سیدعلی موسوی

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: با ماندن شفر می‌توانستیم فصل بعد را با ثبات بهتری شروع کنیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، سیدعلی موسوی پیشکسوت باشگاه استقلالدر گفت وگو با خبرگزاری فارس، در مورد پایان کار استقلال در لیگ هجدهم، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

استقلال از نیم‌فصل برای قهرمانی استارت زد که دیر بود

استقلال سهمیه را گرفت. می‌شود گفت که این تیم از نیم‌فصل برای قهرمانی استارت زد که دیر بود. اگر از ابتدای فصل همه چیز استقلال مرتب بود می‌توانست قهرمان شود. اما به هر حال با این اوضاع و شرایط و با توجه به اینکه خریدهایش را هم در نیم‌فصل دوم انجام داد به نظر من مقام سوم برای این تیم بد نبود.

سال‌ها استقلال فصل‌ها را پر از حاشیه آغاز می کند

این تجربه خوبی بود که برای فصل آینده سرمربی‌ را زودتر مشخص کنند و استارت کار را زودتر بزنند. در این سال‌ها استقلال فصل‌ها را پر از حاشیه آغاز کرد. پرسپولیس شاید بازیکنان زیادی را تغییر داد اما آنها مربی دارند که سواد دارد و توانست در این چند سال تمرینات را طوری طراحی کند که هر کس وارد تیم می‌شود خیلی زود جا بیافتد. برانکو به پرسپولیس ثبات داد و آنها توانستند امسال هم قهرمان شوند.

با ماندن شفر می‌توانستیم فصل بعد را با ثبات بهتری شروع کنیم

به نظر من با توجه به اتفاقات ابتدای فصل کار شفر خوب بود. استقلال از ابتدای فصل روبه‌رشد بود و بهتر می‌شد. هر مربی اشتباه می‌کند. نباید همه کاسه‌ کوزه‌ها را سر او شکست. من فکر می‌کنم بهتر بود شفر را نگه می‌داشتند. این تیم تازه در حال جا افتادن است. استقلال در نیم‌فصل دوم امتیازات خوبی کسب کرد اما با یک تصمیم احساسی شفر را برکنار کردند و تیم وارد حاشیه شد. با ماندن شفر می‌توانستیم فصل بعد را  با ثبات بهتری شروع کنیم.

* استقلال در این بازی‌ها هم با سیستم شفر بازی کرد

نمی‌توانیم در این چند بازی در مورد تأثیر فرهاد مجیدی صحبت کنیم. فوتبال ورزشی است که باید حداقل یک سال به سرمربی وقت داد تا طرز فکر و سیستمش را در تیم جا بیندازد. مجیدی در این چند بازی آمد که فصل را به اتمام برساند. برای او تجربه شد اما به نظرم در این بازی‌ها هم استقلال با سیستم شفر بازی کرد. فرهاد شاید از لحاظ روحی و روانی روی تیم کار کرده باشد اما از نظر فنی نمی‌توان گفت در این مدت کم تأثیری داشته است.

* برای قهرمانی باید سیستم و برنامه داشت

برای قهرمانی باید سیستم و برنامه داشته باشیم.باید یک مربی بیاید که به او ۲-۳ سال زمان بدهیم. با یک بازی نگوییم حیا کن رها کن.باید مربی بیاید که سواد داشته باشد و بتواند بازیکنان خوبی را به تیم اضافه کند و همچنین بازیکنان مازاد را کنار بگذارد. ما نمی‌توانیم با شش ماه آوردن مربی تیم را قهرمان کنیم. برای این کار باید برنامه بلندمدت داشته باشیم. در این ۲-۳ سال استقلال کلاً فصل را با مشکلات و حاشیه شروع کرده است. اکنون باید هرچه سریع‌تر سرمربی مشخص شود تا نقل و انتقالات و تمرینات پیش‌فصل را زودتر شروع کنیم و مسائل حاشیه‌ای جمع شود.

* سه خرید نیم فصل در حد نتیچه گرفتن در آسیا نبودند

با این وضعیت یارگیری‌ها من دید خوبی به سهمیه ندارم. برای نتیجه‌ گرفتن در آسیا اول باید ابزار و بازیکن حرفه‌ای داشته باشیم. باید تمام کننده حرفه‌ای داشته باشیم. شاید ما نتوانیم ۳-۴ بازیکن حرفه‌ای را جذب کنیم اما می‌توانیم یک نفر را که تلاش بازیکنان را به هدف برساند به تیم اضافه کنیم. به نظر من سه خرید استقلال در نیم‌فصل در سطح نتیجه گرفتن در آسیا نبودند. برای این کار باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم. تیم‌های عربی بهترین‌ها را جذب می‌کنند و به موقع از آنها استفاده می‌کنند.

* هرسال سهمیه می گیریم اما در مراحل اول حذف می شویم

اما ما هر وقت کارمان گره بخورد کسی را نداریم که این گره را باز کند. هر سال این سهمیه را می‌گیریم اما در مراحل اولیه تیم حذف می‌شود. مگر اینکه با قرعه‌ خوبی روبه‌رو شویم و تیم بالاتر برود. شاید هم هر پنج سال این اتفاق بیافتد که به مراحل پایانی لیگ قهرمانان برسیم اما با این شرایط و اوضاع من فکر می‌کنم حالا حالاها اتفاقی نمی‌افتد.

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار