photo 2016 07 27 22 37 17

عمو موسی، جانباز 8سال دفاع مقدس این روزها نقل محافل فوتبالی ایران است. جانبازی که نقش اول سناریوی جدید تیم دوم پایتخت برای شروع داستانی جدید با محتوایی از نوع اتفاقات فصل گذشته است.

 

به گزارش استقلال نیوز، اسطوره شدن در ایران از مسیرهای بعضا" عجیب و غریبی می گذرد. هادی نوروزی مورد فحاشی قرار می گیرد، به نفت می رود، برمی گردد، مورد فحاشی قرار می گیرد، گل می زند، شادی نمی کند، تیتر می زنند بازوبند برایت گشاد است، می میرد و با سناریویی جالب بعد از مرگ اسطوره می شود.

اما جدیدترین کاندیدای اسطوره شدن موسی سلامت، جانباز دفاع مقدس است. هواداری که به مانند هزاران جانباز دیگر طرفدار سرخابی های پایتخت است. همه چیز عادی پیش می رود تا روز دوشنبه و بازی استقلال-نفت. جایی که زمینه برای موسی سلامت فراهم می شود تا با هنجارشکنی در روزی که ورود تماشاگران به ورزشگاه آزادی ممنوع بود با حضور با لباس و پرچم قرمز در جایگاه ویژه، فضا را متشنج کند تا این بار با سناریویی جدید او در آستانه اسطوره شدن قرار بگیرد!

 

سکانس اول: {حاشیه سازی برای انتقال مدافع ملوان به استقلال}

درست در آستانه دیدار با نفت، سناریوی مسئولان تیم دوم پایتخت درباره انتقال بازیکن ملوان به استقلال و عدم واکنش وسکوت عجیب مسئولان سازمان لیگ در قبال این تهدیدات پوچ و ادعای مضحک آغاز می شود. مدافع جوان آبی ها با ذهنی متشنج آماده اولین بازی خود برای استقلال می شود و در ادامه همین عدم تمرکز او باعث اشتباه و گل خوردن استقلال شد.

سکانس دوم: {ورزشگاه خالی از هوادار آزادی تهران_ دوشنبه}

با حکم بودار کمیته انضباطی هواداری در ورزشگاه نیست. صدای فریاد علیرضا منصوریان و اعتراض های همیشگی علی دایی به گوش می رسد و سوت های گوش خراش داور..


سکانس سوم: {جواد لالیگایی}

لباس نفت در این دیدار قرمز است به دلیل ارادت قلبی و عشق مالک جدید آن به تیم دوم پایتخت؛ سرمربی نفت، بازیکن و سرمربی سابق تیم دوم پایتخت است! همزمان با آغاز دیدار و رأس ساعت 20:45 خبر تجلیل از جواد نکونام بین دو نیمه دیدار بدون تماشاگرتوسط نفت تهران روی سایت رسمی این باشگاه می آید!

حال سؤال ما این است.. شما را چه به جواد لالیگایی!

سکانس چهارم: {سلفی}

جانبازی با لباس قرمز و پرچم و لوگوی تیم دوم پایتخت در دیداری که بین استقلال و نفت تهران در حال برگزاریست در ورزشگاه در حال سلفی انداختن مشاهده می شود. گستاخی و بی احترامی به هواداران فهیم استقلال که باید ده ها هزار پرچم آبی را در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی به اهتزاز در می آوردند، تا کجا؟ سوء استفاده از عنوان والای جانبازی تا کجا؟ (کلیک کنید)

سکانس پنجم: {آغاز سناریوی اصلی.. اتهام فحاشی به جانباز دفاع مقدس به مدافع استقلال}

خبری که به سرعت رسانه ها را درنوردید و به شدت توسط مدافع استقلال تکذیب شد. نقش اول این ماجرا که می گوید گلوله ای در نزدیکی قلبش دارد بلافاصله در پستی اینستاگرامی از هوادارن{فهیم!!} تیم دوم پایتخت می خواهد دست از فحاشی رکیک به امین حاج محمدی بردارند. او قصد نفرین ندارد! در حالی که این اقدام او بی احترامی به تمامی هواداران استقلال بزرگ بود، حال ما استقلالی ها شدیم آدمِ بد ماجرا و بدهکار به آقایان.

سکانس ششم: {ورزشگاه تختی تهران_قلم های خائن و گوش های کر_ سه شنبه}

]حمله حمله حمله {صدای بوق.....(سانسور شد)} استقلال تهران[

آنهایی که از تلویزیون بازی را تماشا کردند تمام دقایق نیمه اول و دقایق زیادی از نیمه دوم شعاری که در آن فحاشی رکیک علیه استقلال و استقلالی گنجانده شده بود شنیدند و آنهایی که این دیدار را تماشا نکردند به لطف فضای مجازی، کلیپ هایی که هواداران{فهیم!!} تیم دوم پایتخت با افتخار پخش کرده بودند را یا دیدند یا وصف آن را شنیدند.

جالب این بود که بعد از اتمام بازی نه تنها خبری از این ماجرا در رسانه ها انعکاس پیدا نکرد بلکه جمع کردن آشغال های ریخته شده روی سکوها به عنوان کار فرهنگی جمعی از هواداران این تیم انعکاس گسترده ای داشت. در حالی که ماجرای بدون سند و مدرک توهین حاج محمدی به یک جانباز آنگونه بوق و کرنا شده بود.

سه شنبه شب، شب رسوایی گوش های کر و قلم های خائن بود. شب رسوایی اخلاق. شب رسوایی تیم دوم پایتخت.

سکانس هفتم: {شو و نمایشی از جنس دایو}

اهدای جایزه آقای گلی به جانباز ماجرای ما در حرکتی فرمایشی و از پیش تعیین شده برای القای این موضوع که تیم دوم پایتخت به دفاع مقدس، جانباز و جانبازی و اخلاق ارزش می دهد و بازیکن این تیم یکی از بهترین دستاوردهای زندگی ورزشی خود را به جانبازی تقدیم می کند که به زعم آنها شب گذشته بازیکن استقلال به او توهین کرده.

یادآوری می کنم فصل گذشته نیز همین بازیکن در حرکتی مشابه خودرویی که به او اهدا شده بود را به مجتبی محرمی بخشید و جالب تر از آن اینکه در کش و قوس رفت و آمد این بازیکن به ریزه اسپور کامنت های محبت آمیز هواداران{فهیم!!} تیم دوم پایتخت اینستاگرام این بازیکن را در نوردید به طوریکه قابلیت ثبت در گینس از حیث بیشترین فحاشی صورت گرفته به یک شخص در مدت زمانی اندک را دارد، هدایتی دولابی او را ""گدایی خواند که وقتی معتبر شد از خدا بی خبر شده"" و عنوان کرد بعد از آن اتفاق 3 برابر ارزش آن خودرو را به بازیکن مذکور پرداخت کرده است.

سکانس هشتم: { ناصرخان حجازی اسطوره آبی ها_ چهارشنبه}

جانباز موسی سلامت بلافاصله در اقدامی خود جوش که به هیچ عنوان مشخص نبود مهم ترین قسمت سناریوی آنهاست! در مصاحبه ای اعلام کرد جایزه آقای گلی لیگ برتر را به خانواده اسطوره استقلال اهدا خواهد کرد. ناصر خانی که با تمام وجود مقابل این دست اقدامات کثیف و سخیف ایستادگی کرد و اینگونه که با حفظ شرافت خود اسطوره ای بی بدیل در دل ما استقلالی ها شد.

در اینجا 2 حالت پیش می آید؛ اول اینکه خانواده ناصر حجازی این جایزه را به احترام هواداران استقلال و بی اخلاقی صورت گرفته در این ماجرا رد کند، اینجاست که هجمه رسانه های تصویری، صوتی و نوشتاری حامی تیم دوم پایتخت که در ناعدالتی آن ها تردیدی وجود ندارد علیه اسطوره استقلال و خانواده محترمش شروع می شود.

و دوم اینکه اگر این جایزه توسط خانواده اسطوره استقلال قبول و دریافت شود، نقش اول این سناریو می شود اسطوره اخلاق برای هواداران تیم دوم پایتخت و اسطوره ای از جنس کاپیتان مرحوم فصل گذشته این تیم و احیانا" بازیکنان و تمامی دست اندرکاران این تیم و فدراسیون یک دل می شوند تا همچون فصل گذشته که می خواستند "هانی" جام را بالای سر ببرد، این بار جام را "موسی سلامت" بالای سر ببرد!

 

****  ****

 

خبرگزاری استقلال نیوز وظیفه خود می داند به عنوان صدای رسای هواداران استقلال این دست اقدامات سخیف و کثیف که سعی در سوءاستفاده و بازی گرفتن از نام افراد، ارزش ها و احساسات مردم در قبال عزیزان که برای سربلندی کشورمان از همه چیز خود گذشتند دارد را محکوم و اعلام کند این مسائل به خوبی توسط هواداران فهیم و با فرهنگ استقلال بزرگ رصد می شود.

شاید مدیرعامل و مسئولان باشگاه استقلال برای جلوگیری از حواشی بیشتر سکوت پیشه کرده اند اما هوادار همیشه آگاه است و مقابل این اقدامات ایستادگی می کند.

در پایان از مسئولین فدراسیون و سازمان لیگ می خواهیم همانطور که هنگام عقد قراردادها تست پزشکی را برای بازیکنان اجباری کرده اند، همانند بسیاری از شرکت ها، مراکز دولتی و خصوصی که هنگام استخدام از متقاضی، تست شخصیت می گیرند، گرفتن تست شخصیت از فوتبالیست ها را هم اجباری کنند تا از این پس شاهد بر باد رفتن آبروی فوتبال ایران در عرصه بین المللی نباشیم.

 

""غم قفس به کنار..

آنچه عقاب را پیر می کند، پرواز زاغ های بی سر و پاست..""

 

 

مهدی احمدی، شایان علیپور

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  
saeed-tajii
+3 #1 saeed-tajii 1395-05-06 23:49
بسیار هم عالی متن بسیار پرباری بود.. رسانه ها اونی که خودشون دوست دارن رو منعکس مطمئن باشید منتظر کوچیکترین فحاشی هستن در قبال اینکار ها تا اونو تو بووق کرنا کنن .. امیدوارم هوادارامون با متانت بیشتری برخورد کنن و اونا بزرگشون نکنن
نقل قول کردن
اس اسی
+4 #2 اس اسی 1395-05-06 23:51
واقع گندشو در آوردن... دمشگرم که جانبازه اما همیشه و همه جا دعوت میشه و بازم طلبکاره..اما اینکه تو بازی استقلال با پرچم لنگ بیای نوبره
نقل قول کردن
دو ستاره
+4 #3 دو ستاره 1395-05-06 23:52
دایومی بیشعور برگشته جایزه ای که سر چهار راه میفروشن به عنوان بازیکن لیگ داده به یارو...خاک تو سرت
نقل قول کردن
shahab
+3 #4 shahab 1395-05-06 23:54
عالی بود آقا مهدی و شایان عزیز.یکی از بهترین اختصاصی های که تا حالا تو استقلال نیوز خوندم ممنونم از هر دو :-)
نقل قول کردن
آبی استقلالی
+5 #5 آبی استقلالی 1395-05-06 23:55
فقط این آقا جانباز بوده؟ هیچ کس خونشو واسه این مملکت نداده و هیچکس جونشو نذاشت کف دستش؟ چرا همش واسه یه نفره؟
نقل قول کردن
shayan .ap
+4 #6 shayan .ap 1395-05-06 23:56
فوق العاده بود....عالی....با همین فرمون سایت بره جلو بخدا خیلی خوبه
نقل قول کردن
ahvazss
+5 #7 ahvazss 1395-05-06 23:58
عالی بود مخصوصا سکانس هفتم خیلی باحال بود
نقل قول کردن
Ashkan_753
+4 #8 Ashkan_753 1395-05-07 00:05
خیلی خوب بود. مرسی
نقل قول کردن
hamid
+3 #9 hamid 1395-05-07 00:06
این متن عالی بود… ..صریح،کامل و زیبا…
درووود به نویسندگانش
نقل قول کردن
مصطفی
+5 #10 مصطفی 1395-05-07 00:21
احسن
فوقالعاده بود
نقل قول کردن
محمود محمدی
+6 #11 محمود محمدی 1395-05-07 00:22
سلام خدمت مهندس مهدی , تشکر میکنم از متن بسیار زیبات. واقعا فوق العاده بود.مرسی.
نقل قول کردن
مصطفی
+7 #12 مصطفی 1395-05-07 00:24
امیدوارم بزودی یه متن در مورد قلم به دستان خائن به سردستگی عادل نگارش شود
باتشکر
نقل قول کردن
siroan
+6 #13 siroan 1395-05-07 00:33
واقعا نمیدونم چجوری تشکر کنم از مهدی و شایان عزیز. من یکی خاک پای شما هوادار متعصب تاج هستم انصافا الگوی خوبی هستین برا ما هوادارا. دوستان عزیز تاجی واقعا الان تو شرایط حساسی هستیم مهمترین مقطع تاریخ تاج الان هستش پس بیایید پشت تیم باشیم جوری که علیمنصور و بازیکنا دغدغشون فقط شاد کردن ما باشه. لنگی گاگول گذشت دوره امامزاده ساختن. با حمایتمون از تیم و داش علی حسرتتون رو سال به سال تمدید میکنیم. این اولین هشدار به لنگیا بود وگرنه فساد و تبانی و گندکاریاتون رو یکی یکی به اطلاع همه میرسونیم هرچند نام لنگ و فساد و تبانی و اوین پولشویی و دزدی و.... با هم گره خورده و جداشدنی نیست. حمایت حمایت از تیم و علیمنصور. امسال سال حمایت و اتحاد ما هوادارانه.
نقل قول کردن
morteza
+5 #14 morteza 1395-05-07 09:20
ممنون مهدی عزیز آقا شایان گل
واقعا مظلومیت استقلال را به خوبی وصف کردید...آخه کجای دنیا این بی عدالتی ها را شاهد هستیم ..سی واندی سال است که دارند استقلال عزیزمان را میزنند هرسال وهرروز به بهانه ای... صدا وسيما ی یک طرفه ای...سایت ها وروزنامه ها همه علیه استقلال


مسوولین محترم استقلال هم که الحمدالله به خاطر حفظ پست و صندلی خود همیشه در برابر این هجمه ها سکوت اختیار کرده اندو انتظاری غیراز این نیست. ..
تنها دل خوشی ما هواداران سایت استقلال نیوز است که جور همه را میکشد والحق دارد از حق استقلال دفاع میکند وحرف دل هوادار را منعکس میکند
موفق وماناباشید
نقل قول کردن
morteza
+5 #15 morteza 1395-05-07 11:00
ممنون مهدی جان تشکر شایان عزیز
ازاینکه حرف دل هواداران را میزنید وجور سکوت مسوولین استقلال را میکشیددست تک به تکون میبوسیم
نقل قول کردن
shayan
+5 #16 shayan 1395-05-07 12:31
عالی بود . عالی واقعا که از لنگی ها بیشعور تر ندیدم . چیزی که بیشتر عذاب میده سکوت رسانه ها و فدراسیون در قبلا توهین ها وحشتناک تیم دوم پایتخت در بازی روز سه شنبه هست . حال اگر تیم ما این حجم وحشتناک از توهین ها رو داشت صد در صد محروم میشد همون طور که بازی اول محروم بودیم ولی انگار برای تیم دوم پایتخت قضیه فرق می کنه
نقل قول کردن
ابوذرمحمدی
+3 #17 ابوذرمحمدی 1395-05-07 19:14
درود برشما مهدی و شایان جان عزیز
این دست نقدها،نظر همه هواداران استقلاله که باید شنیده بشه.
امیدوارم دوباره شاهد چنین متن هایی باشیم.
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار