سعید فتاحی

سازمان لیگ بدون دلیل قانع کننده برای لغو سوپرجام از زیر بار برگزاری این بازی شانه خالی کرد و مسئولیت آن را بر دوش استقلال گذاشت.

 

به گزارش استقلال نیوز، تقریبا اواخر اردیبهشت بود که استقلال با قهرمانی در جام حذفی رقیب پرسپولیس در "سوپرجام" شد. استقلال از همان ابتدا به دلیل  اینکه فصل با بازی در فینال جام حذفی و بازی آسیایی مقابل ذوب آهن برای آن ها دیرتر تمام می شد و همچنین پیش رو بودن مسابقات جام جهانی فوتبال و حضور پرتعداد بازیکنان این تیم در تیم ملی با تاریخ فینال جام حذفی مخالفت کرد ولی سازمان لیگ اهمیتی به این موضوع نداد که کلید مشکلات از همین اهمال سازمان لیگ زده شد.

اما جدای از اینکه سازمان لیگ می توانست با سیاست بهتر و تصمیمات درست از وقوع این بحران جلوگیری کند و در این امر کوتاهی کرد رفتار دوگانه آمیخته با ترس پرسپولیس واقعا جای سؤال دارد. باشگاه پرسپولیس هم که هم در تیم ملی نماینده داشت و هم با وجود بازی مقابل الجزیره فصل برای آن ها هم دیرتر تمام شد و همچنین از نقل و انتقالات محروم بود چندان به تعویق بازی بی میل نبود تا جایی که گرشاسبی مدیرعامل این تیم هم در مصاحبه‌ای اعلام کرد ما هم با تعویق بازی موافقیم. اما آن ها رفته رفته با نزدیک شدن به زمان بازی و اطلاع از این موضوع که استقلال در تاریخ برگزاری بازی در اردوی ترکیه می باشد و اطمینان از عدم حضور استقلال از موضع خود عقب نشینی کردند.

اصلا با این موضوع که پرسپولیس در سال 87 به صورت رسمی از حضور در سوپرجام انصراف داد کاری نداریم و در همان موقع هم باشگاه استقلال و طرفدارانش اعتراضی به عدم حضور این تیم در سوپرجام نداشتند زیرا استقلال با وجود دو جام آسیایی و جام‌های معتبر به دنبال این چنین جام‌هایی نبوده ولی قطعا فوتبال رفتار به دور از شرافت باشگاه پرسپولیس را از یاد نخواهد برد و مسئولین این تیم بهتر بود برای به دست آوردن این جام نه چندان معتبر شرافت خود را نمی فروختند و مرد و مردانه در تاریخی منطقی رو در روی استقلال قرار می گرفتند و پس از 90 دقیقه مبارزه جوانمردانه در صورت شایستگی جام را از آن خود می کردند ولی کسانی که استقلال را به خاطر بازی نکردن با جوانان زیر 21 سال و درخواست تعویق بازی متهم به ترس می کنند خودشان حاضر نیستند حتی پس از اضافه شدن رفیعی و ترابی و دیگر ستاره هایشان رو در روی استقلال قرار بگیرند و با جنگیدن جام را بگیرند و ترجیح می دهند با یک حکم کاغذی و پیک موتوری جام را بگیرند.

در کل به نظر می رسد در حالیکه سازمان لیگ و فدراسیون تدارکی برای این دربی پرحاشیه و پرهزینه ندیده بودند و همچین مخالفت کارلوس کیروش با برگزاری این مسابقه برای حفظ سلامتی ملی‌پوشان بعد از جام جهانی تصمیم گرفته شد تمام کاسه کوزه‌ها بر سر استقلال شکسته شود و سازمان لیگ بدون پاسخگویی برای لغو این بازی از زیر برگزاری این بازی سنگین شانه خالی کند و مسئولیت عدم برگزاری این مسابقه بر دوش آبی پوشان گذاشته شود و همچنین به پرسپولیس جامی داده شود تا در ویترین این باشگاه در کنار آب معدنی و جام ولایت گذاشته شود.

 

اختصاصی استقلال نیوز

دیدگاه‌ها  
شقایق انصاری
+9 #1 شقایق انصاری 1397-06-19 10:23
کاملا حرفتون درسته
نقل قول کردن
کامران
+6 #2 کامران 1397-06-20 00:47
این که مشخصه چه تعصبی به پرسپولیس داره! ولی هرچی میکشیم از جناب افتخاری بزرگه، جناب افتخاری بزرگوار
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار