین خارجی های استقلال

همه در مورد تیام صحبت می‌کنند و یاد او می‌افتند اما این مدتی که تیام به امارات رفته بر اساس نوشته رسانه‌های اماراتی بدترین بوده است. زمانی که تیام به استقلال اضافه شد تیم ما آماده و خوب بود. بازیکنانی مثل مرتضی تبریزی، نیومایر و الحاجی گرو به تازگی اضافه شده‌اند و راحت نیست بلافاصله با سبک بازی بازیکنان دیگر هماهنگ شوند. به عنوان مثال برای همکاری بین فرشید باقری و مهاجم تیم، هماهنگی نیاز است و این هماهنگی خیلی مهم است. این کارها باید در بازی‌ها و تمرینات انجام شود و قدم به قدم بهتر شوند. ما فوتبال خوبی ارائه می‌دهیم. شاید اگر پنالتی ما گرفته می‌شد می‌توانستیم سپاهان را ببریم و حتی گل دوم را بزنیم. آنچه مهم است این است که قدم به قدم بهتر شویم.

 * صحبت پایانی:

نکته‌ای که می‌خواهم بگویم درباره قبل و بعد این بازی نیست. در روزهای اخیر چندین بار با مدیر عامل باشگاه صحبت کردم. ایشان آینده‌نگری خوبی درباره باشگاه داشته و ذهنیت ما به باشگاه نزدیک است. من در باشگاه‌هایی چون کالسروهه، العین و چند تیم دیگر آینده‌نگری کرده‌ام. وقتی بازیکن 17 ساله مثل اللهیار صیادمنش به استقلال می‌آید نیاز به زمان دارد تا یاد بگیرد. برای بازیکنان جوان و با استعداد سخت است که یکباره به زمین بروند و تعویض بشوند و مردم معترض شوند. باید زمان خوبی اضافه شوند تا مردم از عملکرد آنها خوشحال شوند. استقلال و پرسپولیس بزرگترین تیم‌های ایران هستند و فشار روی جوان‌ها زیاد است. من به بازیکنان جوان اعتماد دارم و با آنها صحبت می‌کنم.بهترین‌ها را برای آینده استقلال در نظر دارم. ما دو راه پیش رو داریم؛ یک اینکه به فصل پیش برگردیم و یک راه دیگر هم این است که به آینده برگردیم. ما روش‌های خوبی برای آینده داریم اما این کار در یک یا 6 ماه و یک سال دیگر صورت نمی‌گیرد و چند سال طول می‌کشد. نمی‌دانم چقدر روی این صندلی قرار می‌گیرم اما زمانی می‌رسد به من می‌گویید حرفتان درست بود. با نفرات جدید باید قدم به قدم پیش رفت. ما به حمایت هواداران نیاز داریم. من به کارم علاقه دارم و دوست دارم با بازیکنان جوان کار کنم. همانطوریکه پیش از این گفته بودم با بازیکنانی چون اولیور کان و مهمت شول جوان کار کردم که بعدها ملی‌پوش شدند.

اخبار رسمی باشگاه استقلال


اخبار مرتبط:

وینفرید شفر: خوب بازی کردیم و باختیم؛ مصدومیت بازیکنان اصلی کار را سخت کرد

هفته دهم لیگ برتر/ بیانیه کثیف سپاهانی ها جواب داد؛ تیم داوری علیه استقلال بی برنامه!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار