رضا حسن زاده

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: در زمان ما مربی در کنار صداقت و رفاقتی که با بچه‌ها داشت، آنقدر قاطع بود که هیچ بازیکنی حتی بازیکنان بزرگ و اسم و رسم دار جرأت نمی‌کردند خلاف خواسته او عمل کنند.

 

به گزارش استقلال نیوز،رضا حسن زاده عضو کمیته فنی و پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت وگو با خبرگزاری مهر، در خصوص دیدار استقلال مقابل الهلال، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

* این بازی برای استقلال بازی مرگ و زندگی است

معتقدم این بازی برای آبی پوشان مرگ و زندگی است. نه فقط در آسیا، بلکه سرنوشت این تیم در لیگ برتر و حتی سرنوشت خیلی‌های دیگر مربوط به این تیم در گروی این بازی است. تبعات شکست دربی همچنان گریبان استقلال را گرفته است که یکی از این تبعات مساوی خانگی برابر سایپا بود. حالا این تیم باید با شرایط روحی نه خیلی مناسب به دیدار الهلالی برود که در بهترین فرم خود قرار دارد. البته اینها به این معنا نیست که حتماً الهلال برنده این بازی است. چون استقلال هم تیم بزرگی است و بارها توانسته در چنین شرایطی هم پیروز شود.

* مرحوم حجازی با همه رو راست بود

بعنوان مثال در سال ۷۷ که خود من در تیم بازی می‌کردم با شرایطی سخت‌تر از شرایط کنونی و با تعداد زیادی بازیکن جوان و کم تجربه باید با الهلالی بازی می‌کردیم که حتی شاید از الان شرایطش بهتر بود. خیلی‌ها فکر می‌کردند ما آن بازی را با گل‌های زیاد می‌بازیم، اما در حالی که بیشتر از یک نیمه ده نفره بازی کردیم الهلال را ۲ بر یک شکست دادیم. پشت پرده آن بازی و آنچه که باعث شد ما برنده بازی شویم، اتحاد و رفاقتی بود که بین بچه‌ها حاکم بود و صداقتی بود که حجازی با ما و با همه داشت. مرحوم حجازی با همه رو راست بود و عامل رفاقت بین بازیکنان تیم بود.

* ناصرخان مسئولیت شکست ها را می پذیرفت

ما پیروزی‌ها و شکست‌های زیادی را در زمان مرحوم حجازی تجربه کردیم. او نه هیچگاه از پیروزی‌ها مغرور شد و نه هرگز شکست‌ها را گردن دیگران و به خصوص بازیکنان می‌انداخت. اتفاقاً برعکس. یعنی هرگاه تیم شکست می‌خورد ناصر خان مسئولیت آن را می‌پذیرفت تا فشار از روی بازیکنان برداشته شود. یکی از رازهای ماندگاری حجازی در تاریخ باشگاه استقلال همین است.

در آن دوره بزرگ‌تر و کوچک‌تری در تیم معنی داشت

در آن دوره بزرگ‌تر و کوچک‌تری در تیم معنی داشت. بزرگترها واقعاً بزرگ‌تر بودند و کوچکترها هم جایگاه خود را می‌دانستند. مربی هم در کنار صداقت و رفاقتی که با بچه‌ها داشت، آنقدر قاطع بود که هیچ بازیکنی حتی بازیکنان بزرگ و اسم و رسم دار جرأت نمی‌کردند خلاف خواسته او عمل کنند. در همان بازی با الهلال من دقیقه ۴۳ اخراج شدم و در رختکن از بچه‌ها خواستم تا به خاطر من هم که شده پیروز شوند. آن روز هر کدام از بازیکنان ما به اندازه ۳ نفر دویدند و تلاش کردند تا الهلال را شکست دهیم.

* امیدوارم امید هواداران همچنان زنده بماند

همه اینها را گفتم تا امید هواداران برای این بازی همچنان زنده بماند. امیدوارم در پایان این بازی همه هواداران استقلال خوشحال باشند و اتفاقاتی بیفتد که منجر به جمع شدن حواشی این تیم شود.

  

اخبار باشگاه استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار